Czym jest Domain Authority?

Czym jest Domain Authority?

GERSON FERREIRA/pexels.com

Przedsiębiorcy zarządzający witryną internetową dążą do zajęcia pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania Google. Nie ulega wątpliwości, że podejmują się przeróżnych praktyk SEO, aby osiągnąć zamierzone cele. Być może słyszałeś termin Domain Authority DA, lecz nie do końca wiesz, co oznacza. Wychodzimy naprzeciw wszelkim wątpliwościom i objaśniamy, co kryje się za tym tajemniczym pojęciem.do

Eksperci w zakresie pozycjonowania zakładają często, że to od autorytetu domeny zależy uplasowanie się strony wśród wyników wyszukiwania SERP. Poniekąd to jeden z determinantów pozyskiwania wysokich pozycji witryny, choć z pewnością – niejedyny. Tak naprawdę DA powinieneś traktować jako wskaźnik pozwalający na ocenę witryny we wskazanej skali (od 0 do 100), uwzględniający ogólne wytyczne od Google. W dzisiejszym wpisie przedstawimy, jak brzmi definicja Domain Authority, jak się go oblicza oraz w jaki sposób przyczynić się do jego wzrostu.

Czym jest autorytet domeny?

Otóż to rezultat rankingu wyszukiwarki, który daje wgląd w to, jak prawidłowo witryna będzie pozycjonować się na liście SERP. Najprościej rzecz ujmując, wskaźnik przewiduje szansę określonej strony na znalezienie się w czołówce najczęściej odwiedzanych platform internetowych. Aby sprawdzić Domain Authority (wielkość parametru), pod uwagę brana jest m.in. liczba linków zwrotnych. Wygenerowany wynik DA umożliwia porównanie do siebie stron WWW. Dostęp do DA witryny uzyskasz za pośrednictwem m.in. MozBar czy Link Explorer.

Praktyczna strona Domain Authority

Wiesz już, jak brzmi definicja Domain Authority. Musisz wiedzieć, że DA oceniany jest w skali logarytmicznej 100 punktów, a działaniem przypomina system Google w procesie optymalizacji stron pod kątem SEO. Stopniowo uzyskiwany wyższy wynik autorytetu domeny wymaga dużych pokładów wysiłku. Jeżeli zarządzasz nową witryną internetową, możesz w błyskawicznym tempie osiągnąć większy współczynnik. Roczna aktywność platformy w sieci online pozwoli na płynną zmianę z 0 do 10. Z kolei osiągnięcie dalszych wartości punktowych może być nieco utrudnione. Wówczas powinieneś dołożyć wszelkich starań, aby poprawnie zoptymalizować platformę i zintensyfikować ruch odwiedzających ją użytkowników. Systematyczna praca nad stroną w połączeniu z troską o linki zwrotne to przepis na wzmocnienie autorytetu domeny.

Przepis na sukces tkwi w linkach zewnętrznych

Strony, którym towarzyszy pokaźne grono dobrej jakości odnośników zewnętrznych, uzyskują wysokie pozycje w rankingu SERP. W porównaniu do witryn posiadających zdecydowanie mniejszą liczbę odnośników przychodzących generują wyższy współczynnik DA.

Ogromnym błędem jest obranie za cel osiągnięcie jak najwyższego wskaźnika DA. Najlepszym punktem odniesienia są strony Twojej konkurencji, dlatego w pierwszej kolejności zrób rozeznanie, jaki wynik DA osiągają oraz zweryfikuj ich profil linków.

Jak zatem poprawić autorytet domeny? Zadbaj o wszystkie elementy mające bezpośredni wkład w poprawę pozycji strony w rankingu. Weź pod uwagę wartość i profil linków przychodzących oraz zadbaj o to, aby zgromadzić jak największą liczbę odnośników z wartościowych stron WWW.

Jak zwiększyć autorytet domeny? Content zawsze na topie!

Systematyczne tworzenie merytorycznych wpisów to kolejne działanie, o którym warto pamiętać w staraniach o lepszy wynik Domain Authority. Dobry content stanowi podstawę w procesie indeksacji, podobnie jak regularność publikacji i odświeżanie dodawanych treści.

Gdy inni zamieszczają odnośniki do Twojej strony, dajesz sygnał temu, że tworzone treści są wiarygodne. W ten sposób wzmacniasz zaufanie do swojej marki, dlatego niezbędna okazuje się inwestycja w pozyskiwanie właściwych linków.

Algorytm stworzony przez MozBar zwraca szczególną uwagę na:

  • liczbę linków zewnętrznych,
  • wartość i docieranie do potencjalnych klientów,
  • jakość tworzonych komunikatów na stronie WWW,
  • sygnały społecznościowe,
  • tempo działania witryny i jej dopasowanie do wszystkich parametrów SEO.
Sprawdź: Czym charakteryzuje się lejek sprzedażowy?

Jak zweryfikować DA?

W sieci dostępny jest zestaw narzędzi wspierających strategię pozycjonowania wraz z zaimplementowaną funkcją weryfikacji współczynników DA oraz Page Authority. Aby jednak skutecznie sprawdzić Domain Authority witryny internetowej, wystarczy wpisać adres URL w konkretne pole, a następnie kliknąć button “Enter” bądź przycisk typu CTA.

Czy Page Authority równa się Domain Authority?

Praktycznie można wskazać na wiele punktów zbieżnych pomiędzy DA a PA, jednak w przypadku Page Authority szczególnie bierze się pod uwagę rezultat pojedynczej podstrony platformy.

Źródło: Anete Lusina/pexels.com

Wygenerowany wynik Domain Authority jest niczym innym jak wskaźnikiem mocy jednej, określonej strony wraz z przewidywaniem jej możliwości uplasowania się w rankingu Google. W konsekwencji strona wyposażona w wiele podstron, której dodatkowo towarzyszy wysoki parametr Page Authority, spotka się jednocześnie z wyższym rezultatem DA.

Zapamiętaj, że poprawa wyniku DA to składowa wszystkich podjętych wysiłków, a nie wyłączny cel Twojej działalności!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstawowa konfiguracja Google Search Console
    Podstawowa konfiguracja Google Search Console
    Konfiguracja Google Search Console nie musi być trudna! W tym artykule znajdziesz podstawowe informacje, które pozwolą Ci zapoznać się z tym pomocnym narzędziem.
    Optymalizacja zdjęć i grafiki pod kątem SEO – co warto wiedzieć?
    Optymalizacja zdjęć i grafiki pod kątem SEO – co warto wiedzieć?
    Podstawy technicznego SEO. Czym jest optymalizacja zdjęć i grafiki? Jakie ma znaczenie dla widoczności strony? O czym pamiętać przy pozycjonowaniu?
    Myślisz, że wiesz wszystko o SEO? Oto 5 nieoczywistych wskazówek, które ułatwią Ci pracę!
    Myślisz, że wiesz wszystko o SEO? Oto 5 nieoczywistych wskazówek, które ułatwią Ci pracę!
    Możliwości SEO rosną wraz z rozwojem technologii. Jak świadomie planować strategię optymalizacji? Kluczem jest ciągłe poszerzanie wiedzy w tym zakresie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę