Czy wyszukiwanie głosowe jest przyszłością marketingu internetowego?

Czy wyszukiwanie głosowe jest przyszłością marketingu internetowego?

Anna Shvets/pexels.com

Wyszukiwanie głosowe staje się coraz popularniejszą formą stawiania zapytań wyszukiwarkom. Z pewnością już zdążyłeś zauważyć, że większość wyszukiwań pochodzi z urządzeń mobilnych. Najczęściej tam korzysta się z asystenta Google. Okazuje się, że ten nowy styl wyszukiwania jest kluczowym czynnikiem napędzającym nowy marketing internetowy.

Pamiętaj, że nieważne, jak rozwinie się w przyszłości asystent głosowy, to Google i inne wyszukiwarki zawsze będą pełnić tę samą misję, co dzisiaj, czyli dostarczanie odbiorcom najlepiej wyświetlaną, najbardziej użyteczną, dobrze napisaną i trafną odpowiedź na każde zapytanie. Dla Google treści wysokiej jakości zawsze będą najważniejsze.

Wyszukiwanie za pomocą głosu okazuje się następcą rewolucji korzystania z wyszukiwarek za pomocą urządzeń mobilnych. Powinieneś jednak pamiętać, że to wszystko zależy od tego, w jakiej branży prowadzisz swój sklep internetowy, czy stronę. Musisz liczyć się z tym, że istnieje podział internautów na tych, którzy zdecydowanie częściej i chętniej korzystają z wyszukiwarki za pomocą urządzeń mobilnych, oraz na tych, którzy wybierają komputery. Dlatego koniecznie sprawdź, czy Twoja witryna jest dobrze zoptymalizowana pod urządzenia mobilne kątem.

Czym jest wyszukiwanie głosowe i jak je optymalizować?

W 2011 roku Apple postanowiło wprowadzić do swojego systemu Siri, co było prawdziwym przełomem. Następnie pojawiło się Google Voice Search w 2012 roku, a Amazon z Echo i Cortana Microsoftu w 2014 roku. Kiedy sztuczna inteligencja uległa poprawie, zwykłe wyszukiwania szybko zmieniły się w codziennych pomocników.

Pomimo tego, że technologia wyszukiwania głosowego istnieje już dłuższy czas, to dopiero teraz osiąga ono tak diametralny wzrost, że należy zainteresować się dobrą strategią SEO, właśnie pod kątem wyszukiwania głosowego. Na tym wczesnym etapie optymalizacja wyszukiwania głosowego polega głównie na zapewnieniu wielu często zadawanych pytań. Pamiętaj, że język w wyszukiwaniach głosowych jest bardziej naturalny niż ten wpisywany bezpośrednio w pasek wyszukiwarki. Dlatego dłuższe zapytania są bardziej trafne i pożądane.

Jak dotąd optymalizacja SEO pod kątem wyszukiwań głosowych nie posunęła się daleko poza przekształcenie treści pisanych w mówione i badanie słów kluczowych. Jednak Google stale wypuszcza nowe aktualizacje, dlatego trzeba być na bieżąco ze zmianami!

Google pokazało już wystarczająca ilość razy, że dobro użytkowników jest najważniejsze. Dlatego tak, jak ma to miejsce w wyszukiwaniach zwykłych i mobilnych – w przypadku wyszukiwań głosowych również można narazić się na karę.

Czy wyszukiwanie głosowe jest ważne dla SEO?

Musisz wiedzieć, że kiedy zoptymalizujesz swoją stronę internetową pod kątem wyszukiwania głosowego, to Google potraktuje stronę jako odpowiednią i będzie sugerował ją innym użytkownikom (tak jak ma to miejsce w zwykłych wyszukiwaniach mobilnych). Zastanówmy się teraz, w jakich obszarach optymalizacja wyszukiwania głosowego może pokrywać się z urządzeniami mobilnymi i komputerowym z korzyścią dla wszystkich?


Źródło: Thirdman/pexels.com

  1. Długie słowa kluczowe są istotne dla wyszukiwań głosowych
  2. Jednym z obszarów, w którym możemy być pewni preferencji Google dotyczących wyszukiwania za pomocą głosu, są słowa kluczowe z długim ogonem. Okazuje się, że w trakcie wyszukiwań głosowych, wypowiadane frazy są znacznie dłuższe niż normalnie. Dlatego, jeśli zaczniesz tworzyć na swojej stronie bardziej opisowe słowa kluczowe, to z pewnością Google zacznie generować ruch w kierunku Twojej strony internetowej, która posiada bardziej szczegółowe terminy, odpowiadające na pytania użytkowników.

  3. Wyszukiwanie głosowe, a lokalny marketing
  4. Lokalne wyszukiwania są ogólnie trudnym zagadnieniem, a dodając do tego wyszukiwanie głosowe, będzie nie lada wyzwaniem. Konkurencja jest tutaj bardzo duża, jednak z pewnością warto zainwestować w wyszukiwanie głosowe! Może się okazać, że Twoja firma odniesie sukces, bo będzie jedyną, która korzysta z asystenta głosowego!

  5. Promuj swoje polecane fragmenty wyszukiwaniem głosowym
  6. Warto zainteresować się tym tematem, ponieważ wyróżnianie się w polecanych fragmentach Google przynosi ogromny sukces marce. Chociaż początkowo uważano, że służy to wyłącznie użytkownikom mobilnym, może również pomóc użytkownikom w wyszukiwaniu informacji za pomocą głosu.

Podsumowanie

Pamiętaj, że większość ludzi szuka szybkiego rozwiązania swoich problemów, a wyszukiwanie głosowe zdecydowanie ułatwia ten proces. Jest również atrakcyjne dla tych osób, którym przeszkadza pisanie. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić swoim odbiorcom możliwość znalezienia Twojej strony internetowej za pośrednictwem asystenta głosowego.

Pamiętaj, że tempo zmian w technologii jest dość szybkie, ale dobry zespół ekspertów i aktywne nastawienie pozwalają być na bieżąco z tymi wyzwaniami. Jednak tak jak napisaliśmy na początku, nigdy nie rezygnuj z jakości publikowanych przez siebie treści, Google z pewnością Ci za to podziękuje!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO razem z nami! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Możliwości reklamy online – współpraca z influencerami

    Możliwości reklamy online – współpraca z influencerami

    Influencerzy mają wpływ na wybory konsumentów, nie tylko w najmłodszej grupie wiekowej. Jednak czy wiesz, w jaki sposób wybrać tego, który rzeczywiście pasuje do Twojej marki?
    TOP 10 sposobów na reklamę w internecie – część II

    TOP 10 sposobów na reklamę w internecie – część II

    Pamiętasz pierwszą część naszego zestawienia pomysłów na reklamę w sieci? Przygotowaliśmy kolejne wskazówki, dzięki którym wypromujesz swój biznes online!
    Najczęstsze grzeszki użytkowników z narzędziem “Moja firma” od Google

    Najczęstsze grzeszki użytkowników z narzędziem “Moja firma” od Google

    Google Moja firma – wizytówka, której potrzebujesz, aby stać się widocznym dla potencjalnych klientów.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.