Czym jest Google Discover?

Czym jest Google Discover?

Eren Li/pexels.com

Użytkownicy sieci oczekują dopasowanych do ich preferencji treści, w tym również tematycznej różnorodności. Trudno sprostać temu zadaniu, choć Discovery Google udało się zdobyć uwagę wymagającego internauty.

Nie ma wątpliwości, że rozwiązania zaproponowane przez lidera wyszukiwarek są przemyślane i maksymalnie odpowiadają na potrzeby grona odbiorców. Podobnie sytuacja przedstawia się w przypadku Discover, który wcześniej funkcjonował pod nazwą Google Now, a następnie Google Feed. Jakie zmiany nastąpiły w obrębie tego instrumentu? O tym między innymi przeczytasz w przygotowanym przez nas artykule.

Poznaj od środka Google Discover

Komu dedykowane jest Google Discover? Przede wszystkim użytkownikom korzystającym z zasobów sprzętu mobilnego. Głównym przeznaczeniem usługi jest dostarczenie internautom komunikatów dostosowanych do ich preferencji oraz oczekiwań. Selekcjonowane są one na bazie historii wyszukiwania oraz sprecyzowanych przez odbiorców zainteresowań. Opcja oferuje wgląd do artykułów, statystyk giełdowych czy różnych przekazów audiowizualnych. Co więcej, można indywidualnie dopasowywać kategorie i wprowadzać wśród nich niezbędne modyfikacje.

Jak wygląda Google Discover od strony praktycznej? Pokazuje się nagłówek, skrótowe podsumowanie tekstu oraz dołączony element graficzny. Ponadto internauci mają dostęp do wiadomości Google Discovery, jednak niekoniecznie są to najświeższe informacje. Dzieje się tak ze względu na dopasowanie treści pod kątem preferencji w oparciu o funkcjonalność skomplikowanych algorytmów.

Czy Google News i Google Discover to jedno i to samo? Odpowiedź brzmi: nie. Google News przekazuje internautom wiadomości pochodzące z kanałów informacyjnych. Z kolei Google Discover koncentruje się na prezentacji treści odznaczających się większym zainteresowaniem ze strony określonej grupy użytkowników.

Jak to się dzieje, że treści są maksymalnie dopasowane do upodobań użytkownika?

Google czerpie szereg informacji ze sprzętu mobilnego oraz obecności internauty w innych autorskich usługach lidera wyszukiwarek. Uwzględniane są także wszelkie dane odnoszące się do historii haseł zapisanych w Google Search Console, kontaktów, samej aplikacji oraz udostępnionej lokalizacji urządzenia.

Masz wolną rękę, jeżeli chodzi o eksplorowanie strony “Moja aktywność” w usłudze Google, a także w obrębie likwidacji określonych elementów.

Krok po kroku w zarządzaniu treściami w Discover

Jeżeli zastanawiasz się nad tym, Google Discover jak włączyć?, spokojnie, mamy dla Ciebie podpowiedź. Jeżeli posiadasz system Android, wystarczy, że:

  • dłuższej przytrzymasz palec na ekranie smartfona, aby pojawiło się menu a wraz z nim opcja “Ustawienia ekranu głównego”,
  • przejdziesz do sekcji zatytułowanej “Kanał informacyjny” i zaznaczysz opcję “Google Discover”,
  • wrócisz do widoku ekranu głównego, a potem klikniesz ikonę strzałki bądź przycisk home oznaczony kółkiem,
  • przesuniesz palcem po ekranie, ruchem od lewej do prawej, jeżeli chcesz zajrzeć do funkcjonalności Google Discover. Pojawi się wtedy lista opracowanych, spersonalizowanych dla Ciebie treści.

W urządzeniach marki iPhone oraz iPad sytuacja wygląda podobnie, jednak warto zapoznać się z całym procesem zarządzania treściami. Jak wygląda włączanie opcji proponowanych ze strony Discover w systemie iOS? Sprawdźmy to!

  • Na samym początku przekieruj się do strony “Ustawienia” za pośrednictwem zdjęcia profilowego, zamieszczonego w prawym górnym rogu aplikacji.
  • Jeśli już jesteś w sekcji “Ustawienia”, kliknij pozycję “Ogólne” i wyłącz (przesuwając suwak) przycisk towarzyszący napisowi “Odkrywaj”.

To tyle! W ten sposób możesz cieszyć się wiadomościami dopasowanymi do Twoich preferencji.

Sprawdź: Optymalizacja strony wielu lokalizacji – 8 najlepszych wskazówek

Prawdopodobieństwo pojawienia się Twojej strony w Google Discover

Istnieje cień szansy, by w Google Discover pojawiła się Twoja strona internetowa. Są jednak pewne haczyki, o których warto pamiętać.

Źródło: Tim Samuel/pexels.com

Po pierwsze, zarządzana przez Ciebie strona musi zawierać cechy pozwalające na wykrycie jej przez wyszukiwarkę. W praktyce oznacza to tyle, że powinieneś szczególnie zadbać o weryfikację i indeksację witryny w GSC (Google Search Console). Zamieszczany na platformie content pod żadnym pozorem nie powinien naruszać ustalonych w regulaminie standardów. Co jeszcze możesz zrobić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo zaistnienia w Discover?

Clickbait nie jest lubiany przez Google

Choć poprzez sensację często zwraca się uwagę internautów, to jednak stanowczo odradza się tworzenia nagłówków niemających nic wspólnego z tematem bądź błędnie przedstawiających stan rzeczy. Zalecamy, aby jak ognia wystrzegać się kreowania artykułów i zamieszczania obiektów wizualnych w taki sposób, aby wzbudzić w czytelniku niekoniecznie pozytywne emocje. Postaw na rzetelne, wartościowe treści odpowiadające zainteresowaniom internauty.

Diabeł tkwi w szczegółach, również w ramach contentu

Zadbaj o to, aby Twoja witryna zawierała zaktualizowane informacje oraz była dopasowana do wciąż pojawiających się modyfikacji. Z tego też względu nie pomijaj uzupełniania wpisów o daty czy dane o autorach. Google Discover odpowiada za dopasowanie tworzonych materiałów do określonej grupy odbiorców. Angażując się w proces twórczy, staraj się przedstawiać nowatorski punkt widzenia na daną sprawę.

Dobra jakość = większa atrakcyjność strony WWW

Niezwykle ważnym aspektem jest troska o wysokiej jakości fotografie zamieszczane na stronie internetowej. To bowiem one pojawiają się na samym początku w Discover. Z technicznego punktu widzenia powinieneś zwrócić szczególną uwagę na szerokość (najlepiej, aby oscylowała w okolicach 1200 pikseli). Kopiowanie obrazów z innych stron jest surowo zabronione. Wujek Google daje jasny sygnał, że użytkownicy mają dostęp głównie do większej bazy obrazów i innych elementów wizualnych w porównaniu do samego contentu. Dołóż zatem wszelkich starań, aby całokształt odpowiadał wizualnej estetyce.

Responsywność to w dzisiejszych czasach must have

Prawdopodobnie nie jest dla Ciebie wielkim zaskoczeniem to, że musisz w pierwszej kolejności dostosować parametry witryny do funkcjonalności niemal każdego sprzętu. Nie możesz pozwolić sobie na problemy techniczne pojawiające się podczas kontaktu z urządzeniem.

Autorytet w swojej dziedzinie

Aby trafić do serc odbiorców, musisz pamiętać o współczynniku wskaźnika EAT. Akronim od pierwszych liter następujących wyrażeń: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, zakłada, że twórcy artykułów wykazują się szeroką wiedzą i są ekspertami w danej dyscyplinie. O wiarygodności decyduje m.in. wyposażenie strony w certyfikat SSL, dlatego warto mieć to szczególnie na uwadze.

Wysoki współczynnik konwersji

Zintensyfikowany ruch na stronie to dowód tego, że zamieszczane materiały spotykają się z zainteresowaniem wśród odwiedzających ją użytkowników. Widoczne platformy częściej dostarczają treści stanowiących źródło informacji dla Google Discover.

Chociaż przedstawione powyżej wskazówki są cenne dla osób dążących do pojawienia się w Google Discover, to wciąż mogą okazać się niewystarczające dla wymagających algorytmów. Mimo to gorąco zachęcamy do podejmowania wszelkich prób i wysiłków. W końcu to jeden z kanałów biorących pod uwagę istotę spersonalizowanych treści.

Chcesz zacząć pozycjonować swoją stronę? Skontaktuj się z naszymi specjalistami z agencji SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Marketing wirusowy – czyli jak zwiększyć świadomość marki
    Marketing wirusowy – czyli jak zwiększyć świadomość marki
    Marketing wirusowy to jedna z najskuteczniejszych metod promocji produktów lub usług. Dlaczego warto stosować taką strategię reklamową? Zapraszamy do lektury.
    Targetowanie kontekstowe — co to jest?
    Targetowanie kontekstowe — co to jest?
    Wśród dostępnych opcji kierowania reklam w Google targetowanie kontekstowe zyskuje coraz większą popularność. Dlaczego tak jest? Koniecznie czytaj dalej.
    Reklama dźwignią handlu. Jak powinny się reklamować małe firmy w sieci?
    Reklama dźwignią handlu. Jak powinny się reklamować małe firmy w sieci?
    Marketing w świecie wirtualnym. Czym są płatne wyniki wyszukiwania (SEM) oraz czym charakteryzuje się reklama internetowa. PPC i landing page to początek.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę