DARMOWY AUDYT SEO

Czym jest Cloudflare i jaki ma wpływ na SEO?

5 min czytania
Czym jest Cloudflare i jaki ma wpływ na SEO?
Kategoria Pozycjonowanie

SEO to dość złożony proces. Na wartość strony internetowej wpływa bowiem wiele czynników dotyczących aspektów związanych zarówno z wytycznymi wyszukiwarki, jak i doświadczeniami docelowych odbiorców. Niemniej jednak, aby osiągnąć najlepsze efekty, trzeba holistycznie podejść do optymalizacji witryny, dbając przy tym nawet o najmniejsze szczegóły. Jednym z takich elementów jest szybkość ładowania. W tym artykule omówimy zatem usługę Cloudflare. Czym jest i dlaczego warto ją wykorzystać?

Spis treści:

Cloudflare – co to takiego?

Mimo że świat Internetu nieustannie się rozwija, a świadomość na temat różnorodnych narzędzi wykorzystywanych w digital marketingu stale wzrasta, wielu przedsiębiorców wciąż zastanawia się, Cloudflare co to jest. Trudno się temu dziwić. Jest to bowiem dość specjalistyczna usługa, którą wykorzystują z reguły doświadczeni właściciele dużych serwisów internetowych. Przejdźmy jednak do rzeczy.

Cloudflare to usługa dostępna dla projektantów stron internetowych z całego świata, umożliwiająca znaczne przyspieszenie serwisów, zwłaszcza tych działających na arenie międzynarodowej. Wynika to w głównej mierze z faktu, iż system powiązany jest siecią CND.

Przedsiębiorcy, którzy wiedzą Cloudflare co to takiego, często zapominają jednak o istotnej funkcji tej usługi. Poza przyspieszeniem strony internetowej system tworzy szereg zabezpieczeń, dzięki którym osoby korzystające z serwisu rzadko spotykają się z jakimikolwiek nieprawidłowościami. Przekierowywani są oni bowiem przez adres IP serwera Cloudflare, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo połączenia.

Sprawdź: Jak promować swój blog?

Jak Cloudflare wpływa na SEO?

Wiedząc, co to Cloudflare, właściciele witryn często zastanawiają się, jak usługa ta wpływa na SEO. Okazuje się, że system jest istotnym elementem oddziałującym na pozycjonowanie stron internetowych.

Cloudflare umożliwia szybsze ładowanie serwisu, co jest ważnym czynnikiem rankingowym. Obsługiwane przez system modele, takie jak cache czy rocket loader, oraz wykorzystanie serwerów z całego świata dodatkowo skraca czas ładowania i usprawnia funkcjonowanie witryny. Wpływa to nie tylko na ocenę strony z punktu widzenia wyszukiwarek, ale też bezpośrednio przekłada się na doświadczenia odbiorców, których satysfakcja skłania do dokonania konwersji.

Istnieje wiele sposobów na poprawę szybkości strony internetowej. Zaliczyć do nich można między innymi usunięcie zbędnych treści, kompresję obrazów czy zmianę usług hostingu. Co jednak w sytuacji, kiedy wdrożenie tych metod jest niemożliwe lub nie przynosi satysfakcjonujących efektów? Cloudflare SEO jest wówczas najlepszym rozwiązaniem. W połączeniu z certyfikatem SSL system gwarantuje pełną ochronę danych oraz łatwy i szybki dostęp do wszystkich funkcji serwisu.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Cloudflare – dlaczego warto?

Cloudflare SEO to nie tylko korzyści w zakresie pozycjonowania stron internetowych. Za sprawą tej usługi działalność online jest nieco łatwiejsza i przynosi pożądane efekty. Są to:

  • dostęp do wielu przydatnych narzędzi analitycznych, które zapewniają wgląd w dane zarówno dotyczące witryny, jak i całej siedzi Cloudflare;
  • funkcja Always Online Cloudflare, która jest bezpośrednio związana z systemem DNS oraz umożliwia użytkowanie serwisu nawet wtedy, gdy jego serwer ulegnie awarii;
  • funkcja buforowania wstępnego, dzięki której czas ładowania serwisu jest jeszcze szybszy.

Trzeba też wspomnieć, że Cloudflare to usługa bardzo intuicyjna, łatwa we wdrożeniu, a zarazem w pełni bezpieczna. Już samo zastosowanie pakietu gwarantuje większą ochronę serwisu, dzięki której budowanie obecności marki w sieci jest znacznie prostsze. Warto też dodać, że można skorzystać z bezpłatnej wersji próbnej, która mimo ograniczonej liczby funkcji umożliwia poznanie wielu aspektów tej usługi.

Sprawdź: PLA – co to jest?

Jak skonfigurować Cloudflare?

Wiedząc, co to Cloudflare, znając podstawowe funkcje tej usługi oraz wiedząc, jak wpływa na SEO strony internetowej, można przejść do jej konfiguracji. Jak to zrobić? Oto prosta instrukcja:

  1. Po stworzeniu bezpłatnego konta na stronie Cloudflare podłącz do niego swoją domenę.
  2. Wybierz jeden z proponowanych pakietów usługi, a następnie wytypuj adresy DNS i wpisz je w panelu zarządzania domeną.
  3. Rozpocznij propagację. Może ona potrwać nawet do 24 godzin.
  4. Po zakończeniu zmian rekordów NS przejdź do ustawień certyfikatu SSL i wybierz najlepszy dla swojej witryny wariant.

Co jeszcze oferuje Cloudflare? W zakładce Overview można włączyć opcję Under Attack Mode zapewniającą ochronę strony internetowej przed botami lub zbytnim przeciążeniem.

Zakładka Speed daje natomiast dostęp do minifikacji plików, czyli zabiegów, takich jak likwidacja zbędnych spacji czy przypisów z plików JavaScript, HTML lub CSS. Zmniejszają one ogólny rozmiar strony, gwarantując przy tym szybszy czas ładowania.

Czy Cloudflare ma jakieś wady?

Cloudflare SEO to szereg korzyści dla strony internetowej. Decydując się na wykorzystanie tej usługi, trzeba jednak pamiętać o jej kilku dość istotnych wadach.

Jedną z nich jest bezpośredni dostęp do danych filtrowanych przez serwery Cloudflare. Z pewnością są one stale monitorowane przez wiele osób trzecich.

Ponadto nieumiejętne korzystanie z usługi niesie za sobą ryzyko utraty danych lub udostępnienia ich niepożądanym podmiotom.

Podczas korzystania z Cloudflare natknąć się też można na wiele problemów z konfiguracją maili hostingowych. Każda zmiana w zakresie DNS powoduje bowiem utratę poczty firmowej, co może być przyczyną wielu trudności.

Sprawdź: Jak prowadzić bloga dla organizacji non-profit?

Podsumowanie

Jak widać, Cloudflare to przydatna usługa, która bardzo korzystnie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej. Podczas jej wykorzystywania trzeba być jednak ostrożnym. Nawet najmniejszy błąd może przynieść wiele niepożądanych skutków, których naprawa z reguły zajmuje wiele miesięcy. Warto więc zlecić wdrożenie usługi profesjonalistom, którzy za jej pomocą przyspieszą serwis, usprawnią jego funkcjonowanie oraz zabezpieczą najważniejsze dane. Dzięki temu witryna zajmie wysoką pozycję w wyszukiwarce, a jej użytkownicy częściej będą decydować się na konwersję czy ponowne odwiedziny.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Sposoby walki ze spamem. Jakie ma on znaczenie dla SEO i jak go unikać?
Sposoby walki ze spamem. Jakie ma on znaczenie dla SEO i jak go unikać?
Techniki Black Hat SEO w sieci: spam i jego geneza. Czym jest i jak go wykrywać? Czas zadbać o bezpieczeństwo użytkowników w sieci.
W jaki sposób wycenić usługi SEO?
W jaki sposób wycenić usługi SEO?
Prowadzisz własną agencję SEO i zastanawiasz się, w jaki sposób wycenić swoje usługi, aby wszyscy byli zadowoleni? Sprawdź, jak najlepiej to robić!
Sitebulb a Screaming frog – różnice i podobieństwa crawlerów stron
Sitebulb a Screaming frog – różnice i podobieństwa crawlerów stron
Czy crawlowanie stron internetowych jest ważne? Jak wpływa to na jakość audytu technicznego SEO? Poznaj podobieństwa i różnice dwóch popularnych crawlerów.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie