Czy warto założyć sklep na Sky-Shop?

Czy warto założyć sklep na Sky-Shop?

Powracamy z naszym cyklem porad dla e-commerce. Po omówieniu innych gotowych platform sprzedażowych (m.in. GOshop, Shoper oraz PrestaShop), czas na Sky-Shop! Jeśli właśnie poszukujesz rozwiązania dla swojego biznesu sieciowego, jesteś w dobrym miejscu.

Sklep online to podstawa dla handlu w Internecie. Oczywiście, asortyment, ceny, obsługa klienta czy reklamy są ważne, jednak bez dobrej „bazy” niewiele zdziałasz. Jeśli zakupy u Ciebie będą wiązać się z długim czasem oczekiwania, stale zacinającą się stroną lub przyciskami kierującymi w złe miejsca – klienci raczej nie zostaną u Ciebie na dłużej.

Z dzisiejszego wpisu dowiesz się:

  • czy inwestycja w e-commerce naprawdę ma sens,
  • dlaczego lubimy zakupy w sieci,
  • o czym musisz pamiętać, decydując się na sklep online,
  • i w jakich przypadkach platforma Sky-Shop będzie naprawdę dobrym wyborem.

Czy opłaca się inwestować w e-commerce?

Sprzedaż online to zdecydowanie dynamicznie rozwijająca się branża, która od lat notuje wzrosty, a w okresie pandemii tylko zyskała na znaczeniu. Z jednej strony możliwość zamawiania produktów (i to niemal wprost pod własne drzwi) gwarantowała pewne bezpieczeństwo w momencie, gdy liczba chorych szybko rosła. Z drugiej strony to także olbrzymia wygoda w codziennym, mocno zabieganym życiu.

To nic odkrywczego: wielu osobom dużo łatwiej jest znaleźć chwilę na przegląd produktów w Internecie, niż wybrać się na stacjonarne zakupy. W Internecie mamy w końcu dostęp do artykułów różnych marek, a porównanie ceny czy sprawdzenie rekomendacji innych użytkowników zajmuje dosłownie kilka minut. Właśnie dlatego, jeśli Twojej firmy nadal nie ma w Internecie, prawdopodobnie rezygnujesz ze źródła sporych dodatkowych zysków.

Czego konsumenci oczekują od sklepu online?

Tak naprawdę istnieje cała lista elementów, które docenią Twoi klienci i jeszcze dłuższa lista tych, których obecność ich zirytuje. Skoro chcesz, by jak najwięcej osób wracało do Twojego sklepu po kolejne produkty, musisz zadbać o wiele detali, które składają się na jedno najważniejsze wrażenie: doświadczenia użytkownika.

Zdjęcia i opisy produktów

To absolutna podstawa dla e-commerce i reguła, od której nie ma wyjątków. Zdjęcia i opis są zwykle pierwszym zetknięciem się klienta z produktem, dlatego powinny robić jak najlepsze wrażenie. Jak to osiągnąć?

W przypadku zdjęć zadbaj o to, by były dobrej jakości i pokazywały przedmiot z możliwie wielu perspektyw. Postaraj się również, by kolor na fotce jak najmniej odbiegał od rzeczywistych kolorów danej rzeczy.

W opisie z kolei zamieść informacje, których nie są w stanie przekazać zdjęcia. Określ rozmiary produktu lub materiały, z których został zrobiony. Nie skupiaj się jednak wyłącznie na kwestiach technicznych! W końcu opis produktu to także tekst reklamowy. Jeśli dodatkowo upewnisz się, że zawiera odpowiednie słowa kluczowe, wpłyniesz pozytywnie na pozycjonowanie Sky Shop w wyszukiwarce.

Wysyłka

Oczywiście, najważniejsze jest, by była sprawna i szybka. Za kulisami czeka Cię jednak więcej wyborów, niż te, które czekają na klienta przy finalizacji transakcji.

Istnieją różne modele wysyłkowe, wśród których funkcjonuje również taki, w którym z wysyłką nie masz praktycznie nic wspólnego. Jak to możliwe? Mowa o dropshippingu, który wysyłkę przedmiotu stawia po stronie dostawcy.

Wiele sklepów decyduje się jednak na klasyczny model, w którym to właściciele biznesu pakują swoje towary przed wysyłką. Jeśli również zdecydujesz się właśnie na niego, pamiętaj o odpowiednim zabezpieczeniu artykułów, które mogą zniszczyć się w drodze do kupującego.

Wywiązuj się także ze swoich obietnic: deklarując wysyłkę w 24h, staraj się realizować to zapewnienie. Informuj także na bieżąco o wszystkich możliwych przesunięciach, opóźnieniach czy brakach w Twoim sklepie.

Jasne reguły

Czytelny regulamin to podstawa dla sklepu, który nie chce godzinami odpisywać na skargi lub odbierać pełnych pretensji telefonów. Jego treść będzie pomocna nie tylko Twoim klientom, ale także Tobie – jeśli stworzysz odpowiedni dokument, w przypadku sytuacji spornych zawsze będziesz miał do czego się odwołać.

Bezpieczeństwo

Kupując online pozostawiasz w różnych miejscach sieci swoje dane osobowe. Z pewnością liczysz na to, że nikt niepożądany nie będzie miał do nich dostępu. Podobne oczekiwania będą mieć Twoi klienci, dlatego zadbaj o możliwie maksymalne zabezpieczenie witryny przed cyberatakami.

Metody płatności

Dobrze jest, gdy sklep oferuje ich możliwie dużo. Nie każdy klient będzie chciał pozostawić na stronie dane swojej karty, a część z nich wybierze płatność za pobraniem, czyli tę w momencie fizycznego otrzymania przesyłki.

Jeśli na Twojej platformie zabraknie sposobu, który preferuje klient, istnieje szansa, że pójdzie do konkurencji lub odłoży zakup produktu na wieczne nigdy.

Wersja mobilna

Coraz więcej internautów przegląda sieć przez urządzenia mobilne. Co więcej, już kilka lat wstecz (2018) odnotowano więcej połączeń z Internetem poprzez np. smartfony niż przez komputery. Trend ten w najbliższym czasie będzie raczej wzrastał, dlatego nie zapomnij o tym, by Twój sklep był w pełni responsywny.

Co to oznacza w praktyce? Chodzi o to, by Twoja witryna wyświetlała się poprawnie na każdym możliwym urządzeniu i pozwalała korzystać użytkownikowi w pełni ze wszystkich swoich funkcjonalności.

Płynność i szybkość

To nie powód do dumy, jednak fakty są takie, że – jako społeczeństwo – stajemy się coraz bardziej niecierpliwi. Nie lubimy czekać i bardzo łatwo się irytujemy, również robiąc zakupy. Zadbaj zatem, aby Twoja strona chodziła jak w zegarku. Jeśli niektóre elementy powodują wolniejsze tempo ładowania sklepu, często lepiej z nich po prostu zrezygnować.

Kategorie i filtry

Nic tak nie ułatwia zakupów online, jak odpowiednio uporządkowane produkty. Dzięki nim o wiele łatwiej jest się odnaleźć w asortymencie sklepu (zwłaszcza, gdy jest on szeroki) i np. porównać dostępne modele jednego artykułu.

Także filtry pomogą Twoim klientom w podjęciu decyzji. Możesz zaoferować im np. możliwość uszeregowania przedmiotów w zależności od rozmiaru, koloru, marki lub ceny. Konsumenci z pewnością to docenią.

Sky-Shop czy warto?

Sky-Shop to jedna z platform, która umożliwia samodzielne uruchomienie sklepu internetowego. Takie gotowe rozwiązanie z pewnością docenią Ci, którzy zwyczajnie nie mają zbyt wiele czasu (lub chęci) na stawianie własnej platformy od podstaw.

Istnieje zapewne tyle samo zwolenników, co i przeciwników korzystania z gotowych platform sprzedażowych. Prawda jest jednak taka, że wiele zależy tu od specyfiki prowadzonego biznesu, tj. branży, asortymentu produktów czy wreszcie potrzeb konkretnej firmy.

Jeśli chodzi o Sky-Shop zalety i wady są jego nieodłączną częścią. Nie jest to z pewnością rozwiązanie idealne, ale trzeba przyznać, że wielu przedsiębiorców może być w pełni zadowolonych z oferowanych przez platformę funkcjonalności.

Zalety platformy Sky-Shop

Dlaczego Sky-Shop może być rozwiązaniem dla Ciebie?

Niskie koszty

To często najważniejszy argument, zwłaszcza dla tych, którzy nie mają jeszcze pewności, w jakim kierunku rozwinie się ich biznes. Ile kosztuje Sky-Shop?

W obecnie najtańszym pakiecie StartUp to koszt rzędu 49 zł miesięcznie. Oczywiście, ta opcja ma swoje ograniczenia (np. maksymalnie możesz wystawić do 100 sztuk produktów, a sklep może posiadać wyłącznie jednego administratora), jednak dla kogoś, kto stawia pierwsze kroki w e-commerce, będzie to strzałem w dziesiątkę!

Jeśli działasz w branży już jakiś czas, dużo lepszą opcją wydaje się pakiet Basic. Za 99 zł miesięcznie otrzymujesz wtedy dużo większy limit wystawianych przedmiotów (do 15 tys. sztuk), a w roli administratora możesz osadzić nawet 3 osoby.

Zaletą dodaną jest też możliwość bezpłatnego testowania platformy przez 14 dni (z możliwością rezygnacji w dowolnym momencie).

Bezpłatne wsparcie techniczne

Prawdopodobnie docenisz je dopiero w chwili, gdy – mówiąc potocznie – coś się „wysypie”, jednakże właśnie w takich momentach pomoc z zewnątrz bywa nieoceniona. Sky-Shop zapewnia kontakt ze swoimi konsultantami przez telefon lub maila, dzięki czemu masz pewność, że nie zostaniesz ze swoim problemem sam.

Prosty panel obsługi

To zaleta stale powtarzająca się w opiniach związanych z platformą Sky-Shop. Im prostszy panel, tym łatwiejsze (i szybsze) dodawanie nowych produktów, wprowadzanie wszelkich modyfikacji i generalnie zarządzanie całym sklepem.

Integracja

Dla tych, którzy korzystają z modelu dropshippingowego, Sky-Shop oferuje integrację z ponad 400 hurtowniami. Dodatkowo, platforma posiada też możliwość integracji sklepu z popularnymi serwisami aukcyjnymi i sprzedażowymi (takimi jak Allegro czy eBay), a także z Facebookiem. Dzięki temu za jednym zamachem wystawisz swoje przedmioty w kilku różnych miejscach sieci.

Jakościowa grafika

Platforma chwali się na swojej stronie grafiką RWD, tzn. taką, która dostosowuje się do urządzenia, na którym w danej chwili przeglądany jest sklep.

Użytkownicy Sky-Shop mają również dostęp do 70 darmowych modułów graficznych. To sporo, zwłaszcza jeśli Twój sklep wymaga po prostu przejrzystego, funkcjonalnego szablonu, bez przesadnych szaleństw i udziwnień.

Optymalizacja SEO

Sky-Shop jest zoptymalizowany pod kątem pozycjonowania, dzięki czemu masz szansę na większy ruch na stronie i lepsze wyniki sprzedażowe.

Do dyspozycji klientów jest także gotowy system blogowy, z pomocą którego możesz publikować wartościowe treści (np. artykuły poradnikowe lub branżowe wskazówki), które mogą zaowocować uzyskaniem pozycji lidera na rynku, a przede wszystkim stworzeniem długofalowej relacji z klientem.

Inne funkcjonalności platformy Sky-Shop

Dodatkowe funkcje, które mogą spodobać Ci się w przypadku tej platformy to:

  • dostęp do raportów i statystyk, które umożliwią Ci analizowanie działań marketingowych (np. w kwestii porzuconych koszyków),
  • aplikacja mobilna, dzięki której możesz zarządzać sklepem przez swojego smartfona,
  • współpraca z prawnikami, w ramach której otrzymujesz gotowy regulamin sklepu, a także wzory pism reklamacyjnych i procedur zwrotu,
  • wiele opcji płatności, a dokładniej 32 najpopularniejsze metody, z kartami płatniczymi i płatnościami BLIK na czele.
Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ile kosztuje sklep na PrestaShop?

    Ile kosztuje sklep na PrestaShop?

    Chcesz założyć sklep WWW i zastanawiasz się nad wyborem oprogramowania? Najpopularniejszym w Polsce jest PrestaShop. Dowiedz się, ile będzie Cię kosztować sklep oparty na tym rozwiązaniu i jakie możliwości masz do wyboru. Zanim podejmiesz decyzję, sprawdź najważniejsze informacje o PrestaShop i wydatkach związanych z uruchomieniem takiego sklepu.
    Ile kosztuje sklep IdoSell?

    Ile kosztuje sklep IdoSell?

    Zastanawiasz się nad wyborem gotowej platformy sprzedażowej? Sprawdź, na co możesz liczyć w przypadku sklepu IdoSell i na jakie koszty powinieneś się przygotować.
    Jak pozycjonować sklep internetowy na platformie Shoper?

    Jak pozycjonować sklep internetowy na platformie Shoper?

    Shoper daje Ci możliwość prowadzenia sklepu WWW, który możesz optymalizować pod SEO. Sprawdź, jakie możliwości oferuje Shoper pod tym względem.
    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Jeżeli chciałbyś dołączyć do naszego zespółu, ale masz wątpliwości - skontaktuj się z nami.
        Wypełnij formularz kontaktowy: