DARMOWY AUDYT SEO

Czym jest Adobe Commerce (Magento)?

5 min czytania
Czym jest Adobe Commerce (Magento)?
Kategoria E-Commerce

Skuteczność sklepów internetowych zależy od wielu czynników. Wśród nich wymienić można zarówno aspekty związane z procesami marketingowymi czy zawartością serwisu, jak i systemami operującymi jego działaniem w sieci. W tym artykule omówimy zatem platformę e-commerce, jaką jest Magento. Czym się charakteryzuje i dlaczego warto ją wykorzystać? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Spis treści:

Magento – co to takiego?

Mimo że środowisko e-commerce nieustannie się rozwija, wielu przedsiębiorców wciąż zastanawia się, Magento co to jest. Trudno się temu dziwić. Dostęp do różnych systemów sprawia, że wiele narzędzi jest zupełnie nieznanych licznej grupie współczesnych właścicieli firm. Niemniej jednak warto mieć świadomość istnienia poszczególnych programów oraz znać ich podstawowe funkcje, aby wybrać najlepsze rozwiązanie dla swojego biznesu.

System Magento to jeden z najpopularniejszych programów do prowadzenia sklepów internetowych. Przedsiębiorcy mają dostęp do dwóch wersji tego narzędzia: Magento Open Source oraz Magento Commerce. Nieustanne ulepszenia i regularne modyfikacje systemu gwarantuje firma zarządzająca całym oprogramowaniem, czyli Adobe.

Magento Open Source stanowi bezpłatną wersję systemu, który wymaga instalacji na własnym hostingu. Nawet podstawowy wariant narzędzia ma wiele przydatnych funkcji i rozwiązań, dzięki którym projektowanie dochodowego sklepu internetowego jest o wiele łatwiejsze. Warto też wspomnieć, że użytkowanie Magento Open Source nie wymaga żadnych dodatkowych wtyczek, których instalacja nierzadko wiąże się z dość wysokimi kosztami. Decydując się na ten system, trzeba jednak pamiętać, że Magento nie gwarantuje pomocy technicznej w zakresie jego użytkowania. W razie jakichkolwiek problemów można natomiast skorzystać ze wsparcia dość licznej społeczności internetowej, wśród której znajduje się wielu znawców tego oprogramowania.

Magento Commerce jest natomiast płatną wersją programu, która powstała z myślą o dużych, często międzynarodowych przedsiębiorstwach zajmujących się sprzedażą produktów online. Do podstawowego pakietu dołączony jest system chmurowy Magento Hosted Cloud, który zapewnia sprawne funkcjonowanie sklepu. Warto też dodać, że cena oprogramowania ustalana jest indywidualnie i zależy od przychodów danego przedsiębiorstwa. Magento Commerce umożliwia ponadto łatwe tworzenie kampanii e-mail oraz wdrażanie wielu innych rozwiązań wspierających rozwój biznesu online.

Sprawdź: Czy Twoja firma powinna znaleźć się na Wikipedii?

Magento 2 i Adobe Commerce

Wśród przedsiębiorców często zadawane jest pytanie: Magento 2 co to jest? Mowa tu o udoskonalonej wersji systemu, która pojawiła się na rynku w 2015 roku. Mimo że nastąpiło to niespełna rok po wydaniu Magento 1, oprogramowanie zostało wzbogacone o wiele przydatnych funkcji, na które zapotrzebowanie zgłosili użytkownicy pierwotnego wariantu. Wraz z wprowadzeniem Magento 2 pierwsza wersja systemu przestała być wspierana technicznie, w związku z czym większość przedsiębiorców operujących na Magento 1 przeniosło się na nowy, ulepszony system i korzysta z niego do dziś.

Pojawia się jednak pytanie: Adobe Commerce co to takiego? Otóż jest to system, który powstał z połączenia Adobe Commerce Cloud oraz Magento Commerce. Program zrewolucjonizował funkcjonowanie współczesnych sklepów internetowych, oferując wiele przydatnych narzędzi i rozwiązań, dzięki którym pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie sprzedaży nie stanowi już żadnego problemu. Najważniejsze zalety Adobe Commerce to między innymi: możliwość tworzenia spersonalizowanych kampanii reklamowych, wdrażanie strategii za pomocą metody drag&drop oraz dostęp do obszernego panelu administratora, dzięki któremu rozwój biznesu online jest jeszcze łatwiejszy.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Magento – wady i zalety

Wiedząc już, Magento co to jest, a także znając podstawowe wersje tego oprogramowania, warto zapoznać się z jego najważniejszymi zaletami. Są to:

  • wydajność oraz możliwość prowadzenia nawet bardzo rozbudowanych sklepów internetowych;
  • dostęp do wielu przydatnych funkcji, dzięki którym promowanie sklepu i optymalizacja jego zawartości przynosi satysfakcjonujące efekty;
  • stałe wsparcie zespołu doświadczonych programistów, którzy udzielą niezbędnych wskazówek i rozwiążą wszelkie problemy;
  • korzystny wpływ na SEO dzięki wielu zautomatyzowanym działaniom optymalizacyjnym;
  • dostęp do wielu motywów i gotowych, bezpłatnych modułów.

Wybierając system Magento, trzeba jednak pamiętać o kilku wadach, które bezpośrednio wpływają na funkcjonowanie sklepu. Oto najważniejsze z nich:

  • dość wysokie wymagania w zakresie wydajności serwerów;
  • rozbudowana administracja, która często utrudnia intuicyjne zarządzanie sklepem;
  • czasochłonność wdrożenia poszczególnych rozwiązań;
  • wymagania programistyczne związane z zaawansowanym system modyfikacji szablonów;
  • stosunkowo wysoki koszt wdrożenia.
Sprawdź: Czym jest marketing afiliacyjny?

Podsumowanie

System Magento zachwycił wielu współczesnych przedsiębiorców. Dostęp do przydatnych funkcji, rozbudowany panel administracyjny, łatwość pozycjonowania oraz niemal niezmierzony zasób motywów i szablonów to tylko kilka zalet tego oprogramowania. Trzeba jednak pamiętać, że platforma, na której powstał dany sklep, nie jest jedynym wyznacznikiem jego skuteczności.

Aby stale pozyskiwać nowych klientów i zwiększać sprzedaż, należy regularnie optymalizować zawartość witryny, wprowadzać niezbędne poprawki, a także kontrolować skuteczność podejmowanych działań. W przypadku zarówno dużych, jak i niewielkich firm, proces ten okazać się może dość czasochłonny i wymagający. Warto wówczas skonsultować się z zespołem profesjonalistów, którzy przeprowadzą niezbędne badania, zidentyfikują potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów, opracują skuteczny plan oraz wdrożą sprawdzone metody SEO. Dzięki nim marka osiągnie dobrą widoczność w wyszukiwarce, uzyskując tym samym miano lidera w swojej branży.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Ile kosztuje sklep GOshop?
Ile kosztuje sklep GOshop?
GOshop – czy taki sklep jest dobrym pomysłem? Jakie korzyści daje e-sklep na GOshop i ile trzeba zapłacić za takie rozwiązanie?
Czym jest platforma Shoper? Czy warto ją wybrać?
Czym jest platforma Shoper? Czy warto ją wybrać?
Otwierając sklep online, mamy do wyboru szereg różnych platform, do których należy między innymi Shoper. Co to jest i jak działa?
Jak radzić sobie z porzuconymi koszykami na WooCommerce?
Jak radzić sobie z porzuconymi koszykami na WooCommerce?
Klienci często odwiedzają Twój sklep, ale ostatecznie nie dokonują zakupów? Sprawdź, jak rozwiązać problemy z porzuconymi koszykami na WooCommerce.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę