Arek Socha/pixabay.com
Design thinking stało się w ostatnim czasie modnym terminem, ale nie ma co ukrywać, że zdecydowanie wpisuje się ono w obecne potrzeby rynku. Dzięki takiemu podejściu Twoja organizacja może tworzyć rozwiązania, które powstały na podstawie analizy oczekiwań i problemów użytkowników. Efektem prac jest realizacja rozwiązań, które są oczekiwane przez odbiorców, wykonalne technologicznie, ale też opłacalne. Co jeszcze warto wiedzieć o design thinking?
W podejściu design thinking tworzenie rozwiązań jest usystematyzowane. W kolejnych pomysłach, propozycjach i realizacjach nie ma przypadku, a nad wszystkim pracują różni specjaliści. Są to osoby, które ze względu na umiejętności są w stanie spojrzeć na dany projekt z innej perspektywy. Na przykład ekspert odpowiedzialny za audyt UX może zaproponować zmiany, które będą nie do zaakceptowania dla specjalisty, który odpowiada za pozycjonowanie.
Projekt jest realizowany przy koncentracji na użytkowniku, w celu zrozumienia jego potrzeb – nie tylko tych, których jest już świadomy, ale i takich, z których obecnie nie zdaje sobie jeszcze sprawy. Kolejną cechą charakterystyczną dla takich działań jest wyjście poza utarte schematy, szukanie kreatywnych rozwiązań. Na kolejnym etapie budowane są prototypy i testowane hipotezy, zbierane dane od osób, które miały okazję sprawdzić dane rozwiązanie w ramach właśnie takiego testu.
Uzyskany produkt musi mieć wspomniane już cechy – z jednej strony ma spełniać oczekiwania odbiorców, z drugiej być technologicznie wykonalny, a z kolejnej – taka realizacja musi być ekonomicznie uzasadniona.
Na drodze do osiągnięcia zakładanego celu mogą się pojawić przeróżne problemy – możliwe, że analizowany pomysł na pewnym etapie okaże się z jakichś względów niemożliwy do realizacji.
Podejście design thinking nie jest polecane wyłącznie w wybranych przypadkach. Właściwie ma ono zastosowanie we wszystkich działalnościach, w których zamiast kopiować pomysły konkurencji, próbujesz wdrożyć zupełnie inne innowacyjne, oparte na dokładnie rozpoznanych potrzebach odbiorców.
Jeśli problem, z którym się spotykasz w Twoim biznesie, nie ma oczywistego rozwiązania, to oznacza, że prawdopodobnie podejście design thinking jest tym, które może Ci pomóc sobie z tym poradzić. Takie działania nie są przeznaczone jedynie dla wybranych dziedzin – możesz je wykorzystać w branży edukacyjnej, przemysłowej i w wielu innych.
Design thinking to proces, który składa się z kilku etapów – jeśli chcesz opracować rozwiązanie, które będzie spełniało oczekiwania odbiorców i jednocześnie spowoduje, że stworzysz produkt przynoszący satysfakcjonujące wyniki ekonomiczne, to powinieneś przejść przez wszystkie z nich. Etapy te są następujące:
Postawienie na takie podejście w realizacji rozwiązań jest słusznym krokiem. Oczywiście jest ono złożone, ale to dzięki temu osiągany efekt może satysfakcjonować i klienta, i przedsiębiorstwo, choćby w postaci osiągniętych wyników. Takie podejście może się sprawdzić w wielu działaniach, w których może Ci się wydawać, że to nie ma zastosowania. Przykładem jest choćby user experience czy też połączenie SEO i UX, czyli SXO. Odpowiednia analiza zwiększa szanse na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.