DARMOWY AUDYT SEO

Czy zbyt duża liczba stron internetowych wpływa negatywnie na SEO?

5 min czytania
Czy zbyt duża liczba stron internetowych wpływa negatywnie na SEO?
Kategoria Pozycjonowanie

Obecnie każda firma powinna prowadzić swoją stronę internetową, aby zostać zauważona przez potencjalnych klientów. Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek to coś, czym powinni zajmować się wszyscy posiadacze witryn w sieci. Jednak istnieją firmy, które uważają, że SEO będzie lepiej działało, jeśli stworzą wiele swoich stron WWW. Dlatego postanowiliśmy stworzyć artykuł, w którym zastanowimy się nad tym, czy więcej znaczy lepiej dla SEO.

Spis treści:

Jak zbyt dużo witryn wpływa na SEO?

Posiadanie wielu domen może mieć poważne konsekwencje dla SEO. Poniżej przyjrzyjmy się dokładniej, jak może to wpłynąć na Twoją firmę i jej pozycjonowanie , a także pokażemy Ci, co powinieneś zrobić, aby Twoja marka pozostała na wysokiej pozycji wyników wyszukiwania.

Twoje wysiłki w zakresie SEO mogą okazać się zbędne

Zanim witryna znajdzie się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce, musi minąć wiele czasu. Trzeba poświęcić na dużo pracy na osiągnięcie takiego efektu. Doprowadzenie strony internetowej do zadowalającej pozycji jest naprawdę trudnym działaniem. Jeżeli dzieje się tak z jedną witryną, to dlaczego firma miałaby prowadzić ich 10?

Jeśli nie masz opanowanych praktyk SEO, to czas potrzebny na skuteczne zarządzanie dużą liczbą witryn dla Twojej marki będzie stracony. Zazwyczaj ilość pracy przytłacza firmy i nie potrafią one poradzić sobie z bałaganem, który same wywołały.

Pamiętaj, że wystarczy jedna dobrze przemyślana i zaprojektowana witryna, aby uzyskać dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dlatego postaraj się wybrać główną domenę i poświęć jej swój czas i wysiłek. Zoptymalizuj ją pod kątem SEO i zobacz, jak zainwestowany czas staje się opłacalny dla Twojej firmy.

Wpływa to negatywnie na Twój autorytet

Z pewnością wiesz, że sukces każdej strony internetowej zależy od ilości otrzymywanego na niej ruchu. Lojalni klienci, którzy generują konwersję w Twojej witrynie to efekt zaufania i autorytetu firmy. Każdy człowiek szuka konkretnych informacji w internecie. Jeśli jesteś w stanie w swojej branży wzbudzić zaangażowanie, a przy tym zbudować swój autorytet, to zobaczysz, że jesteś w stanie odnieść sukces.

Niestety, jeżeli posiadasz zbyt wiele stron swojej firmy i inni to zauważą, wzbudzi to w nich niepokój, przez co możesz stracić swój autorytet branżowy. Każdy chce mieć pewność, z czego korzysta. Jeśli ty sam nie będziesz pewny, która strona jest właściwa, to możesz utracić swój autorytet w oczach klienta.

Zbyt wiele stron generuje konkurencyjną liczbę słów kluczowych

Musisz wiedzieć, że każda kolejna strona WWW generuje kolejną dawkę słów kluczowych, które stają się jeszcze bardziej konkurencyjne niż wcześniej. Dwa razy więcej witryn, które zawierają dwa razy więcej terminów, nie spowoduje, że zwiększy się Twoja pozycja w rankingu wyników wyszukiwania. Twoja strona WWW powinna stawać się największym autorytetem w branży, a nie kolejną nudną stroną, na której nie ma nic interesującego

Niestety Google i inne wyszukiwarki nie mają możliwości powiązania wielu witryn z tą samą firmą. Wszystkie będą oceniane osobno. Oznacza to, że jeśli masz wiele domen kierowanych na te same słowa kluczowe, wykluczasz sam siebie z konkurencji o słowa kluczowe.

Różne treści mogą zaszkodzić SEO

Pamiętaj, że wyjątkowa treść jest niezbędna w funkcjonowaniu Twojej strony WWW. Dlatego pewnie myślisz, że jeśli stworzysz unikalną treść w każdej witrynie, to zapobiegniesz wszelkim negatywnym skutkom powielania treści. Niestety nie działa to w taki sposób. Nawet unikatowe treści na stronach blogowych nie wystarczą, aby uratować markę z kłopotów. Jeśli promujesz tę samą firmę w wielu witrynach, Twoje dane kontaktowe i informacje o lokalizacji pozostaną takie same. Nawet one mogą liczyć się jako zduplikowane treści, które negatywnie wpływają na SEO.

Pojawia się ryzyko zduplikowanych treści

Kiedy firma jest zmuszona zarządzać dużą liczbą stron internetowych, to najczęściej nie przykłada się do wartości publikowanych na nich treści, tylko tworzy podobny content, a może nawet kopiuje go z innych swoich witryn. Jednak takie działania mogą mieć negatywny wpływ na SEO. Zbyt duża liczba stron WWW firmy stwarza ryzyko zduplikowanych treści.

Kiedy wyszukiwarka znajdzie wiele fragmentów tej samej treści, nie będzie wiedzieć, który z nich powinna pozycjonować, więc najczęściej żadna strona nie będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Tym sposobem Twoja firma cierpi, otrzymując słabą pozycję w rankingu i zmniejszony ruch z powodu powielania treści.

Sprawdź: Reverse SEO – czym jest i jak wykorzystać je w swojej strategii?

Jak możesz uratować swoją firmę od katastrofy?

Wystarczy, że skupisz się na jednej domenie, którą będziesz zarządzać najlepiej, jak potrafisz. Praca z doświadczonymi ekspertami w zakresie SEO może pomóc Ci zebrać wszystkie niezbędne treści z pozostałych stron w jedną główną witrynę. Kiedy już się o to postarasz, będziesz mógł skupić się na optymalizacji treści, uzyskiwaniu wysokiej jakości linków, tworzeniu wartościowych treści czy kierowaniu witryny na konkretne słowa kluczowe, czyli wszystkich tych działaniach, które spowodują wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek.

Skupienie się na jednej witrynie nie tylko poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania, ale także oszczędza czas i pieniądze, które możesz przeznaczyć na inne potrzeby firmy.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podsumowanie

Teraz już wiesz, że zbyt duża liczba stron internetowych firmy może wpłynąć negatywnie na pozycjonowanie jej w internecie. Jeżeli praktykowałeś do tej pory takie działania, musisz to zmienić. Pomóc Ci mogą w tym eksperci SEO, którzy chętnie przeniosą wszystkie niezbędne informacje na jedną, właściwą witrynę internetową.

Wystarczy, że skupisz się na jednej stronie i zaczniesz rozwijać jej potencjał, a na pewno zobaczysz więcej pozytywnych aspektów!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Robots.txt na PrestaShop – gdzie go znaleźć? Co warto dodać?
Robots.txt na PrestaShop – gdzie go znaleźć? Co warto dodać?
Dowiedz się, czym jest plik robots.txt i jak skonfigurować go na platformie PrestaShop. Przejdź z nami proces konfiguracji krok po kroku.
Czym są przyjazne adresy URL? Dlaczego warto je stosować?
Czym są przyjazne adresy URL? Dlaczego warto je stosować?
Zastanawiałeś się, w jaki sposób wyszukiwarka przeszukuje Twoją stronę w poszukiwaniu informacji? Wiesz, jak duże znaczenie ma poprawny adres URL witryny?
Prowadzisz serwis informacyjny? Dowiedz się, czym jest Google News i jakich technik SEO potrzebuje!
Prowadzisz serwis informacyjny? Dowiedz się, czym jest Google News i jakich technik SEO potrzebuje!
Optymalizacja i pozycjonowanie serwisów informacyjnych. Czym jest Google News? Jak wykorzystać SEO, aby znaleźć się na wysokiej pozycji rankingowej?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie