DARMOWY AUDYT SEO

Czym jest Employer Branding?

5 min czytania
Czym jest Employer Branding?
Kategoria Marketing

Employer Branding to działania marketingowe skierowane do pracowników i potencjalnych pracowników firmy. Okazuje się, że reputacja marki ma znaczenie nie tylko dla jej klientów!

Silny, profesjonalny wizerunek na rynku pracy może obniżyć koszty zatrudnienia, zatrzymać rotację pracowników, a także przyciągnąć największe talenty. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, na czym polega ta strategia!

Spis treści:

Employer Branding – co to jest?

Employer Branding to zarządzanie reputacją marki wśród obecnych i potencjalnych pracowników. Strategia obejmuje wszystkie działania pozwalające kreować wizerunek na rynku pracy i wpływające na postrzeganie firmy jako rzetelnego pracodawcy.

W ciągu ostatnich kilku lat sporo biznesów zainteresowało się Employer Brandingiem. Według serwisu Universum w 2021 roku prawie 70% firm przyznało, że budowanie marki pracodawcy jest jednym z ich największych priorytetów biznesowych.

Employer Branding zewnętrzny i wewnętrzny

Działania w zakresie kreowania marki pracodawcy można podzielić na:

  • Employer Branding zewnętrzny – polega na kierowaniu przekazu do potencjalnych pracowników, czyli do osób zainteresowanych pracą w firmie oraz do osób, które marka chciałaby mieć w swoim zespole.
  • Employer Branding wewnętrzny – polega na kreowaniu przyjaznego środowiska pracy i poprawianiu doświadczeń obecnych pracowników.
Sprawdź: Jak uchronić swoją witrynę przed kolejnymi zmianami algorytmu Google?

Jakie korzyści daje Employer branding?

Aż 80% specjalistów ds. zatrudniania uważa, że Employer Branding ma znaczący wpływ na proces zatrudniania wielkich talentów (DevSkiller). To jedna z największych korzyści tej strategii!

Przemyślane zarządzanie wizerunkiem pozwala przyciągnąć do siebie specjalistów, którzy mogą pozytywnie wpłynąć na sukces marki, jej wyniki i rozwój. Czy wiesz, że 69% kandydatów chętniej składa aplikacje, jeśli firma aktywnie zarządza swoim wizerunkiem pracodawcy (HR Outlook)?

To nie wszystko. Oto inne korzyści wdrożenia Employer Brandingu:

  • Mniejsza rotacja pracowników

    Dobra reputacja marki i przyjazne środowisko pracy pozwalają zatrzymać dobrych specjalistów na długi czas. Według statystyk serwisu LinkedIn silna marka obniża rotację pracowników o 28%.

  • Szybsza i sprawniejsza rekrutacja

    Rozpoznawalność i profesjonalny wizerunek na rynku pracy to przepis na przyspieszenie oraz usprawnienie procesu rekrutacji. Jeśli firma dobrze zarządza swoją reputacją, kandydaci sami będą się do niej zgłaszać.

  • Niższe koszty rekrutacji i zatrudnienia

    Silna marka pracodawcy pozwala zredukować koszty rekrutacji i zatrudnienia aż o 50% (DevSkiller).

  • Większe zaangażowanie obecnych pracowników

    Employer Branding wewnętrzny również przynosi sporo korzyści. Firma, która dba o swój wizerunek wśród obecnych pracowników, może liczyć na większe zaangażowanie i wyższą produktywność, co w pośredni sposób przekłada się na zyski i rozwój firmy.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Na czym polega budowanie wizerunku marki na rynku pracy?

Na markę pracodawcy składają się: tożsamość oraz wizerunek. Tożsamość to cechy, jakimi charakteryzuje się firma oraz wartości, jakie zdecydowała się wyznawać. Wizerunek to natomiast obraz marki kreowany w umysłach odbiorców na podstawie tego, co widzą.

ramka z cytatem

To oznacza, że jako właściciel brandu możesz stworzyć tożsamość, ale na wizerunek nie masz bezpośredniego wpływu – w tym przypadku liczy się to, jak odbiorą Cię obecni i potencjalni pracownicy.

Wyobraź sobie człowieka, który przy każdej okazji wykazuje niezadowolenie i narzeka. Przez innych będzie postrzegany jako pesymista wiecznie niezadowolony z życia, niezależnie od tego, co sam o sobie mówi i jak siebie postrzega. Tak samo jest z marką!

Przykładowe działania w zakresie Employer Brandingu:

Budowanie autentycznej osobowości marki

Silna marka pracodawcy musi mieć misję i cele, a także wyznawać pewne wartości. To pozwala wyróżnić się na tle innych firm i zbudować zaufanie na rynku pracy.

Audyt marki pracodawcy

Czasami firmy nie są świadome tego, jaką reputację mają wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. Przed planowaniem strategii warto więc przeprowadzić audyt. Jak to zrobić? Na przykład za pomocą ankiet, researchu na grupach, w social mediach czy na stronach internetowych.

Działalność w social mediach

Media społecznościowe to doskonałe miejsce do prowadzenia działań z zakresu Employer Brandingu, a niekwestionowanym liderem w tym obszarze jest LinkedIn.

DevsSiller – wykres przedstawiający najpopularniejsze kanały Employer Brandingu DevsSiller

Marki najczęściej decydują się na działania na tej platformie, ponieważ aż 60% kandydatów sprawdza profil firmy właśnie tam (Social Media Today).

Angażowanie obecnych pracowników

Zadowoleni i zaangażowani pracownicy to najlepsza promocja marki na rynku pracy. Warto zachęcić zespół do dzielenia się historiami i wrażeniami oraz do tworzenia contentu związanego z firmą.

Możliwości jest mnóstwo. Mogą to być posty w social mediach, artykuły na blogu, wideo na platformie YouTube czy nawet spotkania live.

Dbałość o satysfakcję pracowników

Zadbaj o doświadczenia swoich obecnych pracowników. Skoro to oni są najcenniejszą bronią w walce o dobrą reputację, to ich satysfakcja związana ze środowiskiem pracy ma ogromne znaczenie.

Firma powinna zapewniać atrakcyjne ścieżki rozwoju, świadczenia socjalne, sprawiedliwe systemy motywacyjne, dobrą komunikację wewnętrzną, a także zadbać o kulturę organizacyjną.

Sprawdź: Jakie strategie marki wyróżniamy?

Podsumowanie

  • Employer Branding to strategia budowania dobrej reputacji na rynku pracy. Jej główne cele to przyciąganie najlepszych kandydatów oraz usprawnienie procesu rekrutacji.
  • Przyjazny, profesjonalny wizerunek marki pracodawcy obniża koszty zatrudnienia i zwiększa zaangażowanie obecnych pracowników.
  • Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększanie świadomości marki i kreowanie wizerunku jest LinkedIn.
  • W procesie Employer Brandingu szczególnie cenne są działania i opinie obecnych pracowników.
iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Marketing na Instagramie
Marketing na Instagramie
Efektywny marketing na Instagramie to klucz do sukcesu w biznesie. Dowiedz się, jak skutecznie promować swoją markę i zdobyć nowych klientów!
Wady i zalety reklamy internetowej i reklamy telewizyjnej
Wady i zalety reklamy internetowej i reklamy telewizyjnej
Cyfryzacja i postęp technologiczny niosą za sobą różne formy promocji oferowanych produktów bądź usług. Która technika marketingowa okazuje się najlepsza?
Co to jest newsletter?
Co to jest newsletter?
Masz do dyspozycji bardzo skuteczne narzędzie do zwiększania zysków ze sprzedaży, ale z niego nie korzystasz. Zobacz, jak wygląda skuteczny newsletter.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie