DARMOWY AUDYT SEO

SXO (Search Experience Optimization)

Co kryje się pod SXO? To zestaw działań SEO, UX oraz optymalizacja ścieżki konwersji określana skrótem CRO. W centrum tej usługi znajduje się człowiek, a dokładniej – maksymalna poprawa doświadczeń klientów odwiedzających witrynę. Czy w ostatnim czasie zauważyłeś, że:

  • Twoja strona odnotowała spadek konwersji?
  • Twoi klienci porzucają koszyki?
  • Witryna ładuje się zbyt wolno?
  • Twój sklep internetowy nie jest dopracowany pod kątem technicznym i estetycznym?
Sprzedawaj więcej dzięki SXO!
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SXO z naszym ekspertem.

Przyszłość e-commerce która dzieje się TERAZ! Jeśli na co najmniej jedno z tych pytań odpowiedziałeś TAK, to znaczy, że Twój biznes potrzebuje SXO właśnie TERAZ. To kompleksowa usługa dla e-commerce, którą mogą świadczyć nieliczne agencje w kraju. Jedną z nich jesteśmy my – w swoim portfolio mamy setki audytów SXO przeprowadzonych dla klientów z różnych branż. Wiemy, jak ważną częścią działań SXO jest właściwie przeprowadzona analityka, dlatego każdy nasz audyt wykonuje doświadczony analityk UX. Tylko poprawnie przeanalizowane dane mogą stanowić punkt wyjścia do stworzenia skutecznej strategii SXO, która przyniesie Ci zysk.

Poniżej przygotowaliśmy listę najczęściej zadawanych pytań dotyczących usługi SXO.

Czym jest sxo?

To odpowiedź na Twoje problemy! Wsparcie pozycjonowania działaniami z zakresu UX sprawi, że Twoja strona będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce i intuicyjna w użytkowaniu. Zajmiemy się wysoką pozycją witryny w sieci, a także zadbamy o to, aby potencjalny klient zrealizował określony wcześniej cel.

SXO to najskuteczniejszy sposób na to, aby Twoja strona internetowa zaczęła przynosić prawdziwe zyski. Zaczynamy od istotnego punktu, czyli pozycjonowania. Zrobimy wszystko, aby wykorzystać potencjał wyszukiwarki do znalezienia Twojej witryny przez użytkowników. Sprawimy, że będzie ona rozpoznawalna i tym samym zwiększymy na niej ruch. I tu nasza praca wcale się nie kończy. Samo trafienie na Twoją witrynę to jeszcze nie jest pewny zysk.

Kolejnym etapem jest zatrzymanie użytkownika, a także dostosowanie strony internetowej do jego potrzeb. Im bardziej funkcjonalny, estetyczny i intuicyjny serwis, tym lepsze efekty możemy wspólnie osiągnąć. A wśród nich zwiększenie konwersji, która ma realny wpływ na Twoje zarobki i biznes online. SXO przynosi realne korzyści, wśród których jest sprowadzenie konkretnej grupy odbiorców na Twoją stronę, dłuższy czas przebywania na niej oraz rosnąca widoczność. Tym samym zyskasz stabilną pozycję na rynku.

SXO to dbałość o użytkownika pod każdym względem. Nie czekaj, zacznij działać z nami już teraz.

Co zawiera w sobie sxo?

Na SXO, czyli Search Experience Optimization, składają się tak naprawdę dwie usługi. Każda z nich dotyczy innego obszaru w świecie marketingu internetowego. Co warto o nich wiedzieć? Sprawdź poniżej.

SEO (Search Engine Optimization)

To nic innego jak optymalizacja strony internetowej w taki sposób, aby wyświetlała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. To proces długofalowy, który obejmuje wiele działań. Jeśli spytasz, co dokładnie wpływa na SEO konkretnej witryny, tak naprawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Czynników jest wiele, od poprawnie napisanego tekstu na dane słowa kluczowe, przez zachowanie użytkowników na stronie internetowej po odpowiednią strukturę i rozmieszczenie treści.

Na SXO składa się pozycjonowanie, które trzeba odpowiednio zaplanować oraz wdrażać na swoją witrynę. Tylko to gwarantuje dopasowanie do algorytmów wyszukiwarki, bo to właśnie od nich zależy, jak będą oceniać Twoją stronę internetową. Raz może być ona na trzecim miejscu na daną frazę, a po jakimś czasie spaść na dziesiąte czy też nawet dalsze. Ciągłe dopasowywanie witryny pod SEO, jej optymalizacja, a przede wszystkim analiza wyników są tu bardzo istotne. Tylko wtedy będziesz mieć kontrolę nad tym, jak pozycjonuje się Twoja witryna i możesz odnieść skuteczne cele.

Nie ma odpowiedniego pozycjonowania danej strony internetowej bez linkowania, zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego. Trzeba też określić słowa kluczowe, na jakie ma wyświetlać się dana witryna czy też artykuł na blogu eksperckim. Na SEO może nawet wpływać historia konkretnej domeny, czyli co dokładnie działo się z daną stroną internetową, zanim ją przejąłeś.

Niezbędnym elementem SEO, a tym samym SXO, jest poprawnie napisana treść. Co to tak naprawdę znaczy? Content marketing to dopasowanie treści pod względem merytorycznym, atrakcyjnym dla użytkowników, a także przygotowanym pod konkretne frazy. Sama publikacja przygotowanej treści nie wystarczy. Trzeba ją odpowiednio i regularnie aktualizować, aby dopasowywać pod algorytmy wyszukiwarki. Istotna przy SXO, i tym samym SEO, jest analiza konkurencji.

UX (User Experience)

UX w dosłownym tłumaczeniu to doświadczenia użytkownika. I to jest tu kluczowe. User Experience obejmuje zarówno odczucia, wrażenia, jak i reakcje użytkowników na konkretną stronę internetową. Jeśli Twoja witryna nie daje takich efektów, jakich się spodziewałeś, osoby ją odwiedzające mogą napotkać pewne problemy. Te warto zweryfikować, a następnie zoptymalizować stronę internetową w taki sposób, aby odpowiadała oczekiwaniom użytkowników. SXO jest pracą nad usprawnieniem użyteczności witryny tak, aby przynosiła ona jak najlepsze efekty. I to nie tylko odwiedziny strony internetowej, ale przede wszystkim konwersja. Na jednej z nich może być najważniejsze zrealizowanie zakupu, a na innej wysłanie zapytania poprzez formularz. Analiza strony internetowej z perspektywy użytkownika ma ogromny wpływ na podwyższenie poziomu konwersji. A to przełoży się szybko na większe zyski Twojego biznesu.

Warto więc określić cel witryny, a następnie stworzyć skuteczną, czytelną i prostą ścieżkę do jego zdobycia. Na UX, tym samym na SXO, ma wpływ również wiele czynników. Te jednak nie zmieniają się pod wpływem algorytmów, tak jak w przypadku SEO. Tu najważniejsze są wrażenia internautów. Użytkownicy mogą zwrócić uwagę nawet na kolor przycisku czy brak dodatkowej informacji na temat produktu. Każda z decyzji jest poparta subiektywnymi odczuciami, o które po prostu trzeba zadbać.

Synergia SEO i UX – dlaczego jest tak ważna dla biznesu online?

Czym jest dobra widoczność strony internetowej w wyszukiwarce bez konwersji na stronie internetowej? A jaki zysk przyniesie Ci pojedynczy użytkownik, który przez przypadek trafił do sklepu i dokonał zakupu? No właśnie.

Przyciągnij użytkownika i zachęć go do działania

W biznesie online chodzi przede wszystkim o to, aby przyciągnąć jak największą liczbę użytkowników na swoją stronę internetową. Oczywiście nie mogą być to przypadkowe osoby, tylko realna grupa odbiorców, która jest zainteresowana Twoim produktem czy też usługą. Tu właśnie pojawia się jeden z aspektów witryny, o który po prostu trzeba zadbać, czyli SEO. Wpisując w wyszukiwarkę konkretne zapytanie, czy nazwę produktu, wyświetlają się wyniki, które są zgodne z zainteresowaniami użytkowników. Im wyżej, tym oczywiście lepiej. Właśnie dlatego każdy z blogerów czy właścicieli sklepów internetowych, chce wyświetlać się jak najwyżej. Wtedy jest największa szansa na kliknięcie linku, a to już połowa sukcesu. Jeśli w biznesie online postawisz na SXO, masz większą pewność, że poprawisz konwersję i osiągniesz swój cel.

Zachęcenie użytkownika to jedno, a zrobienie na nim dobrego wrażenia to drugie. Tu właśnie istotne jest UX. Kiedy użytkownik jest na Twojej stronie internetowej, masz naprawdę niewiele czasu na to, aby zachęcić go do dalszego działania. Każdy fragment strony ma tu znaczenie.

Postaw na SEO i UX, czyli nieodłączny duet

Synergia SEO i UX przyniesie zdecydowanie więcej korzyści. Dlaczego? Chodzi tu o to, aby nie tylko wyświetlać się jak najwyżej w wyszukiwarce, ale przede wszystkim skłonić użytkownika do wykonania konwersji. I odwrotnie. Nie wystarczy wyłącznie intuicyjna strona internetowa, aby użytkownik na nią trafił zgodnie ze swoimi zainteresowaniami oraz oczekiwaniami.

SXO polega na przeplataniu się dwóch najważniejszych działań, których nie może pomijać żaden biznes online. Połączenie to może mieć wiele pozytywnych aspektów, w tym:

  • polepszenie widoczności witryny,
  • pozyskanie wartościowego ruchu,
  • zatrzymanie odbiorców na stronie internetowej,
  • intuicyjną obsługę witryny przez użytkowników,
  • wykonanie konkretnego działania na stronie,
  • wyższą sprzedaż i zyski w biznesie online.

Nie musimy pewnie dodawać, że najważniejsze w SXO jest ustalenie odpowiedniej strategii. Każdy biznes online rządzi się swoimi prawami, w zależności od branży oraz grupy potencjalnych klientów.

Określ cele i strategie

Jeśli ustalasz cel swojej witryny, na pewno zależy Ci przede wszystkim na tym, aby zwiększyć współczynnik konwersji. I to niezależnie od tego, czy jest to zakup produktu bezpośrednio w sklepie, czy też uzupełnienie formularza, jeśli chodzi o usługi. To jest dość oczywiste. Pomyśl jednak o swojej stronie internetowej jako potencjale do zwiększenia zysków swojego biznesu online. Dokładnie opracowana strategia SXO ma także wpływ na inne zachowania użytkowników, np. zwiększenie wartości koszyka. Poprawa użyteczności strony internetowej, a także widoczności w wyszukiwarce, może przynieść korzyść w postaci zamówienia większej liczby produktów niż dotychczas. A to dopiero początek.

Poboczne cele SXO mogą także obejmować zmniejszenie problemu porzucania koszyków czy pozyskanie użytkowników do newslettera. Z tym wiążą się kolejne działania marketingowe, które będą napędzać Twój biznes online i wyróżnią go spośród konkurencji.

Obydwie dziedziny, które składają się na SXO, są potężnymi działaniami o ogromnym potencjale. Warto je maksymalnie wykorzystać, aby dać użytkownikom to, czego potrzebują. Przy okazji stworzysz napędzający się biznes, który przyniesie wymierne korzyści. Podstawą jest jednak odpowiednia strategia, dopasowana do Twojego profilu strony internetowej, a także długofalowe działanie.

Dlaczego UX jest tak ważny?

Jeśli nadal zastanawiasz się nad tym, dlaczego warto zdecydować się na usługę SXO, a nie samo pozycjonowanie, skupmy się na pozytywnych aspektach UX oraz jego znaczeniu w podnoszeniu konwersji. Wbrew pozorom, to nie tylko odczucia wizualne, czyli kolorystyka strony, logo i układ graficzny.

Nawet jeśli jesteś przekonany, że Twoja strona internetowa jest stworzona z myślą o intuicyjności, funkcjonalności i estetyce, warto oddać ją w ręce specjalistów. Korzystając z odpowiednich narzędzi, jesteśmy w stanie zweryfikować, gdzie użytkownicy chętnie klikają, jak poruszają się po witrynie, a także gdzie napotykają problem. To trochę tak, jak z napisaniem dobrej jakości artykułu. Masz pewność, że nie popełniłeś większych błędów, a kiedy spojrzy na nie druga para oczu, dojrzy literówki. Tylko tu chodzi o Twój biznes online i realne pieniądze, które mają trafić do Ciebie dzięki wysokiej konwersji.

Wpływ UX na Twoją stronę internetową

Wróćmy jednak do naszego SXO, a konkretniej, na co ma wpływ UX?

  • Przejrzysty wygląd strony internetowej,
  • odpowiednie rozmieszczenie przycisków,
  • poprawę nawigacji w sklepie,
  • prawidłową komunikację z użytkownikami,
  • stworzenie prostej i intuicyjnej ścieżki zakupowej,
  • poprawę błędów (np. niedziałających linków, źle umieszczonych przycisków, niewidocznych fragmentów strony, braku rzeczowego opisu produktu itd.),
  • sprawdzenie działania najważniejszych aspektów strony, (np. płatności, informacji o zwrotach, dostępu do konta klienta).

Jak widzisz, SXO to swojego rodzaju projektowanie doświadczeń użytkowników, a nie sam wygląd strony internetowej. Im szybciej w nie zainwestujesz, tym większa szansa na to, że odniesiesz sukces w biznesie online. A o to przecież chodzi zarówno nam, jak i Tobie, prawda?

Dopasowanie witryny, jej wygląd i funkcjonalność nie powinny być przypadkowe czy też intuicyjne. Liczy się konkretne działanie pod wybraną grupę odbiorców. W tym celu stosuje się specjalne zaawansowane narzędzia i doświadczenie specjalistów ds. SXO, którzy potrafią określić, jak dużo czasu spędzają użytkownicy na stronie internetowej, zanim podejmą działanie. Dokładnie wskażemy, gdzie się gubią i jakie fragmenty witryny są zupełnie niezrozumiałe po drugiej stronie laptopa. Analizowany jest cały proces zakupowy. Na tej podstawie możemy zaproponować, które rozwiązania przyniosą lepsze efekty.

Co jest istotne w UX?

Aby UX przyniósł jak najlepsze efekty, bierzemy pod uwagę kilka ważnych dla niego obszarów.

  • Profil użytkownika — czy istnieje biznes bez określonej grupy odbiorców? Pewnie tak, ale wtedy jest to trochę jak wróżenie z fusów. Na początek trzeba więc określić, kim jest człowiek po drugiej stronie, jakie są jego motywacje, problemy i oczekiwania. To podstawa, o którą po prostu musimy zadbać.
  • Perspektywa użytkownika — jesteśmy przekonani, że zależy mu na prostej obsłudze strony internetowej, szybkim zakupie oraz otrzymaniu najważniejszych informacji na temat produktu czy też usługi.
  • Perspektywa właściciela witryny — nie ma odpowiedniej strategii SXO bez określenia celu działania witryny. Na czym dokładnie zależy Tobie jako właścicielowi? Co ma przynieść wartościowy ruch i wysoki współczynnik konwersji? Analiza strony internetowej to realne potrzeby i oczekiwania przedsiębiorcy.

Jak widzisz, w SXO liczy się zarówno to, co się stanie przed trafieniem na Twoją stronę internetową, jak i jej obsługa od pierwszej sekundy kontaktu. Każdemu użytkownikowi zależy na tym, aby ścieżka do zdobycia informacji czy też produktu była bezproblemowa. I o to właśnie chodzi podczas naszej współpracy.

Dlaczego SEO jest tak ważne?

Wiesz, że wygląd strony internetowej, jej intuicyjność i funkcjonalność są niezwykle istotne. To też przewiduje cały proces SXO. Jak jednak użytkownik ma trafić na Twoją witrynę? Oczywiście możesz powiedzieć, że ważna jest odpowiednia strategia reklamowa czy social media. Różnorodność źródeł jest wskazana, ale warto wykorzystać potencjał giganta, czyli wyszukiwarki internetowej, którą masz na wyciągnięcie ręki. Kiedy wpisujesz w nią swoje zapytanie, chcesz jak najszybciej i najwygodniej dostać odpowiedź. Tak to działa, zarówno dla Ciebie, jak i masy innych użytkowników w sieci. Jeśli nie dostałeś informacji od razu, rezygnujesz i klikasz w następny link. Tak samo, jak i Ty wyszukujesz interesujących Cię produktów czy też usług, tak samo robią to Twoi potencjalni klienci.

Im dalej wyświetla się Twoja strona internetowa w wynikach wyszukiwania, tym liczba kliknięć spada. Aby trzymać się kurczowo podium, trzeba odpowiednio optymalizować stronę. Celowo nie mówimy tu o jednorazowym działaniu, bo pozycjonowanie to proces. Co ma on w praktyce przynieść? Jak największą liczbę użytkowników oczywiście. I to takich, którzy szukają fraz kluczowych powiązanych z Twoim biznesem.

Wpływ SEO na Twoją stronę internetową

W SXO nie ma mowy o pomijaniu tak istotnego aspektu, jakim jest pozycjonowanie. Z jednej strony jest to spełnienie oczekiwań użytkowników, a z drugiej odpowiedź na algorytmy, które są bezlitosne. W dodatku co jakiś czas są one aktualizowane, aby jeszcze lepiej i atrakcyjniej przedstawiać odpowiedzi na zadane pytanie przez użytkownika. Z tym faktem trzeba się po prostu pogodzić. Właśnie dlatego działania SEO, czyli też SXO, to masa działań, zarówno na samej stronie internetowej, jak i poza nią. Chodzi tu o off-site SEO, czyli działania, które mają na celu wzmocnić pozycję Twojej witryny w sieci. A dzieje się to za pomocą linkowania.

Co konkretnie możesz zyskać, jeśli zajmiesz się SEO profesjonalnie?

  • Większy ruch na stronie internetowej, który generuje większy zysk,
  • przyciąganie na stronę konkretną grupę odbiorców albo osoby zainteresowane danym zagadnieniem,
  • większą rozpoznawalność strony internetowej,
  • merytoryczne i atrakcyjne treści internetowe, nie tylko dla robotów wyszukiwarki, ale także użytkownika,
  • responsywność strony, czyli dopasowanie jej do prawidłowego wyświetlania się na urządzeniach mobilnych,
  • szybsze działanie witryny,
  • wyróżnienie się firmy na tle konkurencji.

O zwiększeniu ruchu na Twojej stronie internetowej nie musimy pisać zbyt wiele. Im więcej użytkowników, tym większa szansa na dokonanie zakupu czy też wysłanie wiadomości. Jeśli jednak chodzi o treści, one są w pozycjonowaniu kluczowe. Przede wszystkim powinny być merytoryczne, atrakcyjne i nasycone frazami. Muszą być również dostosowane do konkretnej branży oraz rodzaju strony internetowej. Inna strategia content marketingu przyda się w e-commerce, a zupełnie innymi prawami rządzi się portal newsowy. Sama treść to jedno, ale jej struktura to drugie. Tu chodzi o używanie nagłówków, zastosowanie grafik czy linkowania wewnętrznego. A to tylko niektóre z czynników, które warto wziąć pod uwagę. Dbając o SEO, masz większą szansę na to, że Twoja witryna będzie ładować się znacznie szybciej niż dotychczas. Zapytasz: po co? Po to, żeby użytkownik się nie znudził i nie opuścił Twojej strony jeszcze przed jej załadowaniem. Przyjmijmy, że jest niecierpliwy i chce uzyskać odpowiedź na zadane pytanie jak najszybciej. SEO to także opisy meta, odpowiednie adresy URL i grafiki.

Widzisz, ile szczegółów ma wpływ na SXO? To masa działań, które mają przynieść dla Ciebie korzyści w formie większej konwersji.

Jak SXO wygląda w praktyce?

SXO to nieprzypadkowe działania. To dopasowanie szeregu usług do Twojego biznesu online. Właśnie dlatego tak ważna jest strategia i analiza Twojej strony internetowej zarówno pod względem SEO, jak i użyteczności. Nic nie dzieje się tu bez przyczyny, a każde działanie ma przynieść skutek. Nie działamy na intuicji, tylko wynikach analiz oraz usługach, o które dbają nasi specjaliści. Jak dokładnie przebiega współpraca?

Poznajemy biznes naszego klienta

Skąd bierze się ruch na stronie internetowej? Jak pozycjonują się teksty? Co jest głównym celem witryny oraz biznesu? Na jakiej konwersji dokładnie nam zależy? Czy jest to zakup produktu, a może pozostawienie kontaktu w formularzu? Na te pytania odpowiadamy sobie już na początku współpracy. Przybliżamy klientowi istotę SXO. Wspólnie omawiamy, w jaki sposób działa i czym się charakteryzuje. To pozwala nam w kolejnych etapach dokładnie określić, na czym powinniśmy się skupić i w jaki sposób pracować nad Twoją stroną. Wszystko po to, abyś wiedział, co będziemy robić oraz jaki ma być tego efekt. Jeśli do tej pory współpracowałeś z firmą, która zajmuje się pozycjonowaniem, sprawdzimy dotychczasowe efekty i wyłapiemy błędy. Doskonale wiemy, że każda branża różni się od siebie. Stąd też dobieramy właściwą strategię i dobieramy dedykowanego opiekuna, który zadba akurat o Twój biznes.

Analiza SEO i UX

Aby ustalić strategię SXO, konieczna jest dokładna analiza. Badania wykonywane są przez wykwalifikowanych ekspertów z wielu dziedzin. Strona internetowa to przecież zbiór pracy copywriterów, pozycjonerów, programistów czy też deweloperów. Każdy detal ma tu ogromne znaczenie, dlatego dokładnie weryfikujemy każdy fragment witryny. Pozwala to na wyłapanie błędów, fraz kluczowych i omówienie struktury strony internetowej. Bierzemy pod uwagę dwa solidne obszary, czyli SEO i UX. Właśnie dlatego analizie podlegają nie tylko aspekty wizualne witryny, ale również teksty. Sprawdzimy, czy Twoja strona internetowa odpowiada potrzebom użytkownikom. Jeśli nie jesteś zadowolony z konwersji, zobaczymy, jakie fragmenty są omijane przez potencjalnych klientów oraz które elementy mogą w tym przeszkadzać. Naszym celem jest przecież maksymalne wykorzystanie potencjału sprzedażowego Twojego biznesu online. Pod uwagę bierzemy nie tylko to, co się dzieje w obrębie Twojej witryny, ale także sprawdzamy działania konkurencji klienta.

Analiza SXO to bliższe przyjrzenie się użytkownikom na Twojej stronie internetowej. Ci mogą dzielić się na kilka grup, między innymi tych, którzy wpisują się w Twoją grupę odbiorców i trafili na Twoją stronę internetową w konkretnym celu, ale nie podjęli żadnych działań. Dlaczego zrezygnowali? Co miało na to wpływ? Brakowało zachęty, a może informacji na temat produktu lub usługi? Zupełnie inaczej postrzegamy użytkownika, który trafił na witrynę i wykonał działanie. Wtedy konieczne jest zadbanie o to, aby nie czuł się zawiedziony z usług. To też idealny moment do nakłonienia go do kolejnych zamówień. Mocny nacisk stawiamy na osoby, które pasują do grupy docelowej, ale jeszcze nie do końca wiedzą, czego poszukują. Wtedy zadaniem witryny jest poinformowanie ich o produkcie czy też usłudze, a także skłonienie do złożenia zamówienia.

Rekomendacje i działanie

Na podstawie analizy SXO, rekomendujemy działania na Twojej stronie internetowej, które mają przynieść realne efekty. Wtedy też powstaje strategia i konkretna oferta, o której możemy w każdej chwili porozmawiać. Teraz czas na działanie, czyli wprowadzenie zmian na Twojej witrynie. Jednak na konkretnych usługach nasza współpraca się nie kończy. Cały czas analizujemy dane, co pozwala nam optymalizować stronę internetową i dopasowywać ją do aktualnych potrzeb. Jak dobrze wiesz, SEO to obszar bardzo dynamiczny, dlatego nieustannie musimy o niego dbać.

Czym różni się SXO od CRO?

Spotkałeś się z usługą CRO i nie wiesz, czy warto się na niej skupić? A może czeka na Ciebie większy zysk, jeśli postawisz na kompleksowe SXO? Zobacz, jakie są różnice pomiędzy tymi działaniami.

Czym jest CRO?

CRO to w wolnym tłumaczeniu Conversion Rate Optimization, czyli metoda, która ma na celu poprawienie wskaźniku konwersji. Na początku, podobnie jak w przypadku przygotowań do wprowadzenia działań SXO, określa się główny cel witryny, a także efekty poboczne, np. zachęta do powrotu użytkowników do porzuconego koszyka. Następnym ważnym krokiem jest analiza, zarówno samej witryny, jak i konkurencji. Pod uwagę brane są elementy wizualne strony internetowej, a także obszary, które mogą być problematyczne dla potencjalnych klientów.

CRO może dotyczyć całej witryny albo wyłącznie landing page’a, który ma na celu skłonić do wypełnienia ankiety, zapisania się do newslettera czy też zakupu jednej usługi, którą proponuje dana firma. Wykonanie akcji jest tu najważniejsze. Właśnie dlatego pod uwagę bierze się stronę wizualną konkretnej witryny, a także jej czytelność, intuicyjność oraz funkcjonalność. W dużym skrócie można stwierdzić, że CRO to taki skuteczny call to action. Sama usługa ma na celu podnieść konwersję, czyli inaczej przynieść realny zysk Twojej firmie. Pod lupę brani są nie tylko użytkownicy, którzy trafili już na stronę zakupową, ale także ci, którzy ją opuścili. W CRO duże znaczenie ma również remarketing, czyli zachęta do zakupu osób, które już były na Twojej stronie internetowej i z jakiegoś powodu ją opuściły.

I jak to w marketingu bywa, istnieje wiele metod, aby wyróżnić się spośród konkurencji oraz zachęcić użytkowników do wykonania danego działania. To proces, który trzeba na bieżąco analizować. Duże znaczenie ma tu również branża, w której konieczne jest przeprowadzenie zmian. Najczęściej stawia się hipotezę, która sugeruje pewną zmianę i pod tym względem wprowadza się zmiany na stronie internetowej. Te nie są przypadkowe. Często też wprowadza się testy, które mają na celu pokazanie dwóm grupom odbiorców różnych wersji witryny. W ten sposób łatwiej można określić, która z nich przynosi większy efekt.

Choć CRO to dość szerokie pojęcie, najczęściej obejmuje optymalizację treści, systemów płatności, informacji, intuicyjności witryny, formularzy oraz szybkości działania całej strony internetowej.

SXO czy CRO?

Pewnie teraz zastanawiasz się, czemu warto postawić na SXO, skoro CRO ma przynieść skuteczną optymalizację strony internetowej i to, co najważniejsze, czyli podwyższenie konwersji? Warto zaznaczyć, że analiza zachowań użytkowników to dość złożony proces. Poza tym, muszą oni najpierw trafić na Twoją stronę internetową. A tu niesamowicie istotne jest pozycjonowanie.

Na SXO składają się nie tylko elementy dotyczące użyteczności strony internetowej, ale także sam etap trafienia na nią przez konkretnego użytkownika. Zależy nam przecież, żeby na witrynę biura podróży trafiła osoba, która chce wyjechać na urlop, a do sklepu z prezentami ten, kto ma zamiar sprawić komuś bliskiemu upominek. Jeśli na dane słowa kluczowe nie będziesz wyświetlać się w wyszukiwarce, trafienie na Twój biznes będzie utrudnione. Skąd potencjalny klient ma wiedzieć, że masz intuicyjną stronę internetową, a zakup na niej jest niesamowicie prosty i szybki? A ponadto oferujesz konkurencyjne ceny? No właśnie.

SXO zdecydowanie szerzej analizuje Twoją stronę internetową. To kompleksowe działanie i optymalizacja witryny, która ma na celu przynieść większy zysk niż do tej pory.

Jak SXO wpływa na e-commerce?

Jak już wspominaliśmy wcześniej, SXO to dość złożony proces, który jest przydatny nie tylko na stronie internetowej, która proponuje konkretne usługi. Może podnieść konwersję, jeśli celem witryny ma być pozostawienie kontaktu czy też wypełnienie formularza. Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, powinieneś szczególnie zainteresować się kwestią SEO i UX. Co możesz w ten sposób poprawić?

Wyższa pozycja w wyszukiwarce

Zmieniające się algorytmy to zmora każdego marketingowca oraz właściciela sklepu internetowego. Właśnie dlatego liczy się tu ciągła optymalizacja i regularna analiza tego, co się dzieje na Twojej stronie internetowej. Dzięki SXO masz pewność, że Twój e-commerce nadąży za zmianami, a nawet wyprzedzi konkurencję.

Atrakcyjne treści dla użytkownika

Kiedy użytkownik trafia na Twoją stronę internetową, albo jeszcze nie wie, że chce dokonać zakupu i wtedy liczy na więcej informacji o produkcie czy też usłudze, albo jest zdecydowany i tu liczy się odpowiednia zachęta. Niezależnie od tego, z jakim celem się pojawia, trzeba go skutecznie przekonać. Content marketing to działania, które opierają się na oczekiwaniach i potrzebach klientów. Nie wystarczy sama informacja o produkcie. Treści mają wspierać użytkownika przez cały proces zakupu, od momentu zapoznania się z ofertą, po czas po zakupie. Oczywiście muszą być też dobrze zoptymalizowane pod SEO, dlatego SXO pełni tu kluczową rolę.

Optymalizację ścieżki zakupowej

SXO gwarantuje prostą i intuicyjną ścieżkę zakupową dla Twojego potencjalnego klienta. Od momentu znalezienia strony internetowej w wyszukiwarce po zakup zakończony sukcesem. Niezależnie od tego, jak jest rozbudowany Twój e-commerce oraz ile decyzji musi podjąć użytkownik, zanim finalnie zapłaci za usługę, cała ścieżka zakupu nie powinna sprawiać problemu przeciętnemu Kowalskiemu. Dzięki temu klient nie zrezygnuje w trakcie z zakupu, ze względu na to, że coś jest niezrozumiałe albo budzi u niego niepokój. Im bardziej czytelna ścieżka klienta, tym lepiej dla Ciebie i Twojego biznesu. I tu istotne jest właśnie SXO.

Większą konwersję, czyli liczbę transakcji

Naszym celem nie jest to, aby na Twoją stronę trafiało więcej użytkowników tylko to, aby jak najwięcej ruchu generowało jak najwięcej transakcji. Wiele już wspominaliśmy o konwersji, bo to ona jest tu kluczowa. Kiedy użytkownik trafi już na Twój e-commerce, zróbmy wszystko, aby podjął konkretne działanie. Ma na to wpływ masa czynników, ale bez obaw. Dokładnie je przeanalizujemy i zoptymalizujemy Twoją stronę w taki sposób, aby SXO szybko przełożyło się na zysk.

Optymalizację strony WWW

Długi czas ładowania strony internetowej, błędy w kodzie HTML, niedociągnięcia wizualne brak narzędzi analitycznych czy nieważny certyfikat SSL to tylko niektóre z elementów wpływających na niski stopień konwersji w Twoim e-commerce. Twoja strona internetowa musi być szybka, bezpieczna i funkcjonalna. Zarówno informacje, jak i forma zakupu powinna być podana użytkownikowi w sposób jasny oraz atrakcyjny. Tylko wtedy nie będzie się zastanawiał, jakie działanie ma teraz podjąć, co w efekcie może przynieść opuszczenie witryny.

Ciągła analiza pod względem SEO i UX

Testy A/B, analiza zachowań użytkowników na stronie internetowej, sprawdzanie pozycji w wyszukiwarce to również bardzo istotne aspekty SXO. Dobrze skonstruowana strategia, plan działań i rekomendacje to jeszcze nie wszystko. Trzeba dalej wyciągać wnioski i rozwijać biznes. Właśnie dlatego same wprowadzenie zmian na stronie internetowej nic nie da. Ich analiza oraz sprawdzanie zachowań potencjalnych klientów to równie ważny element SXO.

Korzyści dla Twojego biznesu dzięki SXO

Niezależnie od tego, jaką branżą się zajmujesz, masz pewność, że SXO wpłynie pozytywnie na Twój biznes. Strona internetowa, wizytówka Twojej firmy czy też rozbudowany e-commerce powinien mieć dobrze zaplanowaną strategię działań, które mają na celu dotrzeć do potencjalnych klientów. Skutek? Dobrze prosperujący biznes. Zobacz, jakie korzyści płyną z SXO.

Budowanie zasięgu

Zacznijmy od podstaw. Celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Jeśli skupisz się na SEO, będziesz miał pewność, że użytkownicy, którzy szukają danej frazy kluczowej, trafią do Ciebie, a nie do konkurencji. Wymaga to przygotowania odpowiedniej strategii oraz optymalizacji. Nie da się jednak z dnia na dzień poprawić widoczności Twojej strony internetowej w wyszukiwarce i wylądować w TOP10. Wymaga to odpowiedniego zasobu wiedzy, doświadczenia, testów oraz ich analizy. Stosowanie nowych rozwiązań musi być też dostosowane do aktualnych wymogów algorytmów. Im częściej będziesz się wyświetlać w wyszukiwarce, tym bardziej stabilną pozycję na rynku osiągniesz.

Jeśli zadbasz o pozycjonowanie, przy okazji zyskasz też o wiele więcej niż tylko zbudowanie zasięgu oraz wyższą pozycję w wyszukiwarce. Sprawdź poniżej, jakie jeszcze korzyści niesie SXO.

Odpowiednia responsywność witryny

Dokładna optymalizacja strony internetowej to nie tylko aspekty wizualne, ale także jej responsywność. Oznacza to, że zmiany w witrynie powinny rozpocząć się od tego, co najważniejsze, czyli dopasowania jej do potrzeb użytkowników. Przeglądanie stron czy sklepu na smartfonie to już codzienność. Właśnie dlatego powinny być one dostosowane do mniejszych ekranów. Prawidłowe wyświetlanie się na różnych urządzeniach może mieć wpływ na większy ruch i większe zaangażowanie na Twojej stronie internetowej.

Bogatszy content na stronie

Treść na stronie internetowej powinna być unikalna, atrakcyjna i merytoryczna. Jednocześnie naszpikowana słowami kluczowymi w naturalny sposób, aby SXO przynosiło skuteczny efekt. Jeśli postawisz na tę usługę, zyskasz treść, która będzie przyciągać użytkowników, informować ich o korzyściach Twojego produktu, a także zachęcać do zakupu. Content powinien być dopasowany do branży, to jest pewne. Jednak innego rodzaju tekstów potrzebuje rozbudowany e-commerce, a zupełnie inaczej komunikują się redaktorzy na portalu newsowym. Warto to wziąć pod uwagę, wybierając firmę do współpracy przy SXO. Ponadto sam content powinien być przyjazny i atrakcyjny dla użytkowników. Zadbanie od A do Z o formę artykułu, linkowanie wewnętrzne czy zastosowanie grafik musi być dostosowane do konkretnej strony internetowej.

Atrakcyjna i funkcjonalna wizualnie strona internetowa

Każda strona internetowa powinna być dostosowana do potrzeb odwiedzających. Pewnie teraz zastanawiasz się, skąd możesz wiedzieć, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po Twojej witrynie? Które obszary pomijają? Gdzie rezygnują z dalszego odwiedzania strony i ją wyłączają? Dobrze trafiłeś, ponieważ znamy odpowiedź na te pytania! Dzięki specjalnym narzędziom i doświadczeniu w SXO szybko dowiemy się, jak zachowują się użytkownicy na Twojej witrynie. W ten sposób, przystosujemy ją zarówno pod względem wizualnym, jak i funkcjonalnym. Co jest ważniejsze od pierwszego wrażenia? DOBRE pierwsze wrażenie! Współpraca z Grupa iCEA to inwestycja w Twoją stronę internetową, która przyniesie realne korzyści.

Większa liczba transakcji

Im większy ruch, tym większe szanse na sprzedaż. Oczywiście użytkownicy na Twojej stronie internetowej nie powinni być przypadkowi. To określona grupa odbiorców, do której dzięki SXO łatwiej Ci będzie trafić. Jeśli chcesz zainwestować w rozwój swojej firmy, postaw na pozycjonowanie i UX. Zwiększenie liczby konwersji szybko przełoży się na realne pieniądze dla Ciebie.

Czy warto inwestować w SXO?

Jeśli mowa o działaniach marketingowych, które mają na celu zwiększyć konwersję na Twojej stronie internetowej, i tym samym polepszyć sprzedaż, chyba nie musimy Cię przekonywać do tego, że warto zainwestować w SXO. Jednym z plusów jest to, że jest to usługa, dzięki której kompleksowo zajmiemy się Twoim biznesem.

W tym samym czasie zajmiemy się wszystkimi najważniejszymi aspektami Twojej witryny. Poznamy jej mocne i słabe strony. Istotne w SXO jest oczywiście pozycjonowanie, czyli działania on-site i off-site, które mają zwiększyć ruch organiczny. Utworzymy taką stronę internetową, która będzie nie tylko atrakcyjna dla robotów wyszukiwarki, ale także użytkowników. Sprytnie połączymy te dwa aspekty, o które po prostu trzeba zadbać, aby biznes online mógł zacząć przynosić większe korzyści sprzedażowe. Poza SEO istotny jest UX, czyli stworzenie takiej strony, która nie będzie odstraszać potencjalnych klientów, tylko przyciągać. Pierwsze dobre wrażenie, prosta i intuicyjna nawigacja, przemyślane rozmieszczenie przycisków przyczyni się do tego, że stanie się ona przyjazna dla użytkowników. A ci mają pewne wymagania, co do użyteczności witryn. Dzięki naszemu doświadczeniu i odpowiednim narzędziom będziemy to wiedzieć. Jak widzisz, warto zainwestować w SXO, aby połączyć dwa największe filary, które mają wpływ na ruch i sprzedaż.

Poza SEO i UX, odświeżymy content na Twojej stronie i dostarczymy wysokiej jakości teksty. Skupimy się również na ścieżce konwersji, aby generowała jak najwięcej leadów. Przy okazji Twoja witryna będzie szybciej się ładować, zyska responsywność oraz atrakcyjny wygląd.

SXO to działania kompleksowe. Ponadto nie może zamykać się w kilku konkretnych usługach. To proces, który trzeba na bieżąco analizować. Każdy biznes rządzi się innymi prawami, dlatego naszym zadaniem jest optymalizować stronę internetową w taki sposób, aby była to odpowiedź na potrzeby potencjalnych klientów. Ma być widoczna w Google, prosta, intuicyjna, a przede wszystkim skuteczna.

Kiedy warto zainwestować w SXO?

  • Masz już biznes online i ruch na stronie internetowej, ale użytkownicy nie podejmują działań,
  • chcesz wystartować ze swoim biznesem online i nie wiesz, od czego zacząć,
  • pojawiły się negatywne opinie i problemy z funkcjonalnością Twojej strony internetowej,
  • coraz więcej klientów nie realizuje do końca zakupów,
  • masz stronę internetową, ale nie trafiają na nią użytkownicy z wyszukiwarki,
  • od jakiegoś czasu nie ma wzrostu przychodów lub są one niższe,
  • masz problem z niespójną komunikacją i nie potrafisz zachęcić użytkowników do podjęcia działania,
  • widzisz, że w Internecie pojawia się coraz więcej konkurencyjnych stron i nie chcesz pozostać w tyle.

Jak widzisz, w SXO warto zainwestować nie tylko na początku swojej przygody w biznesie online. Oczywiście im szybciej zajmiesz się pozycjonowaniem, tym lepiej. To samo dotyczy także UX. Stworzenie pierwszej strony internetowej, która odpowiada potrzebom użytkowników, jest niesamowicie ważne. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby zainwestować w SXO, kiedy e-commerce czy portal informacyjny już działa. Nawet jeśli przynosi zysk, zawsze może być on jeszcze wyższy. Jeśli nie widzisz poprawy albo przychody są znacznie niższe, warto przyjrzeć się bliżej temu zagadnieniu. Dzięki temu, że zwiększymy konwersję, zajmiemy się porzuconymi koszykami i zrobimy wszystko, aby użytkownicy wracali na Twoją witrynę, będziesz mógł mieć jeszcze lepszą oraz stabilniejszą pozycję na rynku. Jeśli do tej pory współpracowałeś z jakąś firmą, która zajmowała się pozycjonowaniem czy projektem witryny, z chęcią przeanalizujemy ich działania.

SXO to także odpowiedź na realne problemy naszych klientów. Jeśli pojawia się coraz więcej konkurencji na rynku albo pojawiły się problemy z komunikacją z użytkownikami, to także dobry moment, żeby zacząć działać.

Od czego zależy koszt SXO?

Stawiamy na długofalowe relacje. Przy SXO ważna jest dokładna strategia dopasowana do Twojego biznesu, a także ciągłe działanie. To, co robimy, ma być odpowiedzią na zachowanie użytkowników oraz mieć realny wpływ na zysk w Twojej firmie. Właśnie dlatego SXO to złożona usługa, nad którą pracują doświadczeni specjaliści. To szereg działań, nad którymi skupiają się specjaliści SEO, copywriterzy, deweloperzy, programiści, specjaliści UX, graficy i designerzy UI. Dzięki temu masz pewność, że nie stawiamy na intuicję. Każdy aspekt w SXO ma ogromne znaczenie i może przełożyć się na Twój sukces, na którym nam przecież zależy. Zanim zainwestujesz w tę usługę na pewno chcesz wiedzieć, od czego zależy jej cena. Ta uzależniona jest od wielu czynników.

Aktualna pozycja na rynku

Jest wiele czynników, które wpływają na cenę SXO. Jednym z nich jest aktualna pozycja na rynku. Nasze działania będą związane z tym, jak do tej pory zajmowałeś się swoją stroną internetową, nie tylko pod względem SEO i UX. Ważne jest również to, jak bardzo jest rozpoznawalna Twoja marka oraz jak kształtuje się konkurencja na rynku. Aby to określić, konieczna jest skuteczna analiza, którą zajmiemy się już na początku naszej współpracy. Warto określić cel, zarówno ten główny, jak i poboczne. W ten sposób będziemy wiedzieć, w jakim kierunku chcemy wspólnie podążać. Realnie określimy, co możemy osiągnąć. Od tego właśnie zależy cena SXO.

Wielkość strony internetowej

Prowadzisz rozbudowany portal informacyjny lub e-commerce? A może masz stronę typu one-page, nad którą głównie się skupimy? To będzie miało wpływ na koszt SXO. Wszystko zależy od tego, ile działań będziemy musieli wykonać oraz na czym dokładnie się skupić. Właśnie dlatego naszą współpracę zaczniemy od rozmowy i analizy problemu. Zanim stworzymy odpowiednią strategię, dokładnie przyjrzymy się Twojemu biznesowi online.

Optymalizacja strony internetowej

Zanim zaczniemy działać, sprawdzimy, jak wygląda stan optymalizacji Twojej strony internetowej. Dzięki temu dokładnie ocenimy, nad czym musimy się skupić. Jeśli do tej pory nie zajmowałeś się tym aspektem, będziemy mieć znacznie więcej pracy. Nie oznacza to jednak, że SXO nie przyniesie efektów, wręcz odwrotnie! Wskażemy dotychczasowe błędy, które mogą powodować, że użytkownicy nie podejmują działań na Twojej stronie internetowej. Właśnie dlatego cena SXO zależy od stanu optymalizacji i dotychczasowych działań.

Content i linkowanie

Jeśli do tej pory nie skupiałeś się w ogóle na pozycjonowaniu, pewnie nie zauważasz dużego ruchu organicznego. Naszym zadaniem jest to zmienić. Cena SXO zależy od tego, jak aktualnie wyglądają treści na Twojej stronie internetowej. Bierzemy pod uwagę dotychczasowe linkowanie, zarówno wewnętrzne i zewnętrzne. Sprawdzamy aspekty techniczne Twojej witryny. Być może część dotychczasowych działań będziemy mogli skutecznie wykorzystać i kontynuować opracowaną wcześniej strategię. Przeanalizujemy to, co udało się już osiągnąć dzięki Twoim działaniom albo w wyniku współpracy z poprzednią agencją.

Konkurencyjność fraz kluczowych

Praca nad pozycjonowaniem ma charakter ciągły. Nie wystarczy jednorazowo zmienić treści na stronie internetowej i czekać, aż wybije się ona w wyszukiwarce. Na SEO składa się wiele czynników, w tym np. historia i reputacja domeny, dotychczasowe linkowanie czy szybkość ładowania się witryny. Przeanalizujemy ją pod każdym kątem, aby ustalić odpowiednią strategię. Sprawdzimy to, co bardzo istotne w pozycjonowaniu, czyli konkurencyjność fraz kluczowych. Koszt SXO zależy od tego, ile pracy nas czeka przy pozycjonowaniu. Czy to jest biznes lokalny? Czy główna fraza kluczowa ma już mocną konkurencję? Wszystkie te czynniki bezpośrednio wpływają na naszą pracę i pozwalają w jak najdokładniejszy sposób dopasować budżet klienta do proponowanych działań.

Jak przebiega audyt SXO?

Jeśli chcesz zacząć działać kompleksowo i spojrzeć na swoją stronę internetową pod wieloma aspektami, konieczny jest audyt SXO. Dzięki temu dowiemy się więcej o Twojej witrynie, jej skuteczności, a także efektach dotychczasowych działań. Pozwala to wspólnie określić cel oraz strategię marketingową.

Audyt SXO to także punkt wyjścia do wprowadzenia zmian na stronie internetowej. Na podstawie dogłębnej analizy, wyciągamy wnioski i przekazujemy klientowi nasze rekomendacje.

Co dokładnie badamy?

Analiza SEO

Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie musisz znać się na pozycjonowaniu, dlatego zapoznamy Cię z jego głównymi założeniami. Wspólnie zastanowimy się nad tym, jakie dotychczas popełniono błędy oraz co możemy dokładnie osiągnąć.

Na początku sprawdzamy historię domeny, która ma duży wpływ na to, co będzie działo się w przyszłości z Twoją stroną internetową. Musimy przeanalizować budowę strony, jej strukturę oraz obecną pozycję, wszystko pod względem pozycjonowania. Ustalamy również, jak prezentuje się konkretna witryna na tle konkurencji. Analiza SEO obejmuje również profil linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Sprawdzamy, jak wyświetla się strona internetowa na urządzeniach mobilnych, czy jest ona funkcjonalna, jak długo ładuje się strona oraz czy jest pozbawiona błędów w kodzie HTML. Dokładnie analizujemy tagi title oraz description na stronie głównej, kategoriach, produktach czy artykułach. Nie możemy zapomnieć też o treściach w witrynie. Musimy dowiedzieć się, czy jest ona atrakcyjna, dobrze skonstruowana pod względem fraz kluczowych oraz czy posiada zamieszczone poprawnie nagłówki. Na SXO mają wpływ również aspekty techniczne, takie jak szybkość pracy serwera czy poprawność przekierowań. Wykonując audyt SXO, musimy wziąć pod uwagę wszystkie te kwestie,.

Analiza UX

Analiza UX, inaczej użyteczności strony internetowej polega na sprawdzeniu, czy jest ona dopasowana do potrzeb użytkowników. Musimy ocenić jej strukturę i nawigację. W ten sposób badamy między innymi, czy Klient bez problemu znajdzie na stronie informacje, których aktualnie szuka. Sprawdzamy, które obszary funkcjonowania domeny stanowią problem podczas przechodzenia z jednej podstrony na drugą. Podstawą do analizy jest też to, czy użytkownik dostaje odpowiedź na pytanie, które zadał np. wpisując frazę kluczową w wyszukiwarkę i trafiając na Twoją stronę. UX to również wysokiej jakości teksty, przejrzyste formularze kontaktowe, widgety, pop-upy oraz poprawność działania systemów płatności. Każdy z tych elementów analizujemy pod kątem użyteczności, nie zapominając przy tym o odpowiednim pozycjonowaniu.

Naszym zadaniem jest przeprowadzić badania UX i omówić wspólnie przykładowe błędy. Przygotujemy raport audytu i zaproponujemy swoje rekomendacje. Już na tym etapie jesteśmy w stanie stwierdzić, co wspólnie możemy osiągnąć oraz jak będzie wyglądać strategia dalszych działań.

Analiza dotychczasowych działań

Tak jak wspominaliśmy wcześniej, podczas analizy SXO, bierzemy pod uwagę dotychczasowe działania. Niezależnie od tego, czy prowadziłeś je samodzielnie, czy z pomocą agencji marketingowej. Sprawdzimy poprawność skonfigurowanych narzędzi do analizy danych. Omówimy działania z wykorzystaniem Google Search Console, a także przybliżymy istotę Google Analytics z perspektywy rozwoju Twojego biznesu. Zobaczymy, jak prezentuje się dotychczasowy ruch organiczny i czy przekłada się on na konwersję. Ocenimy, czy jest założona wizytówka Google i spełnia ona dotychczasowe założenia.

Cała strategia SXO opiera się również na działaniach dopasowanych do konkretnej branży. Właśnie dlatego musimy przeanalizować, co możemy osiągnąć, zwracając szczególną uwagę na profil Twojego biznesu online.

Jak przebiega usługa SXO?

Początek współpracy

W pierwszych miesiącach stawiamy na dane, które pozwolą nam przygotować się do dalszych prac związanych z indeksowaniem strony. Audyt techniczny przybliża nam strukturę Twojej domeny, zawarte w niej treści i wynikające z nich słabe punkty. Sprawdzamy również działania, które prowadzi Twoja bezpośrednia konkurencja. Bierzemy pod uwagę zarówno użyteczność strony internetowej, jak i jej pozycję w wyszukiwarce.

Zaczynamy jednak od najważniejszego, czyli poznania biznesu naszego klienta. Chcemy wiedzieć, na czym mamy się dokładnie skupić, aby maksymalnie wykorzystać potencjał strony internetowej. Omawiamy aspekty, o które koniecznie trzeba zadbać. Wyłapujemy błędy i analizujemy dotychczasowe efekty działań, jeśli takie były prowadzone. Wszystko to pozwala nam stworzyć skuteczną strategię oraz wdrożyć optymalizację. Nie opieramy się na intuicji, tylko wynikach badań audytu i tego, co widzimy w naszych specjalistycznych narzędziach.

Skąd biorą się użytkownicy na Twojej witrynie? Jakie zapytania w wyszukiwarce prowadzą ich właśnie do Ciebie? Czy chętnie podejmują działania na Twojej stronie? A może rezygnują z jej przeglądania i zastanawiasz się, dlaczego tak się dzieje? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć, aby omówić konkretne działania. Wprowadzamy klienta w dziedziny pozycjonowania i użyteczności witryny. Wszystko po to, aby wspólnie osiągnąć zamierzony cel. Dobierzemy również indywidualnego opiekuna, który zadba o Twoje interesy w Internecie.

Kolejne miesiące

Jak dalej wygląda nasza współpraca? Znając mankamenty Twojej strony, przystępujemy do wdrażania zmian pod kątem SEO. W tym czasie nasi specjaliści UX konfigurują i zaczynają nagrywać sesje użytkowników, żeby lepiej poznać zachowania osób, które odwiedzają Twoją stronę. Poprawiamy to, nad czym trzeba jeszcze popracować, aby osiągnąć większy sukces.

Przykładem naszych działań są sugestie dot. zmian rozmieszczenia elementów na stronie internetowej, tak aby użytkownik w jak najbardziej intuicyjny sposób poruszał się po Twojej domenie. Natomiast odpowiedni dobór fontów i grafik będą miały wpływ na estetykę oraz wizualne aspekty. Wszystko po to, aby zatrzymać użytkownika na stronie internetowej, na której ma się on czuć swobodnie i przyjemnie. Nie zapominamy też o pozycjonowaniu. Chcemy, aby witryna była widoczna na tle konkurencji. Monitorujemy i optymalizujemy działania w taki sposób, aby rozwinąć Twój biznes online. Przyglądamy się bliżej treści na stronie internetowej i, jeśli jest to konieczne, wprowadzamy w nich zmiany.

Decyzje biznesowe, które podejmujemy, opierają się na wieloletnim doświadczeniu i dokładnej znajomości branży. W pracy z klientem stawiamy na edukację i świadomość klienta na temat wprowadzanych zmian. Na każdym etapie współpracy nasz klient dokładnie wie, co się dzieje i po co. Tylko wtedy możemy wspólnie osiągnąć cel. Opieramy to na naszej szerokiej wiedzy, specjalistycznych narzędziach oraz doświadczeniu w marketingu internetowym.

Analiza rezultatów

Czas sprawdzić pierwsze efekty wdrożonych przez nas działań. Analizujemy m.in. zmiany w statystykach widoczności strony, liczbie konwersji, porzuconych koszykach czy zarejestrowanych użytkowników. Wszystkie wdrożone nasze zmiany nie mogą być przypadkiem. Właśnie dlatego tak istotna jest analiza tego, co zostało już wdrożone. Skupiamy się na aspektach wizualnych i funkcjonalności strony internetowej. Analizujemy, czy użytkownicy podejmują większą liczbę działań oraz jak poruszają się po witrynie.

Czy miejsca, które wcześniej sprawiały problemy, są już bardziej intuicyjne? Jak wygląda ścieżka zakupowa klienta? Czy zostawia on po sobie ślad w postaci wypełnionego formularza albo zakupu? Wszystkie te aspekty ponownie analizujemy, aby wiedzieć, czy wybrana strategia jest odpowiednia. Sprawdzamy też, jak wygląda widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. Analizujemy, skąd jest ruch oraz jaki procent jego stanowią wejścia organiczne.

Po kilku miesiącach efekty powinny być już widoczne, jednak pozycjonowanie to proces, nad którym warto pochylić się nieco dłużej. Na każdym etapie współpracujemy z wybitnymi specjalistami w dziedzinie SEO i UX. Właśnie dlatego pierwsze efekty będą stanowić krok w stronę Twojego sukcesu w sieci.

Dalsza optymalizacja

Nasza praca nad Twoją stroną nigdy się nie kończy. W oparciu o uzyskiwane na bieżąco dane dokonujemy kolejnych poprawek, stale optymalizując skuteczność prowadzonych dla Ciebie działań. Tak jak wspominaliśmy, SXO to nie jednorazowa usługa, która od razu po wdrożeniu zmian, jest puszczona w niepamięć. Dla nas liczy się ciągła optymalizacja oraz analiza dotychczasowych działań. Tylko w ten sposób możemy zwiększyć konwersję oraz przekonać klientów do powrotu na Twoją stronę internetową. Nasza wiedza pozwala na projektowanie doświadczeń użytkownika. A te mogą się zmieniać z biegiem czasu. To samo dotyczy pozycjonowania. Jeśli miałeś z nim wcześniej styczność, dobrze wiesz, że liczy się utrzymanie wysokiej pozycji witryny. Tak samo, jak dostosowywanie działań do zmieniających się algorytmów. SXO to ciągła praca nad tym, co najważniejsze na Twojej stronie internetowej. A wraz z pierwszymi efektami, wzrośnie zainteresowanie Twoim biznesem online, niezależnie od branży, a także zaufanie do Twojej marki. Wspólnie osiągniemy cel, który przełoży się na realne zyski firmy. Brzmi świetnie, prawda? Zacznijmy działać!

Czas wniosków i decyzji

Po dwunastu miesiącach podsumowujemy dotychczasową pracę oraz wspólnie przygotowujemy plan działań na kolejny rok. To idealny moment na rozszerzenie zakresu współpracy. Udało się osiągnąć główny cel? To może warto skupić się na jeszcze szerszych działaniach, np. powracających użytkownikach czy innych rodzajach konwersji na Twojej witrynie. Ciągły rozwój to podstawa każdego biznesu online. Kolejny plan działań ma na celu wzmocnić Twoją pozycję na rynku maksymalnie wykorzystując SXO.

Prowadzisz sklep internetowy albo działasz w e-commerce? Możemy wzmocnić Twoją pozycję na rynku, np. pozyskać zapisy do Newslettera albo stworzyć listę życzeń klientów. Im więcej działań opartych na dokładnej analizie i strategii SEO oraz UX, będziesz mógł rozwinąć skrzydła i poszerzyć rodzaje konwersji.

Jeśli jesteś właścicielem firmy, która skupia się na konkretnych usługach, zajmiemy się dodatkowymi celami. Wypełnienie ankiety? Poradniki dla klientów? A może wideo, które będzie wsparciem Twojego biznesu? Sprawdzimy, w czym tkwi największy potencjał i pójdziemy tą drogą.

Dzięki SXO możesz też działać na szeroko pojętych portalach informacyjnych i w serwisach, w których najważniejszą funkcję pełni tekst. Zwiększymy czas przebywania na stronie albo intuicyjne przechodzenie z jednego artykułu na drugi. Wspólnie określimy, nad czym jeszcze warto popracować i co możemy zmienić dzięki SXO.

Czy warto wykonywać audyt SXO samodzielnie?

Audyt SXO to kompleksowa analiza struktury strony pod względem treści i aspektów technicznych. Jest rozbudowanym procesem, wymagającym wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Osoba przeprowadzająca audyt musi kompleksowo znać najważniejsze kwestie wpływające zarówno na SEO, jak i User Experience (UX), które składają się na SXO.

W niektórych przypadkach możesz samemu sprawdzić, czy Twoja strona wymaga działań w kierunku SXO. Kiedy warto pokusić się o przeprowadzenie podstawowego audytu SXO na własną rękę? Jakie przyniesie korzyści? W jaki sposób możesz go przeprowadzić?
W jakiej sytuacji wskazane jest sprawdzenie SXO na własną rękę?
Pamiętaj, że audyt SXO bez niezbędnej wiedzy i umiejętności będzie wyłącznie wskazówką, która pomoże Ci zaplanować dalsze działania i podjąć decyzję o zamówieniu profesjonalnego, kompleksowego audytu, który dla Ciebie przeprowadzimy.

W jakich sytuacjach warto kontrolować stan SXO własnej strony? Jeżeli zauważyłeś, że ruch na Twojej witrynie spada, konwersja użytkowników nie jest taką, jaką oczekujesz i ‒ co za tym idzie ‒ sprzedaż maleje, to znak, że coś nieprawidłowego dzieje się z Twoim serwisem.

Własną kontrolę możesz przeprowadzać również co jakiś czas, w celu kontroli wyników strony, a także, żeby sprawdzić, czy działania naszej agencji są zgodnie z Twoimi oczekiwaniami!

Jakie korzyści może przynieść samodzielnie wykonany audyt SXO?

Istnieje kilka powodów, dla których samodzielnie przeprowadzony audyt, oparty na kontroli SEO i UX, będzie dobrym rozwiązaniem. Jakie są to korzyści?

  • To pierwszy krok do zmian SXO na Twojej stronie ‒ własnoręcznie przeprowadzony, prosty audyt jest dobrym rozpoczęciem prac nad optymalizacją witryny.
  • Zobaczysz, że profesjonalne działania SXO będą dobrym rozwiązaniem ‒ jeżeli nie jesteś przekonany do prac nad SXO, to przeprowadzona przez Ciebie kontrola pokaże Ci wymierne efekty pracy nad SEO i UX.
  • Będziesz miał kontrolę nad postępami prac agencji ‒ w czasie naszych działań nad SXO możesz samodzielnie sprawdzać, jakie daje efekty.
  • Poznasz lepiej aspekty wpływające na ruch na Twojej witrynie ‒ samodzielny audyt SXO umożliwi Ci rozeznanie się we współczesnych trendach i ułatwi zapoznanie z mechanizmami wpływającymi na SEO i UX.

Co powinieneś sprawdzić podczas przeprowadzania własnego audytu SXO?

Zwróć uwagę na to, że nie jesteś w stanie przeprowadzić kompleksowej analizy wyjściowej SXO. Takie działania zostaw profesjonalistom. Ty skup się natomiast na kwestiach, które możesz skontrolować.

Przede wszystkim dokładnie przeanalizuj teksty na Twojej stronie. UX wymaga dobrych, prosprzedażowych treści. Nie może być w nich literówek, błędów gramatycznych czy duplikatów. Wyłącznie wysokiej jakości, unikalne opisy produktów czy kategorii pomogą Ci zwiększyć ruch na stronie oraz przekonać potencjalnych użytkowników do podjęcia decyzji o zakupie Twojego produktu.

Możesz także podejść krytycznie do kwestii layoutu. Ten powinien być przejrzysty, zachęcać klientów do konwersji i działań na stronie. Sprawdź, czy wspomniany element nie wymaga zmian i czy rzeczywiście jest atrakcyjny dla osób odwiedzających witrynę. Możesz przeanalizować również, czy na stronie łatwo się odnaleźć, a także czy elementy najbardziej istotne są odpowiednio widoczne. Pamiętaj, że samodzielny audyt ma sens tylko, gdy naprawdę krytycznie podejdziesz do każdego z wymienionych aspektów.

Kiedy zobaczysz pierwsze efekty działań SXO?

Prowadząc działania SEO i UX na pewno oczekujesz, że przyniosą one wymierne efekty w postaci zwiększenia ruchu na Twojej witrynie internetowej, a ostatecznie przełożą się na bardziej efektywną sprzedaż. Nie wszystko jesteś w stanie osiągnąć jednak od razu. Kiedy możesz spodziewać się pierwszych wyników poprawy SXO? Jak długo powinien trwać cały proces?

Zwróć uwagę na to, że działania związane z poprawą SXO na Twojej witrynie są długofalowe. Nie mają tak naprawdę ostatecznego etapu, bo poprawa pozycjonowania czy czytelności witryny powinna iść w parze z nowymi trendami. Tylko dostosowując się sukcesywnie do wytycznych rynku, możesz obserwować ciągłe zwiększenie efektywności prac nad SXO.

Ile czasu minie, zanim zaobserwujesz pierwsze efekty działań SXO?

Podstawa pracy nad SXO polega na kompleksowym przeanalizowaniu bieżącej sytuacji oraz określeniu działań naprawczych. Sporo czasu pochłonie więc przeprowadzenie dokładnego audytu SXO. Dopiero po tym przyjdzie czas na wdrażanie kolejnych punktów i poprawy optymalizacji witryny.

Kiedy więc możesz spodziewać się początkowych i widocznych efektów działań przy SEO i UX? Najczęściej to czas od 3 do 6 miesięcy. Wszystko zależy oczywiście, w jakim stanie jest Twoja witryna. Jeżeli wymaga kompleksowego przebudowania (a niekiedy nawet stworzenia od podstaw) to na efekty SXO będziesz musiał poczekać dłużej. Z kolei kosmetyczne zmiany związane z UX i skupienie się np. na samych technicznych aspektach SEO, skrócą czas oczekiwania na pierwsze efekty i te pojawią się szybciej.

Pamiętaj, że profesjonalne działania związane z SEO i UX wymagają intensywnego nakładu pracy. Dopiero wdrożenie wielu czynników przekłada się na zwiększony ruch i konwersję użytkowników. W SXO wskazana jest cierpliwość i konsekwencja. Tylko w ten sposób możesz cieszyć się z efektów pracy nad optymalizacją.

Jakich efektów możesz spodziewać się na początku?

Na początku efekty nie będą bardzo widoczne. Nie spodziewaj się, że od razu sprzedaż Twoich produktów będzie dużo wyższa niż przed wprowadzaniem kolejnych etapów SXO. Z pewnością zaobserwujesz zwiększony ruch na Twojej stronie internetowej, nie będzie on jednak bardzo duży i raczej nie przełoży się na diametralne zwiększenie sprzedaży. Podstawowym, pierwszym efektem prac nad SXO będzie jednak to, że treści na witrynie staną się bardziej przyjazne (np. nawigacja w witrynie stanie się łatwiejsza, a użytkownicy szybciej odnajdą określone produkty).

Jeżeli chodzi o sprzedaż, to ten aspekt zacznie zwiększać się po około roku prowadzenia kompleksowych działań nad SXO. To wtedy Twoje obroty wzrosną, a inwestycja w SEO i UX zacznie się zwracać.

W jaki sposób możesz śledzić efekty działań SXO?

Istnieje kilka sposobów, które pozwolą Ci zauważyć pierwsze efekty pracy nad SXO. Przede wszystkim Twoja strona diametralnie się zmieni i stanie się dużo bardziej przyjazna dla użytkowników. Zwiększoną liczbę unikalnych odsłon możesz zaobserwować dzięki programom analitycznym takim jak Google Analytics. Za pomocą wielu narzędzi sprawdzisz także PageRank swojej domeny.

Pamiętaj, że prowadzone przez nas działania są transparentne i sukcesywnie dzielimy się z Tobą ich wynikami. Będziesz dostawał kompleksowe raporty dotyczące efektów pracy nad SXO. Dzięki temu dowiesz się wszystkiego o postępach i na pewno zdasz sobie sprawę z możliwości optymalizacji SEO i UX.

Jak wybrać najlepszą agencję SXO?

Wybór odpowiedniej agencji SXO to kluczowa kwestia, jeśli chcesz odpowiednio wykorzystać potencjał swojej witryny i zwiększyć ruch oraz sprzedaż. W jaki sposób znaleźć najlepszą firmę do prowadzenia działań? Czym powinna się charakteryzować? Spójrz jakie cechy sprawiają, że agencja SXO jest warta Twojego zaufania!

Stawiając na odpowiedniej klasy firmę, prowadzącą działania SEO i UX, zwróć uwagę przede wszystkim na doświadczenie, zakres możliwości i współpracę z dotychczasowymi podmiotami. Sukces klientów agencji to znak, że zdecydowanie możesz jej ufać!

Jakie cechy ma agencja SXO warta współpracy?

Przede wszystkim odpowiednia agencja SXO rozpoczyna współpracę od określenia działań i przeprowadzenia kompleksowego audytu. Z jednej strony jej pracownicy będą dokładnie analizować budowę Twojej strony internetowej, skład tekstów i ich walory sprzedażowe. Będą kompleksowo sprawdzać działania konkurencji, charakterystykę Twojej branży i grupy docelowej.

Z drugiej najlepsza agencja SXO będzie rozmawiać z Tobą o oczekiwanych celach, klientach, do których adresujesz swoje produkty, a także ważnych dla Ciebie kwestiach. To od Twoich opinii powinny zależeć podejmowane przez agencję kroki. W końcu jesteś ekspertem w swojej dziedzinie!

Po dokładnym rozpoznaniu tematu agencja SXO zabierze się do działania. Dokładnie wskaże Ci, jakie prace będą podejmowane w określonym czasie. Każdy krok będzie transparentny i czytelny dla klienta. Pamiętaj, że firma prowadząca dla Ciebie działania SEO i UX powinna wskazać Ci zalety planowanych prac. Dotyczy to między innymi:

  • zmian contentu na Twojej witrynie;
  • przebudowania struktury strony wraz z jej mapą i systemem lokalizacji;
  • link buildingu.

Najlepiej, jeżeli wszystkie te kwestie zostaną omówione już na początku współpracy. To wskazuje na profesjonalizm agencji SXO oraz to, że jej pracownicy traktują Cię jako kompetentnego partnera. Poza tym wyspecjalizowane agencje posiadają certyfikaty świadczące o swoich kompetencjach, rozbudowane działy techniczne i contentowe, specjalistów od linkowania oraz są na bieżąco ze wszystkimi nowinkami, które wpływają na efekty SEO i UX. My wpisujemy się we wszystkie powyższe cechy.

Jak znaleźć odpowiednią agencję do działań SEO i UX?

Poszukując agencji SXO wysokiej klasy, powinieneś rozpocząć od analizy dotychczasowych działań i opinii od klientów z poprzednich realizacji. Jeżeli firma może pochwalić się licznymi rekomendacjami, jej wizytówka Google pełna jest pochwał, a do tego witryny, nad którymi agencja pracowała mają wysokie współczynniki sprzedaży, to zdecydowanie warto pokusić się na rozmowę z jej pracownikiem.

Jeżeli dojdzie już do rozmowy, zapytaj przedstawiciela agencji o wstępnie planowane kroki, zakres prowadzonego audytu, przybliżony termin pierwszych efektów działań i ich szczegóły. W przypadku konkretnych, analitycznych i rozbudowanych odpowiedzi, możesz oczekiwać współpracy opartej na profesjonalizmie i wysokich kompetencjach. W takim przypadku zdecydowanie warto rozpocząć pracę, aby zoptymalizować UX i SEO na własnej stronie internetowej.

Jak SXO wpływa na wzrost konwersji i sprzedaży w sklepie internetowym?

Z działań opartych na optymalizacji SEO oraz UX wynika wiele korzyści. Jeśli strona internetowa stanie się przyjazna klientom, zacznie być częściej wyświetlana w wynikach wyszukiwania, a potencjalni użytkownicy będą wchodzić w konwersję z witryną, co przekłada się na ostateczną sprzedaż. Dlaczego tak się dzieje? Które działania SXO wpływają na zwiększenie obrotów?

Zwróć uwagę na to, że tylko profesjonalnie wyglądający, zachęcający do odwiedzin, sklep stacjonarny może pochwalić się licznymi klientami. Nawet najlepszy asortyment nie zachęci Cię do zakupów, jeżeli produkty są źle opisane, ceny nie są zgodne z tymi przy kasie, a sam sklep jest ukryty i ciężko do niego trafić. Tak samo jest w przypadku sklepów internetowych!

Działania SEO zwiększają liczbę odsłon

Zacznijmy od optymalizacji pod względem SEO. Działania zmierzające do poprawy tych parametrów, polegają na polepszeniu widoczności witryny w czasie wyszukiwania określonych fraz. Jeżeli zajmujesz się sprzedażą butów, to po wpisaniu określonych słów w wyszukiwarkę, potencjalni klienci powinni widzieć właśnie Twój sklep.

Działania SEO polegają na poprawie jakości technicznej strony, link buildingu (budowaniu sieci linków, które będą prowadzić do Twojej witryny), wprowadzaniu słów kluczowych do treści na stronie. SEO to niezwykle ważna kwestia, bo nakierowuje określoną przez Ciebie grupę odbiorców na sklep.

Praca nad optymalizacją potrafi znacznie zwiększyć liczbę unikalnych odsłon. Porównując to do stacjonarnych sklepów, SEO polega na przeniesieniu siedziby punktu handlowego z podrzędnej ulicy, na peryferiach miasta, do samego centrum. Po wywalczeniu określonej pozycji, specjaliści od pozycjonowania będą działać, aby ją utrzymać i zachęcać do odwiedzin kolejnych, potencjalnych kupujących.

UX to przyjazny klientom sklep

Jednak samo zachęcenie klienta do wejścia na stronę nie daje efektów w postaci zwiększonej konwersji i potencjalnej sprzedaży. Tu wymagane są działania UX, czyli poprawienie pozytywnego odbioru strony przez użytkownika, który ją odwiedza. Jakie działania UX wpływają na poprawienie tych parametrów?

  • Wprowadzenie przyjaznych i prosprzedażowych treści — im bardziej treści są czytelne i zrozumiałe dla klienta, tym szybciej ten zdecyduje się na zakup
  • Zmiana szaty graficznej strony — ładniejsze ilustracje, zachęcający do odwiedzin design, czytelny wygląd. To wszystkie te cechy sprawiają, że klient wróci po zakupy w Twoim sklepie!
  • Ułatwione poruszanie się po stronie i skuteczna wyszukiwarka produktów — jeżeli klient bez problemu znajdzie określony produkt, przejdzie przez proces zakupów i dokona płatności, to z pewnością jeszcze nieraz coś od Ciebie kupi.

Specjaliści od UX biorą pod uwagę aspekty psychologiczne, marketingowe, techniczne, wizualne i ergonomiczne. Zdają sobie sprawę, że bardzo ważne jest pierwsze (jak najlepsze!) wrażenie na potencjalnym kliencie i zachęcenie go do dalszego przebywania na stronie.

Działania SXO polegające na optymalizacji pozycjonowania, przygotowaniu czytelnej nawigacji i przyjaznych dla klienta treści, mogą zwiększyć sprzedaż nawet o kilka, kilkanaście, a niekiedy kilkadziesiąt procent. Kompleksowa praca z profesjonalną agencją z pewnością zakończy się sukcesem w kwestii prosprzedażowej!

Ile kosztuje usługa SXO?

Przeprowadzenie wysokiej klasy działań SEO i UX wymaga określonych nakładów finansowych, gdyż prace optymalizacyjne angażują wielu ludzi i wymagają określonych procesów. Ile musisz zapłacić za przeprowadzenie prac nad SXO? Co wpływa na tę kwotę?

SXO musisz potraktować jak inwestycję, która zwróci się po określonym czasie. Ze względu na pewną liczbę określonych czynności, a niekiedy również współpracę z zewnętrznymi podmiotami, jej koszt będzie różny. Od czego tak naprawdę zależy?

Co wpływa na koszt SXO?

Pierwszym kosztem przeprowadzenia działań SXO jest audyt. Jego koszt zależy od stopnia zaawansowania. Jeżeli obejmuje szeroki serwis internetowy, z wieloma podstronami i złożoną strukturą, to jego cena będzie wyższa. Podobnie jest w przypadku, gdy nigdy dotychczas nie podejmowałeś działań SXO. Z kolei prostsza, mniej skomplikowana witryna nie będzie wymagała tak dużych nakładów czasowych i koszt audytu SXO w takim przypadku będzie niższy.

Poza audytem, na ostateczną kwotę w przypadku SXO wpływa także przebudowa strony internetowej. Na to składają się:

  • wynagrodzenie za prace graficzne – najczęściej strona wymaga zaprojektowania od nowa, tak by była przyjazna dla potencjalnego użytkownika;
  • wynagrodzenie dla copywriterów za przygotowanie prosprzedażowych treści – w zależności od zawartości witryny, konieczne będą opisy produktów, kategorii, zakładki opisujące działalność firmy i inne teksty zachęcające klienta do zakupu, czyli tzw. CTA;
  • określona kwota dla osób, które będą odpowiadać za techniczne przebudowanie strony – tu mówimy zarówno o dostosowaniu strony do kwestii SEO, ale też poprawie czasu jej ładowania czy stworzeniu wersji na desktopy i smartfony.

To jednak nie wszystko! W skład SXO wchodzi również pozycjonowanie. Odpowiednie SEO to nie tylko działania techniczne, ale też współpraca z zewnętrznymi partnerami. Jeżeli chcesz opublikować swój materiał lub link na innej stronie, będziesz musiał wliczyć to w koszt działań optymalizacyjnych.

Jaki może być ostateczny koszt SXO?

Nie ma konkretnego cennika związanego z działaniami SXO. Niektóre prace mogą kosztować kilkaset złotych, inne – kilka tysięcy. Wszystko zależy od zakresu optymalizacji, oczekiwanych efektów oraz pozycji wyjściowej. Wiele informacji na temat potencjalnych kosztów może powiedzieć Ci przeprowadzony na początku audyt.

Zwróć uwagę na to, że SXO to proces, który musi trwać. Najlepiej przeznaczyć na działania optymalizacyjne określony, comiesięczny budżet. W ten sposób konkurencja nie będzie w stanie przeskoczyć Cię w wynikach wyszukiwania.

Czy można przeprowadzić SXO w określonym wcześniej budżecie?

Wiele firm, które rozpoczynają swoją przygodę z SXO obawia się, że nie będzie miało środków na prowadzenie optymalizacji i zmian na swojej stronie pod SEO i UX. To błąd! Niezależnie od środków, jakimi dysponujesz, możesz przeprowadzić zmiany zmierzające do poprawy swojej widoczności. Działania będą dostosowane po prostu do Twojego budżetu i prowadzone zgodnie z możliwościami finansowymi.

Nie musisz obawiać się więc prac nad SXO. Pamiętaj, że niekoniecznie drogie, ale umiejętnie prowadzone działania mogą zdecydowanie zwiększyć sprzedaż, a to pozwoli Ci z kolei przeznaczać później większe środki na optymalizację.

SXO – rozwiązanie dla małych i dużych sklepów

Mówiąc o SXO z pewnością myślisz o wielkich korporacjach. To błąd! Działania optymalizacyjne, zmierzające do poprawy czytelności i pozycjonowania witryny to świetny sposób na poprawę wyników biznesowych w dużych i małych firmach.

Niezależnie, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, polegającą na małej sprzedaży, bez zatrudniania pracowników czy działasz na wielu rynkach w Europie — SXO to rozwiązanie dla Ciebie. Jakie są zalety prac nad optymalizacją SEO i UX w mniejszych przedsiębiorstwach i dużych sklepach?

Jak SXO może wpłynąć na mały sklep internetowy?

Przede wszystkim to już na starcie swojego sklepu powinieneś wziąć pod uwagę takie kwestie jak SEO i UX. Masz wtedy możliwość natychmiastowego wdrożenia atrakcyjnych, prosprzedażowych treści. We współpracy z nami przygotujesz również czytelny design strony, a cała struktura witryny będzie dostosowana do współczesnych wymagań i trendów SXO.

Jeżeli nawet planujesz na razie sprzedaż małej liczby wyrobów rzemieślniczych, to nie rezygnuj z działań zmierzających do poprawienia swoich wyników w wyszukiwarkach. To świetna droga do rozwijania działalności i promowania dostępnych artykułów. Na pewno sukcesywnie zwiększy się liczba unikalnych odsłon Twojej strony i konwersja użytkowników, prowadząca do sprzedaży. Niewielki sklep internetowy może korzystać z SXO!

Jakie działania dla małych sklepów warto podjąć?

Przede wszystkim konieczne jest wprowadzenie atrakcyjnych treści prosprzedażowych, ale również zewnętrzna promocja, polegająca między innymi na link buildingu. Mniejsze sklepy przegrywają często konkurencję z dużymi firmami odnośnie pozycji w wyszukiwarce na podstawie danej frazy. Z tego względu konieczna będzie poprawa SEO. Z kolei w kwestii UX, konieczne jest wdrożenie contentu zwracającego uwagę potencjalnego użytkownika.

Mały sklep internetowy może również skupić się na tzw. lokalnym SXO, czyli adresowaniu swoich produktów do określonej grupy odbiorców. W ten sposób zbudujesz sobie grupę stałych klientów i na ich bazie rozpoczniesz rozszerzanie możliwości sklepu. Działając na rzecz małych sklepów nie zapominamy także o przygotowaniu wizytówki Google czy przygotowaniu planu na firmowego bloga.

Co duża platforma e-commerce zyska na SXO?

Również większe przedsiębiorstwa muszą koniecznie pracować nad poprawą atrybutów SEO i UX. Wynika to z aktywnej konkurencji i ciągłych zmian na rynku. Jeżeli przestaniesz pracować nad SXO, to możesz spodziewać się spadku obrotów na rzecz innych podmiotów, działających na Twoim rynku.

Sukcesywne i dobrze dobrane działania SXO umożliwią Ci z kolei znaczne zwiększenie obrotów i zachęcenie nowych Klientów do odwiedzenia sklepu. To najkorzystniejsza forma reklamy!

Jak wdrażać SXO dla dużych sklepów?

W przypadku działania dla dużych sklepów internetowych, SXO polega głównie na przebudowaniu treści kategorii, podkategorii i produktów. Te muszą zachęcać klienta do zakupu i wskazywać na zalety sprzedawanego asortymentu. W trakcie naszych działań skupimy się również na przygotowaniu przejrzystej i czytelnej nawigacji, która pozwoli klientowi odnaleźć się wśród dostępnych produktów. Co więcej, zoptymalizujemy stronę pod kątem większej liczby unikalnych użytkowników, którzy na raz będą odwiedzać sklep. Chodzi tu między innymi o dynamikę ładowania strony oraz wygląd przyjazny dla smartfonów czy komputerów.

Dlaczego powinieneś zacząć inwestować w SXO już teraz?

Nie zwlekaj! Już teraz rozpocznij współpracę z nami i działaj na rzecz poprawy swojej strony internetowej. Dlaczego każdy moment jest dobry na wdrożenie działań SXO? Czy rzeczywiście prowadzenie prac nad pozycjonowaniem i UX nie może poczekać?

Pod żadnym pozorem nie powinieneś czekać z SXO! Już teraz skontaktuj się z nami w celu zamówienia kompleksowego audytu oraz rozpoczęcia działań przy Twoim sklepie internetowym lub wizytówce.

Szybciej zauważysz efekty!

Im szybciej rozpoczniesz współpracę w celu poprawy jakości swojej strony, tym szybciej możesz spodziewać się efektów. Każdy dzień zwłoki sprawia, że klienci odpływają do konkurencji, a Twoja witryna staje się dla nich mniej atrakcyjna. Przyspieszenie prac nad SXO sprawi z kolei, że użytkownicy wrócą do Twojego sklepu.

Jeżeli teraz zainwestujesz w SXO, to szybciej otrzymasz dokładnie opracowaną stronę, która będzie atrakcyjna pod względem designu oraz contentu. Zajmiemy się także jej technicznymi aspektami. To z kolei przełoży się na…

Twoja sprzedaż wzrośnie

…zwiększoną konwersję użytkowników w postaci sprzedaży! Po przyciągnięciu nowych klientów, atrakcyjny wygląd, treść i format prowadzenia zakupów zachęcą ich do nabycia oferowanych przez Ciebie artykułów.

Szybciej wdrożone działania SXO skutecznie zwiększają sprzedaż nawet o kilka, kilkanaście procent. Jeżeli zależy Ci na pomnażaniu swoich zysków, to SEO i UX jest do tego najlepszą drogą.

Wyprzedzisz swoją konkurencję

Pamiętaj, że Twoja konkurencja nie śpi! Im szybciej wdrożysz kolejne wytyczne z audytu SXO i najważniejsze kwestie w celu poprawienia parametrów SEO i UX, tym większą liczbę klientów do siebie przyciągniesz. Jeżeli Twoje działania się opóźnią, a za SXO sumiennie zabierze się konkurencja, to możesz spodziewać się spadku sprzedaży!

Praca nad SXO umożliwia przeskoczenie konkurencyjnych sklepów internetowych w wynikach wyszukiwarek. Sprawia, że Twoja firma będzie bardziej wiarygodna, rozpoznawalna i przyciągnie kolejnych użytkowników. Im później wdrożysz SXO, tym mniejsze szanse, że to wszystko Ci się uda!

Postawisz na nowoczesną i skuteczną formę reklamy

Jeżeli poszukujesz zaawansowanej i bardzo efektywnej reklamy, to trafiłeś idealnie! Zamiast inwestycji w przestarzałe reklamy outdoorowe czy inne, mało skuteczne formy promocji – zainwestuj w skuteczne i wszechstronne SXO. Niezależnie od tego, na jakim etapie prowadzenia biznesu jesteś.
SXO daje efekty już na samym początku działalności w Internecie. Jest aktualnie najskuteczniejszą i najbardziej wymierną formą promocji, która sukcesywnie przekłada się na zwiększanie zysków. Posiadając określony budżet na reklamę, najlepiej przeznaczyć go właśnie na optymalizację pod względem SEO i UX.

Jak widzisz – nie ma na co czekać! Już teraz rozpocznij współpracę z naszymi specjalistami. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, rozpiszemy plan naprawczy i wdrożymy kroki, które pozwolą Twojej firmie na wszechstronny rozwój i zwiększoną sprzedaż!

Oceń tekst
Średnia ocen 4.9/5 | Liczba ocen: 41

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie