Czym jest Agile Scrum?

Czym jest Agile Scrum?

Christina Morillo/pexels.com

Współcześnie firmy IT, opracowując projekty, wykorzystują wachlarz metod i podejmują się różnych aktywności. Programiści zawzięcie korzystają z zasobów dostępnych wskazówek w kontekście pracy z klientem i nad rozwiązaniem biznesowym. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, czym jest Agile Scrum oraz jakie różnice pojawiają się w opisie wskazanych metodyk. Nie wahaj się ani chwili dłużej, sięgnij po wpis i poszerz swoją bazę wiedzy o nową terminologię z dziedziny technologii informatycznych!

“Wszelkie formalności na bok” jako dewiza Agile

Celem rozwiania wszelkich wątpliwości objaśniamy Agile na czym polega. Właściwie, Agile software development to jedna z alternatywnych taktyk pracy. W bardziej filozoficznym ujęciu jest określonym sposobem myślenia o zarządzanym projekcie. Obejmuje rozmaite taktyki, w tym Scrum, Lean czy Kanban. Choć z pewnością pojawiają się pewne rozbieżności wśród nich, wskazuje się na punkt wspólny – podobne myślenie o realiach realizowanych projektów w zakresie IT.

Początki filozofii Agile sięgają roku 2001, kiedy to zespół liczący siedemnastu ekspertów w dyscyplinie inżynierii oprogramowania opracował manifest. Aby lepiej zrozumieć ideę zwinnego programowania, warto zapoznać się z zapisanymi w nim postawami. Wśród nich wyróżniamy następujące zasady:

  • współpraca i relacje na pierwszym miejscu,
  • formalności odłożone na bok na rzecz funkcjonalności oprogramowania,
  • kontakt z klientem ważniejszy od proceduralnych ustaleń,
  • reakcja na pojawiające się zmiany ponad opracowany wcześniej plan działania.

Posądzenie o brak sformalizowanego podejścia do całego procesu to poważne oskarżenie wysuwane przez przeciwników. Nie ulega wątpliwości, że filozofia Agile to zdroworozsądkowy sposób myślenia o projekcie, który może ulegać wszelkim modyfikacjom podczas procedur kreacyjnych.

Sprawdź: Baza kontaktów – fundament skutecznego marketingu SMS

“Etap po etapie, kawałek po kawałku” – tak działa Scrum

Model działania Scrum opiera się na dostarczaniu klientom opracowanego systemu w poszczególnych częściach. Podczas systematycznie organizowanych spotkań, zazwyczaj co miesiąc, przedstawiane są sfinalizowane fragmenty programu. Pracownicy wnoszą natomiast wkład w projekt w określonych okresach czasu (tzw. Sprintach). To proces złożony z kilku mniejszych obligatoryjnych etapów:

  • Sprint Planning (planowania Sprintu),
  • Daily Scrum (krótki meeting, podczas którego omawiane są bieżące prace),
  • Sprint Review (sumowanie wszystkich wniosków i przedstawianie rezultatów prac zrealizowanych podczas Sprintu),
  • Sprint Retrospective (ostateczne podsumowanie, w tym zaprezentowanie konkretnych wyników i podjęcie próby ulepszenia tego procesu).

Scrum kontra Agile – gdzie znajdują się podstawowe różnice?

Zakładamy, że krótkie wprowadzenie do terminologii Scrum i Agile pozwoliło na wysunięcie pierwszych wniosków dotyczących fundamentalnych różnic pomiędzy nimi. Na samym początku warto zaznaczyć, że Agile to znacznie szerszy termin. Wynika to z dokładniejszego charakteru opisu realizowanych obowiązków pracowniczych. Z kolei Scrum to instrument, za pośrednictwem którego można zrealizować określony cel.

Źródło: PhotoMIX Company/pexels.com

Dlaczego tak wiele osób myli te pojęcia? To rezultat wartości pokrywających się w dwóch podejściach. Choć idea Scrum została opracowana 15 lat wcześniej od Agile Manifesto, pozornie może wydawać się, że to narzędzie bazuje na wytycznych późniejszej filozofii Agile.

Sprawdź: Mapowanie słów kluczowych – czyli jak osiągnąć sukces w SEO?

Wybór nie jest oczywisty

Trudno jednoznacznie wybrać – Scrum czy Agile? Co lepiej sprawdzi się w pracy zespołowej? Terminy te odpowiadają za nieco inne obszary: Agile to mózg operacji, natomiast Scrum jest równoznaczny z określoną aktywnością. Jeżeli zdecydujesz się na wybór narzędzia Scrum, nie pozbędziesz się zasad zwinnego zarządzania.

Kilka powodów, dla których warto skorzystać z potencjału metodyk Agile i Scrum

Opisywane metodyki to obowiązek każdego programisty. Jeśli więc Twój zespół nie ma wypracowanego określonego sposobu działania, warto to zmienić! Przygotowaliśmy kilka argumentów przemawiających za wdrożeniem Agile i Scrum w obszar przygotowywania projektów IT. Jakich rezultatów powinieneś oczekiwać?

  • Elastycznych sposobów rozwiązania problemu,
  • dostosowania programu do preferencji i oczekiwań klientów,
  • usprawnienia prac nad udoskonaleniem programu,
  • skuteczniejszego wdrażania projektu dzięki szybszej reakcji na opracowywane obszary.

Agile zakłada sprawniejszy sposób komunikacji pomiędzy klientem a firmą IT. Uskutecznia działanie całego projektu i umożliwia tworzenie solidnych więzi biznesowych.

Scrum stawia z kolei wyzwanie dla programistów, choć pozornie wydaje się intuicyjną i prostą w działaniu metodyką. Zachęcamy jednak do skorzystania z jej możliwości, zwłaszcza że oferuje szeroki zakres optymalizacji wdrażanych czynności oraz gwarantuje stworzenie skuteczniejszego produktu.

Warto na koniec zaznaczyć – Agile to podejście, z kolei Scrum to konkretny plan działań, zgodnie z którym będziesz wykonywać kolejne części projektu.

Masz pytania? Nasi specjaliści z agencji SEO chętnie na nie odpowiedzą.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SXO
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest Customer Experience?

    Czym jest Customer Experience?

    Customer Experience to sposób na optymalizację wyników Twojego biznesu. Warto wiedzieć, na czym to polega i jak mierzyć doświadczenia klientów.
    Jakie są najpopularniejsze mity o SXO?

    Jakie są najpopularniejsze mity o SXO?

    Mity SXO to poważny problem, który może bardzo niekorzystnie wpłynąć na pozycjonowanie strony. Warto więc wiedzieć, jakie założenia są nieprawdziwe.
    Na czym polegają badania kwestionariuszowe w UX?

    Na czym polegają badania kwestionariuszowe w UX?

    Ankieta stanowi sprawdzone narzędzia zbierania wszelkich opinii, referencji oraz idei. To popularne rozwiązanie przenika rozwijający się świat Internetu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę