Nie ma wątpliwości co do tego, że email marketing to powszechna technika wykorzystywana w nawiązywaniu kontaktu między przedsiębiorcami a dotychczasowymi bądź przyszłymi konsumentami. Aby wysyłanie newsletterów okazało się skuteczne, należy zbudować bazę adresów i systematycznie upowszechniać wiadomości elektroniczne wyeksponowane na tle pozostałych. Czym jest i jak stworzyć przyciągający uwagę newsletter? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule!
Szukając odpowiedniej definicji newsletterów, kierowaliśmy się jak najprostszym ujęciem danego narzędzia. Ten marketingowy instrument jest użytkowany przez przedsiębiorstwa oraz inne instytucje celem rozpowszechniania ważnych wiadomości z określoną grupą subskrybentów. Udostępnia on skrzynki mailowe potencjalnych klientów, tym samym upowszechniając komunikaty, rabaty i kierując użytkowników na wskazaną witrynę internetową bądź do e-sklepu za pośrednictwem przycisku typu CTA. W dominującej ilości przypadków listy elektroniczne są wysyłane w sposób systematyczny. Zazwyczaj newslettery zawierają w sobie informacje, których nie sposób znaleźć w innym miejscu. To sprawia, że stają się one ciekawsze z perspektywy adresatów, którzy za sprawą tego zabiegu częściej się do nich zapisują.
Wartość newslettera co to jest dla współczesnego przedsiębiorcy? Niejednokrotnie wskazuje się innowacyjność tworzonych wiadomości. Pierwszoplanową rolę odgrywają tytuły, których unikatowość przekłada się na wskaźnik Open Rate. Wszystko prowadzi do jednego celu, jakim jest zdobycie przez strony WWW czołowych miejsc w rankingu wyszukiwarki.
Pierwszym krokiem, bez którego nie ruszysz do przodu, projektując kampanię reklamową, jest zdefiniowanie celu, jaki chcesz osiągnąć poprzez narzędzie do newsletterów. Przemyśl, do czego właściwie dążysz, wykorzystując ten marketingowy instrument oraz jaką wartość ma on w promowaniu Twojego e-biznesu. Wariantów jest kilka, a sam newsletter może okazać się:
Zakłada się, że najbardziej angażują krótkie teksty, chwytliwe hasła reklamowe bądź wprowadzenie do obszerniejszych artykułów wraz z umieszczonymi odnośnikami przekierowującymi do treści w witrynie internetowej.
Następny etap, którego nie możesz pominąć, dotyczy określenia grupy docelowej listu elektronicznego. Przemyśl, jakie grono adresatów będzie najbardziej zaciekawione propozycją produktów bądź usług Twojej firmy. Dobrym sposobem na ustalenie targetu jest stworzenie krótkiego kwestionariusza, za pośrednictwem którego uzyskasz potrzebne dane o potencjalnym kliencie Twojej oferty. Cenna wskazówka: nie koncentruj się na formułowaniu długich, skomplikowanych pytań. Bądź konkretny. Poboczne pytania będziesz mógł skierować w momencie upowszechniania newslettera.
Codziennie internauci są zasypywani mnóstwem wiadomości, a ich skrzynki odbiorcze pękają w szwach. Tylko niewielka część listów elektronicznych zachęca do dalszej lektury. Dlaczego? Dowiedz się sam dzięki wskazówkom, które specjalnie przygotowaliśmy dla pragnących skorzystać z dobrodziejstw newsletterów.
Kluczowe znaczenie mają tytuły, które powinny być skonstruowane w sposób niezwykle kreatywny, krótki i zachęcający do dalszej lektury. Przechodząc na grunt językowy, mogą one przybrać postać pytania bądź polecenia. Bez względu na to, jaką drogę wybierzesz, musisz przede wszystkim skumulować swoje siły w jednym celu – skłonić adresata do przeczytania wiadomości zaraz po pojawieniu się jej w skrzynce e-mailowej.
Pierwsze, na co zwracamy uwagę w newsletterze, to fotografie. Choć można byłoby się upierać, że estetyka nie jest tak ważna, jak tekst…to jednak błędne przekonanie. Zarówno content, jak i grafiki muszą być schludne, angażować do dalszej eksploracji zawartości oraz zachowywać spójność. Pomysłem, z którego możesz śmiało skorzystać, jest zamieszczenie w liście elektronicznym wyłącznie najważniejszych informacji oraz fotografii, a następnie przekierowanie odbiorcy na witrynę za pośrednictwem przycisku “Call To Action”, w celu uzyskania dokładniejszych wiadomości.
Kierowanie newsletterów zawierających imię adresata czy bezpośrednie zwroty może okazać się marketingowym strzałem w dziesiątkę. Często propozycje produktów bądź usług zawarte w mailu są ściśle dopasowane do profilu użytkownika, m.in. jego wieku. Dużym atutem są urodzinowe rabaty, które oferują marki na podstawie skrupulatnie zebranych i przeanalizowanych danych.
Mowa tu o słynnym CTA (Call To Action), który zazwyczaj jest ulokowany w miejscu przykuwającym uwagę klienta. Jego rolą jest przekierowanie do określonego e-sklepu bądź konta w social mediach. W praktyce to słynne sformułowania, które mają zachęcać do dalszych aktywności, w tym finalizacji zakupu, np. “Kup teraz!”.
Koszt prowadzenia newsletterów w przypadku przedsiębiorców zależy zazwyczaj od wybranego przez nich pakietu przy użytkowaniu systemów, takich jak FreshMail czy MailChimp. Adresaci nie ponoszą żadnych kosztów w związku z korzystaniem z subskrypcji w newsletterze.
Opracuj strategię e-mailingową, a następnie zacznij działać przy wykorzystaniu potencjału newslettera. Przekonaliśmy Cię? Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją Grupa iCEA.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.