Algorytm Google od lat stale ulega aktualizacji i stara się poprawić swoje działania. Profesjonaliści potrafią nadążyć za zmianami wyszukiwarki, ale zwykły przedsiębiorca może poczuć się zagubiony.
Okazuje się, że większość zmian wprowadzanych przez wyszukiwarkę Google ma na celu dopracowanie rankingów wyników wyszukiwania. Każdy właściciel strony chce, aby jego witryna była na najwyższej pozycji w rankingu SERP. Na sukces strony wpływa wiele czynników. Jednym z nich z jest współczynnik klikalności, dlatego w tym artykule postanowiliśmy przyjrzeć się mu bliżej.
PageRank odpowiada za ocenę wartości i trafności każdej witryny internetowej. Oceny mogą się różnić w zależności od strony, ale zakres mieści się w skali od 0 do 10 punktów. Głównymi czynnikami, które wpływają na ocenę witryny, są przede wszystkim wiek, stosowane linki wewnętrzne oraz zewnętrzne, struktura, czas ładowania oraz jakość witryny. Strony internetowe, które działają w sieci dłużej, mają w związku z tym większą przewagę nad konkurencją.
Ocena jakości strony ma duży wpływ na SEO. Najważniejszy w tym kontekście jest CTR, czyli współczynnik klikalności użytkowników w konkretną witrynę internetową.
CTR pokazuje, jak często użytkownicy internetu klikają bezpośrednio w reklamę. Może on służyć do określania skuteczności słów kluczowych oraz reklam.
Współczynnik CTR jest liczbą kliknięć reklamy podzieloną przez liczbę jej wyświetleń:
kliknięcia/wyświetlenia = CTR
Wysoki współczynnik klikalności pokazuje, że odbiorcy uważają daną reklamę za trafną i przydatną. Natomiast odwrotna sytuacja świadczy o błędach w strategii SEO, które należy jak najszybciej naprawić. Im bardziej powiązane z Twoją firmą słowa kluczowe oraz reklamy, tym większa szansa na to, że potencjalny odbiorca kliknie wyświetlaną reklamę w wynikach wyszukiwania.
Google podczas oceny jakości witryny i indeksowania bierze pod uwagę współczynnik klikalności. Algorytm dzięki temu wie, które treści są atrakcyjne i chętnie czytane przez użytkowników i zaczyna pozycjonować takie strony wyżej w rankingu SERP.
Google stale udoskonala swoją wyszukiwarkę, aby wyświetlać najbardziej unikalne i wartościowe informacje. Współczynnik klikalności ułatwia algorytmom pracę indeksowania.
Wysoki współczynnik CTR jest wyraźną wskazówką dla Google, że użytkownicy uważają Twoje treści za trafne i przydatne.
Jednak pamiętaj, że nie uzyskasz dużej liczby wejść na stronę, jeśli znajdujesz się na niższych pozycjach rankingowych. Pora więc wdrożyć odpowiednie działania SEO, aby stać się widocznym w wyszukiwarce. Tylko w ten sposób współczynnik klikalności zacznie wzrastać. Użytkownicy korzystają bowiem wyłącznie z kilku pierwszych odnośników, które pojawią się po wpisaniu danej frazy.
Pierwsza strona wyników wyszukiwania jest zawsze najbezpieczniejszą pozycją w sieci, ponieważ przynosi ogromne zyski. Staraj się unikać wysokiego współczynnika odrzuceń, ponieważ w ten sposób Twoja witryna zacznie tracić na wartości, a jej ocena gwałtownie spadnie.
Czasem prosta zmiana tytułu witryny może sprawić, że zaczniesz przyciągać o wiele większą liczbę użytkowników. Musisz pamiętać, że ludzie potrzebują konkretnego powodu, aby kliknąć bezpośrednio w wyświetlany link. Poniżej przedstawiamy Ci trzy czynności, które warto wykonać, aby zwiększyć współczynnik klikalności witryny.
Pamiętaj, że tytuł strony czy zawartych na niej artykułów jest pierwszym punktem, na który zwracają uwagę potencjalni odbiorcy. Czasem wystarczy niewielka zmiana, aby użytkownicy chcieli kliknąć w link prowadzący do Twojej witryny. Staraj się więc tworzyć angażujące tytuły, które będą przyciągały uwagę odbiorców.
Rozwój firmy oraz znalezienie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania zależy w głównej mierze od jakości i rodzaju treści, które znajdują się na danej stronie. Treść jest bardzo ważna, ponieważ to właśnie ona jest głównym celem wizyty użytkownika w witrynie. Musisz zacząć tworzyć wartościowy i angażujący content. Zobacz, w jaki sposób możesz pomóc swoim odbiorcom. Tylko w takie treści użytkownicy będą chcieli klikać.
Słowa kluczowe muszą być odpowiednio dopasowane do treści. To właśnie dzięki nim użytkownicy internetu będą mogli znaleźć Twoją stronę. Najlepszym sposobem będzie przeprowadzenie odpowiedniego badania słów kluczowych, które ułatwi Ci wybór fraz wartych zastosowania w Twojej branży.
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak współczynnik klikalności wpływa na SEO strony internetowej. Opisane przez nas działania, które mogą pomóc w zwiększeniu współczynnika CTR, to tylko przykładowe czynności, które możesz wdrożyć do swojego planu. Wszystkich działań jest bowiem wiele więcej. Jednak powyższe informacje wystarczą, aby zacząć wdrażać podstawowe zmiany na stronie.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.