Czym jest ruch organiczny i jak go zwiększyć?

Czym jest ruch organiczny i jak go zwiększyć?

Priscilla Du Preez/unsplash.com

Z pewnością każdy właściciel strony internetowej chce, aby odwiedzała go jak największa liczba użytkowników w sieci. Jednak aby to osiągnąć, trzeba poświęcić swój czas na odpowiednie działania w witrynie, które przyczynią się do osiągnięcia lepszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Ruch w witrynie można podzielić na organiczny i płatny, czyli nieorganiczny. W tym artykule postanowiliśmy wyjaśnić, czym dokładnie jest ruch organiczny i w jaki sposób go zwiększyć na swojej stronie.

Ruch organiczny – na czym polega?

Termin „ruch organiczny” jest stosowany do opisania liczby użytkowników, którzy odwiedzają witrynę bezpośrednio z wyników wyszukiwania. Polega to na tym, że dana osoba wyszukuje konkretne produkty czy usługi w pasku wyszukiwarki za pomocą odpowiednich słów kluczowych i dzięki temu trafia na Twoją stronę. Aby jednak mogło się to wydarzyć, musisz pozycjonować swoją witrynę na odpowiednie frazy. Dzięki temu strona będzie wyświetlać się na konkretne zapytania użytkownika, a jego odwiedziny na stronie można będzie określić właśnie jako ruch organiczny w witrynie.

Jeśli Twoja witryna pojawia się na pierwszej stronie bezpłatnych wyników wyszukiwania, to prawdopodobieństwo na znalezienie jej przez osobę wyszukującą dany produkt znacznie się zwiększa.

Lista rankingowa Google przygotowywana jest na podstawie trafności i popularności stron. Znalezienie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, oznacza więc, że wyszukiwarka uważa Twoją stronę za najbardziej autorytatywną i odpowiednią witrynę. Zasługuje ona zatem, aby generować na niej większy ruch organiczny.

Sprawdź: Jak zwiększyć ruch organiczny? TOP 6 wskazówek

Ruch organiczny a płatny — jaka jest różnica?

Najbardziej pożądanym źródłem ruchu na stronie jest ruch organiczny, który płynie bezpośrednio z wyników wyszukiwania. Wyniki wyszukiwań pojawiają się pod reklamami i wyświetlane są w wyszukiwarce po wpisaniu przez użytkownika danego zapytania. Wyniki organiczne opierają się wyłącznie na zawartości strony i jakości jej treści.

Źródło: Headway/unsplash.com

Płatne wyszukiwanie koncentruje się natomiast na optymalizacji reklam typu PPC, a także tych zamieszczanych w mediach społecznościowych. Firmy, które koncentrują się na generowaniu ruchu organicznego, nie muszą płacić za kliknięcia użytkowników w przeciwieństwie do tych, które inwestują w płatne wyszukiwanie w celu generowania leadów.

Kiedy decydujesz się na generowanie ruchu w witrynie za pośrednictwem płatnych reklam za kliknięcie, płacisz wyszukiwarce za każdym razem, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę.

W jaki sposób zwiększyć organiczny ruch w witrynie?

  1. Popracuj nad jakością treści na stronie.
  2. Musisz pamiętać, że treść jest niezbędnym elementem na stronie, który może być pomocny w osiągnięciu sukcesu. Powinieneś skoncentrować się na tworzeniu wartościowych treści, bogatych w słowa kluczowe. Staraj się reagować na problemy i potrzeby użytkowników. Jednak ważne jest, aby zrozumieć, że nie publikujesz treści tylko po to, by poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Słaba i nudna treść tylko zaszkodzi reputacji Twojej firmy. Chodzi przede wszystkim o wzbudzenie zaangażowania i wywarcie pozytywnego wrażenia na potencjalnych klientach. Złej jakości artykuły mogą tylko zaszkodzić wizerunkowi Twojej marki. Odpowiednie treści na stronie internetowej pomogą Ci zmienić zwykłego użytkownika w konsumenta. Ponadto zdobędziesz zaufanie odbiorców swoich usług, którzy będą czuli, że przekazywane im treści są rzetelne.
  3. Zastosuj odpowiednie słowa kluczowe.
  4. Zanim zaczniesz tworzyć treści na stronę, postaraj się dokładnie przeanalizować, jakich słów kluczowych i fraz używa Twoja grupa docelowa, szukając sprzedawanych przez Ciebie produktów. To właśnie dzięki nim możesz uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Często wyszukiwane słowa kluczowe są bardzo konkurencyjne. Dlatego może być Ci trudno się na nie pozycjonować. Lepiej więc pomyśleć o słowach kluczowych z długim ogonem, które są bardziej precyzyjne. Dzięki nim z pewnością osiągniesz sukces w swojej firmie. Zatem jeżeli prowadzisz salon sukien ślubnych w Poznaniu, możesz mieć problem z uzyskaniem wysokiej pozycji na słowo kluczowe „salon sukien ślubnych”. Możesz więc zawęzić tę frazę i zastosować „salon sukien ślubnych Poznań”. Co ciekawe, okazuje się, że słowa kluczowe z długim ogonem są wpisywane częściej niż te z krótkim.
  5. Korzystaj z mediów społecznościowych.
  6. Postaraj się być obecny w mediach społecznościowych, ponieważ to właśnie tam znajduje się najwięcej potencjalnych klientów, dzięki którym możesz zacząć generować wysoki ruch organiczny. Buduj swoją obecność na platformach takich jak Facebook, Twitter czy Instagram.
  7. Stosuj linki zwrotne.
  8. Linki zwrotne obecnie bardzo przydają się podczas strategii optymalizacyjnej strony WWW. Link zwrotny to odnośnik prowadzący bezpośrednio do Twojej witryny z innej. Strona, która udostępnia łącze, nazywana jest łączem wychodzącym, podczas gdy stronę, która otrzymuje łącze, określa się łączem przychodzącym. Linki zwrotne wciąż są jedną z najlepszych i najbardziej skutecznych strategii SEO. Okazuje się, że strony z największą liczbą linków zwrotnych zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Główną przyczyną sukcesu linków zwrotnych jest to, że działają one jak zaufane opinie. Dlatego tak ważne jest, aby prosić inne firmy o umieszczenie linków do Twojej witryny. Dzięki temu zyskasz na wartości oraz wzbudzisz zaufanie użytkowników.
  9. Postępuj zgodnie z zasadami Google.
  10. Przygotowując strategię SEO na stronę, należy pamiętać, aby postępować zgodnie z zasadami określonymi przez Google. Jeśli złamiesz zasady i użyjesz technik Black Hat SEO, aby zdobyć wyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, to prędzej czy później zostaniesz ukarany przez wyszukiwarkę, co nie wpłynie pozytywnie na Twoją pozycję w rankingu SERP.
Sprawdź: Jak sprawdzić ruch na swojej i czyjejś stronie?

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak zwiększyć ruch organiczny na swojej stronie internetowej. Najlepiej skupić się na budowaniu opartej na zaufaniu i długoterminowej relacji z odbiorcami. Z pewnością walka o wysoką pozycję w rankingu SERP jest długa oraz pracochłonna, ale naprawdę się opłaca!

Jeśli podejmiesz trud tworzenia wartościowych treści w połączeniu z innymi praktykami SEO, to będziesz w stanie prześcignąć swoją konkurencję w branży! Do dzieła!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Nadążać za informacjami. Czym są alerty Google?

    Nadążać za informacjami. Czym są alerty Google?

    Jak usprawnić wyszukiwanie informacji w sieci? Google Alerts jako narzędzie dla wygodnych. Czym są alerty oraz jak je wykorzystać w pozycjonowaniu?
    Pozycjonowanie kancelarii prawnej i adwokata

    Pozycjonowanie kancelarii prawnej i adwokata

    Pozycjonowanie kancelarii prawnej i adwokata niesie ze sobą różnego rodzaju ograniczenia. Czytaj dalej i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować kancelarie.
    Czy meta keywords mają wpływ na SEO?

    Czy meta keywords mają wpływ na SEO?

    Meta keywords odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu. Opisują zawartość strony, aby roboty wyszukiwarki mogły ją odczytać. Czytaj dalej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę