Jednym z najważniejszych zadań pozycjonerów jest dobranie odpowiednich słów kluczowych, wokół których będą oni tworzyć całe SEO. To, które z nich mogą przynieść największe korzyści w postaci wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie zwiększonym ruchem na stronie, określić można jako wybieranie fraz z wysokim potencjałem. Dowiedz się, czym dokładnie one są oraz w jaki sposób je wybrać?
Aby dowiedzieć się, czym jest jej potencjał, w pierwszej kolejności warto zastanowić się, czym tak naprawdę są frazy kluczowe. Każdy, kto chociaż w najmniejszym stopniu zetknął się w swoim życiu z SEO, słyszał to pojęcie, jednak nie każdy jest je w stanie dokładnie zdefiniować. Spróbujmy zatem odpowiedzieć na to pytanie.
Pod pojęciem fraz kluczowych, znanych również jako keywords rozumiemy wyrazy lub ich zestawienie, na które pozycjonowana jest witryna. W praktyce są to słowa wpisywane na pasku wyszukiwania Google, które mają nas zaprowadzić do konkretnej informacji, produktu bądź usługi. Podzielić je możemy na te ogólne, gdzie za przykład posłużyć nam może fraza bluzka. Bluzka z krótkim rękawem będzie frazą szczegółową, a czarna bluzka z długim rękawem to tak zwany długi ogon. Z kolei czarna bluzka Warszawa to fraza kluczowa lokalna. Istnieją również frazy brandowe, które są odnośnikiem do konkretnych firm czy producentów.
Zastanawiasz się, co to znaczy potencjał frazy kluczowej? Dobór odpowiednich fraz kluczowych to niezwykle istotna kwestia w procesie pozycjonowania. Warto wybrać te, które będą w największym stopniu opisywały oferowane dobra czy usługi, ponieważ to takie wyświetlenia strony generują największą sprzedaż. Warto również zaznaczyć, że im dłuższa i bardziej konkretna fraza, tym mniejsza będzie konkurencja, co z kolei wpływa na fakt prostszego pozycjonowania. Właśnie takie ciągi wyrazów określić można jako frazy z potencjałem.
Ich znalezienie pozwala na zwiększenie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania bez większych problemów. Wynika to z faktu niskiej konkurencyjności tych fraz, ponieważ dużo więcej stron pozycjonuje się na te najkrótsze. Z tego powodu wypozycjonowanie strony na bazie bardzo popularnej i krótkiej frazy kluczowej może być niezwykle trudne lub wręcz niemożliwe przez liczbę konkurentów na rynku. Pamiętajmy jednak, aby nie przechylić szali w drugą stronę. Jeśli nasz long tail, czyli długi ogon będzie składał się z kilkunastu słów w ciągu, to prawdopodobieństwo, że ktoś będzie wyszukiwał tej właśnie frazy, jest naprawdę niskie. Z tego powodu znalezienie fraz z potencjałem nie jest tak aż tak proste, jak mogłoby się wydawać. Sekret polega na znalezieniu tych fraz, które mimo wysokiej atrakcyjności nie są wykorzystywane przez niezliczone ilości stron internetowej. Pozycjonowanie na frazy z potencjałem jest czasochłonne, jednak przynieść może szereg korzyści, które wpłyną bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie zysków przedsiębiorstwa.
Znalezienie fraz z potencjałem zdaje się być kluczem do skutecznego pozycjonowania. Tak z resztą jest, jednak zadanie to nie jest proste. Fraz jest bardzo wiele, a te krótsze i mniej konkretne mogą być trudne do wypozycjonowania poprzez dużą konkurencję. Cały proces ich szukania rozpocząć należy od przefiltrowania wszystkich fraz, które wpływają na widoczność danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwarek. Z uzyskanych wyników należy wybrać te, które pozwolą na najbardziej wydajną optymalizację. Istnieje wiele narzędzi pomagających w znalezieniu fraz z potencjałem, poniżej przedstawimy najważniejsze z nich.
Google Search Console jest bezpłatnym narzędziem stworzonym przez Google. To jeden z najbardziej popularnych i podstawowych sposobów na weryfikację swoich działań i ich wpływu na SEO. Dzięki niemu możliwe jest monitorowanie liczby odwiedzin i wyszukiwań, również w odniesieniu do konkretnych fraz. Dzięki temu możliwe jest znalezienie tych, które posiadają największy potencjał dla pozycjonowania naszej strony oraz ich późniejsza optymalizacja. Google Search Console daje możliwość sortowania fraz kluczowych od tych z najwyższą liczbą wejść, dzięki czemu właściciel firmy wie, na których z nich powinien się skupić.
Wśród płatnych narzędzi umożliwiających znalezienie fraz z potencjałem wymienić można SEOPilot. Pozwala ono znaleźć te, które są warte optymalizacji. Aby to zrobić, wystarczy stworzyć projekt „frazy kluczowe bliskie TOP10”. W oknie pojawią się wszystkie frazy kluczowe o pozycjach między 11 a 20. Program daje nam również dostęp do innych danych, takich jak, chociażby konkurencyjność danej frazy.
System ten jest niezwykle przydatny podczas pozycjonowania, również w przypadku fraz z potencjałem. Senuto to bezpłatny program, który daje użytkownikowi szereg możliwości związanych z analizą swojej widoczności w sieci. Jeśli chodzi o potencjał frazy, Senuto daje możliwość weryfikacji miejsca wyświetlania danej witryny na podstawie konkretnych fraz. Tutaj również najlepiej brać pod uwagę te, które znajdują się poza pierwszą dziesiątką, ponieważ frazy te zwykle cechuje wysoki poziom konkurencyjności.
Druga strona wyników wyszukiwania jest miejscem, które odwiedza mniej niż 1% użytkowników wyszukiwarek. Z tego powodu pozycjonowanie na jednosłowne frazy o wysokim poziomie konkurencyjności przy ograniczonym budżecie może mijać się z celem. Z tego powodu warto zwrócić uwagę na potencjał SEO fraz kluczowych znajdujących się na podstronach, które przy o wiele niższym nakładzie finansowym i czasowym mogą znacznie poprawić widoczność danej strony internetowej.
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: dobredomowe.pl, creastyle.pl
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.