Czym jest IdoSell? Czy warto?

Czym jest IdoSell? Czy warto?

Lisa/pexels.com

Zdecydowałeś się rozpocząć biznes w sieci i sprzedaż produktów lub usług w sklepie internetowym? To zdecydowanie dobry krok. W 2021 roku branża spodziewa się rekordowego wyniku pod względem sprzedaży w e-commerce. Jedną z pierwszych decyzji, które musisz podjąć, jest wybór oprogramowania czy też systemu, na którym będzie działać Twoja witryna. Stosunkowo prostym sposobem na własny sklep jest IdoSell. Sprawdź, jak to działa i na czym polega.

IdoSell – co to jest?

Sklep IdoSell, wcześniej nazywany IAI, to usługa przeznaczona dla tych, którzy chcą łatwo, bez konieczności zdobywania wiedzy programistycznej i inwestowania dużej kwoty stać się właścicielami sklepu WWW. Jest to otwarty SaaS, czyli w zasadzie połączenie dwóch rozwiązań. Skrót SaaS oznacza Software as a service, czyli oprogramowanie jako usługa. W takim przypadku w ramach jednej oferty otrzymujesz do dyspozycji hosting i zainstalowany na nim sklep. Nie interesuje Cię kwestia szukania serwera, aktualizowania oprogramowania czy bezpieczeństwa danych – za to odpowiada dostawca oferty. Natomiast IdoSell odróżnia od takich ofert to, że możliwa jest rozbudowa systemu o niestandardowe funkcje.

Kolejną ważną cechą tego rozwiązania jest fakt, że ma on zastosowanie nie tylko w przypadku małych sklepów, ale również dla rozbudowanych witryn. IdoSell obsługuje według informacji na stronie dostawcy usługi 6500 sklepów, które wysyłają 50 mln paczek rocznie, a tylko w Polsce osiągają przychód na poziomie 12 mld złotych.

Początek IAI miał miejsce w 2000 roku, kiedy w oparciu na tym oprogramowaniu założono portal internetowy. Następnie twórcy, bazując na tym samym rozwiązaniu, utworzyli sklep WWW. W 2005 roku pojawiła się oferta IAI-Shop.com, czyli możliwość założenia sklepu w modelu SaaS. Natomiast marka IdoSell, kierowana na rynek międzynarodowy, powstawała w latach 2012-2014. Jest to projekt rozwijany od ponad 20 lat i ten argument zdecydowanie przemawia na jego korzyść. W zasadzie IdoSell jest na bieżąco z rozwiązaniami, które są wdrażane przez liderów rynku i oczekiwane przez klientów.

IdoSell zapewnia wiele funkcji sprzedażowych, a wśród nich: certyfikaty bezpieczeństwa, integrację z Allegro i z systemami płatności, kalkulator kosztów wysyłki, masowe przesyłanie produktów, możliwość sprzedaży artykułów wirtualnych, odzyskiwanie koszyka, różnicowanie wariantów produktów, zarządzanie zwrotami.

Ile to kosztuje? Dużym plusem tego rozwiązania jest fakt, że możesz rozpocząć dzięki niemu przygodę z prowadzeniem sklepu WWW bardzo niskim kosztem. Obecnie za jeden miesiąc korzystania z najniższego pakietu zapłacisz 25 zł miesięcznie przez pierwszy rok, a w kolejnym – 49 zł. Zatem weryfikowanie przez 12 miesięcy możliwości tego systemu będzie Cię kosztować 300 zł. Droższe są pakiety sugerowane w przypadku średniej wielkości i dużych sklepów WWW, które kosztują odpowiednio 199 zł oraz 999 zł. Jeśli chcesz wybrać jeden z nich, to zapoznaj się ze szczegółowym opisem na stronie dostawcy usługi. Pakiety różnią się pod wieloma względami, takimi jak choćby: darmowe wywołania API, darmowe zamówienia ze źródeł zewnętrznych i nie tylko, dlatego obowiązkowo na nie zerknij.

IdoSell – zalety

Wybór sklepu IdoSell to dobra decyzja z wielu powodów. Na pewno jednym z największych jego plusów jest fakt, że możesz stać się szybko i stosunkowo niskim kosztem właścicielem sklepu WWW. Natomiast to nie jedyne korzyści, które się z tym wiążą. Należy do nich zaliczyć:

  • Możliwość dopasowania sklepu do oczekiwań klienta – często w przypadku modelu SaaS witryna będzie się różnić od setek innych wyłącznie logo. Natomiast nie jest tak w IdoSell – masz możliwość zlecenia unikalnego wdrożenia, dzięki czemu Twoja strona będzie inna od działających na tym samym systemie.
  • Ciągły rozwój – nie jest to system, który powstał lata temu i wprowadzano w nim jedynie kosmetyczne zmiany. Przeciwnie. IdoSell jest rozwijany cały czas – jeśli oczekujesz rozwiązania, które widziałeś w innych sklepach, to prawdopodobnie za pomocą tego systemu bez większych problemów je uzyskasz. W ostateczności wdrożysz je z pomocą webmasterów IdoSell.
  • To otwarty system SaaS – korzystanie z usługi w takim modelu nie musi oznaczać, że jesteś ograniczony do tych integracji, które są dostępne w ramach oferty. Jak najbardziej możesz również wdrożyć inne, zgodnie oczekiwaniami Twojego biznesu i grupy docelowej.
  • Liczne integracje – masz opcję skorzystania z integracji z kilkudziesięcioma kurierami. Kolejnym ważnym elementem w Twoim sklepie powinno być udostępnienie różnych form płatności. W tym przypadku również masz opcję skorzystania z wielu integracji. Jeśli sprzedajesz produkty, których nie masz fizycznie w magazynie, to potrzebujesz takiej integracji z dostawcą, tj. z hurtownią internetową. Do Twojej dyspozycji są również integracje z porównywarkami cen, systemami ERP i aplikacjami pomocniczymi. Powinieneś wśród nich znaleźć wszystko, czego potrzebujesz.
  • Optymalizacja SEO – sklep daje pod tym względem duże możliwości, a większość niezbędnych rozwiązań nie wymaga od Ciebie wprowadzania szczególnych zmian. Bez problemów zoptymalizujesz metatagi, treści. Certyfikat SSL jest włączony automatycznie, a witryna jest responsywna.

Indywidualne rozwiązania w IdoSell

Wiesz już, co to jest idosell.com i jak działa. Ze wszystkich wymienionych zalet tego systemu warto zwrócić uwagę na możliwość wdrożenia indywidualnych rozwiązań, zgodnie z potrzebami danego biznesu. W praktyce IdoSell daje możliwość wprowadzenia takich funkcji, których będziesz potrzebować – nie trzeba szukać przy tym specjalistów na własną rękę – wystarczy skorzystać z pomocy ekspertów, których zatrudnia dostawca tego sklepu. Oto przykładowe realizacje, które możesz zlecić:

  • przetwarzanie zamówień,
  • operacje na towarach,
  • integracje z dowolnym kurierem na świecie,
  • automatyzacja nietypowej obsługi zamówień,
  • wykorzystanie zdarzeń na stronie sklepu,
  • budowanie integracji z systemami ERP i CRM.

Ponadto system nie musi działać na serwerach IdoSell – może być zainstalowany również na innej maszynie, ale wówczas uruchomienie sklepu wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów. Najniższa wysokość opłaty z tego tytułu wynosi 480 zł netto.

Optymalizacja sklepu IdoSell

Ruch z wyszukiwarki Google jest dla sklepów WWW w Polsce kluczowy, czego dowodzi m.in. analiza przeprowadzona przez platformę Shoper. Z badania Nowy świat e-commerce wynika, że dominującym źródłem ruchu w sklepach działających na tej platformie są organiczne wyniki wyszukiwania z wynikiem 31 proc.


Źródło: https://www.shoper.pl/static/raporty/Shoper-Raport-2020.pdf, 16.12.2021

Dlatego fakt, że IdoSell daje duże możliwości pod względem optymalizacji pod wymagania Google, a w zasadzie – jest po prostu zoptymalizowany, stanowi jego dużą zaletę. Co dokładnie możesz zrobić ze swoim sklepem, jeśli korzystasz z tej usługi? Oto zalety IdoSell, jeśli chodzi o możliwości optymalizacji pod wymagania algorytmu Google:

  • Zainstalowany certyfikat SSL – nie jest to element, który spowoduje, że Twoja strona wystrzeli w wynikach Google, natomiast jest on niezbędny – korzysta z niego blisko 80 proc. stron w sieci. Dzięki niemu dane przesyłane pomiędzy stroną a urządzeniem internauty są szyfrowane, czyli bezpieczne. SSL jest czynnikiem rankingowym, dlatego powinieneś z tego korzystać. W IdoSell otrzymujesz go w standardzie bez dodatkowych opłat.
  • Optymalizacja metatagów – możesz przygotować indywidualne meta title i description m.in. dla stron kategorii oraz produktów.
  • Optymalizacja pod Core Web Vitals – Twój sklep będzie się szybko ładować i osiągnie dobre wyniki pod względem nowego czynnika rankingowego Google, czyli CWV.
  • Responsywność – sklep musi być dopasowany do urządzeń mobilnych, na każdym powinien się wyświetlać prawidłowo, i tak to wygląda w przypadku IdoSell.
  • Dane strukturalne – część z nich jest wdrażanych automatycznie i mogą się pojawiać w wynikach wyszukiwania. Chodzi o uzyskanie takiego rezultatu jak poniżej lub podobnego. Dzięki danym strukturalnym w SERP-ach mogą pojawić się m.in. stan magazynowy, gwiazdki, ceny i nie tylko. Nie jest to czynnik, który wpływa na pozycję w Google, ale jak najbardziej możesz dzięki niemu zwiększyć CTR.


Źródło: Google.pl, 16.12.2021

  • Linki kanoniczne – w IdoSell są dodawane dla wiadomości (news), podstron sklepu (terms, help, info, links), karty towaru, wyników wyszukiwania, strony nawigacji. Są one włączone automatycznie oraz niezbędne. W sklepach WWW występuje duże ryzyko duplikacji wewnętrznej, która może powodować, że dokładnie te same zasoby są zindeksowane pod różnymi adresami i mogą negatywnie wpływać na widoczność Twojego sklepu w Google. Ponadto nieoptymalnie wykorzystujesz wtedy zasoby bota, który odwiedza Twój serwis. Lepiej, aby trafiał na te materiały, które mają być zindeksowane, a wskazywane jest to za pomocą linków kanonicznych. Oczywiście możesz je również ustalać indywidualnie dla poszczególnych stron.
  • Przyjazne adresy URL – czyli takie, z których internauta może się dowiedzieć, co znajdzie pod danym adresem. W IdoSell masz je włączone automatycznie – są generowane na podstawie nazw produktów czy kategorii, a samą ich strukturę możesz dopasować indywidualnie do Twoich potrzeb. Takie adresy URL skuteczniej się indeksują, są lepszym rozwiązaniem nie tylko dla algorytmu wyszukiwania, ale również, a może przede wszystkim – dla korzystającego z witryny.
  • IdoSell – czy warto?

    Jeśli zastanawiasz się nad wyborem odpowiedniego systemu, na którym będzie bazować Twój sklep, to zdecydowanie weź pod uwagę IdoSell. To rozwiązanie, które jest dostosowane do panujących trendów, zoptymalizowane pod SEO i daje duże możliwości pod względem wdrażania funkcji, które są dla Twojego biznesu niezbędne.

    Zobacz również
    Grupa iCEA
    Grupa iCEA
    Ostatnie wpisy

      Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Oceń tekst

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

      Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

      Jakie moduły dla PrestaShop pomogą w pozycjonowaniu?

      Jakie moduły dla PrestaShop pomogą w pozycjonowaniu?

      System PrestaShop można łatwo rozszerzyć przez użycie licznych przydatnych wtyczek. Które z nich pomogą Ci zadbać o SEO?
      Ile kosztuje sklep IdoSell?

      Ile kosztuje sklep IdoSell?

      Zastanawiasz się nad wyborem gotowej platformy sprzedażowej? Sprawdź, na co możesz liczyć w przypadku sklepu IdoSell i na jakie koszty powinieneś się przygotować.
      Ile kosztuje sklep na WooCommerce?

      Ile kosztuje sklep na WooCommerce?

      Sklep oparty na WooCommerce możesz założyć bez ponoszenia wydatków – wykorzystując tylko Twój wolny czas i zdobytą wcześniej wiedzę. Sprawdź co musisz wiedzieć, aby Twój sklep działał prawidłowo!
      Bezpłatny audyt

        Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
        a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie

          Jeżeli chciałbyś dołączyć do naszego zespółu, ale masz wątpliwości - skontaktuj się z nami.
          Wypełnij formularz kontaktowy: