Czym jest thin content?

Czym jest thin content?

Angela Roma/pexels.com

Oryginalne treści to prawdziwy wabik dla algorytmów i odwiedzających stronę użytkowników sieci. Choć mogłoby wydawać się, że tworzenie artykułów to bułka z masłem, rzeczywistość bywa zgoła odmienna. Coraz trudniej o oryginalne, nowatorskie wpisy przykuwające uwagę znużonego czytelnika, a także wkradające się w łaski zaawansowanych mechanizmów czy robotów Google.

Jak poradzić sobie z problemem, jakim jest thin content? Dlaczego nie należy bagatelizować jakości treści? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w opracowanym przez nas artykule. Nie pozwól, aby Twoja witryna spadła w rankingu i stała się mniej widoczna dla internautów.

Brak składu i ładu

Thin content to nic innego jak treści niskiej jakości, zamieszczone na stronie internetowej. Wyróżniają je zwięzłość w formie oraz liczne błędy merytoryczne i składniowe. Zazwyczaj nie mają większego sensu dla odbiorcy.

Thin content wyróżnia głównie duplikacja (duplicate content, powielone treści), ale można odnaleźć także treści z nienaturalnie zaimplementowanymi słowami kluczowymi. Mowa tu o nagromadzeniu fraz w obrębie jednego tekstu i pozostawieniu sformułowań w niezmienionej formie. To wszystko prowadzi do zaburzonego odbioru wpisów przez użytkownika i roboty Google.

Mniej oczywistym przykładem nieprawidłowo stworzonego contentu w witrynie jest ukryta treść. Co to oznacza w praktyce? Internauci nie są w stanie go dostrzec, a wgląd w jego zasoby mają wyłącznie indeksujące roboty wyszukiwarek . Ukrywanie treści jest uznawane przez Google jako praktyka niepożądana i niezgodna z ustalonymi przez nią wytycznymi. W konsekwencji na strony internetowe nakładane są filtry prowadzące do znacznych spadków w ich ekspozycji.

W przeszłości skupiano się na kreowaniu treści, które miały przypaść do gustu szczególnie robotom. Obecnie, dzięki licznym aktualizacjom i rewolucji wprowadzonej za pomocą algorytmu Panda, zmieniło się podejście osób zaangażowanych w dziedzinę content marketingu. Na jakie słowa uznania zasłużył ten przyjemnie brzmiący algorytm Google?

Sprawdź: WordPress – jak skutecznie zoptymalizować stronę internetową?

Panda z myślą o użytkowniku

Niemal 11 lat temu Google wprowadził na rynek nowy algorytm – Pandę. Jego rolą była poprawa ekspozycji tych stron, na których z różnych powodów dopuszczono się nieetycznych metod nastawionych na generowanie większego ruchu w witrynie.

Źródło: RODNAE Productions/pexels.com

W wyszukiwarce Google misją stało się tworzenie contentu w oparciu o preferencje internauty, dopasowane do konkretnych jego zapytań. Uwzględniono merytorykę oraz konieczność wdrożenia rozbudowanych treści. Wszystkie te działania prowadziły do wzrostu widoczności tych platform, które z perspektywy odbiorcy generowały więcej korzyści, a także do obniżenia rangi serwisów klasyfikowanych jako spamerskie.

Panda uznawana jest za prawdziwego bohatera, który pomógł uporać się z nieuczciwymi taktykami pozyskiwania ruchu na stronie czy też w przypadku sklepów internetowych. Dzięki niej na thin content nie ma miejsca.

Thin content i jego oblicza

Aby skutecznie likwidować niepożądane praktyki ze strony wyszukiwarki Google względem strony internetowej, należy wystrzegać się określonego rodzaju contentu. O jakich typach treści mowa?

Jednolita treść

Mamy na myśli brak dodatkowych informacji o konkretnym produkcie/usłudze oraz powielanie identycznego contentu niemal na każdej podstronie. Nie jest to właściwy kierunek działania ze względu na fakt, że jedyną cechą odróżniającą tworzony tekst jest uwarunkowanie techniczne. To z kolei prosta droga do uznania contentu jako niewłaściwego względem zaleceń Google.

Przesyt słów kluczowych

Wszystko w nadmiarze może szkodzić, także słowa kluczowe. W momencie, gdy artykuł przesycony jest frazami, zaburza architekturę tekstu i zniechęca do dalszego zapoznawania się z jego zawartością. Sztuczności sprzyjają także nieodmienione hasła. Thin content wpływa negatywnie na przejrzystość całego wpisu.

Brak konkretu i wodolejstwo

O zjawisku nazywanym thin contentem możemy mówić również wtedy, gdy spotykamy teksty całkowicie pozbawione sensu. Często mają one bardzo zwięzłą formę, przez co nie dają użytkownikom odpowiedzi na stawiane przez nich pytania. Ta praktyka nie jest pozytywnie oceniana przez algorytmy Google. Zakładają one, że skrótowe ujęcie tematu artykułu nie pozwala na zagwarantowanie wyczerpującej odpowiedzi.

Automatyzacji treści mówimy stanowcze NIE

Automatycznie wygenerowane teksty przynoszą więcej szkód niż korzyści. Algorytmy błyskawicznie wyłapują takie właśnie treści na stronie, podobnie jak w przypadku wpisów zamieszczanych po translacji. Odradzamy korzystanie ze specjalnych generatorów i tym samym gorąco zachęcamy do kreatywnego procesu twórczego nowych treści.

Sprawdź: Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google

Thin content i pozycjonowanie nie idą w parze

W momencie gdy tylko pojawił się algorytm Panda, świat SEO stanął na głowie, a na pewno w kontekście oceny jakości treści. Wówczas wszelkie odstępstwa od wartościowego, autorskiego contentu przyczyniły się do zmniejszenia ruchu w witrynie. Skutki thin contentu odczuwalne są wśród użytkowników, którzy nieusatysfakcjonowani rezultatami pojawiającymi się w organicznych wynikach wyszukiwania szybko opuszczają odwiedzaną stronę. Mniejsza częstotliwość odwiedzin oraz niekorzystny werdykt Google mają wkład w ostateczną percepcję marki i mogą wyraźnie zaszkodzić jej reputacji.

Jeżeli zarządzasz platformą e-sprzedażową, unikaj zjawiska, jakim jest thin content. Zadbaj nie tylko o wysokiej jakości asortyment, zawartość strony czy szybkie tempo jej ładowania, lecz także o dobry content marketing. Nie pozwól, aby klienci zrezygnowali z zakupów w Twoim sklepie. Wsparciem okażą się bezpłatne narzędzia, np. Google Search Console.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego
    Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego
    Promowanie marki w Internecie to dość wymagający proces. Podpowiemy Ci, jak powinno wyglądać skuteczne pozycjonowanie salonu fryzjerskiego!
    Możliwości budowania kapitału za pomocą strategii SEO
    Możliwości budowania kapitału za pomocą strategii SEO
    Jakie możliwości oferuje świat optymalizacji i pozycjonowania? Jak zarabiać z pomocą technik SEO we współczesnym świecie?
    Jak zwiększyć ruch organiczny w witrynie?
    Jak zwiększyć ruch organiczny w witrynie?
    Ruch organiczny w witrynie to bardzo ważny czynnik rankingowy. W tym artykule dowiesz się zatem, jak skutecznie zwiększyć bazę potencjalnych klientów!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę