Czym jest strona filarowa?

Czym jest strona filarowa?

Tranmautritam/pexels.com

Codziennie działania pod kątem wyszukiwarek ulegają zmianie, dlatego musisz włożyć dużo wysiłku, aby witryna działała poprawnie. Nieważne, czy aktualizujesz zawartość, aby zapewnić stronie wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarek, czy zwyczajnie planujesz zwiększyć ruch na stronie. To właśnie od stworzenia strony filarowej powinieneś rozpocząć strategię SEO.

Dowiedz się, czym jest strona filarowa i w jakim celu się ją stosuje. Czytaj dalej i stań się autorytetem w wyszukiwarce!

Strona filarowa – o co dokładnie z nią chodzi?

Strona filarowa to skupiona wokół głównego tematu witryny strona internetowa. Zawiera ona strony klastrowe, czyli podtematy będące szczegółowymi objaśnieniami treści, najczęściej występującymi w postaci przewodników, porad czy wskazówek.

Każda strona filarowa jest dzielona na określone tematy obejmujące dodatkowe informacje lub pomysły. Zapewnia ona kompleksowy przegląd konkretnego tematu bez potrzeby długich wyjaśnień lub szczegółowych opisów. Jest to raczej część, w której użytkownik ma się zorientować w temacie, aby następnie stopniowo przechodzić do coraz bardziej złożonych zagadnień.

Daje to nowym czytelnikom możliwość uzyskania krótkiego przeglądu prezentowanych na stronie informacji i podjęcia decyzji, czy są one wartościowe i niezbędne. Strona filarowa to nie tylko zwykły tekst, ale także zbiór linków do powiązanych treści i tematów w witrynie. Klikając w te odnośniki, użytkownicy zostaną przekierowani do pełnego artykułu na stronie.

Strona filarowa składa się z trzech podstawowych elementów:

  • Główna treść filaru – najważniejszy temat, na którym zamierzasz się skupić i który chcesz pozycjonować;
  • Treści pomocnicze – elementy zawierające długie słowa kluczowe, które pomagają uzyskać szczegółowe informacje na dany temat;
  • Hiperłącza – linki łączące ze sobą treści filarowe i pomocnicze, dzięki czemu grupują je w klaster tematyczny. Ten proces informuje wyszukiwarkę, że strony są ze sobą powiązane, co ostatecznie pomaga stronie zaistnieć, jako autorytet.

Strona filarowa jest zazwyczaj dłuższa niż przeciętne posty na blogu, ponieważ musi obejmować różne tematy, które są częścią stron klastrowych.

Sprawdź: Jak stworzyć stronę filarową?

Jakie są zalety posiadania strony filarowej?

  • Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania
  • Starannie zorganizowane strony filarowe pomagają wyszukiwarce w indeksowaniu treści w witrynie. Umożliwia to ocenę wiedzy i autorytetu w danym temacie.

    Pamiętaj również, że rozmieszczenie tematów na stronie filarowej zapewnia mały współczynnik odrzuceń strony, ponieważ użytkownicy decydują się wybrać dany temat dobrowolnie.

  • Użytkownicy spędzają więcej czasu na stronie
  • Posiadanie dobrej strony filarowej sprawia, że ​​użytkownicy dłużej pozostają na stronie. Dzięki temu, że tematy są połączone bezpośrednio z hiperłączami, mogą sekwencyjnie przechodzić przez treści bez konieczności przechodzenia na inną stronę i zbędnego jej przeszukiwania.

    Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

  • Większe zaangażowanie odbiorców
  • Treści filarowe pomagają również zwiększyć zaangażowanie odwiedzających stronę użytkowników. Strona filarowa jest przyjemna w odbiorze i daje swobodę odkrywania wybranych tematów, co umożliwia zarówno zorientowanie się w jakimś temacie, jak i przejście do bardziej szczegółowych informacji.

Jakie są rodzaje stron filarowych?

  • Strona filarowa typu przewodnik
  • Przewodnik rozpoczyna dyskusję na określony temat. Jest on przeznaczony raczej dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze stronami filarowymi. Ten typ strony pozwala stopniowo zagłębiać się w dany temat, po to, aby na końcu stać się ekspertem.

    Strony przewodników zapewniają wiarygodność i pozwalają zwiększyć autorytet. Przewodnik jest idealny dla klientów typu B2C.

  • Inspirujące strony filarowe
  • Gdy klienci odkryją coś interesującego i wartego uwagi, chcą dowiedzieć się jeszcze więcej na ten temat. Są podekscytowani tym i chcą zainwestować swój czas na zagłębiane interesujących treści.

    Przykładowymi stronami inspirującymi mogą być witryny typu: „Czym jest dieta pudełkowa?”, a także „Jak szybko schudnąć?”

    Chodzi o to, aby tematyka pochłonęła użytkownika, dlatego jako właściciel strony internetowej powinieneś zadbać, aby publikowane przez Ciebie treści wzbudzały ciekawość u potencjalnego odbiorcy.

    Pamiętaj, że treść powinna być dobrze napisana, aby odbiorca chciał zagłębić się w danym temacie, co może zakończyć się nawet zakupem konkretnego produktu lub usługi.

Sprawdź: Sposoby na weryfikację historii domeny internetowej

Podsumowanie

Budowanie strony filarowej nie jest trudne, zwłaszcza że możesz skorzystać z wielu przewodników internetowych na ten temat. Potrzebujesz tylko odpowiednio zdefiniowanego celu.

Strona filarowa przechowuje poboczne wiadomości na określone tematy. Kiedy już zrozumiesz, w jaki sposób powinna ona wyglądać, zbadaj słowa kluczowe i umieść je w klastrach tematycznych. Stwórz wyjątkowe, trafne i aktualne treści, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej.

Pamiętaj o naszych wskazówkach i zacznij samodzielnie budować stronę filarową!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych – dlaczego jest tak ważna?

    Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych – dlaczego jest tak ważna?

    Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych to jeden z najważniejszych aspektów każdej współczesnej strategii marketingowej. Czy wiesz jednak dlaczego?
    Dlaczego warto optymalizować meta opisy?

    Dlaczego warto optymalizować meta opisy?

    Meta opis to bardzo ważny element, o który warto zadbać, mimo iż nie jest czynnikiem rankingowym. Przyjrzyjmy się zatem zaletom jego optymalizacji.
    White Hat SEO – budowanie linków

    White Hat SEO – budowanie linków

    Agencje marketingowe deklarują posiadanie technik budowania linków zgodnych z praktyką White Hat SEO. Z naszego artykułu dowiesz się, jak to robić.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę