Czym jest strategia SEO?

Czym jest strategia SEO?

Alvaro Reyes/unsplash.com

Mogłoby wydawać się, że Internet otwiera nowe możliwości prowadzenia e-biznesu. Rzeczywiście, podejmowane działania optymalizacyjne to duży krok do zaistnienia w darmowych wynikach wyszukiwania Google. Aby jednak zwiększyć widoczność strony, zarządzający powinni przeprowadzić audyt SEO, a analiza konkurencji nie powinna stanowić dla nich większych trudności. Czujesz się jak w Matrixie? Spokojnie, wychodzimy naprzeciw wszelkim trudnościom. Marketing internetowy to twardy orzech do zgryzienia, lecz dzięki dawce podstawowych informacji dowiesz się, jak zaplanować strategię SEO! Gotowy na wyzwanie z pozycjonowaniem w roli głównej?

Teoretycznie o strategii SEO

Zastanawiasz się, czym właściwie jest strategia SEO? To wachlarz następujących po sobie czynności podejmowanych zarówno w obszarze platformy, jak i poza nią. Działania prowadzą do zwiększenia widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Najprościej rzecz ujmując – jako zarządzający e-sprzedażą dążysz do osiągnięcia skonkretyzowanych celów, a jednym z nich są właśnie wyższe pozycje Twojej witryny. Nie ma jednego, najlepszego momentu na wdrożenie planu działania z zakresu optymalizacji konwersji. Mimo to zakłada się, że w przypadku sklepu internetowego odpowiednią okazją jest jego rozbudowa bądź modyfikacja niesprawdzonych elementów w serwisie.

Jedynie konsekwentne, systematyczne i skrupulatne plany działania pozwolą uporać się z trudnościami pojawiającymi się na Twojej stronie. Aby jednak mówić o świadomej aktywności w ramach strategii pozycjonowania, trzeba rozwinąć wiedzę na temat danej branży. Czym kierować się przy planowaniu strategii SEO? Czy jest to proces, z którym można poradzić sobie samodzielnie? Na te pytania poznasz odpowiedź podczas dalszej lektury naszego artykułu.

Sprawdź: Sprawdź polecane narzędzia, które pomogą w planowaniu strategii SEO

Optymalizacja strony na start e-biznesu

Podstawą do zrozumienia możliwości gwarantowanych dla Twojej strony w obszarze strategii SEO jest wiedza. Jeśli więc nie posiadasz wystarczającego zasobu informacji dotyczących znaczenia bezpłatnych wyników wyszukiwania bądź nawet nie miałeś styczności z marketingiem internetowym, sięgnij po poradę specjalisty. Rolą pozycjonowania nie jest przyciągnięcie uwagi wszystkich użytkowników Google, lecz zaproszenie do odwiedzin potencjalnych klientów firmy. Przed wdrożeniem odpowiednich działań optymalizacyjnych należy skoncentrować się na przeprowadzeniu audytu SEO. W ten sposób poznasz mocne i słabe strony platformy e-sprzedażowej. Co jeszcze powinieneś wiedzieć o wstępnej diagnozie witryny z punktu widzenia odwiedzającego?

Analiza obecnej sytuacji strony

Przed wyróżnieniem elementów, jakie wchodzą w skład strategii SEO, zdecydowaliśmy się wyjaśnić, czym w ogóle jest audyt dla optymalizacji strony. Jego zadanie opiera się na wprowadzeniu ulepszeń celem osiągnięcia większej ekspozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google. Do diagnostyki strony ekspert wykorzystuje różnego rodzaju narzędzia i metryki. W zakres podejmowanych czynności wchodzą: analiza słów kluczowych oraz weryfikacja praktyk Black Hat SEO. W parze z wykrytymi błędami idzie optymalizacja techniczna.

Działaniom, które pozwalają pomyślnie wdrożyć strategię SEO, towarzyszy dobrze opracowany content marketing. Merytoryka treści oraz nowatorski sposób ich kreacji to klucz do pozyskania uwagi najbardziej wymagającego odbiorcy. Jednak nie tylko dla potencjalnych klientów mają znaczenie opisy kategorii produktów czy innych podstron. Roboty Google również oceniają witrynę z różnych perspektyw, często dopasowując ją do odgórnie ustalonych wytycznych.

Od strony praktycznej – strategia pozycjonowania i jej elementy

Strategia SEO to nie tylko analiza konkurencji i stawianie wstępnych diagnoz z przeprowadzonych audytów. Aby mówić o sukcesie, wszystkie elementy zamieszczone na stronie powinny być dopracowane. Nie należy poprzestać na regularnym upowszechnianiu treści. Konieczne staje się opracowanie listy słów kluczowych oraz profilu linków. Aby lepiej zrozumieć znaczenie kompleksowego stworzenia strategii SEO, należy zapoznać się z poszczególnymi jej elementami:

  • przygotowaniem listy słów kluczowych,
  • sporządzaniem content planów,
  • troską o linkowanie zewnętrzne (tworzenie bazy backlinków) oraz linkowanie wewnętrzne (związane z koniecznością wprowadzenia zmian w obrębie starszych tekstów),
  • optymalizacją obejmującą nowe podstrony (w tym konieczności sprawnego działania elementów, takich jak skrócenie czasu poświęconego na ładowanie witryny)
  • wkładem w strukturę strony, m.in. nazewnictwo kategorii oraz tagów.

Przygotowujący strategię obierają różne taktyki z zakresu SEO. Niektórzy specjaliści szczególną uwagę poświęcają doborowi fraz kluczowych do tworzonych artykułów, z kolei inni podchodzą do zaistnienia w organicznych wynikach wyszukiwania Google z nieco bardziej technicznej strony. Idealne rozwiązanie zakłada połączenie wszystkich praktyk celem wypracowania najlepszej strategii pozycjonowania. Nie wystarczy przygotowanie listy słów kluczowych wpisujących się w tematykę branży bądź aktywność w mediach społecznościowych. Przedstawiamy kilka metod w strategii SEO, dzięki którym zarządzający witryną osiągnie cel, jakim jest zwiększenie widoczności strony internetowej. O jakich praktykach mowa?

Działanie numer 1. Tworzenie treści na stronie internetowej

Aby strategia SEO przebiegała zgodnie z planem, należy znaleźć odpowiednie słowa kluczowe. Ich dobór to zadanie, które może przysporzyć trochę kłopotów. W tym celu niezwykle przydatne stają się narzędzia optymalizacyjne. Tworzone artykuły powinny wyróżniać się wysoką jakością, merytoryką, a zaimplementowane hasła wpisywać się w tematykę contentu. Tylko poprawność gramatyczna i nowatorski charakter treści mogą sprawić, że zaintrygowany czytelnik zapragnie podzielić się odkrytym artykułem oraz udostępni go w innych kanałach społecznościowych. Zdobywanie linków na platformach innych przedsiębiorstw to dowód na rosnące znaczenie marki w oczach samej konkurencji.

Działanie numer 2. Optymalizacja starszych tekstów w witrynie

Aktualizacja wcześniej zamieszczonych treści to prosta technika z punktu widzenia White Hat SEO. Modyfikacjom zazwyczaj podlegają strony, które pomimo rozbudowanej struktury nie zadbały o zawartość. W momencie, gdy wszelkie zmiany zostaną odpowiednio wdrożone, znaczącej poprawie ulega pozycja strony w rankingu Google. Nie pomijaj roli linkowania wewnętrznego i pamiętaj, aby uskutecznić ich architekturę.

Działanie numer 3. Implementacja featured snippets

Kolejna taktyka opiera się na chęci zaistnienia w featured snippets. To nic innego, jak wyświetlanie określonych witryn na samym szczycie listy SERP (nazywanej pozycją 0). Ich rolą jest sprawne i konkretne udzielenie odpowiedzi na wątpliwości internauty.

Aby znaleźć się w featured snippets, należy kierować się wskazówkami, gotową listą przedstawiającą, jak postępować etap po etapie. Inną formą są odpowiedzi na intuicyjne pytania bądź rezultaty w mapach Google. Ze strony nieco praktycznej: należy skomponować teksty dopasowane do konkretnego snippeta.

Działanie numer 4. Zawiła droga w pozyskiwaniu linków zewnętrznych

Już wcześniej wspomnieliśmy o randze linkowania zewnętrznego. Wartość odnośników ma duże znaczenie dla realizacji strategii SEO. Dlaczego? To źródło naturalnego ruchu, które Google uwzględnia przy plasowaniu witryny w wyszukiwarkach internetowych. Sam proces link buildingu jest nieco skomplikowany, jednak w ostatecznym rozrachunku opłacalny. Im więcej cenionych stron będzie zamieszczać odnośniki przekierowujące do Twojej platformy, tym większa szansa na zintensyfikowane odwiedziny przez zainteresowanych użytkowników.

Sprawdź: O czym pamiętać, planując strategię lokalnego SEO?

Proces twórczy strategii SEO

Bez względu na to, czy strategia SEO leży w zakresie Twoich obowiązków, czy powierzasz pieczę nad opracowywaniem witryny agencji pozycjonującej, powinieneś zapoznać się z etapami jej tworzenia.

Zweryfikuj frazy kluczowe widoczne dla Twojej strony

Sprawdź, które słowo kluczowe jest najczęściej wpisywane przez internautów odwiedzających zarządzaną przez Ciebie stronę. Warto zwrócić przy tym uwagę na to, w jaki sposób działa na tym polu konkurencja – jak buduje teksty na swoich witrynach, aby cieszyć się napływem wciąż nowych klientów. Jeśli stworzysz bazę słów kluczowych, będziesz mógł liczyć na zwiększony ruch na swojej stronie.

Słowa kluczowe wykorzystywane przez konkurencyjne marki mogą pomóc również i Tobie znaleźć się na samym początku listy SERP. Dlatego warto nie poprzestawać na pobieżnych analizach i zainwestować nieco więcej czasu w działania branżowych rywali. Postaraj się przeprowadzić dokładne badania, by wiedzieć, w którym kierunku podążać.

Dopasuj słowa kluczowe do branży, którą się zajmujesz

Znajdź słowa kluczowe, które będą wpasowywać się tematycznie do wyspecjalizowanej przez Ciebie branży. Ich odpowiedni dobór stanowi pierwszy krok w realizacji strategii pozycjonowania. Poznając zbiór najważniejszych z nich, zyskujesz pewność co do koncentracji wdrażanych praktyk na określonych obszarach.

Mała podpowiedź od nas – skup się na dłuższych hasłach, określanych jako frazy typu long tail. Strategia SEO za cel zakłada wyprzedzenie konkurentów, a w przypadku bardziej złożonych słów istnieje większe prawdopodobieństwo sukcesu. Jeżeli uważasz, że na jednorazowym researchu Twoja rola się skończy, to jesteś w błędzie. Proces weryfikacji słów kluczowych jest niezwykle ważny, dlatego powinien być aktualizowany co pewien czas. Zmieniają się bowiem oczekiwania oraz potrzeby odbiorców, więc musisz na bieżąco reagować i dostosowywać treści na swojej stronie do słów najczęściej wpisywanych przez nich do wyszukiwarki.

Celem strategii SEO jest zyskanie sympatii użytkownika

Uporałeś się z frazami? To teraz pora na to, aby wyszukiwarki internetowe uznały publikowane przez Ciebie treści za wartościowe. Tworząc content, nie można poprzestać na powierzchownej analizie tematyki. Na stronie klienta powinny znaleźć się artykuły branżowe, czyli skrupulatne omówienie poruszanej problematyki. Mamy w zanadrzu dwa rodzaje treści, które zyskały sympatię robotów Google. Mowa o artykułach ever green oraz poruszających aktualne tematy. Możesz pokusić się o wykupienie artykułów sponsorowanych przynoszących błyskawiczne efekty w postaci nowych klientów oraz wspomagających procesy w uzyskiwaniu lepszej widoczności strony WWW. Nic tak nie cieszy oka, jak wpisy charakteryzujące się wysoką jakością. Pamiętaj o tym w momencie, gdy zechcesz sięgnąć po niepożądane praktyki celem wygenerowania sztucznego ruchu na stronie.

Content marketing powinien koncentrować się na naturalności kształtowanych wpisów. Roboty Google są coraz bardziej wrażliwe na sztucznie tworzone treści pod kątem preferencji określonych słów kluczowych. Skuteczna strategia SEO zakłada tworzenie dłuższych wpisów. Niepożądaną taktyką jest upychanie fraz, a za najlepsze miejsce ich umiejscowienia przyjmuje się tytuł, lead, początki nagłówków, meta title i description oraz opisy fotografii.

Strategia SEO w obliczu technicznych aspektów

Strona internetowa powinna prawidłowo wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. To konsekwencja oraz odpowiedź na preferencje klienta korzystającego coraz częściej ze smartfonów podczas przeglądania serwisów e-sprzedażowych. Doświadczenie użytkownika (określane jako User Experience bądź UX) jest wskazówką dla twórców stron, czy wdrożone przez nich rozwiązania spełniły swoją rolę. Oprócz tego witryna powinna szybko się ładować oraz posiadać interfejs dopasowany do potrzeb przeglądających platformę za sprawą smartfonów bądź innego sprzętu. Dbanie o komfort użytkowania serwisu, bez względu na parametry urządzenia, to niezwykle trudne zadanie. Warto jednak o to zadbać, ponieważ wielu klientów, trafiając na nieczytelną czy niedostosowaną do urządzenia stronę, po prostu ją opuszcza. Istnieje również większe prawdopodobieństwo, że już nigdy na nią nie wróci.

Tempo wyświetlania wszystkich elementów na stronie ma przełożenie w ostatecznej ocenie z perspektywy Google oraz potencjalnych klientów. Aby proces ładowania przebiegał bezproblemowo, zmniejsz rozmiar zamieszczonych zdjęć oraz skróć kod. Te działania powinny usprawnić pojawianie się wszystkich szczegółów w witrynie internetowej.

Nic tak nie rozprasza jak niewłaściwa struktura witryny i brak przejrzystości w lokalizacji poszczególnych opcji menu i kategorii. Dlatego podejmij wysiłki celem weryfikacji ich zgodności względem lokalizacji poszczególnych opcji. Ten czynnik również może wpłynąć na rezygnację użytkownika z korzystania z naszej strony WWW, więc nie może pozostać zaniedbany.

Adres URL godny zapamiętania

Odnośniki przekierowujące internautę do zasobów Twojej strony powinny być przyjazne. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim muszą zawierać konkretne słowa (najlepiej z frazą kluczową), aby użytkownik miał świadomość, co kryje się za podanym adresem.

Wizytówka Google My Business

Przedsiębiorstwa, które mają lokalne siedziby i reklamują swoje usługi w sieci, powinny posiadać wizytówkę w Google My Business (Google Moja Firma). Umożliwia ona odnalezienie lokalnych firm w Google Maps. To z kolei może przyczynić się do zwiększenia widoczności nie tylko Twojej witryny, lecz również marki działającej offline.

Strategia SEO z udziałem linkowania wewnętrznego

O profilu linków usłyszysz prawdopodobnie jeszcze niejeden raz, zwłaszcza że coraz rzadziej docenia się jego wartość. Podobnie jak w przypadku słów kluczowych to sygnał dla algorytmów dotyczący efektywności wdrażanych działań kampanii. Aby strategia SEO stała się kompletna, warto odszukać artykuły o zbliżonej tematyce i załączyć do nich odnośniki. Możesz pokusić się o stworzenie specjalnej sekcji, za pośrednictwem której internauci będą mogli przeczytać podobne wpisy.

Czym jest strategia SEO? Z pewnością zachowaniem równowagi – zarówno w doborze słów kluczowych, jak i zamieszczania linków prowadzących do własnej strony. Spamując, nie zyskasz sympatii użytkownika, a nawet robotów Google. Działania te są zakazane i surowo karane przez wyszukiwarki. Konsekwencją jest obniżenie rangi witryny na liście SERP.

Sprawdź: Content marketing jako jeden z kluczowych elementów strategii SEO

Bądź wyjątkowy

Kwestie techniczne są niezwykle ważne, także jeśli w grę wchodzi strategia SEO. Frazy kluczowe, link building, optymalizacja szybkości czy troska o architekturę strony wymagają precyzji, w tym dużych nakładów wysiłku i często finansów. Przygotowujący strategię powinni skoncentrować całą swoją uwagę na tworzeniu innowacyjnych treści. Aby jednak tworzyć artykuły przyciągające uwagę internauty, trzeba opracowywać teksty dostosowane do potrzeb odwiedzającego. W kampaniach reklamowych temu celowi służy stworzenie persony prezentującej przeciętnego konsumenta marki. W ten sposób budujący content wie, co skłoni czytelnika do konkretnej aktywności zakupowej. Istnieje wachlarz możliwości, aby zgromadzić potrzebne dane o kliencie. Jednym ze sposobów jest przesłanie ankiety po dokonaniu zakupu konkretnego produktu bądź skorzystaniu z usługi.

W tym kontekście warto wykorzystać potencjał mediów społecznościowych. Obserwacja tego, jak oceniają działalność danej firmy oraz jakie tematy wzbudzają w nich ciekawość, pozwala na lepsze poczynania w obszarze budowanego contentu. Zebranie informacji na ten temat może przyczynić się do tego, że z dużą dokładnością trafisz w gusta swoich potencjalnych odbiorców, poznasz ich preferencje i dzięki temu przygotujesz treści dopasowane właśnie do nich. Dzięki temu zwiększy się ruch na Twojej stronie, a tym samym wyniki sprzedażowe. Staniesz się również bliższy swoim odbiorcom oraz, co ważne, zdobędziesz ich zaufanie.

Ograniczony budżet może powodować, że zarządzający witryną zechcą samodzielnie podjąć się opracowywania strategii optymalizacyjnej. Już sama analiza słów kluczowych wymaga umiejętności w posługiwaniu się dostępnymi w sieci narzędziami. Jeżeli brakuje Ci czasu, powierz to zadanie wyspecjalizowanemu zespołowi. Nie popełniaj kolejnych błędów, postaw na świadome pozycjonowanie. W razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości jesteśmy do Twojej dyspozycji.

FAQ dotyczące strategii SEO

Jakie elementy składają się na strategię SEO?

Strategię SEO tworzą takie elementy, jak: baza słów kluczowych, linkowanie zewnętrzne, optymalizacja podstron, dbanie o strukturę strony. Wszystkie muszą być w symbiozie, aby strategia przyniosła zadowalające efekty.

Co decyduje o sukcesie strategii SEO?

Jeśli chcesz, aby strategia SEO przyniosła efekty, musisz skupić się na przygotowywaniu wysokiej jakości treści na swojej stronie. Czytelne, trafiające do docelowych odbiorców, zachęcające do zakupu czy skorzystania z usługi teksty przyciągną nowych klientów.

Czy można samemu opracować strategię SEO?

Można samodzielnie opracować strategię SEO, jednak trzeba mieć odpowiednią wiedzę z tego zakresu oraz wiedzieć, jakie działania warto podjąć, a jakich się wystrzegać. Dobrym wyborem będzie skorzystanie z usług profesjonalnej agencji SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    GSC – jak sprawdzić indeksowanie witryny przez wyszukiwarkę?
    GSC – jak sprawdzić indeksowanie witryny przez wyszukiwarkę?
    Indeksowanie to niezwykle ważny proces, który ma istotny wpływ na pozycjonowanie witryny. Podpowiemy Ci zatem, jak go zoptymalizować! Zobacz dalej.
    Praktyka on-page SEO – jedna za wszystkie, wszystkie za jedną
    Praktyka on-page SEO – jedna za wszystkie, wszystkie za jedną
    Pobudź swoją wyobraźnię i spójrz na każdą ze swoich stron, zoptymalizowaną w sposób wzorowy! A co gdy powiemy, że to nie musi pozostać w sferze marzeń?
    Niezbędne strategie marketingowe B2B
    Niezbędne strategie marketingowe B2B
    Stworzenie skutecznej strategii marketingowej powinno być niezbędnym działaniem w każdej firmie. Jednak jak to zrobić? Dowiedz się więcej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę