Czym jest Programmatic?

Czym jest Programmatic?

Nataliya Vaitkevich/pexels.com

Coraz większą popularnością odznaczają się reklamy zaaranżowane w modelu Programmatic. Za jego sprawą jesteś w stanie dotrzeć do własnej grupy docelowej, angażując w ten proces zdecydowanie mniej wysiłku. Co jeszcze sprawia, że warto skorzystać z potencjału, który w nim drzemie? Przekonaj się sam i sprawdź informacje na temat funkcjonalności tego systemu.

Programmatic – co to takiego?

Najprościej rzecz ujmując, Programmatic oznacza zautomatyzowany system zakupu i sprzedaży zaaranżowany w powierzchni reklamowej. Do składowych zaliczane są:

  • Supply Side Platform (SSP) – technologia pozwalająca wydawcy na upowszechnienie przestrzeni reklamowej przeznaczonej do sprzedaży.
  • Demand Side Platform (DSP) – metoda wykorzystywana przez reklamodawcę do zakupu powierzchni promocyjnej.
  • Ad Exchange – to skorelowanie technologii podaży (SSP) z popytem (DSP), które pośredniczą w finalizacji transakcji zakupu przestrzeni reklamowej.
  • DMP (Data Management Platform) – instrument przeznaczony do gromadzenia i zarządzania zasobem informacji o internautach. Wobec tego serwis ten może być wykorzystywany przez wydawców oraz reklamodawców.
Sprawdź: Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia tekstów na stronę WWW?

Podstawowe różnice pomiędzy zakupem tradycyjnym, a Programmatic

Aby zrozumieć funkcjonalność innowacyjnego systemu dedykowanego automatyzacji sprzedaży i zakupu reklamy w sieci internetowej, zebraliśmy kilka fundamentalnych różnic pomiędzy tradycyjnym modelem a Programmatic. Koniecznie zapoznaj się z opracowanym przez nas zbiorem informacji.

Źródło: olia danilevich/pexels.com

W nowatorskim systemie Programmatic nabycie reklamy odbywa się w chwili wyświetlenia przekazu reklamowego. Wówczas możesz dokonać zakupu odsłony i to nabywca decyduje, które konkretnie odsłony reklamy chce kupić. Jak sytuacja wygląda w przypadku tradycyjnej formy zakupu? Otóż nabywca podaje określoną ilość emisji, a wydawca zajmuje się zarządzaniem wyświetlanych reklam.

Wśród kolejnych różnic warto zwrócić uwagę na moment doprecyzowania określonych kwot. Przy tradycyjnych zakupach cenę ustala się jeszcze przed finalizacją transakcji. Z kolei Programmatic oferuje możliwość doprecyzowania stawek zarówno przed, jak i w realnym czasie przeprowadzanej aukcji (RTB). W rezultacie znacznym modyfikacjom podlega elastyczność rynku, a ceny odzwierciedlają rzeczywisty stan rzeczy, bazując na wartościach popytu i podaży.

Dużym atutem Programmatic jest możliwość targetowania. Podczas całego procesu istnieje możliwość podjęcia decyzji o zakupie bądź zaniechaniu nabycia określonej odsłony. Tak naprawdę wszystko zależy od poziomu wiedzy osoby, która będzie miała styczność z danym komunikatem reklamowym. Dzięki tej funkcji zarządzanie reklamami staje się dokładniejsze i zależne od kompetencji indywidualnych osób.

Moc korzyści z marketingu Programmatic

Aby w pełni zobrazować znaczenie innowacyjnego modelu zakupu, warto przedstawić kilka kluczowych argumentów przemawiających za tym rozwiązaniem. Oto korzyści idące w parze z systemem Programmatic. Nie zwlekaj, przeanalizuj argumenty przemawiające “za” zaangażowaniem się w korzystanie z tego systemu.

  • Zdecydowany lider organizacji przestrzeni reklamowej w całej sieci internetowej. System gwarantuje miejsca, które nie są dostępne z poziomu Google AdWords.
  • Ze względu na działanie narzędzia w czasie rzeczywistym masz szansę skierować swój przekaz do użytkowników, którzy zainteresowali się ofertą w krótkim przedziale czasowym.
  • Możliwe jest ustalenie dziennego limitu ekspozycji reklam przypadającego na jednego internautę. W ten sposób masz wpływ na częstotliwość wyświetlanych przekazów promujących Twoją usługę bądź zbiór produktów.
  • O targetowaniu wspomnieliśmy już wcześniej, mimo to warto ponownie podkreślić dysponowanie przez Programmatic zbiorem wartościowych danych dotyczących użytkowników. Przyczynia się to do skrupulatnego doboru najbardziej prosperujących odbiorców.
  • Zasięg to kolejna zaleta marketingu Programmatic. Dzięki niemu szybciej dotrzesz do przyszłych klientów swoich usług.
  • Nie musisz obawiać się o to, że stworzony przekaz reklamowy znajdzie się w witrynach bądź w innych miejscach, które mogłyby niekorzystnie wpłynąć na percepcję Twojego brandu.
  • Gama wyboru formatów reklam. W tym przypadku możesz skorzystać m.in. z reklam audiowizualnych, natywnych czy sekwencyjnych, a nie czerpać wyłącznie z potencjału kampanii graficznych.
Sprawdź: Czym jest neuromarketing?

Najważniejsze jest bezpieczeństwo

Plusem w modelu reklam programatycznych jest gwarancja bezpieczeństwa, zapewniona przez kodeks i rozwiązania weryfikujące poprawność działania systemu. Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic precyzuje standardy i pożądane praktyki skierowane do wszelkich podmiotów uczestniczących w procesie automatycznej reklamy.

Niektóre serwisy mają wkład w planowanie komunikatów reklamowych Programmatic. Jedną z opcji jest system analizy kampanii reklamowych, pozwalający zweryfikować wszelkie dane dotyczące wyświetleń, kliknięć czy wielkości współczynnika odrzuceń.

Im bardziej zautomatyzowane są kampanie reklamowe, tym większe prawdopodobieństwo biznesowego sukcesu. Sięgnij zatem po reklamę displayową i skorzystaj z zasobów Programmatic Ads!

Chcesz zwiększyć swoją widoczność w sieci? Skontaktuj się z naszą agencją SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak Google Ads wpływa na Twoją markę?

    Jak Google Ads wpływa na Twoją markę?

    Zastanawiasz się czym jest Google Ads? A może chciałbyś z niego skorzystać? W tym artykule dowiesz się wszystkiego na jego temat!
    Ile kosztuje reklama w Google?

    Ile kosztuje reklama w Google?

    Czy dobry sklep internetowy pozwala zarabiać w Internecie? Tak, o ile zadbałeś o profesjonalne pozycjonowanie Google. Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
    Inteligentna kampania produktowa

    Inteligentna kampania produktowa

    Sztuczna inteligencja zawładnęła niemal każdą dziedziną naszego życia. Zautomatyzowane rozwiązania dają przedsiębiorcom nowe możliwości w promocji marki.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę