Czym jest reklama displayowa?

Czym jest reklama displayowa?

Marvin Meyer/unsplash.com

Reklama display należy do najczęściej wybieranych sposobów na promocję marki w internecie. Nawet w obliczu pojawiania się coraz nowszych metod marketingu ta sprawdzona technika wciąż cieszy się sporą popularnością, zapewniając przy tym pewną efektywność. Aby reklamy displayowe były skuteczne, konieczne będzie zdobycie wiedzy na temat ich przygotowania i roli w strategii marketingowej.

Reklama displayowa – co to jest?

To pojęcie, które jest obecne w świecie marketingu online od pierwszych lat rozwoju internetu. Początkowo reklamy displayowe występowały głównie w formie statycznych banerów na stronach internetowych – pierwsze takie działanie marketingowe wdrożono już w 1994 roku. Obecnie wybór form przekazu stał się znacznie większy, jednak podstawowa idea reklamy display pozostaje bez zmian: to graficzna treść, która po kliknięciu przekierowuje do strony z ofertą firmy. Taka metoda promowania firmy może zarówno przyciągać nowych klientów poprzez nakłonienie do podjęcia określonych działań, jak i budować świadomość marki. Reklamy displayowe mogą występować w postaci statycznych grafik, animacji, a także klipów wideo. Ich zadaniem jest zachęcenie użytkownika do odwiedzenia danej witryny internetowej, zapoznania się z ofertą sklepu, zarejestrowanie się na portalu społecznościowym czy dokonanie dowolnej innej czynności online.

Reklamy displayowe w praktyce

Kampanie displayowe przewidują umieszczenie takiej reklamy w różnych miejscach na stronie internetowej. Standardowo stosuje się niewielkie, prostokątne banery, jednak możemy spotkać się także z treściami zajmującymi całe tło witryny. Kampania displayowa zakłada udostępnienie przez konkretną stronę miejsca na reklamę – w zamian za określoną opłatę firmy marketingowe lub systemy takie jak Google Ads mogą wykorzystać tę przestrzeń do promowania usług lub produktów konkretnych podmiotów.

Obecnie w wielu przypadkach tego typu strategie są wdrażane z wykorzystaniem Google, które stanowi pośrednika pomiędzy właścicielem strony a reklamodawcą. Warto przy tym wspomnieć o najczęściej wykorzystywanych modelach rozliczeń za publikację tego typu reklam:

  • CPM (cost per mille) – ustalona opłata za tysiąc wyświetleń strony, na której umieszczono reklamę;
  • CPC (cost per click) – płatność jest przekazywana według liczby kliknięć reklamy;
  • CPA (cost per action) – sposób rozliczenia oparty na wykonaniu wybranej akcji po kliknięciu reklamy – może to być na przykład rejestracja lub dokonanie zakupu w sklepie online.

Zalety kampanii displayowych

Reklamy displayowe wykorzystywane są w praktycznie każdej branży – jednym z ich atutów jest spora uniwersalność. Z odpowiednim projektem możemy zareklamować praktycznie dowolny towar, a jeśli zdołamy zainteresować użytkowników ofertą, mamy szansę znacznie zwiększyć współczynnik konwersji. Czy taka technika marketingowa jest opłacalna? Choć niektóre strategie mogą być bardziej efektywne, do zalet reklam displayowych należą niskie koszty w parze z dość dużym zasięgiem. Wystarczy spojrzeć na liczbę reklam wyświetlanych na różnych stronach internetowych, blogach czy witrynach sklepów online: według danych HubSpot treści z Google Ads mogą docierać nawet do 90% internautów na całym świecie.

Rodzaje reklam displayowych

Pojęcie „reklama displayowa” to ogólne określenie na ten typ treści marketingowych. Możemy jednak wyróżnić kilka różnych typów reklam display – oto zestaw opcji dostępnych w Google Ads.

Źródło: Austin Distel/unsplash.com

  • Inteligentna kampania w sieci reklamowej – propozycja oferowana przez Google, która zakłada przede wszystkim łatwość zarządzania reklamami. Możemy w tym przypadku liczyć na automatyczne określenie kosztów, optymalizację lokalizacji reklam, jak również automatyczne tworzenie treści na podstawie konkretnych elementów zdefiniowanych w Google Ads. Taki rodzaj reklamy może z powodzeniem zostać wykorzystany w remarketingu, którego efektem jest zachęcenie klientów do ponownego odwiedzenia strony sklepu internetowego w celu dokończenia zakupów.
  • Standardowa kampania w sieci reklamowej – rozwiązanie, które działa podobnie jak inteligentna kampania, jednak bez elementów automatyzacji. Może jednak oferować większą elastyczność i możliwość bardzo dokładnego dostosowania kampanii do naszych wymagań.
  • Kampania Gmail – w tym przypadku zasięg jest najmniejszy, a kampania działa w obrębie tylko jednego serwisu. Na czym polega kampania displayowa w Gmail? Reklamy są tutaj wyświetlane w formie wiadomości, które automatycznie trafiają do zakładki „Oferty” i „Społeczności”. Taka treść ma charakter interaktywny, a reklamodawca ma możliwość dodania do niej wideo lub grafiki.

Zalety reklam displayowych

Reklamy displayowe są bardzo opłacalnym sposobem promocji usług i produktów w internecie – to główny czynnik, który stoi za ich niesłabnącą popularnością. Jakie korzyści płyną z wyboru takiej metody promocji? Oto najważniejsze zalety reklamy displayowej.

  • Reklama displayowa oswaja odbiorców z marką, a także wpływa na ich odbiór. Dzięki temu klienci mogą być bardziej chętni do dokonania zakupu lub zamówienia usług. Według badań na temat tego rodzaju marketingu wykazano, że świadomość marki korzystającej z reklam displayowych może wzrosnąć nawet o 21%.
  • Reklamy display przyciągają wzrok – to najskuteczniejszy sposób, by zainteresować klienta. Warto przy tym zadbać o spójny styl dla komunikacji całej marki, by konsumenci mogli postrzegać firmę jako profesjonalny i godny zaufania podmiot. Aktualnie można skorzystać z wielu programów graficznych, które znacznie ułatwiają ten proces.
  • W przypadku reklam displayowych możliwe jest dokładne dostosowanie przekazu marketingowego. Dzięki temu szansa na wygenerowanie wartościowego ruchu na stronie oraz współczynnik konwersji mogą znacznie urosnąć, co przełoży się na zwiększony zysk dla firmy.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: stylishery.com, travelloma.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak reklamować się na Instagramie?

    Jak reklamować się na Instagramie?

    Chcesz dotrzeć z ofertą swojej firmy do szerokiego grona odbiorców na Instagramie? Sprawdź, jak prowadzić skutecznie kampanie reklamowe na tej platformie.
    Tworzenie pętli – czym jest i jak może pomóc Ci zyskać odbiorców?

    Tworzenie pętli – czym jest i jak może pomóc Ci zyskać odbiorców?

    Prowadzisz stronę internetową? Chcesz zgromadzić większą liczbę odbiorców? Tworzenie pętli to coś dla Ciebie!
    Marketing online. Czym jest strona docelowa i jak ją wykorzystać?

    Marketing online. Czym jest strona docelowa i jak ją wykorzystać?

    Landing page jako strategia promocyjna dla witryn e-commerce. Jak zaprezentować swoją ofertę? Jakie praktyki SEO są najbardziej przydatne?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.