DARMOWY AUDYT SEO

Czy warto włączyć link building do strategii marketingowej?

6 min czytania
Czy warto włączyć link building do strategii marketingowej?
Kategoria Pozycjonowanie

Na skuteczność strategii marketingowej wpływa wiele czynników. Jednym z nich jest rodzaj wybranych technik reklamowych. Ważne, aby stosować wyłącznie sprawdzone i uczciwe metody, dzięki którym marka może się nieustannie rozwijać. W tym artykule omówimy zatem jeden z najważniejszych składników każdej strategii promocyjnej w Internecie. Czym jest link building i czy warto wykorzystywać go w swoim planie marketingowym?

Spis treści:

Link building to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii marketingowej online. Odgrywa istotną rolę w procesie pozyskiwania nowych odbiorców oraz korzystnie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej, dzięki czemu uzyskuje ona wiele długofalowych korzyści.

Wyróżniamy dwa typy linków:

  • wewnętrzne, które prowadzą użytkownika na inną podstronę w tej samej witrynie;
  • zewnętrzne, kierujące odbiorcę do zupełnie innej strony internetowej, której zawartość zwykle rozszerza zagadnienie podejmowane w danej witrynie.

Linki zewnętrzne można ponadto podzielić na dofollow i nofollow. Pierwszy rodzaj wpływa na autorytet domeny, a tym samym jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, a zadaniem drugiego jest wyłącznie przekierowanie użytkownika do innej strony WWW. Niemniej jednak każda strategia marketingowa powinna obejmować wszystkie rodzaje linków, z uwzględnieniem metod ich pozyskiwania.

Sprawdź: Co to jest link building? – czyli wszystko, co musisz wiedzieć na ten temat!

Link building ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Właściciele firm coraz większą wagę przykładają więc do pozyskiwania wartościowych linków z witryn o wysokim autorytecie w branży.

W kontekście SEO istotną rolę odgrywają także linki wewnętrzne. Nie tylko ułatwiają one użytkownikom znalezienie pożądanych informacji, ale też usprawniają proces indeksowania, który przekłada się na widoczność marki w sieci.

Warto wspomnieć, że wraz z wdrożeniem algorytmu Pingwin w 2013 roku, skuteczne stały się wyłącznie uczciwe metody link buildingu. Kupowanie łączy, spamowanie linkami czy pozyskiwanie ich z mało wiarygodnych stron jest obecnie nie tylko nieopłacalne, ale też surowo karane przez Google.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Mimo że budowanie linków to dość wymagający i czasochłonny proces, zdecydowanie warto wdrożyć tę technikę do swojej strategii marketingowej. Dlaczego? Oto kilka najważniejszych powodów.

Lepsze pozycjonowanie

Jedną z najważniejszych zalet buildingu jest jego korzystny wpływ na proces pozycjonowania stron internetowych. Wartość domen odsyłających w pewien sposób przechodzi bowiem do docelowej witryny, dzięki czemu Google przychylniej ocenia jej zawartość. Strony z siecią wartościowych linków zwrotnych uzyskują wówczas znacznie wyższe pozycje w rankingu, osiągając przy tym szereg innych korzyści.

Większa świadomość marki

Rozszerzanie świadomości marki w Internecie to cel niemal każdego współczesnego przedsiębiorcy. Link building jest w tym zakresie jedną z najskuteczniejszych form promocji, dzięki którym oferta firmy trafia do nowych odbiorców. Co więcej, obecność linków na innych stronach internetowych zwiększa zaufanie do marki, dzięki czemu konsumenci są bardziej skłonni do zakupów.

Wzrost ruchu

Każda strategia marketingowa online opiera się na zwiększaniu ruchu w witrynie. Poza tworzeniem wartościowych treści najważniejszą rolę w realizacji tego celu odgrywa właśnie link building. Linki umieszczone w odpowiednich witrynach skutecznie zachęcają bowiem konsumentów do odwiedzenia danego serwisu, dzięki czemu statystyki ruchu ulegają znacznej poprawie.

Wyższa konwersja

Konwersja to ostateczny cel niemal każdej strategii marketingowej w Internecie. Niezależnie od tego, czy jest nią zakup produktu, wypełnienie formularza, czy zapisanie się do newslettera, link building może znacznie poprawić współczynnik konwersji. Ważne jest wówczas, aby linki docierały do odpowiednich odbiorców, a ich struktura skutecznie zachęcała do odwiedzenia witryny i dokonania konwersji.

Sprawdź: 9 mitów dotyczących link buildingu

Mimo że każda strategia marketingowa wygląda nieco inaczej, można wyróżnić kilka uniwersalnych metod, dzięki którym link building przyniesie satysfakcjonujące rezultaty. Przyjrzymy się im bliżej.

Wartościowe treści

Jedną z najskuteczniejszych form link buildingu jest naturalne pozyskiwanie łączy. Proces ten opiera się na tworzeniu oryginalnych treści, które zachęcają innych twórców do linkowania. Jest to zdecydowanie najtańsza metoda budowania linków, sprawdzająca się szczególnie w przypadku małych i początkujących przedsiębiorstw.

Katalogi branżowe

Umieszczanie linków w katalogach branżowych jest świetnym sposobem na tanie i szybkie rozbudowywanie profilu. Strategię tę rozważyć powinny szczególnie początkujące marki, którym zależy na zbudowaniu sieci linków zwrotnych z wartościowych domen. Wdrażając tę metodę, trzeba być jednak szczególnie ostrożnym. Umieszczenie łączy w nieodpowiednich miejscach może nie tylko nie przynieść żadnych efektów, ale też poważnie zaszkodzić reputacji witryny w Internecie.

Fora internetowe

Niemal każda strategia marketingowa opiera się na działaniach promocyjnych mających miejsce poza obszarem strony internetowej. Chcąc rozszerzyć świadomość marki w sieci, warto udzielać się na tematycznych forach internetowych. Jest to bardzo łatwy sposób pozyskiwania linków zwrotnych, które ponadto cieszą się wysokim współczynnikiem klikalności. Trzeba wówczas uważać, aby publikowane treści nie zostały uznane za spam. Agresywne reklamowanie marki na forach dyskusyjnych zwykle kończy się banem.

Media społecznościowe

Social media marketing to kolejny, świetny sposób na pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych. Użytkownicy popularnych serwisów, takich jak Facebook, Instagram, TikTok czy YouTube, są bowiem bardzo zaangażowani i chętni do odwiedzania nowych miejsc w Internecie. Warto więc stworzyć oryginalne treści, utrzymywać stały kontakt z odbiorcami oraz odpowiadać na wszystkie ich pytania. Dzięki temu ich skłonność do linkowania będzie o wiele większa, a ruch na stronie internetowej znacznie wzrośnie.

Podsumowanie

Jak widać, link building to dość złożony i czasochłonny proces. Aby osiągnąć sukces w tym zakresie, należy przeprowadzić szereg szczegółowych badań, wybrać odpowiednie domeny, stworzyć skuteczne kampanie oraz regularnie publikować na stronie internetowej wysokiej jakości treści. Niemniej jednak warto zaangażować się w to działanie, gdyż może okazać się kluczem do sukcesu niejednego przedsiębiorstwa. Każda strategia marketingowa powinna więc uwzględniać kompleksowy link building, dzięki któremu pozyskanie nowych odbiorców i zwiększenie konwersji będzie o wiele łatwiejsze.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Pozycjonowanie SOTE – od czego zacząć?
Pozycjonowanie SOTE – od czego zacząć?
Pozycjonowanie SOTE to dość wymagający i czasochłonny proces. Warto więc wiedzieć, od czego zacząć i jak przygotować się do jego realizacji!
W jaki sposób śledzić wydajność strategii SEO?
W jaki sposób śledzić wydajność strategii SEO?
Analiza działań SEO jest niezbędnym elementem każdej przemyślanej strategii optymalizacji. Pomocne w tym zakresie mogą okazać się dostępne wskaźniki!
Czy meta keywords mają wpływ na SEO?
Czy meta keywords mają wpływ na SEO?
Meta keywords odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu. Opisują zawartość strony, aby roboty wyszukiwarki mogły ją odczytać. Czytaj dalej.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie