fauxels/pexels.com
Założenie sklepu internetowego nigdy nie było prostsze – dzięki platformom e-commerce wystarczy kilka kliknięć, by rozpocząć sprzedaż. Jednym z rozwiązań tego typu jest polski Shoper, który wspiera obecnie ponad 15 tysięcy sklepów online nad Wisłą. Czym wyróżnia się platforma Shoper? Czy warto na nią postawić?
Branża e-commerce przeżywa w ostatnich latach prawdziwy rozkwit, a jej rozwój stał się jeszcze bardziej intensywny w trakcie pandemii COVID-19. Nie brakuje przedsiębiorców, którzy chcą otworzyć nowy biznes w sieci lub rozszerzyć swoją ofertę o sprzedaż online. Przygotowanie sklepu internetowego od podstaw to jednak czasochłonne i bardzo trudne zadanie. Musimy pamiętać nie tylko o samej funkcjonalności sprzedaży, lecz także zabezpieczeniu płatności i ochronie danych klientów, jak również o kwestiach takich jak wygodne zarządzanie asortymentem czy sprawna obsługa witryny ze strony użytkownika.
Istnieje jednak sposób, by znacznie ułatwić ten proces i cieszyć się własnym sklepem w kilka chwil. Z pomocą przychodzą tutaj platformy e-commerce, takie jak między innymi Shoper. Co to jest, co oferują takie rozwiązania i dlaczego tyle osób decyduje się na skorzystanie z gotowego oprogramowania?
Rozpoczynając sprzedaż online, mamy możliwość skorzystania z trzech głównych opcji:
Pierwsza z nich wymaga przede wszystkim sporych zasobów i ogromnego zaangażowania, by móc odnieść sukces w tej dość wymagającej branży. Druga opcja jest znacznie łatwiejsza, jednak to rozwiązanie głównie dla osób, które chcą traktować handel w sieci jako poboczne źródło zarobku i nie planują zbyt dużych inwestycji. Z tego względu to właśnie platformy e-commerce cieszą się największą popularnością wśród przedsiębiorców, którzy chcą czerpać prawdziwe zyski ze sprzedaży online.
Platforma e-commerce jest kompletnym rozwiązaniem, które umożliwia właścicielom sklepów sprawne zarządzanie ofertą, a klientom – wygodne przeglądanie produktów i dokonywanie transakcji. Korzystając z oprogramowania tego typu, możemy wiele zyskać na gotowej konfiguracji wielu istotnych aspektów działania strony. Zazwyczaj możemy liczyć na możliwość skorzystania z istniejących już wtyczek do obsługi płatności czy zabezpieczenia danych. Funkcjonalność dodawania, usuwania i edycji produktów powinna być wbudowana w system; zdecydowana większość platform e-commerce oferuje także dostęp do różnych motywów, które pozwolą z łatwością zmienić wygląd witryny.
Warto spojrzeć na to pytanie od strony klienta i zastanowić się, jaka funkcjonalność byłaby najbardziej przydatna z perspektywy kupujących. Z pewnością istotną kwestią jest możliwość przeglądania dostępnych produktów w przejrzysty sposób. Koszyk zakupowy to już niemal obowiązkowy element stron tego typu. Klienci z pewnością docenią również atrakcyjny wygląd witryny oraz obecność odpowiednich zabezpieczeń dla danych osobowych i finansowych.
Po stronie sprzedającego jednym z najważniejszych czynników przy wyborze platformy e-commerce jest wygoda systemu zarządzania produktami. Warto także zwrócić uwagę na dodatkowe funkcje, na przykład integrację z różnymi metodami płatności, wsparcie dla działań z zakresu pozycjonowania czy możliwość tworzenia promocji i innych specjalnych ofert.
Takie rozwiązanie ma wiele zalet, które sprawiają, że sporo przedsiębiorców – zarówno początkujących, jak i bardziej doświadczonych – sięga właśnie po platformy e-commerce. Oto najważniejsze atuty gotowego oprogramowania tego rodzaju.
Platforma Shoper od lat cieszy się sporą popularnością. To oprogramowanie, które powstało w Polsce już w 2005 roku. Z jego pomocą możemy stworzyć sklep, który od razu pozwoli nam sprawnie zarządzać całą sprzedażą. Dlaczego Shoper jest tak chętnie wykorzystywany na polskim rynku e-commerce? Platforma ta oferuje szereg istotnych zalet, które sprawiają, że warto postawić właśnie na nią.
Warto zwrócić uwagę na bardzo długi rozwój oprogramowania – platforma działa już ponad 15 lat. Dla porównania WooCommerce – inny popularny system e-commerce – trafił na rynek dopiero w 2011 roku. Nie oznacza to jednak, że Shoper korzysta z przestarzałych technologii. Wręcz przeciwnie: twórcy platformy od zawsze odznaczali się dość odważnym i ambitnym podejściem do funkcjonalności oprogramowania, czego dowodem jest chociażby bardzo wczesne przejście na model SaaS („software as a service” – oprogramowanie jako usługa).
To jeden z czynników, przez które z pewnością warto zwrócić uwagę na platformę Shoper. Co to dokładnie znaczy SaaS? Zanim ten model oprogramowania zyskał popularność, Shoper – podobnie jak wiele innych gotowych aplikacji – był oferowany w tak zwanej wersji box, czyli „w pudełku”. Oznacza to sprzedaż konkretnej wersji z możliwością ewentualnych modyfikacji, jednak problem stanowią tutaj między innymi zadania takie jak automatyczna aktualizacja. Ponadto konfiguracja i zarządzanie takim systemem może być pewnym wyzwaniem dla osób bez wiedzy technicznej.
Z tego względu sporo platform e-commerce przeszło na model SaaS, który umożliwia wykorzystanie infrastruktury po stronie dostawcy w celu uruchomienia swojej aplikacji. Tak właśnie działa Shoper. Czy warto postawić na rozwiązanie tego typu? Statystyki pokazują, że jak najbardziej – rynek SaaS od ponad dekady nieprzerwanie rośnie w bardzo szybkim tempie.
Wybierając odpowiednią platformę e-commerce pod kątem swojego biznesu, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na oferowane funkcje. Pod tym względem Shoper wypada rewelacyjnie – szczególnie w kontekście wsparcia dla systemów i instytucji działających w Polsce, na co nie zawsze możemy liczyć w przypadku zagranicznych platform. Dlaczego Shoper może okazać się dobrym wyborem? To między innymi zasługa funkcji takich jak:
To jednak dopiero początek dość długiej listy. Jak podają sami twórcy oprogramowania, Shoper oferuje ponad 250 wbudowanych funkcji, które ułatwiają zarządzanie sprzedażą i wykonywanie zakupów. Do tego dochodzą także liczne wtyczki dostępne w sklepie z aplikacjami Shoper.
Porównując Shopera z innymi platformami e-commerce, można zauważyć pewną istotną różnicę – w przypadku tego rozwiązania nie ma bezpłatnego wariantu (z wyjątkiem 14-dniowej wersji próbnej). Korzystanie z systemu wiąże się z miesięczną opłatą abonamentową w wysokości zależnej od wybranego pakietu. Czy można to uznać za wadę? Niekoniecznie – brak darmowego dostępu wiąże się bezpośrednio z tym, że Shoper jest oferowany w modelu SaaS.
Należy pamiętać, że własny hosting jest zazwyczaj obowiązkowy przy platformach innych niż Shoper. Co to oznacza? Będziemy musieli zapłacić nie tylko za domenę, lecz także za samą obsługę serwera. W przypadku Shopera hosting jest wliczony w cenę abonamentu, a ponadto jest zarządzany w całości po stronie dostawcy. Ponadto wiele platform e-commerce oferuje dość okrojoną funkcjonalność w darmowej wersji, a chcąc skorzystać z pełni możliwości systemu, i tak będziemy musieli ponieść koszty abonamentu. W przypadku Shopera jest nieco inaczej – główna różnica pomiędzy pakietami (obok ceny) to dostępna liczba produktów i wysokość prowizji za korzystanie z systemu Shoper Płatności. Niemal wszystkie funkcje są dostępne bez większych zmian w każdym pakiecie.
Kolejnym atutem Shopera jest wbudowane wsparcie dla wielu funkcji związanych z SEO. Obecność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania to cel, do którego dąży niemal każdy sprzedawca – jest to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie nowych klientów. Z tego względu warto stawiać na platformy, które pomagają w prowadzeniu działań związanych z pozycjonowaniem.
Dodając produkty do sklepu na platformie Shoper, możemy bez problemu wprowadzić między innymi znaczniki meta, które wpływają na wygląd podstrony w wynikach wyszukiwania. System zapewnia także sprawną obsługę linkowania wewnętrznego, integrację z mediami społecznościowymi i łatwe tworzenie tak zwanych przyjaznych linków.
To jednak nie wszystkie funkcje SEO, jakie oferuje Shoper. Co to jest „rich snippet”? To pozycje w wynikach wyszukiwania, które pokazują nieco więcej niż standardowy link do strony i opis. W przypadku sklepów internetowych mogą być tutaj wyświetlane także ceny oraz średnie opinie klientów w 5-gwiazdkowej skali. Warto zadbać o ich obecność – to bardzo przydatna informacja dla potencjalnych klientów, która może znacznie zwiększyć ich zainteresowanie naszą ofertą. Shoper udostępnia prosty sposób na dodanie danych strukturalnych obejmujących właśnie między innymi ceny i oceny, które są następnie dodawane do wyników wyszukiwania.
Platforma Shoper to dość unikatowa propozycja między innymi ze względu na model SaaS. Spora liczba zalet sprawia, że wielu przedsiębiorców korzysta właśnie z tego oprogramowania, otwierając sklepy internetowe. Nie można jednak zapominać o kilku minusach, które mogą wpłynąć na decyzję.
Największe plusy tego systemu e-commerce to przede wszystkim:
Źródło: Andrea Piacquadio/pexels.com
W niektórych sytuacjach inne platformy mogą okazać się bardziej atrakcyjne niż Shoper. Oto najważniejsze minusy tego rozwiązania:
Shoper to dość uniwersalna platforma – jej funkcjonalność będzie przydatna zarówno dla niewielkich sprzedawców, jak i sporych firm, które mają w ofercie kilkadziesiąt tysięcy produktów. Dużą zaletą dla małych sklepów może okazać się kompleksowa obsługa każdej części procesu sprzedaży. Dzięki temu nie trzeba martwić się o przygotowywanie własnych rozwiązań związanych z płatnością czy zarządzaniem magazynem – wszystkie potrzebne funkcje są wbudowane w system. Co więcej, nie musimy także obsługiwać hostingu na własną rękę.
Większe firmy docenią z kolei wysoką wydajność i sprawną obsługę asortymentu. Możliwość skorzystania z różnych wariantów abonamentu sprawia, że przedsiębiorcy mogą bez problemu dobrać odpowiednią opcję pod kątem swoich potrzeb. Nie dla wszystkich sklepów Shoper będzie jednak najlepszym wyborem – chodzi szczególnie o firmy, które potrzebują skorzystania z dedykowanych rozwiązań i specjalnych konfiguracji. W takim przypadku model SaaS może prezentować zbyt wiele ograniczeń.
Przygotowanie atrakcyjnej oferty to dopiero początek. Aby odnieść sukces na rynku e-commerce, niezbędna jest także odpowiednia reklama. W przypadku biznesów działających w sieci pozyskiwanie klientów opiera się w dużej mierze o pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek internetowych – to właśnie z nich prawdopodobnie będziemy pozyskiwać sporą część ruchu na stronie.
Jak podejść do tego tematu w przypadku platformy Shoper? W pewnym zakresie możemy zająć się pozycjonowaniem samodzielnie – pomogą tutaj wbudowane funkcje systemu oraz dodatkowe wtyczki. Najlepsze efekty osiągniemy jednak tylko wtedy, gdy dysponujemy rozległą wiedzą z zakresu SEO i pewnym doświadczeniem, które pozwoli zidentyfikować sprawność wybranej strategii. Z tego względu wielu przedsiębiorców stawia na współpracę z agencją SEO w celu pozycjonowania sklepu Shoper. Czy warto skorzystać z takiej opcji? Choć wiąże się to z pewną inwestycją, takie podejście ma wiele zalet – oszczędzamy sporo czasu i wysiłku, a jednocześnie mamy pewność, że pozycjonowanie dostarczy nam oczekiwanych korzyści.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.