Czym jest język korzyści stosowany w marketingu?

Czym jest język korzyści stosowany w marketingu?

Tirachard Kumtanom/pexels.com

Aby mówić o sukcesie marki, należy zatroszczyć się o niemal każdy detal, począwszy od wizerunku, skończywszy na sposobie komunikacji z klientami. Wielu przedsiębiorców trudzi się w tworzeniu przekazów przekonujących do sprzedaży. Choć pozornie wydaje się to błahostką, realia bywają zgoła odmienne. Na horyzoncie pojawia się jednak język korzyści, którego implementacja stanowi “clou” wielu prężnie działających marek. Za pomocą artykułu poznasz sposoby jego zastosowania oraz dowiesz się, jaki jest sens wplatania go do tekstu. Klient nie będzie na Ciebie czekał, dlatego sięgnij już teraz po odpowiednie techniki przyciągnięcia jego uwagi!

Wyjaśniamy, co oznacza język korzyści

Zanim przejdziemy do marketingowych sztuczek z wykorzystaniem odpowiednich słów i fraz, postawmy pytanie: język korzyści co to jest dla współczesnego przedsiębiorcy? Nie ulega wątpliwości, że to istotny budulec przekazów reklamowych, które z kolei koncentrują się na preferencjach i oczekiwaniach adresatów. Mówiąc o języku korzyści, mamy na myśli korzystanie ze zbioru wybranych słów i zwrotów wraz z wyszczególnieniem przymiotów emocjonalnych, wynikających z użytkowania produktu bądź usługi.

W skrócie, jest to sposób pisania, który zakłada zaprezentowanie zestawu korzyści wynikających z zakupu, a tym samym nakłonienie grupy klientów do finalizacji transakcji. Specjaliści od content marketingu często sięgają po różnego rodzaju metody celem wykształcenia potrzeby, a następnie uruchomienia wyobraźni konsumenta i maksymalizacji zysków.

Sprawdź: Na czym polega analiza konkurencji w SEO?

Przekonujące są rezultaty

Język korzyści to determinant sukcesu, czego dowodem jest m.in. skala wykorzystywania tej metody przez copywriterów. Dlaczego z tak dużym optymizmem podchodzi się do implementacji tego sposobu komunikacji z klientem? Sprawdźmy!

Wyższy współczynnik konwersji

Jeżeli teksty zawierają w sobie elementy perswazji, to pozytywnie wpływają na postawy i zachowania konsumenckie. W związku z tym na stronie e-sklepu przybywa potencjalnych klientów, produkty dodane do koszyka w ostatnim etapie zostają zwieńczone zakupem, a

Źródło: Yan Krukov/pexels.com

sprzedaż wzrasta.

Zmniejszenie kosztów pozyskania nowej grupy klientów

Angażując się w proces kreacyjny i wcielając w życie interaktywne treści, zwracasz uwagę oraz utrwalasz się w świadomości przyszłego konsumenta. Nie musisz wówczas inwestować w inne, płatne środki docierania z przekazem do swojego targetu.

Konwersja + niższe koszty = większe rezultaty sprzedażowe

To nic odkrywczego, jednak jeżeli przyczynisz się do zintensyfikowanego ruchu na swojej stronie sprzedażowej, możesz w krótkim czasie spodziewać się zysków i minimalizacji strat finansowych. Wielofunkcyjność języka korzyści wpływa pozytywnie na działalność w niemal każdym sektorze branżowym.

Twój uniwersalny podręcznik w posługiwaniu się językiem korzyści

Chociaż może wydawać się, że korzystanie z potencjału języka korzyści nie jest niczym niezwykle trudnym, to wciąż można natrafić na błędy. Wychodzimy naprzeciw pojawiającym się wątpliwościom! Dowiedz się, jak tworzyć atrakcyjny content i intrygować swoich odbiorców.

Co zyska klient?

Nikt nie lubi słyszeć o zagrożeniach sprzedażowych czy prawdopodobnych wadach nabycia konkretnego produktu. Cała magia polega na wytworzeniu nowych potrzeb wśród odbiorców treści i sposobach ich zaspokojenia przy użyciu określonego artykułu. Nie pozwól na to, aby konsument obawiał się o jakiekolwiek straty, zwłaszcza finansowe, które wynikałyby z nabycia danego towaru bądź usługi.

Statystyka działa pobudzająco

Na czytelnika jak magnes działają dane statystyczne, szczególnie te, które przedstawiają markę w superlatywach wśród konkurentów rynkowych. Zestawienie rzetelnych informacji pobudza do myślenia i skłania klientów do podjęcia decyzji zakupowych.

Do kogo kierujesz przekaz?

Już na samym początku warto zastanowić się, kto właściwie jest odbiorcą Twoich produktów i usług. Skoncentruj się na sytuacji życiowej konsumenta, jego oczekiwaniach i potrzebach. Formułuj język w taki sposób, aby być nie tylko przekonującym, lecz zrozumiałym dla grupy docelowej.

Język urzędowy versus spontaniczny

Tworzenie oficjalnych komunikatów nijak ma się do skrócenia dystansu pomiędzy klientem a marką. Przedsiębiorcy powinno zależeć na pozytywnym odbiorze przekazów, a tym samym na wizerunku. Zwracając się do adresatów w bezpośredni sposób, prędzej zyskasz ich sympatię, niż pisząc z dużą dozą ostrożności.

Sprawdź: Aktualizacja strategii słów kluczowych – co zmienić, aby wciąż działać skutecznie?

Liczą się konkret i emocje

Odstraszające mogą okazać się długie, enigmatyczne treści, które nic nie wnoszą do omawianego tematu dotyczącego funkcjonalności produktu/usługi. Podobnie jest w przypadku braku jakichkolwiek emocji towarzyszących odbiorowi tekstów. Posłuż się wartościami wynikającymi z posiadania określonej oferty.

Marketing XXI wieku łączy w sobie wiele kwestii, w tym troski o dobro klienta. Nie możesz w żaden sposób zaniechać dbałości o treści, które stanowią poniekąd formę reklamy firmy. Postaw na język korzyści w budowaniu angażujących przekazów promocyjnych i systematycznie uzupełniaj grono stałych konsumentów.

Spodobał Ci się nasz wpis? Jeśli masz jakieś pytania, to zapraszamy na bezpłatną konsultację z naszymi analitykami z grupa-icea.pl.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google

    Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google

    Przedsiębiorcy działający głównie na lokalnych rynkach szukają sposobów zwiększania widoczności w odmętach sieci. W tym celu zakładają wizytówki Google.
    InPost skasował sasina, czyli o polityce na firmowych social mediach

    InPost skasował sasina, czyli o polityce na firmowych social mediach

    Co można, a czego nie można markom w social mediach? I kto w ogóle o tym decyduje? Sprawdź nasze case study największych internetowych afer ostatnich miesięcy.
    Czym jest marketing sensoryczny?

    Czym jest marketing sensoryczny?

    Marketing wiąże się z nieszablonowym myśleniem o kliencie, jego potrzebach oraz sposobach na ich spełnienie. Jak zatem rozbudzić ciekawość u konsumenta?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę