Zdecydowałeś się rozpocząć biznes w sieci i sprzedaż produktów lub usług w sklepie internetowym? To zdecydowanie dobry krok. W 2021 roku branża spodziewa się rekordowego wyniku pod względem sprzedaży w e-commerce. Jedną z pierwszych decyzji, które musisz podjąć, jest wybór oprogramowania czy też systemu, na którym będzie działać Twoja witryna. Stosunkowo prostym sposobem na własny sklep jest IdoSell. Sprawdź, jak to działa i na czym polega.
Sklep IdoSell, wcześniej nazywany IAI, to usługa przeznaczona dla tych, którzy chcą łatwo, bez konieczności zdobywania wiedzy programistycznej i inwestowania dużej kwoty stać się właścicielami sklepu WWW. Jest to otwarty SaaS, czyli w zasadzie połączenie dwóch rozwiązań. Skrót SaaS oznacza Software as a service, czyli oprogramowanie jako usługa. W takim przypadku w ramach jednej oferty otrzymujesz do dyspozycji hosting i zainstalowany na nim sklep. Nie interesuje Cię kwestia szukania serwera, aktualizowania oprogramowania czy bezpieczeństwa danych – za to odpowiada dostawca oferty. Natomiast IdoSell odróżnia od takich ofert to, że możliwa jest rozbudowa systemu o niestandardowe funkcje.
Kolejną ważną cechą tego rozwiązania jest fakt, że ma on zastosowanie nie tylko w przypadku małych sklepów, ale również dla rozbudowanych witryn. IdoSell obsługuje według informacji na stronie dostawcy usługi 6500 sklepów, które wysyłają 50 mln paczek rocznie, a tylko w Polsce osiągają przychód na poziomie 12 mld złotych.
Początek IAI miał miejsce w 2000 roku, kiedy w oparciu na tym oprogramowaniu założono portal internetowy. Następnie twórcy, bazując na tym samym rozwiązaniu, utworzyli sklep WWW. W 2005 roku pojawiła się oferta IAI-Shop.com, czyli możliwość założenia sklepu w modelu SaaS. Natomiast marka IdoSell, kierowana na rynek międzynarodowy, powstawała w latach 2012-2014. Jest to projekt rozwijany od ponad 20 lat i ten argument zdecydowanie przemawia na jego korzyść. W zasadzie IdoSell jest na bieżąco z rozwiązaniami, które są wdrażane przez liderów rynku i oczekiwane przez klientów.
IdoSell zapewnia wiele funkcji sprzedażowych, a wśród nich: certyfikaty bezpieczeństwa, integrację z Allegro i z systemami płatności, kalkulator kosztów wysyłki, masowe przesyłanie produktów, możliwość sprzedaży artykułów wirtualnych, odzyskiwanie koszyka, różnicowanie wariantów produktów, zarządzanie zwrotami.
Ile to kosztuje? Dużym plusem tego rozwiązania jest fakt, że możesz rozpocząć dzięki niemu przygodę z prowadzeniem sklepu WWW bardzo niskim kosztem. Obecnie za jeden miesiąc korzystania z najniższego pakietu zapłacisz 25 zł miesięcznie przez pierwszy rok, a w kolejnym – 49 zł. Zatem weryfikowanie przez 12 miesięcy możliwości tego systemu będzie Cię kosztować 300 zł. Droższe są pakiety sugerowane w przypadku średniej wielkości i dużych sklepów WWW, które kosztują odpowiednio 199 zł oraz 999 zł. Jeśli chcesz wybrać jeden z nich, to zapoznaj się ze szczegółowym opisem na stronie dostawcy usługi. Pakiety różnią się pod wieloma względami, takimi jak choćby: darmowe wywołania API, darmowe zamówienia ze źródeł zewnętrznych i nie tylko, dlatego obowiązkowo na nie zerknij.
Wybór sklepu IdoSell to dobra decyzja z wielu powodów. Na pewno jednym z największych jego plusów jest fakt, że możesz stać się szybko i stosunkowo niskim kosztem właścicielem sklepu WWW. Natomiast to nie jedyne korzyści, które się z tym wiążą. Należy do nich zaliczyć:
Wiesz już, co to jest idosell.com i jak działa. Ze wszystkich wymienionych zalet tego systemu warto zwrócić uwagę na możliwość wdrożenia indywidualnych rozwiązań, zgodnie z potrzebami danego biznesu. W praktyce IdoSell daje możliwość wprowadzenia takich funkcji, których będziesz potrzebować – nie trzeba szukać przy tym specjalistów na własną rękę – wystarczy skorzystać z pomocy ekspertów, których zatrudnia dostawca tego sklepu. Oto przykładowe realizacje, które możesz zlecić:
Ponadto system nie musi działać na serwerach IdoSell – może być zainstalowany również na innej maszynie, ale wówczas uruchomienie sklepu wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów. Najniższa wysokość opłaty z tego tytułu wynosi 480 zł netto.
Ruch z wyszukiwarki Google jest dla sklepów WWW w Polsce kluczowy, czego dowodzi m.in. analiza przeprowadzona przez platformę Shoper. Z badania Nowy świat e-commerce wynika, że dominującym źródłem ruchu w sklepach działających na tej platformie są organiczne wyniki wyszukiwania z wynikiem 31 proc.
Źródło: https://www.shoper.pl/static/raporty/Shoper-Raport-2020.pdf, 16.12.2021
Dlatego fakt, że IdoSell daje duże możliwości pod względem optymalizacji pod wymagania Google, a w zasadzie – jest po prostu zoptymalizowany, stanowi jego dużą zaletę. Co dokładnie możesz zrobić ze swoim sklepem, jeśli korzystasz z tej usługi? Oto zalety IdoSell, jeśli chodzi o możliwości optymalizacji pod wymagania algorytmu Google:
Źródło: Google.pl, 16.12.2021
Jeśli zastanawiasz się nad wyborem odpowiedniego systemu, na którym będzie bazować Twój sklep, to zdecydowanie weź pod uwagę IdoSell. To rozwiązanie, które jest dostosowane do panujących trendów, zoptymalizowane pod SEO i daje duże możliwości pod względem wdrażania funkcji, które są dla Twojego biznesu niezbędne.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.