Powracamy z naszym cyklem porad dla e-commerce. Po omówieniu innych gotowych platform sprzedażowych (m.in. GOshop, Shoper oraz PrestaShop), czas na Sky-Shop! Jeśli właśnie poszukujesz rozwiązania dla swojego biznesu sieciowego, jesteś w dobrym miejscu.
Sklep online to podstawa dla handlu w Internecie. Oczywiście, asortyment, ceny, obsługa klienta czy reklamy są ważne, jednak bez dobrej „bazy” niewiele zdziałasz. Jeśli zakupy u Ciebie będą wiązać się z długim czasem oczekiwania, stale zacinającą się stroną lub przyciskami kierującymi w złe miejsca – klienci raczej nie zostaną u Ciebie na dłużej.
Z dzisiejszego wpisu dowiesz się:
Sprzedaż online to zdecydowanie dynamicznie rozwijająca się branża, która od lat notuje wzrosty, a w okresie pandemii tylko zyskała na znaczeniu. Z jednej strony możliwość zamawiania produktów (i to niemal wprost pod własne drzwi) gwarantowała pewne bezpieczeństwo w momencie, gdy liczba chorych szybko rosła. Z drugiej strony to także olbrzymia wygoda w codziennym, mocno zabieganym życiu.
To nic odkrywczego: wielu osobom dużo łatwiej jest znaleźć chwilę na przegląd produktów w Internecie, niż wybrać się na stacjonarne zakupy. W Internecie mamy w końcu dostęp do artykułów różnych marek, a porównanie ceny czy sprawdzenie rekomendacji innych użytkowników zajmuje dosłownie kilka minut. Właśnie dlatego, jeśli Twojej firmy nadal nie ma w Internecie, prawdopodobnie rezygnujesz ze źródła sporych dodatkowych zysków.
Tak naprawdę istnieje cała lista elementów, które docenią Twoi klienci i jeszcze dłuższa lista tych, których obecność ich zirytuje. Skoro chcesz, by jak najwięcej osób wracało do Twojego sklepu po kolejne produkty, musisz zadbać o wiele detali, które składają się na jedno najważniejsze wrażenie: doświadczenia użytkownika.
To absolutna podstawa dla e-commerce i reguła, od której nie ma wyjątków. Zdjęcia i opis są zwykle pierwszym zetknięciem się klienta z produktem, dlatego powinny robić jak najlepsze wrażenie. Jak to osiągnąć?
W przypadku zdjęć zadbaj o to, by były dobrej jakości i pokazywały przedmiot z możliwie wielu perspektyw. Postaraj się również, by kolor na fotce jak najmniej odbiegał od rzeczywistych kolorów danej rzeczy.
W opisie z kolei zamieść informacje, których nie są w stanie przekazać zdjęcia. Określ rozmiary produktu lub materiały, z których został zrobiony. Nie skupiaj się jednak wyłącznie na kwestiach technicznych! W końcu opis produktu to także tekst reklamowy. Jeśli dodatkowo upewnisz się, że zawiera odpowiednie słowa kluczowe, wpłyniesz pozytywnie na pozycjonowanie Sky Shop w wyszukiwarce.
Oczywiście, najważniejsze jest, by była sprawna i szybka. Za kulisami czeka Cię jednak więcej wyborów, niż te, które czekają na klienta przy finalizacji transakcji.
Istnieją różne modele wysyłkowe, wśród których funkcjonuje również taki, w którym z wysyłką nie masz praktycznie nic wspólnego. Jak to możliwe? Mowa o dropshippingu, który wysyłkę przedmiotu stawia po stronie dostawcy.
Wiele sklepów decyduje się jednak na klasyczny model, w którym to właściciele biznesu pakują swoje towary przed wysyłką. Jeśli również zdecydujesz się właśnie na niego, pamiętaj o odpowiednim zabezpieczeniu artykułów, które mogą zniszczyć się w drodze do kupującego.
Wywiązuj się także ze swoich obietnic: deklarując wysyłkę w 24h, staraj się realizować to zapewnienie. Informuj także na bieżąco o wszystkich możliwych przesunięciach, opóźnieniach czy brakach w Twoim sklepie.
Czytelny regulamin to podstawa dla sklepu, który nie chce godzinami odpisywać na skargi lub odbierać pełnych pretensji telefonów. Jego treść będzie pomocna nie tylko Twoim klientom, ale także Tobie – jeśli stworzysz odpowiedni dokument, w przypadku sytuacji spornych zawsze będziesz miał do czego się odwołać.
Kupując online pozostawiasz w różnych miejscach sieci swoje dane osobowe. Z pewnością liczysz na to, że nikt niepożądany nie będzie miał do nich dostępu. Podobne oczekiwania będą mieć Twoi klienci, dlatego zadbaj o możliwie maksymalne zabezpieczenie witryny przed cyberatakami.
Dobrze jest, gdy sklep oferuje ich możliwie dużo. Nie każdy klient będzie chciał pozostawić na stronie dane swojej karty, a część z nich wybierze płatność za pobraniem, czyli tę w momencie fizycznego otrzymania przesyłki.
Jeśli na Twojej platformie zabraknie sposobu, który preferuje klient, istnieje szansa, że pójdzie do konkurencji lub odłoży zakup produktu na wieczne nigdy.
Coraz więcej internautów przegląda sieć przez urządzenia mobilne. Co więcej, już kilka lat wstecz (2018) odnotowano więcej połączeń z Internetem poprzez np. smartfony niż przez komputery. Trend ten w najbliższym czasie będzie raczej wzrastał, dlatego nie zapomnij o tym, by Twój sklep był w pełni responsywny.
Co to oznacza w praktyce? Chodzi o to, by Twoja witryna wyświetlała się poprawnie na każdym możliwym urządzeniu i pozwalała korzystać użytkownikowi w pełni ze wszystkich swoich funkcjonalności.
To nie powód do dumy, jednak fakty są takie, że – jako społeczeństwo – stajemy się coraz bardziej niecierpliwi. Nie lubimy czekać i bardzo łatwo się irytujemy, również robiąc zakupy. Zadbaj zatem, aby Twoja strona chodziła jak w zegarku. Jeśli niektóre elementy powodują wolniejsze tempo ładowania sklepu, często lepiej z nich po prostu zrezygnować.
Nic tak nie ułatwia zakupów online, jak odpowiednio uporządkowane produkty. Dzięki nim o wiele łatwiej jest się odnaleźć w asortymencie sklepu (zwłaszcza, gdy jest on szeroki) i np. porównać dostępne modele jednego artykułu.
Także filtry pomogą Twoim klientom w podjęciu decyzji. Możesz zaoferować im np. możliwość uszeregowania przedmiotów w zależności od rozmiaru, koloru, marki lub ceny. Konsumenci z pewnością to docenią.
Sky-Shop to jedna z platform, która umożliwia samodzielne uruchomienie sklepu internetowego. Takie gotowe rozwiązanie z pewnością docenią Ci, którzy zwyczajnie nie mają zbyt wiele czasu (lub chęci) na stawianie własnej platformy od podstaw.
Istnieje zapewne tyle samo zwolenników, co i przeciwników korzystania z gotowych platform sprzedażowych. Prawda jest jednak taka, że wiele zależy tu od specyfiki prowadzonego biznesu, tj. branży, asortymentu produktów czy wreszcie potrzeb konkretnej firmy.
Jeśli chodzi o Sky-Shop zalety i wady są jego nieodłączną częścią. Nie jest to z pewnością rozwiązanie idealne, ale trzeba przyznać, że wielu przedsiębiorców może być w pełni zadowolonych z oferowanych przez platformę funkcjonalności.
Dlaczego Sky-Shop może być rozwiązaniem dla Ciebie?
To często najważniejszy argument, zwłaszcza dla tych, którzy nie mają jeszcze pewności, w jakim kierunku rozwinie się ich biznes. Ile kosztuje Sky-Shop?
W obecnie najtańszym pakiecie StartUp to koszt rzędu 49 zł miesięcznie. Oczywiście, ta opcja ma swoje ograniczenia (np. maksymalnie możesz wystawić do 100 sztuk produktów, a sklep może posiadać wyłącznie jednego administratora), jednak dla kogoś, kto stawia pierwsze kroki w e-commerce, będzie to strzałem w dziesiątkę!
Jeśli działasz w branży już jakiś czas, dużo lepszą opcją wydaje się pakiet Basic. Za 99 zł miesięcznie otrzymujesz wtedy dużo większy limit wystawianych przedmiotów (do 15 tys. sztuk), a w roli administratora możesz osadzić nawet 3 osoby.
Zaletą dodaną jest też możliwość bezpłatnego testowania platformy przez 14 dni (z możliwością rezygnacji w dowolnym momencie).
Prawdopodobnie docenisz je dopiero w chwili, gdy – mówiąc potocznie – coś się „wysypie”, jednakże właśnie w takich momentach pomoc z zewnątrz bywa nieoceniona. Sky-Shop zapewnia kontakt ze swoimi konsultantami przez telefon lub maila, dzięki czemu masz pewność, że nie zostaniesz ze swoim problemem sam.
To zaleta stale powtarzająca się w opiniach związanych z platformą Sky-Shop. Im prostszy panel, tym łatwiejsze (i szybsze) dodawanie nowych produktów, wprowadzanie wszelkich modyfikacji i generalnie zarządzanie całym sklepem.
Dla tych, którzy korzystają z modelu dropshippingowego, Sky-Shop oferuje integrację z ponad 400 hurtowniami. Dodatkowo, platforma posiada też możliwość integracji sklepu z popularnymi serwisami aukcyjnymi i sprzedażowymi (takimi jak Allegro czy eBay), a także z Facebookiem. Dzięki temu za jednym zamachem wystawisz swoje przedmioty w kilku różnych miejscach sieci.
Platforma chwali się na swojej stronie grafiką RWD, tzn. taką, która dostosowuje się do urządzenia, na którym w danej chwili przeglądany jest sklep.
Użytkownicy Sky-Shop mają również dostęp do 70 darmowych modułów graficznych. To sporo, zwłaszcza jeśli Twój sklep wymaga po prostu przejrzystego, funkcjonalnego szablonu, bez przesadnych szaleństw i udziwnień.
Sky-Shop jest zoptymalizowany pod kątem pozycjonowania, dzięki czemu masz szansę na większy ruch na stronie i lepsze wyniki sprzedażowe.
Do dyspozycji klientów jest także gotowy system blogowy, z pomocą którego możesz publikować wartościowe treści (np. artykuły poradnikowe lub branżowe wskazówki), które mogą zaowocować uzyskaniem pozycji lidera na rynku, a przede wszystkim stworzeniem długofalowej relacji z klientem.
Dodatkowe funkcje, które mogą spodobać Ci się w przypadku tej platformy to:
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.