Czym jest marketing afiliacyjny?

Czym jest marketing afiliacyjny?

CoWomen/unsplash.com

Wyobraź sobie, że właśnie przeglądasz bloga popularnego twórcy. W artykule prezentuje on wady i zalety najnowszego na rynku modelu roweru. Będąc zainteresowanym, klikasz odnośnik przekierowujący Cię bezpośrednio do wpisu. Zdecydowany, dodajesz rower do koszyka, uzupełniasz formularz kontaktowy i ostatecznie finalizujesz transakcję. Wszystko, co teraz musisz zrobić, to uzbroić się w cierpliwość, oczekując na przesyłkę. W ten oto sposób zaangażowałeś się w marketing afiliacyjny, być może nie będąc do końca tego świadomym. Przyczyniłeś się również do uzyskania przez wydawcę dodatkowej prowizji oraz do satysfakcji reklamodawcy z pomyślnego zakończenia procesu zakupowego.

Tak można byłoby w skrócie przedstawić marketing afiliacyjny. To jednak zaledwie namiastka w kompleksowym zrozumieniu działań kampanii opartych na afiliacji. Zacznijmy więc od początku!

Marketing afiliacyjny od podstaw

Jeśli chodzi o definicję marketingu afiliacyjnego, można by rzec, że to swego rodzaju polecenie bądź program partnerski. Wynika to z jego przeznaczenia, kiedy to wydawca decyduje się zarekomendować określony produkt, usługę bądź witrynę. W zamian uzyskuje wynagrodzenie w postaci punktów czy prowizji.

Jakie znaczenie marketing afiliacyjny ma dla uczestniczących w nim podmiotów? Otóż z perspektywy reklamodawcy to szansa na dodatkową promocję oraz pogląd na mierzalne rezultaty konwersji. Wydawcy z kolei czerpią korzyści finansowe z prowadzonej witryny internetowej, zarabiając na prowizji od sprzedaży. Internauci nie pozostają również bez benefitów, a wśród nich na szczególną uwagę zasługują dedykowane kody promocyjne.

W ujęciu teoretycznym marketing afiliacyjny to nic innego, jak model biznesowy, w którym uczestnicy w żaden sposób niezwiązani z przedsiębiorstwem rekomendują asortyment znajdujący się w jego ofercie. W rezultacie otrzymują część udziału w wygenerowanym przez firmę zysku.

Pewnie zastanawiasz się, gdzie właściwie to działanie jest najczęściej spotykane w świecie Internetu? Odpowiedź brzmi – wśród influencerów różnych marek. Nieraz, przeglądając portale społecznościowe, miałeś okazję zetknąć się z intrygującymi wpisami i przykuwającymi fotografiami promującymi daną grupę produktów. Często na popularnych witrynach internetowych zamieszczane są komunikaty promujące określony zestaw produktów czy usług. Tak właśnie wygląda praktyczna strona marketingu afiliacyjnego. Z jakimi formami możesz mieć jeszcze do czynienia? Koniecznie zerknij na dalszą część wpisu!

Sprawdź: Pozycjonowanie szkoły nauki jazdy

Co kryją w sobie kampanie afiliacyjne?

Kampanie afiliacyjne spotykane są niemal na każdym kroku w wirtualnym świecie, choć z pewnością użytkownicy niekiedy nie zdają sobie sprawy, że uczestniczą w tym procesie jako kolejny element ogniwa sprzedażowego. Za pomocą jakich metod określane są kampanie afiliacyjne?

Źródło: Tyler Franta/unsplash.com

Po pierwsze: banery promocyjne

Banery reklamowe stanowią jedną z metod o działaniu perswazyjnym i zachęcającym użytkownika do przejścia na promowaną witrynę. Klikając baner, internauta ma szansę na finalizację zakupu już z tego poziomu.

Cały sekret tkwi w tematycznym dopasowaniu baneru do platform oferujących dane produkty. Wskazana praktyka przyczynia się do zwiększania popularności marki wśród potencjalnych klientów.

Po drugie: zestawienia ofert

Na wyobraźnię skutecznie wpływają tworzone rankingi ofert. Przedstawiając określone produkty w ramach rankingów, zwiększasz szansę na aktywizację użytkownika i dokonanie zakupu.

Kliknięcia linku afiliacyjnego determinowane są podobnie jak w przypadku banerów, czyli tematyczną spójnością z reklamowanym asortymentem. Niezmiernie często zdarzają się sytuacje, kiedy tworzone witryny podyktowane są wyłącznie chęcią realizacji marketingu afiliacyjnego.

Po trzecie: mailing

Kolejnym patentem na sprytne wykorzystanie marketingu afiliacyjnego okazują się maile reklamowe. Zazwyczaj linki afiliacyjne zaimplementowane są w treść wiadomości mailowej pod postacią różnych grafik. Zaraz po kliknięciu elementu wizualnego internauta zostaje bezpośrednio przeniesiony na witrynę internetową reklamodawcy.

Po czwarte: media społecznościowe

Nikogo nie zaskoczy fakt, że media społecznościowe poszerzają swoją funkcjonalność na różne obszary życia codziennego. Za sprawą utworzonego profilu w social mediach możesz pokusić się o implementację specjalnych odnośników.

Po piąte: blogi

Gdzie ulokować link afiliacyjny na blogach? Właściwie opcji jest mnóstwo, np. pod elementem graficznym lub logiem firmy. Można też w tradycyjny sposób umieścić odnośnik przekierowujący do oferty produktów bądź usług.

Dlaczego warto zaangażować się w marketing afiliacyjny?

Pewnie zastanawiasz się, czy gra w ogóle jest warta świeczki oraz jakich rezultatów możesz spodziewać się z perspektywy samego reklamodawcy bądź wydawcy?

Jako reklamodawca masz szansę na relatywnie tańszą formę promocji brandu, bez angażowania większych nakładów czasu na aktywności reklamowe. Przyjmując z kolei perspektywę wydawcy, możesz pozyskać więcej środków na promocję asortymentu, a wszystko to przy wykorzystaniu potencjału własnych kanałów.

Nie mamy najmniejszej wątpliwości co do tego, że marketing afiliacyjny to efektywny sposób na reklamę. Przede wszystkim bazuje na systemie prowizyjnym, czym jednocześnie zachęca wydawcę do realizacji wyłącznie takich czynności, które wesprą pozyskanie bazy klientów oraz przyczynią się do wzrostu sprzedaży oferowanego zestawu produktów. Przedsiębiorca może liczyć na to, że wydawca wykaże się pełnym zaangażowaniem, aby skutecznie zareklamować produkt danej marki. Ot tyle i aż tyle!

Jeśli masz pytania, nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak analizować social media? Przydatne narzędzia

    Jak analizować social media? Przydatne narzędzia

    Social media mają duże znaczenie w kształtowaniu marki i intensyfikacji ruchu, stąd pojawia się potrzeba monitoringu wszelkich działań. W jaki sposób?
    Jakie korzyści niesie za sobą marketing online?

    Jakie korzyści niesie za sobą marketing online?

    Z pewnością znasz wiele sposobów reklamowania marki w sieci. Czy wiesz jednak, dlaczego są one skuteczniejsze niż tradycyjne formy marketingowe?
    Jak założyć dobrą agencję marketingową?

    Jak założyć dobrą agencję marketingową?

    Agencje marketingowe znacznie ułatwiają promocję w sieci, dlatego stają się coraz popularniejsze. Jednak czy jest to dobry pomysł na biznes? Sprawdźmy!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę