Obecnie każda firma powinna prowadzić swoją stronę internetową, aby zostać zauważona przez potencjalnych klientów. Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek to coś, czym powinni zajmować się wszyscy posiadacze witryn w sieci. Jednak istnieją firmy, które uważają, że SEO będzie lepiej działało, jeśli stworzą wiele swoich stron WWW. Dlatego postanowiliśmy stworzyć artykuł, w którym zastanowimy się nad tym, czy więcej znaczy lepiej dla SEO.
Posiadanie wielu domen może mieć poważne konsekwencje dla SEO. Poniżej przyjrzyjmy się dokładniej, jak może to wpłynąć na Twoją firmę i jej pozycjonowanie , a także pokażemy Ci, co powinieneś zrobić, aby Twoja marka pozostała na wysokiej pozycji wyników wyszukiwania.
Zanim witryna znajdzie się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce, musi minąć wiele czasu. Trzeba poświęcić na dużo pracy na osiągnięcie takiego efektu. Doprowadzenie strony internetowej do zadowalającej pozycji jest naprawdę trudnym działaniem. Jeżeli dzieje się tak z jedną witryną, to dlaczego firma miałaby prowadzić ich 10?
Jeśli nie masz opanowanych praktyk SEO, to czas potrzebny na skuteczne zarządzanie dużą liczbą witryn dla Twojej marki będzie stracony. Zazwyczaj ilość pracy przytłacza firmy i nie potrafią one poradzić sobie z bałaganem, który same wywołały.
Pamiętaj, że wystarczy jedna dobrze przemyślana i zaprojektowana witryna, aby uzyskać dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dlatego postaraj się wybrać główną domenę i poświęć jej swój czas i wysiłek. Zoptymalizuj ją pod kątem SEO i zobacz, jak zainwestowany czas staje się opłacalny dla Twojej firmy.
Z pewnością wiesz, że sukces każdej strony internetowej zależy od ilości otrzymywanego na niej ruchu. Lojalni klienci, którzy generują konwersję w Twojej witrynie to efekt zaufania i autorytetu firmy. Każdy człowiek szuka konkretnych informacji w internecie. Jeśli jesteś w stanie w swojej branży wzbudzić zaangażowanie, a przy tym zbudować swój autorytet, to zobaczysz, że jesteś w stanie odnieść sukces.
Niestety, jeżeli posiadasz zbyt wiele stron swojej firmy i inni to zauważą, wzbudzi to w nich niepokój, przez co możesz stracić swój autorytet branżowy. Każdy chce mieć pewność, z czego korzysta. Jeśli ty sam nie będziesz pewny, która strona jest właściwa, to możesz utracić swój autorytet w oczach klienta.
Musisz wiedzieć, że każda kolejna strona WWW generuje kolejną dawkę słów kluczowych, które stają się jeszcze bardziej konkurencyjne niż wcześniej. Dwa razy więcej witryn, które zawierają dwa razy więcej terminów, nie spowoduje, że zwiększy się Twoja pozycja w rankingu wyników wyszukiwania. Twoja strona WWW powinna stawać się największym autorytetem w branży, a nie kolejną nudną stroną, na której nie ma nic interesującego
Niestety Google i inne wyszukiwarki nie mają możliwości powiązania wielu witryn z tą samą firmą. Wszystkie będą oceniane osobno. Oznacza to, że jeśli masz wiele domen kierowanych na te same słowa kluczowe, wykluczasz sam siebie z konkurencji o słowa kluczowe.
Pamiętaj, że wyjątkowa treść jest niezbędna w funkcjonowaniu Twojej strony WWW. Dlatego pewnie myślisz, że jeśli stworzysz unikalną treść w każdej witrynie, to zapobiegniesz wszelkim negatywnym skutkom powielania treści. Niestety nie działa to w taki sposób. Nawet unikatowe treści na stronach blogowych nie wystarczą, aby uratować markę z kłopotów. Jeśli promujesz tę samą firmę w wielu witrynach, Twoje dane kontaktowe i informacje o lokalizacji pozostaną takie same. Nawet one mogą liczyć się jako zduplikowane treści, które negatywnie wpływają na SEO.
Kiedy firma jest zmuszona zarządzać dużą liczbą stron internetowych, to najczęściej nie przykłada się do wartości publikowanych na nich treści, tylko tworzy podobny content, a może nawet kopiuje go z innych swoich witryn. Jednak takie działania mogą mieć negatywny wpływ na SEO. Zbyt duża liczba stron WWW firmy stwarza ryzyko zduplikowanych treści.
Kiedy wyszukiwarka znajdzie wiele fragmentów tej samej treści, nie będzie wiedzieć, który z nich powinna pozycjonować, więc najczęściej żadna strona nie będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Tym sposobem Twoja firma cierpi, otrzymując słabą pozycję w rankingu i zmniejszony ruch z powodu powielania treści.
Wystarczy, że skupisz się na jednej domenie, którą będziesz zarządzać najlepiej, jak potrafisz. Praca z doświadczonymi ekspertami w zakresie SEO może pomóc Ci zebrać wszystkie niezbędne treści z pozostałych stron w jedną główną witrynę. Kiedy już się o to postarasz, będziesz mógł skupić się na optymalizacji treści, uzyskiwaniu wysokiej jakości linków, tworzeniu wartościowych treści czy kierowaniu witryny na konkretne słowa kluczowe, czyli wszystkich tych działaniach, które spowodują wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek.
Skupienie się na jednej witrynie nie tylko poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania, ale także oszczędza czas i pieniądze, które możesz przeznaczyć na inne potrzeby firmy.
Teraz już wiesz, że zbyt duża liczba stron internetowych firmy może wpłynąć negatywnie na pozycjonowanie jej w internecie. Jeżeli praktykowałeś do tej pory takie działania, musisz to zmienić. Pomóc Ci mogą w tym eksperci SEO, którzy chętnie przeniosą wszystkie niezbędne informacje na jedną, właściwą witrynę internetową.
Wystarczy, że skupisz się na jednej stronie i zaczniesz rozwijać jej potencjał, a na pewno zobaczysz więcej pozytywnych aspektów!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.