Design thinking stało się w ostatnim czasie modnym terminem, ale nie ma co ukrywać, że zdecydowanie wpisuje się ono w obecne potrzeby rynku. Dzięki takiemu podejściu Twoja organizacja może tworzyć rozwiązania, które powstały na podstawie analizy oczekiwań i problemów użytkowników. Efektem prac jest realizacja rozwiązań, które są oczekiwane przez odbiorców, wykonalne technologicznie, ale też opłacalne. Co jeszcze warto wiedzieć o design thinking?
W podejściu design thinking tworzenie rozwiązań jest usystematyzowane. W kolejnych pomysłach, propozycjach i realizacjach nie ma przypadku, a nad wszystkim pracują różni specjaliści. Są to osoby, które ze względu na umiejętności są w stanie spojrzeć na dany projekt z innej perspektywy. Na przykład ekspert odpowiedzialny za audyt UX może zaproponować zmiany, które będą nie do zaakceptowania dla specjalisty, który odpowiada za pozycjonowanie.
Projekt jest realizowany przy koncentracji na użytkowniku, w celu zrozumienia jego potrzeb – nie tylko tych, których jest już świadomy, ale i takich, z których obecnie nie zdaje sobie jeszcze sprawy. Kolejną cechą charakterystyczną dla takich działań jest wyjście poza utarte schematy, szukanie kreatywnych rozwiązań. Na kolejnym etapie budowane są prototypy i testowane hipotezy, zbierane dane od osób, które miały okazję sprawdzić dane rozwiązanie w ramach właśnie takiego testu.
Uzyskany produkt musi mieć wspomniane już cechy – z jednej strony ma spełniać oczekiwania odbiorców, z drugiej być technologicznie wykonalny, a z kolejnej – taka realizacja musi być ekonomicznie uzasadniona.
Na drodze do osiągnięcia zakładanego celu mogą się pojawić przeróżne problemy – możliwe, że analizowany pomysł na pewnym etapie okaże się z jakichś względów niemożliwy do realizacji.
Podejście design thinking nie jest polecane wyłącznie w wybranych przypadkach. Właściwie ma ono zastosowanie we wszystkich działalnościach, w których zamiast kopiować pomysły konkurencji, próbujesz wdrożyć zupełnie inne innowacyjne, oparte na dokładnie rozpoznanych potrzebach odbiorców.
Jeśli problem, z którym się spotykasz w Twoim biznesie, nie ma oczywistego rozwiązania, to oznacza, że prawdopodobnie podejście design thinking jest tym, które może Ci pomóc sobie z tym poradzić. Takie działania nie są przeznaczone jedynie dla wybranych dziedzin – możesz je wykorzystać w branży edukacyjnej, przemysłowej i w wielu innych.
Design thinking to proces, który składa się z kilku etapów – jeśli chcesz opracować rozwiązanie, które będzie spełniało oczekiwania odbiorców i jednocześnie spowoduje, że stworzysz produkt przynoszący satysfakcjonujące wyniki ekonomiczne, to powinieneś przejść przez wszystkie z nich. Etapy te są następujące:
Postawienie na takie podejście w realizacji rozwiązań jest słusznym krokiem. Oczywiście jest ono złożone, ale to dzięki temu osiągany efekt może satysfakcjonować i klienta, i przedsiębiorstwo, choćby w postaci osiągniętych wyników. Takie podejście może się sprawdzić w wielu działaniach, w których może Ci się wydawać, że to nie ma zastosowania. Przykładem jest choćby user experience czy też połączenie SEO i UX, czyli SXO. Odpowiednia analiza zwiększa szanse na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.