DARMOWY AUDYT SEO

Czym jest pingowanie?

Czym jest pingowanie?

Sora Shimazaki/pexels.com

Pierwotne znaczenie terminu pingowanie sprowadza się do łodzi podwodnych, a właściwie powracającego dźwięku sonaru. Skojarzenie zostało wykorzystane w nazewnictwie wysyłki żądania echa ICMP (z anglojęzycznego Internet Control Message Protocol) w kierunku danego interfejsu dostępnego w sieci wraz z wyczekiwaniem konkretnej odpowiedzi.

Brzmi to dla Ciebie skomplikowanie? Wystarczy, że sięgniesz po przygotowany przez nas wpis, a szybko zrozumiesz, jak działa pingowanie! Gotowy na dawkę wiedzy?

Ping – co to takiego?

Wciąż zastanawiasz się, pingowanie co to takiego w świecie online? Otóż to program internetowy, umożliwiający użytkownikowi zarówno przetestowanie, jak i weryfikację istnienia określonego adresu IP oraz jego możliwości przyjmowania żądania w sieci komputerowej. Pingowanie opiera się na wysyłce zautomatyzowanych powiadomień do Googlebotów. Powiadomienie dostarcza niezbędnych informacji dotyczących poprawności wdrożonych aktualizacji oraz konieczności ich ponownej indeksacji.

Ping mierzony jest w milisekundach, a czas umożliwia określenie zarówno jedno-, jak i dwukierunkowego opóźnienia, niekoniecznie bezpośrednio dotyczącego funkcjonalności całej sieci internetowej.

Praktyczna strona pingowania

Jak cały proces wygląda ze strony praktycznej? Na samym początku wysyłany jest ping (żądanie do serwera). W ten prosty sposób roboty indeksujące otrzymują informację dotyczącą opublikowania nowych treści w witrynie internetowej. Googleboty po zweryfikowaniu, a następnie wystawieniu pozytywnej oceny contentu podejmują się indeksacji. Co dzieje się, jeżeli treści zostaną uznane za powielone bądź niezgodne z przyjętymi wytycznymi? W takim przypadku roboty odrzucają żądanie, a Twoim zadaniem staje się aktualizacja strony internetowej oraz naprawa błędów.

Linki o niższej jakości bywają problematyczne w ich odnalezieniu, a tym bardziej w zaindeksowaniu. Z pomocą przybywa pingowanie, które wspiera boty w dostrzeżeniu tego typu odnośników.

Sprawdź: Domeny odsyłające – czym są?

Czy istnieje związek pomiędzy pingowaniem a pozycjonowaniem?

Ping, sam w sobie, nie jest czynnikiem rankingowym procesu optymalizacji strony internetowej. Żaden algorytm w jasny sposób nie sygnalizuje, że z im większą częstotliwością wpis zostanie poddany pingowaniu, tym większe prawdopodobieństwo uplasowania witryny na wyższych pozycjach rankingowych. Istnieje szereg wytycznych, które należy spełnić, aby trafić na “topowe” miejsce w wynikach wyszukiwania. Google efektywnie rozprawia się z niepożądanymi działaniami i praktykami Black Hat SEO. Częstym czynnikiem wpływającym na zajęcie zaszczytnej pozycji listy SERP jest dobrze zbudowany profil linkowy i zamieszczanie w witrynach innych twórców odnośników prowadzących do danej strony.

Pingi mają za zadanie doprowadzić do zwiększenia liczby stron zainteresowanych Twoim contentem. Jednocześnie stwarza to okazję do wyróżnienia linku zarządzanej przez Ciebie platformy przez znanych blogerów lub zaproponowania odnośnika zwrotnego. Koniec końców, dostrzegalne są korzyści istotne z perspektywy SEO. Warto pamiętać przede wszystkim o tym, że przeznaczeniem pingowania jest usprawnienie procesu poszukiwania nowo powstałych treści, a finalnie zintensyfikowanie ruchu na odwiedzanej stronie.

WordPress a menedżer ping

WordPress, system przeznaczony do zarządzania treścią na stronie WWW, wyposażony jest w menedżera ping. Z czym to się wiąże? Przede wszystkim z automatycznym pingowaniem dokonywanych modyfikacji bądź publikowanych wpisów. Dostęp do opcji widoczny jest z panelu administratora WordPress w kategorii “Ustawienia – Pisanie”, a domyślna usługa określana jest jako Ping-o-Matic. Jeżeli zależy Ci na rozszerzeniu listy pingów celem poinformowania większej liczby wyszukiwarek, wystarczy:

  • wejść, a następnie zalogować się na WordPressa;
  • przejść do opcji zatytułowanej “Ustawienia”, a następnie “Pisanie”;
  • scrollować w dół i odszukać opcję “Usługi aktualizacji”;
  • skopiować przedstawioną listę serwisów, aby potem wkleić ją w widoczne okno;
  • zaakceptować i zapisać dokonane zmiany.

Na pingowanie trzeba spojrzeć “wielopłaszczyznowo”. Mimo że pokaźna lista pingów przynosi korzyści w procesie indeksacji, to jednak może doprowadzić do nałożenia kar na witryny. Zaleca się kontrolowanie częstotliwości wysyłanych pingów bądź skorzystanie z wtyczki WordPress Ping Optimizer, która podejmie się automatycznej weryfikacji procesu pingowania.

Sprawdź: Pozycjonowanie branży jubilerskiej

Udział ping w świecie online

Ping jest istotny wszędzie. Zbyt duży pakiet może niekorzystnie wpłynąć na tempo wyświetlania się strony internetowej. Jego potencjał docenia się w grach komputerowych, gdzie im mniejszy ping, tym większe szanse bezproblemowej komunikacji z pozostałymi graczami. Pingowanie sprawdza się również wśród blogerów, a także w serwisach udostępniających newsy. Ponadto dzięki niemu można określić, czy połączenie internetowe jest aktywne, czy wręcz przeciwnie, nie ma możliwości połączenia się z innymi serwerami internetowymi bądź urządzeniami online.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu
    SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu
    Treści SEO nie tworzy się wyłącznie z myślą o pozycjonowaniu. W artykule zamieszczono rodzaje contentu w Twojej witrynie, które są wartościowe dla potencjalnego klienta.
    Linki kanoniczne – do czego są potrzebne?
    Linki kanoniczne – do czego są potrzebne?
    Zduplikowane strony i treści niekorzystnie wpływają na pozycję witryny w SERP. Rozwiązaniem problemu mogą być linki kanoniczne. Co warto o nich wiedzieć?
    Optymalizacja konwersji
    Optymalizacja konwersji
    Wzmożony ruch w witrynie nie jest jedynym determinantem sukcesu. O czym jeszcze powinieneś pamiętać, pozyskując nowych klientów w swoim e-sklepie?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę