Christina Morillo/pexels.com
Znalezienie wymarzonej pracy jest jednym z najważniejszych etapów naszego życia. Poświęcamy swój czas i energię na zdobywanie wiedzy oraz doświadczenia, które będą nakreślać naszą dalszą ścieżkę zarówno zawodową, jak i osobistą. W końcu celem jest poczucie spełnienia oraz satysfakcji, nie tylko pod względem materialnym.
W związku z tym wszystkie miejsca pracy muszą zastanowić się, jakie warunki zatrudnienia są w stanie zaoferować. Pomaga w tym EVP, czyli Employee Value Proposition, odpowiadając na pytania: jakich pracowników szuka?, czego od nich oczekuje?, ale przede wszystkim, co może im zaoferować w zamian za wiedzę i doświadczenie, które zdobywali na wcześniejszych etapach?
Jest to jeden z najważniejszych elementów wpływający na decyzję zawodową potencjalnego pracownika. Mówiąc wprost, są to wszelkie korzyści, jakie oferuje pracodawca w swojej ofercie. Można je rozpatrywać w kontekście:
EVP odpowiada również na pytania, które zadaje sobie wielu kandydatów przed podjęciem pracy:
Odpowiednio przygotowana propozycja jest nie tylko sposobem na przyciągnięcie najlepszych kandydatów, ale także zatrzymanie w firmie tych, którzy najbardziej wspierają jej rozwój.
Proces budowania marki jest niezwykle złożony. Jego celem jest wykreowanie pożądanego, pozytywnego wizerunku firmy. Wiąże się on nie tylko z pozyskiwaniem nowych kandydatów, ale również z zatrzymaniem obecnych pracowników. Proces ten składa się z dwóch elementów:
Aspekt finansowy to najważniejszy czynnik motywujący do pracy, zwłaszcza współcześnie, kiedy musimy mierzyć się z inflacją. Jako właściciel firmy musisz prześledzić nie tylko konkurencyjność produktów lub oferowanych usług, ale również stawki określane na danym stanowisku. Mowa tutaj o cyklicznych podwyżkach oraz premiach sezonowych. To, co jest najważniejsze, to transparentność – nie tylko wewnątrz firmy, ale i poza nią. Coraz częściej kandydaci spotykają się z obszernymi ofertami opisującymi wymagania, w których brakuje wysokości wynagrodzenia, co skutecznie zniechęca ich do podjęcia rekrutacji na rzecz konkurencji.
Drugi, niezwykle ważny element to kultura organizacji w firmie, czyli atmosfera pracy oraz relacje między innymi pracownikami. Firma poza wymaganiami musi również wyciągać rękę do swojego pracownika, ułatwiając mu wykonywanie obowiązków, ale przede wszystkim motywować za pomocą feedbacku. Jest to rola liderów, kierowników oraz szefów, na barkach których spoczywa stabilność wszystkich struktur w firmie.
Współcześnie coraz więcej kandydatów zwraca również uwagę na możliwość rozwoju kompetencji zawodowych, a także szansę wspinania się po szczeblach kariery. Firma powinna stwarzać możliwości szkoleń i kursów, dzięki którym pracownik będzie bardziej świadomy swojej wartości.
Sieć bywa bezlitosna, ponieważ żadna informacja w niej nie ginie. W wielu miejscach w Internecie możemy odnaleźć komentarze byłych i obecnych pracowników na temat firmy oraz jej funkcjonowania. Ważna jest w tym miejscu odpowiednia strategia PR-owa, która pozwoli stworzyć wizerunek zaufanego eksperta w danej dziedzinie. Należy więc zaplanować całą ścieżkę komunikacji – od rozmowy o pracę, przez zatrudnienie, aż po późniejszą atmosferę.
Dobry pracodawca powinien wiedzieć, że nie tylko obowiązkami zawodowymi żyją jego pracownicy. Utrzymanie zdrowego balansu między tymi dwiema sferami życia pozwala na większą efektywność. Z tego względu szczególnie cenne są dodatkowe dni urlopowe, elastyczne godziny pracy, ubezpieczenie, pakiet zdrowotny, bonusy. Oczywiście zależą one od branży, chodzi jednak o wyjście naprzeciw potrzebom pracowników.
Wielu pracodawców, nie mając zbyt wiele do zaoferowania, posługuje się utartymi hasłami i sloganami, które współcześnie nie zdają egzaminu. Musisz być więc nieco bardziej kreatywny, opisując zalety pracy w swojej firmie. Lepiej unikać zmęczonych już zwrotów “praca w młodym dynamicznym zespole”, “stabilna praca w renomowanej instytucji” czy “wynagrodzenie adekwatne do doświadczenia”. Dla świadomego swojej wartości kandydata będzie to wyłącznie pustosłowie – skup się więc na konkretach.
Obmyślając strategię Employee Value Proposition, musisz realnie ocenić swoje możliwości. Pamiętaj jednak, że nie jest to koncert życzeń – celem jest utrzymanie balansu i zbudowanie wspólnoty zawodowej. Pracownicy dzielą się swoimi kompetencjami oraz zaangażowaniem, a pracodawca oferuje w zamian szereg korzyści. Nie ma jednak gotowego szablonu, który pozwoli Ci stworzyć fundamenty PR, ważne jest odwoływanie się do własnej polityki zawodowej.
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.