Czy wyszukiwanie głosowe jest przyszłością marketingu internetowego?

Czy wyszukiwanie głosowe jest przyszłością marketingu internetowego?

Anna Shvets/pexels.com

Wyszukiwanie głosowe staje się coraz popularniejszą formą stawiania zapytań wyszukiwarkom. Z pewnością już zdążyłeś zauważyć, że większość wyszukiwań pochodzi z urządzeń mobilnych. Najczęściej tam korzysta się z asystenta Google. Okazuje się, że ten nowy styl wyszukiwania jest kluczowym czynnikiem napędzającym nowy marketing internetowy.

Pamiętaj, że nieważne, jak rozwinie się w przyszłości asystent głosowy, to Google i inne wyszukiwarki zawsze będą pełnić tę samą misję, co dzisiaj, czyli dostarczanie odbiorcom najlepiej wyświetlaną, najbardziej użyteczną, dobrze napisaną i trafną odpowiedź na każde zapytanie. Dla Google treści wysokiej jakości zawsze będą najważniejsze.

Wyszukiwanie głosowe okazuje się następcą rewolucji korzystania z wyszukiwarek za pomocą urządzeń mobilnych. Powinieneś jednak pamiętać, że to wszystko zależy od tego, w jakiej branży prowadzisz swój sklep internetowy, czy stronę. Musisz liczyć się z tym, że istnieje podział internautów na tych, którzy zdecydowanie częściej i chętniej korzystają z wyszukiwarki za pomocą urządzeń mobilnych, oraz na tych, którzy wybierają komputery. Dlatego koniecznie sprawdź, czy Twoja witryna jest dobrze zoptymalizowana pod urządzenia mobilne kątem.

Czym jest wyszukiwanie głosowe i jak je optymalizować?

W 2011 roku Apple postanowiło wprowadzić do swojego systemu Siri, co było prawdziwym przełomem. Następnie pojawiło się Google Voice Search w 2012 roku, a Amazon z Echo i Cortana Microsoftu w 2014 roku. Kiedy sztuczna inteligencja uległa poprawie, zwykłe wyszukiwania szybko zmieniły się w codziennych pomocników.

Pomimo tego, że technologia wyszukiwania głosowego istnieje już dłuższy czas, to dopiero teraz osiąga ono tak diametralny wzrost, że należy zainteresować się dobrą strategią SEO, nastawioną na wyszukiwanie głosowe. Na tym wczesnym etapie jej optymalizacja polega głównie na zapewnieniu wielu często zadawanych pytań. Pamiętaj, że język w wyszukiwaniach głosowych jest bardziej naturalny niż ten wpisywany bezpośrednio w pasek wyszukiwarki. Dlatego dłuższe zapytania są bardziej trafne i pożądane.

Jak dotąd optymalizacja SEO uwzględniająca wyszukiwanie głosowe nie posunęła się daleko poza przekształcenie treści pisanych w mówione i badanie słów kluczowych. Jednak Google stale wypuszcza nowe aktualizacje, dlatego trzeba być na bieżąco ze zmianami!

Google pokazało już wystarczającą ilość razy, że dobro użytkowników jest najważniejsze. Dlatego tak, jak ma to miejsce w wyszukiwaniach zwykłych i mobilnych – w przypadku głosowego również można narazić się na karę.

Sprawdź: Jak zoptymalizować sklep internetowy pod kątem wyszukiwania głosowego?

Czy wyszukiwanie głosowe jest ważne dla SEO?

Musisz wiedzieć, że kiedy zoptymalizujesz swoją stronę internetową nastawioną na wyszukiwanie głosowe, to Google potraktuje stronę jako odpowiednią i będzie sugerował ją innym użytkownikom (tak jak ma to miejsce w zwykłych wyszukiwaniach mobilnych). Zastanówmy się teraz, w jakich obszarach optymalizacja wyszukiwania głosowego może pokrywać się z urządzeniami mobilnymi i komputerowymi z korzyścią dla wszystkich?

Źródło: Thirdman/pexels.com

  1. Wyszukiwanie głosowe docenia długie słowa kluczowe
  2. Jednym z obszarów, w którym możemy być pewni preferencji Google, które obejmują wyszukiwanie głosowe, są słowa kluczowe z długim ogonem. Okazuje się, że w trakcie wyszukiwań głosowych, wypowiadane frazy są znacznie dłuższe niż normalnie. Dlatego, jeśli zaczniesz tworzyć na swojej stronie bardziej opisowe słowa kluczowe, to z pewnością Google zacznie generować ruch w kierunku Twojej strony internetowej, która posiada bardziej szczegółowe terminy, odpowiadające na pytania użytkowników.
  3. Wyszukiwanie głosowe, a lokalny marketing
  4. Lokalne wyszukiwania są ogólnie trudnym zagadnieniem, a dodając do tego wyszukiwanie głosowe, będzie nie lada wyzwaniem. Konkurencja jest tutaj bardzo duża, jednak z pewnością warto zainwestować w wyszukiwanie głosowe! Może się okazać, że Twoja firma odniesie sukces, bo będzie jedyną, która korzysta z asystenta głosowego!
  5. Promuj swoje polecane fragmenty, używając do tego wyszukiwanie głosowe,
  6. Warto zainteresować się tym tematem, ponieważ wyróżnianie się w polecanych fragmentach Google przynosi ogromny sukces marce. Chociaż początkowo uważano, że służy to wyłącznie użytkownikom mobilnym, może również pomóc użytkownikom w wyszukiwaniu informacji za pomocą głosu.

Jak dokonać optymalizacji strony pod wyszukiwanie głosowe?

Jeśli chcesz dokonać optymalizacji swojej strony internetowej pod wyszukiwanie głosowe Google, musisz przejść przez kilka ważnych kroków, by osiągnąć zadowalające rezultaty.

Krok pierwszy: musisz zadbać o responsywność swojej strony, czyli o wersję mobilną. Użytkownik nie powinien mieć żadnych problemów z jej wyświetlaniem na smartfonach czy tabletach. Jeśli witryna będzie nieczytelna i niewygodna w nawigacji, z pewnością większość odbiorców po prostu ją opuści. Tego typu sytuacja niekorzystnie wpłynie na współczynnik odrzuceń – im będzie wyższy, tym pozycja Twojej strony w rankingu wyszukiwania głosowego zacznie spadać.

Krok drugi: wybieraj frazy long tail. Dlaczego? Otóż frazy długiego ogona precyzują zapytania internautów. Zawierają w sobie odpowiedzi na różne ich dylematy. Wyszukiwanie głosowe nastawione na krótkie frazy, nawet jeśli są lokalne, nie zapewni utrzymania wysokiej pozycji danej strony w rankingu SERP. Frazy powinny utożsamiać naturalną komunikację oraz konkretne potrzeby użytkowników.

Krok trzeci: stosuj rozszerzone fragmenty, czyli zoptymalizowane pod wyszukiwanie głosowe. Takie fragmenty to oczywiście: tytuł, opis, informacja o adresie URL, gwiazdki (oceny), obrazy, linki lub ceny. Dzięki temu nie tylko wzrośnie CTA, czyli współczynnik klikalności, ale też będziesz mieć szansę, aby wyróżnić się wśród innych marek z tej samej branży. Użytkownik, szukając danej firmy, z większym prawdopodobieństwem odwiedzi właśnie Twoją stronę.

Krok czwarty: wykorzystaj certyfikat SSL. To rodzaj zabezpieczenia strony przed chociażby atakami hakerskimi, ale przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa przez użytkowników – wiedząc, że ich dane są chronione, chętniej dokonają transakcji na danej stronie oraz obdarzą Twoją markę zaufaniem. Certyfikat SSL gwarantuje ponadto poprawność i prawdziwość pobieranych treści.

Krok piąty: popraw tempo ładowania strony, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Ten parametr bardzo korzystnie wpływa na User Experience. Daje też możliwość dotarcia na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania głosowego. Jeśli bowiem roboty Google będą sprawnie poruszać się po witrynie, szybciej ją zaindeksują. Tempo ładowania strony można sprawdzić za pomocą różnych narzędzi.

Podsumowanie

Pamiętaj, że większość ludzi szuka szybkiego rozwiązania swoich problemów, a wyszukiwanie głosowe zdecydowanie ułatwia ten proces. Jest również atrakcyjne dla tych osób, którym przeszkadza pisanie. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić swoim odbiorcom możliwość znalezienia Twojej strony internetowej za pośrednictwem asystenta głosowego.

Pamiętaj, że tempo zmian w technologii jest dość szybkie, ale dobry zespół ekspertów i aktywne nastawienie pozwalają być na bieżąco z tymi wyzwaniami. Jednak, tak jak napisaliśmy na początku, nigdy nie rezygnuj z jakości publikowanych przez siebie treści, Google z pewnością Ci za to podziękuje! To czynnik, który ma naprawdę duże znaczenie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odpowiemy również na wszelkie nurtujące Cię pytania. Jesteśmy w pełni do Twojej dyspozycji. Wystarczy, że się z nami skontaktujesz, a my sprawimy, że będziesz zadowolony ze współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO razem z nami! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co to jest social selling?

    Co to jest social selling?

    Trudno wyobrazić sobie dzisiaj świat bez mediów społecznościowych. Prześcigamy się w pomysłach na reklamy, a może lepszym rozwiązaniem jest social selling?
    Czym jest język korzyści stosowany w marketingu?

    Czym jest język korzyści stosowany w marketingu?

    Content potrafi zdziałać sprzedażowe cuda, ale czy zawsze jest tak efektywny, jak o nim mówią? Co zrobić, aby osiągnąć korzyści za pomocą treści?
    Co to jest newsletter?

    Co to jest newsletter?

    Masz do dyspozycji bardzo skuteczne narzędzie do zwiększania zysków ze sprzedaży, ale z niego nie korzystasz. Zobacz, jak wygląda skuteczny newsletter.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę