Czym jest Planer słów kluczowych?

Czym jest Planer słów kluczowych?

olia danilevich / pexels.com

Chcesz uzyskać większy ruch z Google? Aby zrozumieć, czego ludzie naprawdę szukają w sieci, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest wyszukanie i przeanalizowanie słów kluczowych. Niestety niewiele osób wie, że Google oferuje dobrej jakości, darmowe narzędzie do wyszukiwania i analizy słów kluczowych – Planer słów kluczowych. W tym artykule pokażemy, jak prawidłowo korzystać z tego narzędzia, by poprawić pozycję danej witryny.

Planer słów kluczowych – co to jest?

Keyword Planner, czyli Planer słów kluczowych Google Ads, to bezpłatne narzędzie, które pozwala wybrać trafne słowa kluczowe i grupy reklam, z możliwością badania statystyk i prognoz ich skuteczności oraz planowania budżetu. Funkcje planera to m.in.:

  • dobór słów kluczowych dla istniejących i nowych kampanii;
  • pobieranie statystyk zapytań Google dla słów kluczowych (częstotliwość, konkurencja, CTR, maksymalny i minimalny koszt kliknięcia);
  • grupowanie słów kluczowych;
  • przewidywanie kosztu kampanii reklamowej dla każdego słowa kluczowego;
  • uruchamianie nowych kampanii i aktualizowanie obecnych.

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz pracę z przyszłą kampanią w wyszukiwarce Google, czy też, przeciwnie, stoisz przed wyzwaniem rozszerzenia i wyboru nowych słów kluczowych dla aktualnych działań promocyjnych, planer może Ci pomóc.

Narzędzie jest przydatne także do tworzenia wytycznych dla copywriterów SEO – zebrane frazy kluczowe mogą oni umieszczać w tekstach w witrynie, by zwiększyć jej ruch organiczny.

Zaczynamy pracę z Keyword Planner

Na początek wybierz z menu ustawień sekcję „Planowanie”. Stąd możesz przejść bezpośrednio do samego Harmonogramu, który reprezentowany jest przez dwie główne kategorie. Pierwsza to znajdowanie nowych słów kluczowych i uzyskiwanie statystyk zapytań z podpunktami:

  • Wyszukiwanie słów kluczowych według frazy, witryny lub kategorii.
  • Uzyskiwanie statystyk i trendów zapytań.
  • Wybór słów kluczowych na podstawie istniejących list.

Druga kategoria to planowanie budżetu oraz uzyskiwanie prognoz dla kampanii i słów kluczowych konta.

Wyszukiwanie słów kluczowych według frazy, witryny lub kategorii

W przypadku strony docelowej konfiguracja jest dość prosta. Wystarczy podać swoją domenę i przejść do strony z proponowaną dla niej semantyką. Jeśli jesteś fanem standaryzacji, możesz spróbować skorzystać z podpowiedzi dla określonej kategorii towarów i usług. Lista możliwości jest naprawdę imponująca.

Drugą opcją jest samodzielne wskazanie głównego kierunku tematu przez wpisanie frazy np. „kuchnia na zamówienie”, „projekt kuchni”, „kuchnia na wymiar”. Wybierz 3-4 opcje wysokiej częstotliwości i dodaj je do listy. Następnie określ geolokalizację i wykluczające słowa kluczowe, a także inne przydatne parametry. Po uzyskaniu tych informacji planer stworzy spis proponowanych słów kluczowych. Warto jednak wiedzieć, że wybór może być spory, dlatego przyda się dobry specjalista, który z długiej listy wykluczy frazy zbędne i nieistotne tematycznie.

Statystyki zapytań i trendów

Semantykę, którą chcesz przeanalizować, możesz określić na dwa sposoby: wprowadzić ją ręcznie lub przesłać plik, np. utworzony wcześniej podczas wyszukiwania nowych słów kluczowych. W efekcie otrzymasz tabelę dla wszystkich wybranych zapytań, z przybliżonymi statystykami dotyczącymi częstotliwości wyszukiwań, poziomu konkurencji i sugerowanej stawki za kliknięcie.

Przed uruchomieniem kampanii

Na stworzeniu listy fraz praca z planerem się nie kończy. Na kolejnym etapie musisz zawęzić wybór do pozycji, które są najbardziej trafne i mogą przynieść oczekiwane rezultaty. Musisz także usunąć powtarzające się słowa kluczowe i te, które nie pasują do Twojej działalności.

Dla większej efektywności i wygody pracy z powstałą listą słów kluczowych planer dzieli dodane frazy na osobne segmenty. Możesz je zobaczyć w zakładce „Pogrupowane propozycje”. Każda grupa zawiera pewną liczbę indywidualnych słów kluczowych, które można przeglądać na liście rozwijanej. Grupy zapytań można dodać do osobnej grupy reklam i prowadzić dla nich oddzielne kampanie.

Gotową listę słów kluczowych wystarczy dodać do nowego lub istniejącego planu, sprawdzić statystyki, skonfigurować kampanię i ją uruchomić.

Planowanie budżetu i uzyskiwanie prognoz

Google Ads pomoże Ci szybko i łatwo sprawdzić, jak dobrze zbudowany jest rdzeń semantyczny. Po skonfigurowaniu wszystkich ustawień, wybraniu słów kluczowych, parametrów dopasowania i wykluczających słów kluczowych przejdź do zakładki „Przegląd planu”. Tutaj możesz zobaczyć całkowity budżet z uwzględnieniem przewidywanego zasięgu dla listy słów kluczowych, a także:

  • liczbę wyświetleń;
  • liczbę kliknięć;
  • średni koszt kliknięcia;
  • CTR;
  • średnią pozycję reklamy.

Na dole ekranu zobaczysz ranking słów kluczowych według ich kosztu, a także prognozę źródeł ruchu (z PC, ze smartfonów lub tabletów).

Źródło: Lukas / pexels.com

Słowa kluczowe na podstawie witryny konkurencji

Jak już wiemy, Planer słów kluczowych Google może generować sugestie słów kluczowych z adresu URL. Umożliwia to uzyskanie odpowiednich fraz także od konkurencji. Wystarczy na początku wpisać domenę konkurenta, wybrać opcję „Cała witryna” i wygenerować listę słów kluczowych. Prawdopodobnie wiele osób zaczynających pracę z planerem nie pomyśli nawet o tym, by wykorzystać go w ten sposób.

Zalety planera słów kluczowych Google

Jeśli zastanawiasz się, czy warto wybrać narzędzie od Google Planer słów kluczowych, poznaj jego kilka zalet:

  • pozwala uzyskać szczegółowe dane statystyczne o słowach kluczowych, aby przewidzieć skuteczność ich wykorzystania i zaplanować budżet firmy;
  • wyszukuje nowe frazy poza aktualnie wykorzystywanymi słowami kluczowymi;
  • analizuje statystyki wyszukiwań i prognozy ruchu, koncentrując się na liczbie zapytań i konkurencyjnej stawce CPC;
  • usługa jest bezpłatna.

Google Keyword Planner to świetny pomocnik w tworzeniu reklamy kontekstowej. Kompetentny reklamodawca nie powinien jednak zapominać o takich czynnikach, jak: specyfika branży, zmieniające się zachowania konsumentów na rynku, jakość produktów, planowanie i zmiany budżetowe.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO

    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO

    Istnieje tyle metod, które wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny, że możesz nie wiedzieć, którą powinieneś wybrać… Jednak my znamy na to odpowiedź!
    Od czego zależy cena za kliknięcia w Google Ads?

    Od czego zależy cena za kliknięcia w Google Ads?

    Planujesz kampanię w Google Ads, ale boisz się wysokich kosztów? Dowiedz się, ile możesz zapłacić za jedno kliknięcie i oszacuj swój budżet reklamowy.
    Jak ROAS wpływa na Twoją reklamę PPC w E-Commerce?

    Jak ROAS wpływa na Twoją reklamę PPC w E-Commerce?

    Chciałbyś generować więcej zysków ze swojej sprzedaży w sklepie internetowym, ale nie wiesz jakie podjąć działania w tym kierunku? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj ROAS!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę