Czym charakteryzuje się strategia SEM?

Czym charakteryzuje się strategia SEM?

Stanislav Kondratiev/pexels.com

Marketing w Internecie w ostatnich latach to najlepsze i najskuteczniejsze narzędzie pozyskiwania klientów. Strategie, podejścia i taktyki zmieniają się, ale jeśli chodzi o konwersję i wzrost sprzedaży, marketing w wyszukiwarkach, czyli inaczej SEM, z pewnością utrzymuje pozycję lidera. Tego typu strategia kampanii reklamowej obejmuje zestaw narzędzi pomagających zoptymalizować widoczność witryn i stron internetowych przez wyszukiwarki takie jak Google. Choć najczęściej pojęcia SEM używa się w odniesieniu do reklamy kontekstowej, nie jest to jedyna taktyka, jaką można i należy wykorzystać w działaniach promocyjnych. Sprawdźmy więc, co to strategia reklamowa w wyszukiwarkach i jakie zadania spełnia.

Co to jest strategia reklamowa SEM?

SEM to proces promowania zasobu internetowego w wyszukiwarkach. Rozwinięcie akronimu skrywa Search Engine Marketing, co z angielskiego tłumaczy się jako marketing w wyszukiwarkach. Jego głównym celem jest przyciągnięcie potencjalnych odbiorców, zwiększenie sprzedaży, a w efekcie także zysku firmy. Środki do osiągnięcia tych celów mogą być różne i dzieli się je na dwie podstawowe kategorie:

  • SEO (Search Engine Optimization) – optymalizacja pod kątem wyszukiwarek;
  • SEA (Search Engine Advertising) – reklama kontekstowa.

Poza tymi dwoma kanałami promocji zakres prac SEM może obejmować również: SMM (marketing w mediach społecznościowych), marketing behawioralny, reklamę targetowaną, marketing reputacyjny itp.

Sprawdź: SEO vs. SEM – czym różnią się te strategie?

SEM jako strategia reklamowa co to oznacza dla Twojego biznesu?

Marketing w wyszukiwarkach pomaga efektywnie promować zasób i docierać do odbiorców najbardziej zainteresowanych Twoją ofertą. Dobrze realizowane podejście SEM rozwiązuje takie zadania, jak:

  • pozyskiwanie potencjalnych konwersji (zainteresowanych produktem) użytkowników. W końcu ci ludzie sami szukają Twojego produktu / usługi w Internecie;
  • poprawa jakości zasobu. SEM prawie zawsze obejmuje optymalizację SEO, Twoja strona zostanie więc dopracowana przez specjalistów, sprawdzona pod kątem błędów technicznych, wizualnych i marketingowych. Dla wyszukiwarek ważne jest, aby witryny wyświetlające się w wynikach wyszukiwania, były wysokiej jakości. Optymalizacja jest zatem integralną częścią promocji;
  • wzrost autorytetu i widoczności zasobu. W trakcie pracy widoczność zasobu dla wyszukiwarek będzie rosła ze względu na zwiększony ruch, zmiany zachowań użytkowników i zwiększenie ich lojalności, a także pojawianie się nowych linków zwrotnych;
  • wzrost sprzedaży. Dzięki SEM przyciągany jest ruch wysokiej jakości. Oznacza to, że ci użytkownicy, którzy weszli na stronę, są gotowi do zakupu i z większym prawdopodobieństwem go dokonają;
  • dostanie się do TOP10 w rankingu wyszukiwania. Zajęcie jednej z pierwszych 10 pozycji w SERP gwarantuje wzrost ruchu organicznego w witrynie, co przekłada się na jej lepszą ocenę przez algorytmy wyszukiwarki;
  • niemal nieograniczone rozszerzenie zasięgu. Liczba nowych zapytań na różne tematy stale rośnie, więc w teorii zawsze będziesz miał możliwość dotrzeć do nowych odbiorców;
  • zachęcenie użytkownika do kliknięcia w Twój link, a nie w link konkurencji. Marketing w wyszukiwarkach to nie tylko zdobywanie najwyższych pozycji w SERP, ale także zwiększanie swojej konkurencyjności m.in. poprzez promowanie USP (unikatowej cechy oferty);
  • zwiększenie świadomości i reputacji marki. Stała obecność witryny na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce pozwala zwiększyć jej rozpoznawalność. Nawet jeśli użytkownik nie kliknie w Twój link, Twoja firma pozostanie w jego świadomości i, być może, taka osoba w przyszłości zdecyduje się do Ciebie wrócić. SEM pomaga także wzrastać reputacji Twojego zasobu, co pozytywnie wpływa na lojalność aktualnych klientów.

Źródło: Jourdan Wee/pexels.com

Jak więc widzisz, zadań, które może rozwiązać marketing w wyszukiwarkach, jest naprawdę wiele. Google Ads strategia reklamowa od wielu lat cieszy się największą popularnością i uznaniem.

Wyszukiwarkowa strategia reklamowa – co to jest SEO i SEA?

SEO (Search Engine Optimization) oznacza zestaw działań mających na celu wewnętrzną i zewnętrzną optymalizację zasobu w celu zwiększenia jego pozycji w wyszukiwarkach. Mówiąc najprościej, SEO to narzędzie poprawiające widoczność zasobu dla użytkowników. W teorii brzmi łatwo, ale w praktyce często potrzebna jest profesjonalna agencja reklamowa, strategia SEO będzie mogła wówczas odnieść sukces. Powodem tego jest fakt, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to technicznie żmudna, złożona praca, na której efekty czasem trzeba czekać nawet kilka tygodni lub miesięcy.

Reklama kontekstowa może pojawiać się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania jako wydzielone bloki na początku i na końcu listy, a także jako banery tematycznie dopasowane do serwisów współpracujących z siecią reklamową Google. Największą zaletą reklamy kontekstowej jest możliwość jej targetowania na wiele różnych kryteriów – od słów kluczowych po parametry demograficzne. W przeciwieństwie do SEO efekty dobrze skonfigurowanej kampanii reklamowej są zauważalne już po kilku dniach. Jednak minusem takiego rozwiązania są koszty, które trzeba ponieść, a także duża konkurencja w niektórych niszach.

W tym sensie SEO i SEA są elementami kompleksowych działań marketingowych w wyszukiwarkach. Razem tworzy arsenał bardzo skutecznych narzędzi promocyjnych, które wzajemnie się uzupełniają, dzięki czemu dają większe szanse na sukces.

SMM

Oddzielnie warto wspomnieć o SMM (Social Media Marketing), czyli metodzie promocji zasobu w sieciach społecznościowych. Jest to dobry sposób na bezpośrednią komunikację z odbiorcami, a właściwe wykorzystanie SM pozwala uzyskać ruch wysokiej jakości. Ale co ma z tym wspólnego SEM? Już wyjaśniamy! Publikując różne materiały na swoich profilach na Facebooku czy Instagramie z linkiem do strony internetowej, pozyskujesz jakościowy ruch, a liczne wejścia poprawiają czynniki behawioralne. Wyszukiwarki zobaczą, że ludzie są zainteresowani Twoim zasobem, co dla nich oznacza, że powinien być pozycjonowany wyżej. Ponadto SMM to dobry sposób na zwiększenie lojalności i zaufania użytkowników, poprawę reputacji i wizerunku firmy.

Sprawdź: CPC a CPM – różnice

Podsumowanie – dlaczego SEM to konieczność?

Marketing w wyszukiwarkach jest skuteczny w przyciąganiu klientów i zwiększaniu sprzedaży online. To, jak dokładnie powinieneś korzystać z SEM i jaką strategię wybrać, zależy od Twoich celów promocyjnych oraz budżetu, którym dysponujesz. Przed opracowaniem planu działania należy dokładnie przestudiować rynek, konkurencję i grupę docelową – nie tylko pod względem typowych cech demograficznych, ale także zachowania, przyzwyczajeń i potrzeb. Warto też przetestować różne narzędzia promocji oraz ich kombinacje, by znaleźć to, co przyniesie rezultaty. Tylko w ten sposób możliwe będzie prowadzenie skutecznych kampanii w wyszukiwarkach i optymalizacji SEO.

SEM to świetny sposób na promocję Twojej witryny w Internecie, przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Uzbrój się jednak w cierpliwość, ponieważ każda strategia reklamowa wymaga czasu na wdrożenie oraz przyniesienie pierwszych efektów.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 14
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Reklama na Facebooku (Meta) – 4 porady dla płynnego content marketingu
    Reklama na Facebooku (Meta) – 4 porady dla płynnego content marketingu
    Facebook, który znaliśmy do niedawna, zmienił się w Metę. Czy zatem zmienił się również sposób promocji w tym kanale mediów społecznościowych?
    Największe błędy w Google Ads, na które nie możesz sobie pozwolić!
    Największe błędy w Google Ads, na które nie możesz sobie pozwolić!
    Wiele osób popełnia wciąż te same błędy, przez co nie mogą osiągnąć sukcesu w swojej branży. Sprawdź, czy Ty też popełniasz te błędy w swojej kampanii reklamowej!
    Jak prawidłowo przeprowadzić optymalizację Google Ads?
    Jak prawidłowo przeprowadzić optymalizację Google Ads?
    Google Ads jest obecnie jednym z niezbędnych narzędzi do tworzenia płatnych reklam w sieci. Kliknij, a dowiesz się, jak zwiększyć konwersję.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę