DARMOWY AUDYT SEO

Czy współczynnik klikalności wpływa na SEO strony internetowej?

Czy współczynnik klikalności wpływa na SEO strony internetowej?

Cup of Couple / pexels.com

Algorytm Google od lat stale ulega aktualizacji i stara się poprawić swoje działania. Profesjonaliści potrafią nadążyć za zmianami wyszukiwarki, ale zwykły przedsiębiorca może poczuć się zagubiony.

Okazuje się, że większość zmian wprowadzanych przez wyszukiwarkę Google ma na celu dopracowanie rankingów wyników wyszukiwania. Każdy właściciel strony chce, aby jego witryna była na najwyższej pozycji w rankingu SERP. Na sukces strony wpływa wiele czynników. Jednym z nich z jest współczynnik klikalności, dlatego w tym artykule postanowiliśmy przyjrzeć się mu bliżej.

Czym jest czynnik PageRank?

PageRank odpowiada za ocenę wartości i trafności każdej witryny internetowej. Oceny mogą się różnić w zależności od strony, ale zakres mieści się w skali od 0 do 10 punktów. Głównymi czynnikami, które wpływają na ocenę witryny, są przede wszystkim wiek, stosowane linki wewnętrzne oraz zewnętrzne, struktura, czas ładowania oraz jakość witryny. Strony internetowe, które działają w sieci dłużej, mają w związku z tym większą przewagę nad konkurencją.

Ocena jakości strony ma duży wpływ na SEO. Najważniejszy w tym kontekście jest CTR, czyli współczynnik klikalności użytkowników w konkretną witrynę internetową.

Sprawdź: CTR – czym jest i jak wpływa na SEO?

Dlaczego współczynnik klikalności ma znaczenie?

CTR pokazuje, jak często użytkownicy internetu klikają bezpośrednio w reklamę. Może on służyć do określania skuteczności słów kluczowych oraz reklam.

Współczynnik CTR jest liczbą kliknięć reklamy podzieloną przez liczbę jej wyświetleń:

kliknięcia/wyświetlenia = CTR

Wysoki współczynnik klikalności pokazuje, że odbiorcy uważają daną reklamę za trafną i przydatną. Natomiast odwrotna sytuacja świadczy o błędach w strategii SEO, które należy jak najszybciej naprawić. Im bardziej powiązane z Twoją firmą słowa kluczowe oraz reklamy, tym większa szansa na to, że potencjalny odbiorca kliknie wyświetlaną reklamę w wynikach wyszukiwania.

Google podczas oceny jakości witryny i indeksowania bierze pod uwagę współczynnik klikalności. Algorytm dzięki temu wie, które treści są atrakcyjne i chętnie czytane przez użytkowników i zaczyna pozycjonować takie strony wyżej w rankingu SERP.

Google stale udoskonala swoją wyszukiwarkę, aby wyświetlać najbardziej unikalne i wartościowe informacje. Współczynnik klikalności ułatwia algorytmom pracę indeksowania.

Wysoki współczynnik CTR jest wyraźną wskazówką dla Google, że użytkownicy uważają Twoje treści za trafne i przydatne.

Jednak pamiętaj, że nie uzyskasz dużej liczby wejść na stronę, jeśli znajdujesz się na niższych pozycjach rankingowych. Pora więc wdrożyć odpowiednie działania SEO, aby stać się widocznym w wyszukiwarce. Tylko w ten sposób współczynnik klikalności zacznie wzrastać. Użytkownicy korzystają bowiem wyłącznie z kilku pierwszych odnośników, które pojawią się po wpisaniu danej frazy.

Pierwsza strona wyników wyszukiwania jest zawsze najbezpieczniejszą pozycją w sieci, ponieważ przynosi ogromne zyski. Staraj się unikać wysokiego współczynnika odrzuceń, ponieważ w ten sposób Twoja witryna zacznie tracić na wartości, a jej ocena gwałtownie spadnie.

W jaki sposób zwiększyć współczynnik klikalności strony?

Czasem prosta zmiana tytułu witryny może sprawić, że zaczniesz przyciągać o wiele większą liczbę użytkowników. Musisz pamiętać, że ludzie potrzebują konkretnego powodu, aby kliknąć bezpośrednio w wyświetlany link. Poniżej przedstawiamy Ci trzy czynności, które warto wykonać, aby zwiększyć współczynnik klikalności witryny.

  1. Twórz angażujące i wartościowe tytuły

Pamiętaj, że tytuł strony czy zawartych na niej artykułów jest pierwszym punktem, na który zwracają uwagę potencjalni odbiorcy. Czasem wystarczy niewielka zmiana, aby użytkownicy chcieli kliknąć w link prowadzący do Twojej witryny. Staraj się więc tworzyć angażujące tytuły, które będą przyciągały uwagę odbiorców.

Źródło: Pixabay / pexels.com

  1. Twórz wartościowe treści na stronie

Rozwój firmy oraz znalezienie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania zależy w głównej mierze od jakości i rodzaju treści, które znajdują się na danej stronie. Treść jest bardzo ważna, ponieważ to właśnie ona jest głównym celem wizyty użytkownika w witrynie. Musisz zacząć tworzyć wartościowy i angażujący content. Zobacz, w jaki sposób możesz pomóc swoim odbiorcom. Tylko w takie treści użytkownicy będą chcieli klikać.

  1. Odpowiednio dobieraj słowa kluczowe

Słowa kluczowe muszą być odpowiednio dopasowane do treści. To właśnie dzięki nim użytkownicy internetu będą mogli znaleźć Twoją stronę. Najlepszym sposobem będzie przeprowadzenie odpowiedniego badania słów kluczowych, które ułatwi Ci wybór fraz wartych zastosowania w Twojej branży.

Sprawdź: Klik, klik, klik – zadbaj o swój CTR!

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak współczynnik klikalności wpływa na SEO strony internetowej. Opisane przez nas działania, które mogą pomóc w zwiększeniu współczynnika CTR, to tylko przykładowe czynności, które możesz wdrożyć do swojego planu. Wszystkich działań jest bowiem wiele więcej. Jednak powyższe informacje wystarczą, aby zacząć wdrażać podstawowe zmiany na stronie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak radzić sobie z porzuconymi koszykami na WooCommerce?
    Jak radzić sobie z porzuconymi koszykami na WooCommerce?
    Klienci często odwiedzają Twój sklep, ale ostatecznie nie dokonują zakupów? Sprawdź, jak rozwiązać problemy z porzuconymi koszykami na WooCommerce.
    Reklama a kliknięcia – jak znaleźć złoty środek w digital marketingu?
    Reklama a kliknięcia – jak znaleźć złoty środek w digital marketingu?
    O skuteczności Twojej reklamy świadczy ilość kliknięć. Sprawdź, jak zwiększyć swój CTR dla reklam typu pay-per-click, aby zwiększyć zainteresowanie swoją marką.
    Jak prawidłowo wybrać zdjęcia produktów w sklepie internetowym?
    Jak prawidłowo wybrać zdjęcia produktów w sklepie internetowym?
    Zastanawiasz się, jak wybrać dobre zdjęcia produktów do swojego sklepu internetowego? Przeczytaj nasz artykuł!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę