DARMOWY AUDYT SEO

Czym jest Programmatic?

4 min czytania
Czym jest Programmatic?
Kategoria SEM

Coraz większą popularnością odznaczają się reklamy zaaranżowane w modelu Programmatic. Za jego sprawą jesteś w stanie dotrzeć do własnej grupy docelowej, angażując w ten proces zdecydowanie mniej wysiłku. Co jeszcze sprawia, że warto skorzystać z potencjału, który w nim drzemie? Przekonaj się sam i sprawdź informacje na temat funkcjonalności tego systemu.

Spis treści:

Programmatic – co to takiego?

Najprościej rzecz ujmując, Programmatic oznacza zautomatyzowany system zakupu i sprzedaży zaaranżowany w powierzchni reklamowej. Do składowych zaliczane są:

  • Supply Side Platform (SSP) – technologia pozwalająca wydawcy na upowszechnienie przestrzeni reklamowej przeznaczonej do sprzedaży.
  • Demand Side Platform (DSP) – metoda wykorzystywana przez reklamodawcę do zakupu powierzchni promocyjnej.
  • Ad Exchange – to skorelowanie technologii podaży (SSP) z popytem (DSP), które pośredniczą w finalizacji transakcji zakupu przestrzeni reklamowej.
  • DMP (Data Management Platform) – instrument przeznaczony do gromadzenia i zarządzania zasobem informacji o internautach. Wobec tego serwis ten może być wykorzystywany przez wydawców oraz reklamodawców.
Sprawdź: Utrzymywanie klientów – w jakim celu? Dlaczego nie jest proste? Co muszę zrobić, aby tego dokonać?

Podstawowe różnice pomiędzy zakupem tradycyjnym, a Programmatic

Aby zrozumieć funkcjonalność innowacyjnego systemu dedykowanego automatyzacji sprzedaży i zakupu reklamy w sieci internetowej, zebraliśmy kilka fundamentalnych różnic pomiędzy tradycyjnym modelem a Programmatic. Koniecznie zapoznaj się z opracowanym przez nas zbiorem informacji.

W nowatorskim systemie Programmatic nabycie reklamy odbywa się w chwili wyświetlenia przekazu reklamowego. Wówczas możesz dokonać zakupu odsłony i to nabywca decyduje, które konkretnie odsłony reklamy chce kupić. Jak sytuacja wygląda w przypadku tradycyjnej formy zakupu? Otóż nabywca podaje określoną ilość emisji, a wydawca zajmuje się zarządzaniem wyświetlanych reklam.

Wśród kolejnych różnic warto zwrócić uwagę na moment doprecyzowania określonych kwot. Przy tradycyjnych zakupach cenę ustala się jeszcze przed finalizacją transakcji. Z kolei Programmatic oferuje możliwość doprecyzowania stawek zarówno przed, jak i w realnym czasie przeprowadzanej aukcji (RTB). W rezultacie znacznym modyfikacjom podlega elastyczność rynku, a ceny odzwierciedlają rzeczywisty stan rzeczy, bazując na wartościach popytu i podaży.

Dużym atutem Programmatic jest możliwość targetowania. Podczas całego procesu istnieje możliwość podjęcia decyzji o zakupie bądź zaniechaniu nabycia określonej odsłony. Tak naprawdę wszystko zależy od poziomu wiedzy osoby, która będzie miała styczność z danym komunikatem reklamowym. Dzięki tej funkcji zarządzanie reklamami staje się dokładniejsze i zależne od kompetencji indywidualnych osób.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Moc korzyści z marketingu Programmatic

Aby w pełni zobrazować znaczenie innowacyjnego modelu zakupu, warto przedstawić kilka kluczowych argumentów przemawiających za tym rozwiązaniem. Oto korzyści idące w parze z systemem Programmatic. Nie zwlekaj, przeanalizuj argumenty przemawiające “za” zaangażowaniem się w korzystanie z tego systemu.

  • Zdecydowany lider organizacji przestrzeni reklamowej w całej sieci internetowej. System gwarantuje miejsca, które nie są dostępne z poziomu Google AdWords.
  • Ze względu na działanie narzędzia w czasie rzeczywistym masz szansę skierować swój przekaz do użytkowników, którzy zainteresowali się ofertą w krótkim przedziale czasowym.
  • Możliwe jest ustalenie dziennego limitu ekspozycji reklam przypadającego na jednego internautę. W ten sposób masz wpływ na częstotliwość wyświetlanych przekazów promujących Twoją usługę bądź zbiór produktów.
  • O targetowaniu wspomnieliśmy już wcześniej, mimo to warto ponownie podkreślić dysponowanie przez Programmatic zbiorem wartościowych danych dotyczących użytkowników. Przyczynia się to do skrupulatnego doboru najbardziej prosperujących odbiorców.
  • Zasięg to kolejna zaleta marketingu Programmatic. Dzięki niemu szybciej dotrzesz do przyszłych klientów swoich usług.
  • Nie musisz obawiać się o to, że stworzony przekaz reklamowy znajdzie się w witrynach bądź w innych miejscach, które mogłyby niekorzystnie wpłynąć na percepcję Twojego brandu.
  • Gama wyboru formatów reklam. W tym przypadku możesz skorzystać m.in. z reklam audiowizualnych, natywnych czy sekwencyjnych, a nie czerpać wyłącznie z potencjału kampanii graficznych.
Sprawdź: Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?

Najważniejsze jest bezpieczeństwo

Plusem w modelu reklam programatycznych jest gwarancja bezpieczeństwa, zapewniona przez kodeks i rozwiązania weryfikujące poprawność działania systemu. Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic precyzuje standardy i pożądane praktyki skierowane do wszelkich podmiotów uczestniczących w procesie automatycznej reklamy.

Niektóre serwisy mają wkład w planowanie komunikatów reklamowych Programmatic. Jedną z opcji jest system analizy kampanii reklamowych, pozwalający zweryfikować wszelkie dane dotyczące wyświetleń, kliknięć czy wielkości współczynnika odrzuceń.

Im bardziej zautomatyzowane są kampanie reklamowe, tym większe prawdopodobieństwo biznesowego sukcesu. Sięgnij zatem po reklamę displayową i skorzystaj z zasobów Programmatic Ads!

Chcesz zwiększyć swoją widoczność w sieci? Skontaktuj się z naszą agencją SEO.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

GSP Adwords – czym jest?
GSP Adwords – czym jest?
Poczta jest sprawdzana przez użytkowników nawet kilkanaście razy dziennie. Nikt nie lubi spamu, jednak warto poznać inną perspektywę e-mail marketingu.
Czy SEO oraz PPC są niezbędne w prowadzeniu strony internetowej?
Czy SEO oraz PPC są niezbędne w prowadzeniu strony internetowej?
Zastanawiasz się, jak osiągnąć sukces w swojej firmie, a przy tym stać się autorytetem w branży? Okazuje się, że jest na to sposób… SEO i PPC. Chcesz dowiedzieć się dlaczego?
Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
Istnieje tyle metod, które wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny, że możesz nie wiedzieć, którą powinieneś wybrać… Jednak my znamy na to odpowiedź!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę