Czym jest Alexa Rank?

Czym jest Alexa Rank?

Callum Hilton/pexels.com

Aby sprawdzić wymierne korzyści pozycjonowania stron internetowych, warto korzystać z narzędzi, które nas w tym wspomagają. Jednym z nich jest Alexa Rank, który pomaga zagłębić się w statystyki dotyczące tego, jak wyszukiwarka Google widzi daną witrynę. Zapewnia ona pogląd do różnych danych pozwalających łatwo określić popularność strony internetowej i porównać ją z konkurencją. Poznaj możliwości narzędzia, jakim jest Alexa Page Rank.

Alexa Rank – co to

Pozycjonowanie obejmuje szereg działań, którym celem jest zwiększenie widoczności witryny internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na zyski danej firmy oraz jej sprzedaż poprzez większą liczbę odwiedzin na stronie. Aby móc poznać realne skutki tych czynności, niezwykle ważne jest poznanie pozycji i popularności danej witryny. Istnieje szereg narzędzi pomagających określić, jak dana strona wypada na tle konkurencji, również na rynku międzynarodowym.

Statystyki są niezwykle przydatne w celu zwiększenia ruchu lub zysków z kampanii marketingowych. Webmasterzy potrafią wyczytać z nich wiele, dzięki czemu są oni w stanie obrać strategię działania i sprawdzić skuteczność aktualnie prowadzonej. Jednym ze wskaźników, które pozwalają odpowiedzieć na postawione pytania jest właśnie Alexa Rank. Google oraz inne wyszukiwarki zwracają dużą uwagę na ten wskaźnik!

Alexa ranking stron założona została w 1996 roku. Aktualnie narzędzie to jest własnością spółki Amazon.com. Ten globalny system rankingowy gromadzi dane, na podstawie których jest w stanie zestawić ze sobą miliony witryn internetowych i zaprezentować je w rankingu według popularności. Dane te wyciągane są na podstawie średniej liczby odsłon i użytkowników w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Wyniki czyta się od góry do dołu. Oznacza to, że im niższa pozycja w rankingu danej strony, tym bardziej jest ona popularna. Wskaźnik ten ma największą skuteczność w przypadku stron o międzynarodowym zasięgu. Pozwala on na przeprowadzenie analizy porównawczej i ustalenie pozycji na rynku firmy.

Sprawdź: 11 najlepszych darmowych narzędzi SEO (wypróbowanych i przetestowanych)

Na jakiej podstawie Alexa Rank oblicza miejsce w rankingu?

Aby ustalić ranking stron WWW, Alexa Rank wykorzystuje informacje o średniej dziennej liczbie odsłon i użytkowników w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Liczba unikalnych użytkowników to nic innego, jak wyznacznik ruchu na stronie. W praktyce oznacza to liczbę użytkowników, która danego dnia odwiedziła witrynę. Z kolei średnia liczba odsłon informuje o zainteresowaniu stroną bez podziału na użytkowników. Jeśli jedna osoba odwiedziła daną stronę 10 razy w ciągu dnia, jej miejsce w rankingu będzie wyższe, niż gdyby ten sam użytkownik zrobił to tylko raz.

Źródło: Lee Campbell/pexels.com

Aby być częścią rankingu, niezbędne jest zainstalowanie przez internautę specjalnego rozszerzenia przeglądarki. Dane zbierane przez system rankingowy oparte są wyłącznie na podstawie ruchu ze strony osób, które wyraziły zgodę na uczestnictwo w badaniach nad ruchem w sieci.

Jak bardzo dokładne są wyniki z Alexa Traffic?

Alexa Rank pozwala na analizę porównawczą własnej witryny do tych konkurencyjnych, jednak prezentowane statystyki nie są nieomylne. Wynika to z faktu określonej grupy badawczej, którą tworzą użytkownicy używający specjalnych wtyczek śledzących ich ruch w sieci. Zdarza się, że miejsce w rankingu Alexa może zdecydowanie odbiegać od rzeczywistej liczby odwiedzin, chociażby w porównaniu z narzędziem Google Analytics. Wynika to z faktu określonych cech osób decydujących się na instalację wtyczki Alexa. Warto również zaznaczyć, że pomiary dotyczące ruchu osób mieszkających w Stanach Zjednoczonych czy Kanady są o wiele dokładniejsze, niż te dotyczące mieszkańców innych krajów. Wynika to z faktu popularności narzędzia w tych właśnie krajach.

Parametry wynikające ze wskaźnika Alexa Rank są niezwykle przydatne przy określaniu popularności i jakości danej strony. Witryna otrzymuje globalny Alexa Traffic Rank, czyli miejsce w rankingu mające duży wpływ na jej pozycjonowanie. Z pomocą tego narzędzia można otrzymać sporo przydatnych informacji oraz statystyk. Wśród nich wymienić możemy możliwość analizy pod kątem określonych słów kluczowych czy ruchu na stronie.

Sprawdź: TOP 6 narzędzi stosowanych w SEO

Alexa Rank a SEO

Ilość informacji dostarczanych przez Alexa Rank w porównaniu ze współczesnymi potrzebami może okazać się niewystarczająca. Aktualnie powstało dużo o wiele skuteczniejszych narzędzi do badania ruchu na stronie, które dysponują większą liczbą danych, niż Alexa Rank. Niektórzy uważają je za przestarzałe narzędzie, z którego najlepiej korzystać wyłącznie w celach porównawczych. Wynika to z niewielkiej dokładności wskaźnika, jakim jest Alexa. Wskaźnik ten mimo wszystko dostarcza szereg ciekawych informacji i warto zapoznać się z jego wynikami, aby dowiedzieć się, jak aktualnie kreują się trendy w zakresie marketingu internetowego za oceanem.

Jak korzystać z Alexa Rank?

Sprawdzenie pozycji danej strony internetowej w Alexa Rank jest bardzo proste i nie wymaga żadnej rejestracji. Aby ją wykonać, wystarczy odwiedzić stronę internetową oficjalnego narzędzia Alexa. Następnie należy wpisać bądź wkleić adres internetowych wyszukiwanej strony i kliknąć w przycisk „Run analysis”. Wyszukiwanie danych trwa kilka sekund i już po tym czasie użytkownik uzyskuje dostęp do wielu informacji. Poza pozycją w rankingu Alexa otrzymujemy dostęp do danych o najpopularniejszych słowach kluczowych, backlinkach oraz stronach internetowych najbardziej zbliżonych pod kątem treści do naszej. Warto jednak pamiętać, że narzędzie to nie sprawdza się w przypadku lokalnych stron internetowych. Wymierne dane można uzyskać wyłącznie wyszukując informacje o międzynarodowych korporacjach, cieszących się dużą popularnością w Ameryce Północnej.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: catchlife.pl, sielankowelove.pl

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Lokalsi. Czym jest regionalne SEO oraz jak je wdrożyć na swojej stronie?

    Lokalsi. Czym jest regionalne SEO oraz jak je wdrożyć na swojej stronie?

    Strategia lokalnego SEO. W jaki sposób zoptymalizować witrynę pod kątem wąskiej grupy klientów i geolokalizacji? Zadbaj o popularność w swojej okolicy.
    Czym są systemy wymiany linków?

    Czym są systemy wymiany linków?

    SWL to przykład popularnej, ale niekoniecznie dozwolonej metody promowania zasobu w SERP. Jak działają takie systemy i dlaczego Google z nimi walczy?
    Cele SMART w SEO

    Cele SMART w SEO

    W złożonym procesie pozycjonowania stron, dużą rolę odgrywa ustalenie celów SMART. O tym, jak je tworzyć w strategii SEO, dowiesz się z naszego artykułu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.