DARMOWY AUDYT SEO

Czym jest EVP (Employee Value Proposition)?

Czym jest EVP (Employee Value Proposition)?

Christina Morillo/pexels.com

Znalezienie wymarzonej pracy jest jednym z najważniejszych etapów naszego życia. Poświęcamy swój czas i energię na zdobywanie wiedzy oraz doświadczenia, które będą nakreślać naszą dalszą ścieżkę zarówno zawodową, jak i osobistą. W końcu celem jest poczucie spełnienia oraz satysfakcji, nie tylko pod względem materialnym.

W związku z tym wszystkie miejsca pracy muszą zastanowić się, jakie warunki zatrudnienia są w stanie zaoferować. Pomaga w tym EVP, czyli Employee Value Proposition, odpowiadając na pytania: jakich pracowników szuka?, czego od nich oczekuje?, ale przede wszystkim, co może im zaoferować w zamian za wiedzę i doświadczenie, które zdobywali na wcześniejszych etapach?

Employee Value Proposition co to takiego?

Jest to jeden z najważniejszych elementów wpływający na decyzję zawodową potencjalnego pracownika. Mówiąc wprost, są to wszelkie korzyści, jakie oferuje pracodawca w swojej ofercie. Można je rozpatrywać w kontekście:

  • rodzaju umowy,
  • stabilności zatrudnienia,
  • premii i dodatków,
  • benefitów (np. pakietów sportowych czy zdrowotnych),
  • korzyści emocjonalnych w postaci satysfakcji z pracy,
  • atmosfery w firmie oraz relacji międzyludzkich.

EVP odpowiada również na pytania, które zadaje sobie wielu kandydatów przed podjęciem pracy:

  • Co przynosi mi motywację w pracy?
  • Dlaczego chciałbym/chciałabym zatrudnić się w danym miejscu w dłuższej perspektywie?
  • Czy poleciłbym/poleciłabym pracę w firmie innym zainteresowanym?

Odpowiednio przygotowana propozycja jest nie tylko sposobem na przyciągnięcie najlepszych kandydatów, ale także zatrzymanie w firmie tych, którzy najbardziej wspierają jej rozwój.

Sprawdź: Czym różni się pozycjonowanie stron małych, średnich i dużych firm?

Employer branding – jak określić EVP swojej firmy?

Proces budowania marki jest niezwykle złożony. Jego celem jest wykreowanie pożądanego, pozytywnego wizerunku firmy. Wiąże się on nie tylko z pozyskiwaniem nowych kandydatów, ale również z zatrzymaniem obecnych pracowników. Proces ten składa się z dwóch elementów:

  1. Działań wewnętrznych, skierowanych do obecnych pracowników, mających na celu zmniejszenie procesu retencji i podniesienie kwalifikacji zawodowych. To np.: spotkania integracyjne; wspieranie zainteresowań pracowników; wydawanie gazetki firmowej informującej o tym, co dzieje się w firmie; systemy gratyfikacyjne związane z nadprogramowymi działaniami pracowników, wspierającymi rozwój firmy.
  2. Działań zewnętrznych, opartych o komunikację między firmą a zainteresowanymi kandydatami. W tym przypadku mowa przede wszystkim o: udziale w targach pracy; budowaniu pozytywnego wizerunku; dbaniu o zakładkę na stronie internetowej dotyczącą kariery; współpracy z innymi instytucjami, np. uczelniami wyższymi.

Najważniejsze filary Employee Value Proposition

Wynagrodzenie

Aspekt finansowy to najważniejszy czynnik motywujący do pracy, zwłaszcza współcześnie, kiedy musimy mierzyć się z inflacją. Jako właściciel firmy musisz prześledzić nie tylko konkurencyjność produktów lub oferowanych usług, ale również stawki określane na danym stanowisku. Mowa tutaj o cyklicznych podwyżkach oraz premiach sezonowych. To, co jest najważniejsze, to transparentność – nie tylko wewnątrz firmy, ale i poza nią. Coraz częściej kandydaci spotykają się z obszernymi ofertami opisującymi wymagania, w których brakuje wysokości wynagrodzenia, co skutecznie zniechęca ich do podjęcia rekrutacji na rzecz konkurencji.

Kultura organizacyjna

Drugi, niezwykle ważny element to kultura organizacji w firmie, czyli atmosfera pracy oraz relacje między innymi pracownikami. Firma poza wymaganiami musi również wyciągać rękę do swojego pracownika, ułatwiając mu wykonywanie obowiązków, ale przede wszystkim motywować za pomocą feedbacku. Jest to rola liderów, kierowników oraz szefów, na barkach których spoczywa stabilność wszystkich struktur w firmie.

Możliwość rozwoju kariery

Współcześnie coraz więcej kandydatów zwraca również uwagę na możliwość rozwoju kompetencji zawodowych, a także szansę wspinania się po szczeblach kariery. Firma powinna stwarzać możliwości szkoleń i kursów, dzięki którym pracownik będzie bardziej świadomy swojej wartości.

Wizerunek firmy

Sieć bywa bezlitosna, ponieważ żadna informacja w niej nie ginie. W wielu miejscach w Internecie możemy odnaleźć komentarze byłych i obecnych pracowników na temat firmy oraz jej funkcjonowania. Ważna jest w tym miejscu odpowiednia strategia PR-owa, która pozwoli stworzyć wizerunek zaufanego eksperta w danej dziedzinie. Należy więc zaplanować całą ścieżkę komunikacji – od rozmowy o pracę, przez zatrudnienie, aż po późniejszą atmosferę.

Benefity

Dobry pracodawca powinien wiedzieć, że nie tylko obowiązkami zawodowymi żyją jego pracownicy. Utrzymanie zdrowego balansu między tymi dwiema sferami życia pozwala na większą efektywność. Z tego względu szczególnie cenne są dodatkowe dni urlopowe, elastyczne godziny pracy, ubezpieczenie, pakiet zdrowotny, bonusy. Oczywiście zależą one od branży, chodzi jednak o wyjście naprzeciw potrzebom pracowników.

Jakich określeń unikać, planując EVP?

Wielu pracodawców, nie mając zbyt wiele do zaoferowania, posługuje się utartymi hasłami i sloganami, które współcześnie nie zdają egzaminu. Musisz być więc nieco bardziej kreatywny, opisując zalety pracy w swojej firmie. Lepiej unikać zmęczonych już zwrotów “praca w młodym dynamicznym zespole”, “stabilna praca w renomowanej instytucji” czy “wynagrodzenie adekwatne do doświadczenia”. Dla świadomego swojej wartości kandydata będzie to wyłącznie pustosłowie – skup się więc na konkretach.

Sprawdź: Jak działa pop-up?

Wnioski

Obmyślając strategię Employee Value Proposition, musisz realnie ocenić swoje możliwości. Pamiętaj jednak, że nie jest to koncert życzeń – celem jest utrzymanie balansu i zbudowanie wspólnoty zawodowej. Pracownicy dzielą się swoimi kompetencjami oraz zaangażowaniem, a pracodawca oferuje w zamian szereg korzyści. Nie ma jednak gotowego szablonu, który pozwoli Ci stworzyć fundamenty PR, ważne jest odwoływanie się do własnej polityki zawodowej.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co to jest social selling?
    Co to jest social selling?
    Trudno wyobrazić sobie dzisiaj świat bez mediów społecznościowych. Prześcigamy się w pomysłach na reklamy, a może lepszym rozwiązaniem jest social selling?
    Utrzymywanie klientów – w jakim celu? Dlaczego nie jest proste? Co muszę zrobić, aby tego dokonać?
    Utrzymywanie klientów – w jakim celu? Dlaczego nie jest proste? Co muszę zrobić, aby tego dokonać?
    Wiedziałeś, że niektóre badania wskazują iż niemal 50% dochodu sklepu w danym okresie, pochodzi od niespełna 20% wszystkich klientów – zainteresowany? Czytaj dalej!
    Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!
    Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!
    Komfortowe doświadczenie zakupów dla klientów, niezależnie od preferowanej przez niego formy? Tak, coś takiego jest osiągalne i określamy to mianem marketingu omnichannel!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę