W obecnych, bardzo konkurencyjnych czasach, trudno jest wyróżnić się z tłumu innych marek online. Problem ten dotyczy w szczególności małych przedsiębiorstw o krótkim stażu działalności. Nie ma wówczas znaczenia, co sprzedajesz. Liczy się to, jak zaprezentujesz swoją ofertę w internecie. Jak zatem zyskać popularność i przyciągnąć nowych klientów?
Jednym z najprostszych sposobów okazuje się stworzenie bloga.
Zoptymalizowany blog może pomóc Ci udowodnić wyjątkowość sklepu internetowego i umożliwi przedstawienie oferty szerszej publiczności. Wzrost świadomości marki ma bezpośredni wpływ na wyniki sprzedażowe, dlatego warto rozpocząć działalność w tym obszarze. Prowadzenie bloga to również świetna okazja do przedstawienia swojej wiedzy i udowodnienia znajomości branży, co jest niezwykle ważne z punktu widzenia potencjalnych klientów.
Jeśli powyższe zalety wciąż Cię nie przekonują, oto cztery kluczowe powody, dla których warto założyć bloga dla swojego sklepu internetowego:
Jak już wspomniano, w marketingu online nie ma znaczenia, co sprzedajesz. Liczy się to, jak zaprezentujesz swój towar. Musisz też wziąć pod uwagę potencjalnych klientów. Twoja grupa docelowych odbiorców ma wiele pytań dotyczących oferowanych produktów czy usług. Blog to świetna okazja, aby udzielić im wyczerpujących odpowiedzi i przekonać ich o swojej znajomości branży i rozległej wiedzy
Warto jednak zaznaczyć, że nie każdy post na blogu musi zawierać szczegółowe pytania użytkowników i precyzyjne, długie odpowiedzi. Możesz bowiem publikować instrukcje w formie wideo, krótkie treści lub po prostu ogólnie omawiać charakterystykę swojej działalności.
Pamiętaj jednak, aby upewnić się, że Twoje informacje są dokładne, aktualne i przydatne z punktu widzenia grupy docelowych odbiorców. Dzięki odpowiednim treściom będziesz w stanie naturalnie odesłać użytkowników do sklepu internetowego, co z pewnością korzystnie wpłynie na osiągane zyski sprzedażowe.
Z czasem Twoje wpisy stracą swoją świeżość. Warto wówczas zaktualizować poszczególne posty, uzupełnić je o nowe informacji lub uwzględnić inną perspektywę. Nie tylko poprawi to bowiem wrażenia odbiorców, ale też korzystnie wpłynie na pozycjonowanie bloga, gdyż Google docenia regularne odświeżanie zawartości witryny.
Prowadzenie wartościowego bloga to skuteczny sposób na przyciągnięcie nowych odbiorców. Dzięki badaniom konsumenta i znajomości sposobu, w jaki dociera on na Twoją stronę, jesteś w stanie stwierdzić, jaki rodzaj treści przynosi najlepsze efekty. Możliwe jest wówczas wprowadzenie niezbędnych poprawek, dzięki którym ruch w witrynie dodatkowo wzrośnie.
Stale generując nowe treści, budujesz bazę wartościowych wpisów, które następnie możesz udostępniać w mediach społecznościowych czy na forach internetowych.
Organiczny ruch w witrynie to użytkownicy, którzy odwiedzają daną stronę bezpośrednio z wyszukiwarki. Są przeciwieństwem odbiorców pochodzących z płatnych kampanii marketingowych, takich jak Google AdWords. Ruch organiczny jest bez wątpienia jednym z najlepszych sposobów na lepsze pozycjonowanie w SERP, dlatego warto o niego szczególnie zadbać.
Blog to coś więcej niż tylko miejsce do przekazywania informacji o aktualnych promocjach czy nowych produktach w asortymencie. Jest to bowiem również miejsce, w którym możesz przedstawić unikalny charakter swojej marki i zaprezentować wartość firmy.
Rozszerzanie świadomości marki to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie bazy klientów. Jeśli usłyszysz hasło „just do it”, wiesz, że mowa o firmie Nike. Blog to idealne miejsce, w którym możesz zaprezentować swój baner, misję i cele, które przyświecają Twojej marce.
Nawiązanie kontaktu z klientami i zdobycie ich zaufania ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki sprzedażowe. Nie rezygnuj więc z tej szansy i stwórz wartościowego bloga, na którym pokażesz odbiorcom, że warto skorzystać z Twojej oferty.
Blogi oferują również możliwość nawiązania kontaktu z grupą docelowych odbiorców. Tworząc treści na tematy, które faktycznie interesują użytkowników, pokazujesz, że zależy Ci na ich satysfakcji. Zbudowanie silnej relacji z klientami bezpośrednio przekłada się na ruch w witrynie i zwiększa sprzedaż, co bez wątpienia jest celem każdego współczesnego przedsiębiorcy.
Jeśli więc oferujesz części rowerowe, stwórz instrukcję wymiany koła. Jeśli sprzedajesz kosmetyki do makijażu, publikuj samouczki czy krótkie filmiki pokazujące, jak się malować. Możesz również nawiązać współpracę z influencerami, dzięki czemu Twoja popularność dodatkowo wzrośnie.
Dzięki uwzględnieniu w swojej twórczości potrzeb i oczekiwań grupy docelowych odbiorców na wyniki kampanii marketingowej z pewnością nie będziesz musiał długo czekać. Pokaż więc swoim klientom, że zależy Ci na ich zadowoleniu i stwórz artykuły, które odpowiedzą na najbardziej nurtujące ich pytania.
Istnieje wiele innych powodów, dla których Twój sklep internetowy powinien mieć bloga. Samo jego stworzenie nie zapewni Ci jednak satysfakcjonujących rezultatów. Zadbaj więc o skuteczną strategię optymalizacyjną i skorzystaj z wyżej wymienionych wskazówek, a z pewnością pozyskasz nowych klientów i zwiększysz sprzedaż online.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.