Codziennie działania pod kątem wyszukiwarek ulegają zmianie, dlatego musisz włożyć dużo wysiłku, aby witryna działała poprawnie. Nieważne, czy aktualizujesz zawartość, aby zapewnić stronie wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarek, czy zwyczajnie planujesz zwiększyć ruch na stronie. To właśnie od stworzenia strony filarowej powinieneś rozpocząć strategię SEO.
Dowiedz się, czym jest strona filarowa i w jakim celu się ją stosuje. Czytaj dalej i stań się autorytetem w wyszukiwarce!
Strona filarowa to skupiona wokół głównego tematu witryny strona internetowa. Zawiera ona strony klastrowe, czyli podtematy będące szczegółowymi objaśnieniami treści, najczęściej występującymi w postaci przewodników, porad czy wskazówek.
Każda strona filarowa jest dzielona na określone tematy obejmujące dodatkowe informacje lub pomysły. Zapewnia ona kompleksowy przegląd konkretnego tematu bez potrzeby długich wyjaśnień lub szczegółowych opisów. Jest to raczej część, w której użytkownik ma się zorientować w temacie, aby następnie stopniowo przechodzić do coraz bardziej złożonych zagadnień.
Daje to nowym czytelnikom możliwość uzyskania krótkiego przeglądu prezentowanych na stronie informacji i podjęcia decyzji, czy są one wartościowe i niezbędne. Strona filarowa to nie tylko zwykły tekst, ale także zbiór linków do powiązanych treści i tematów w witrynie. Klikając w te odnośniki, użytkownicy zostaną przekierowani do pełnego artykułu na stronie.
Strona filarowa składa się z trzech podstawowych elementów:
Strona filarowa jest zazwyczaj dłuższa niż przeciętne posty na blogu, ponieważ musi obejmować różne tematy, które są częścią stron klastrowych.
Starannie zorganizowane strony filarowe pomagają wyszukiwarce w indeksowaniu treści w witrynie. Umożliwia to ocenę wiedzy i autorytetu w danym temacie.
Pamiętaj również, że rozmieszczenie tematów na stronie filarowej zapewnia mały współczynnik odrzuceń strony, ponieważ użytkownicy decydują się wybrać dany temat dobrowolnie.
Posiadanie dobrej strony filarowej sprawia, że użytkownicy dłużej pozostają na stronie. Dzięki temu, że tematy są połączone bezpośrednio z hiperłączami, mogą sekwencyjnie przechodzić przez treści bez konieczności przechodzenia na inną stronę i zbędnego jej przeszukiwania.
Treści filarowe pomagają również zwiększyć zaangażowanie odwiedzających stronę użytkowników. Strona filarowa jest przyjemna w odbiorze i daje swobodę odkrywania wybranych tematów, co umożliwia zarówno zorientowanie się w jakimś temacie, jak i przejście do bardziej szczegółowych informacji.
Przewodnik rozpoczyna dyskusję na określony temat. Jest on przeznaczony raczej dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze stronami filarowymi. Ten typ strony pozwala stopniowo zagłębiać się w dany temat, po to, aby na końcu stać się ekspertem.
Strony przewodników zapewniają wiarygodność i pozwalają zwiększyć autorytet. Przewodnik jest idealny dla klientów typu B2C.
Gdy klienci odkryją coś interesującego i wartego uwagi, chcą dowiedzieć się jeszcze więcej na ten temat. Są podekscytowani tym i chcą zainwestować swój czas na zagłębiane interesujących treści.
Przykładowymi stronami inspirującymi mogą być witryny typu: „Czym jest dieta pudełkowa?”, a także „Jak szybko schudnąć?”
Chodzi o to, aby tematyka pochłonęła użytkownika, dlatego jako właściciel strony internetowej powinieneś zadbać, aby publikowane przez Ciebie treści wzbudzały ciekawość u potencjalnego odbiorcy.
Pamiętaj, że treść powinna być dobrze napisana, aby odbiorca chciał zagłębić się w danym temacie, co może zakończyć się nawet zakupem konkretnego produktu lub usługi.
Budowanie strony filarowej nie jest trudne, zwłaszcza że możesz skorzystać z wielu przewodników internetowych na ten temat. Potrzebujesz tylko odpowiednio zdefiniowanego celu.
Strona filarowa przechowuje poboczne wiadomości na określone tematy. Kiedy już zrozumiesz, w jaki sposób powinna ona wyglądać, zbadaj słowa kluczowe i umieść je w klastrach tematycznych. Stwórz wyjątkowe, trafne i aktualne treści, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej.
Pamiętaj o naszych wskazówkach i zacznij samodzielnie budować stronę filarową!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.