Czym jest marketing lateralny?

Czym jest marketing lateralny?

S O C I A L . C U T/unsplash.com

Wdrożyłeś już wiele praktyk z obszaru marketingu i reklamy, a wciąż nie widzisz satysfakcjonujących rezultatów z podjętych aktywności w swojej firmie? Aby przebić się przez silne grono branżowych rywali, warto wykorzystać potencjał drzemiący w marketingu lateralnym. Sprawdź, jakich korzyści dostarcza przedsiębiorcom jego efektywne wdrożenie!

Poznaj od kuchni marketing lateralny

Cel, jaki zakłada sobie marketing lateralny, dotyczy skonstruowania nowatorskiego produktu bądź usługi, różniącego się w pewnym stopniu od oferty konkurencji na rynku. W tym przypadku nie mamy na myśli zmiany szaty graficznej, opakowania czy ceny, lecz wzbogacenie asortymentu o cechę, która rozwikła kolejny problem bądź potrzebę klienta. Ten zabieg pozwala na modyfikację artykułu w taki sposób, że staje się on wyjątkowy względem propozycji rywalizujących marek.

W obliczu szeregu podobnych ofert wprowadzenie dodatkowej funkcjonalności produktu może zadecydować o jego ostatecznym wyborze. Marketing lateralny zakłada modyfikację w obszarach – użyteczności produktu oraz nowatorskiego sposobu jego użytkowania.

Sprawdź: Czy powinieneś być na TikToku?

Jak zabrać się za wdrożenie marketingu lateralnego?

Kompleksowy proces marketingu lateralnego wiąże się z potrzebą spojrzenia na dany produkt bądź usługę z nieco innej perspektywy. Należy kierować się niezwykłą kreatywnością, często wykraczającą poza sztampowe ramy myślenia o określonym asortymencie. Możemy jednak skondensować cały przebieg w trzech następujących po sobie krokach.

  1. Określ obszar, w którym chcesz wprowadzać zmiany (np. wdrożenie nowatorskich funkcji bądź metod dystrybucji).
  2. Znajdź niszę. Dokonaj szerokiego przeglądu rynku i wciel się w rolę potencjalnego konsumenta Twojej firmy.
  3. Rozpocznij modyfikację w ustalonych obszarach oferty marki.

Mimo że wydaje się to dość oczywiste, nie działaj zbyt pochopnie. Najważniejszy jest otwarty umysł na oczekiwania potencjalnych klientów.

Czy zmiany dotyczą tylko produktu?

Odpowiedź brzmi – nie. Jest kilka obszarów, w których możesz prężnie działać, wprowadzając zmiany i wdrażając innowacyjne koncepcje. Można wyodrębnić trzy segmenty, w których warto zastosować świeże podejście. Do tego grona zaliczymy: produkt, rynek oraz instrumenty marketingowe.

Źródło: KOBU Agency/unsplash.com

Produkt możesz ulepszyć, decydując się na dodanie nowych możliwości w użytkowaniu bądź w procesie finalizacji zakupowych. Jeżeli chodzi o rynek, to zmiany obejmują zdefiniowanie nowych potrzeb klientów oraz właściwego targetu. Instrumenty marketingowe dotyczą innowacji w obrębie polityki cenowej lub metod reklamowania. Przejdźmy do bardziej zaawansowanych sposobów na osiągnięcie sukcesu w marketingu lateralnym.

Sprawdź: E-zakupy – jak w Internecie kupują kobiety i mężczyźni?

Taktyki, które powinny uzyskać rozgłos

Wprowadzanie marketingu lateralnego w obszar działania przedsiębiorstwa nie jest działaniem ad hoc. Istnieje jednak wiele technik, które usprawniają wspomniany proces. O jakich mowa? Zamiana bądź eliminacja określonych składników w ofercie określana jest mianem substytucji. W przypadku zupełnego zniwelowania niepożądanych elementów asortymentu mowa o eliminacji. Kolejną praktyką jest wzbogacenie produktu o nowe właściwości. Do zbioru metod można zaklasyfikować również inwersję oraz przestawienie. W przypadku pierwszej techniki mamy do czynienia z zamianą niektórych cech asortymentu, z kolei druga z wymienionych bazuje na modyfikacji istniejących schematów.

Dlaczego warto zainwestować w marketing lateralny?

Istnieje szereg powodów, dla których warto wdrożyć przemyślaną strategię marketingu lateralnego. Wymieniliśmy kilka z nich:

  • szansa na zyskanie rozgłosu firmy,
  • przybliżenie do sukcesu marki dzięki wprowadzonym modyfikacjom,
  • zwiększenie zainteresowania potencjalnych klientów,
  • wyróżnienie się na tle konkurencji,
  • wygenerowanie nowych trendów,
  • zapoznanie się z profilem grupy docelowej,
  • zwiększenie możliwości uzyskania większych wyników sprzedażowych,
  • wszechstronny rozwój przedsiębiorstwa,
  • zaimplementowanie użytecznych i przemyślanych cech produktów.

Można doszukać się jeszcze więcej argumentów za wcieleniem w życie marketingu lateralnego. Wiele przedsiębiorstw łączy rozwiązania marketingu tradycyjnego z możliwościami marketingu lateralnego ze względu na możliwość przeplatania się tych dwóch opcji.

Sprawdź: Czy umiejscowienie słów kluczowych na stronie ma znaczenie?

W czym jest lepszy marketing lateralny?

Aby rozpocząć działania z wykorzystaniem możliwości marketingu lateralnego, trzeba mieć dużą wyobraźnię. Jakich różnic możemy doszukać się, porównując go do tradycyjnych form promocji? Przede wszystkim nie musisz ślepo podążać za wyróżnionymi schematami działania. Powinieneś jednak wziąć pod uwagę wiele opcji, wariantów. Koniecznością staje się ponowne określenie targetu wraz z jego potrzebami. Otwarty umysł to także docieranie do kategorii, które niekoniecznie są skorelowane z daną tematyką branży.

Jeżeli jesteś kreatywny i potrafisz wyjść poza utarte schematy działania, marketing lateralny jest zdecydowanie dla Ciebie!

Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Nasi specjaliści chętnie odpowiedzą na nurtujące Cię pytania dotyczące pozycjonowania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Newsletter – jak powinien wyglądać?

    Newsletter – jak powinien wyglądać?

    Coraz większą popularność zyskują kampanie mailingowe, a wraz z nimi pojawia się potrzeba stworzenia dobrego newslettera. Jak się za to zabrać?
    Automatyzacja marketingu, czyli łatwy system zwiększania sprzedaży

    Automatyzacja marketingu, czyli łatwy system zwiększania sprzedaży

    Zajmujesz się sprzedażą produktów w internecie? Działania marketingowe spędzają Ci sen z powiek? Mamy rozwiązanie! Koniecznie czytaj dalej.
    Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google

    Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google

    Przedsiębiorcy działający głównie na lokalnych rynkach szukają sposobów zwiększania widoczności w odmętach sieci. W tym celu zakładają wizytówki Google.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę