Czym jest upychanie słów kluczowych? (Keyword stuffing)

Czym jest upychanie słów kluczowych? (Keyword stuffing)

cetteup/unsplash.com

Co za dużo, to niezdrowo. To powiedzenie obecne jest również w świecie SEO, gdzie na samym szczycie hierarchii plasują się strony z wartościową zawartością i odpowiednim nasyceniem słowami kluczowymi. Dawniej myślenie robotów o witrynie nieco różniło się od obecnych standardów. Im więcej fraz zamieszczono w tekście, tym większą rangę przypisywano mu przez indeksujące stronę Googleboty. Nie było skomplikowanych algorytmów analizujących wiarygodność i dopasowanie zaimplementowanych słów względem merytorycznej całości, a sztucznie zamieszczone frazy nie były czymś dostrzegalnym.

W artykule wyjaśniamy, jak upychanie słów kluczowych wpływa na jakość procesu pozycjonowania. We wpisie znajdziesz również odpowiedź na temat likwidacji powielanych fraz. Dowiedz się, jak nie podpaść Wujkowi Google i wyróżnić się na tle konkurencji!

Zacznijmy od definicji keyword stuffing

Keyword stuffing (w przełożeniu na język polski – upychanie słów kluczowych) polega na zamieszczaniu fraz kluczowych w niewyobrażalnych ilościach wyłącznie w celu podniesienia rangi strony w wynikach wyszukiwania Google. Właściciele witryn zakładają wówczas, że realizując to konkretne działanie, wzbudzą u algorytmów większe zainteresowanie, a tym samym doprowadzą do znalezienia się w rankingowej czołówce SERP. Nie jest to jednak zgodne z wytycznymi Google.

Google uczulony na praktykę upychania fraz kluczowych

Upychanie słów kluczowych wewnątrz tekstu (keyword stuffing) wykazuje pewną sprzeczność z regułami ustalonymi przez wyszukiwarkę. Metodę upychania fraz klasyfikuje się do technik określanych mianem Black Hat SEO. Jej praktykanci konsekwentnie zostają ukarani nałożeniem filtra ręcznego na zarządzaną przez nich stronę internetową.

Źródło: Markus Spiske/unsplash.com

Zdaniem ekspertów w zakresie pozycjonowania keyword stuffing nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Ponadto meta tagi keywords, które wcześniej wykorzystywane były do optymalizacji stron pod kątem SEO, obecnie nie spełniają swojej roli. Co więcej, frazy zaimplementowane w tym obszarze są całkowicie ignorowane przez roboty wyszukiwarki.

Blisko 9 lat temu Google zauważył problem keyword stuffingu i odpowiednio zareagował. W jaki sposób? Na rynek wkroczył algorytm o przyjemnie brzmiącej nazwie Koliber, który zmienił nieco punkt widzenia na zapytania kierowane w wyszukiwarkach. Za jego sprawą Googleboty wzorowo radzą sobie z rozpoznawaniem odmian wyrazów, a nawet potrafią zrozumieć kontekst kierowanego zapytania. Według specjalistów ds. SEO algorytm powstrzymał keyword stuffing oraz pomógł wyszukiwarce w zrozumieniu nie tylko samego słowa, ale sensu całych zdań.

Jak efektywnie pozbyć się problemu z nadmiarem słów kluczowych w roli głównej?

Już wiesz, że stosując keyword stuffing wewnątrz tworzonego contentu, nie osiągniesz zamierzonego celu. Jak zatem postępować, aby znaleźć się na top liście w rankingach wyszukiwarek, a tym samym odpowiadać na potrzeby wszystkich internautów? Rekomendujemy korzystanie ze zbioru semantycznych fraz kluczowych, czyli wyrażeń pokrewnych. Dobry copywriter wie, jak manewrować synonimami oraz świetnie radzi sobie z zachowaniem sensu, bez konieczności powielania tych samych zwrotów.

Warto zainteresować się tematyką fraz typu long tail (z długim ogonem) ze względu na ich mniejszą konkurencyjność oraz większe dostosowanie do zapytań użytkowników. Nie zapominaj o najważniejszym, czyli contencie. Rozbudowane treści działają na roboty wyszukiwarki jak magnes. Zachęcaj do czytania, stawiaj na unikatowość tworzonych wpisów, a na końcu pamiętaj o właściwym zagęszczeniu fraz kluczowych. Przede wszystkim kieruj się w procesie kreacyjnym zdrowym rozsądkiem!

Kilka zasad na rozgrzewkę

Zdecydowaliśmy się stworzyć instrukcję obsługi, jak skutecznie implementować słowa kluczowe wewnątrz tekstu. Zanim przystąpisz do działania, przeanalizuj zamieszczone w artykule wskazówki, aby uniknąć keyword stuffing.

  • Spójność każdej frazy kluczowej z tematyką wpisu. Przeanalizuj słowa kluczowe, które wpisują się w sens budowanego contentu. Następnie postaw na stosowanie synonimów oraz wyrażeń bliskoznacznych, aby uniknąć powtórzeń.
  • Zostaw meta tagi “w spokoju”. Właściwie to nie upychaj fraz w meta znacznikach, np. w meta description, lecz postaw na oryginalne, niespotykane wcześniej wyrażenia. W ten sposób możesz liczyć na oczekiwaną konwersję.
  • Nie bagatelizuj znaczenia zdjęć i atrybutów alt. Nie pozwól na to, aby alty towarzyszące fotografiom były zgoła odmienne od tematu artykułu. Pomyśl o swoim przyszłym kliencie, to od niego zależy sukces Twojego brandu.
  • Praktykowaniu keyword stuffing w adresie URL mówimy stanowcze “NIE”. Być może słyszałeś to już wielokrotnie, ale czytelność adresu jest nieoceniona nie tylko dla robotów wyszukiwarki, lecz samego internauty. Zatroszcz się zatem o odpowiednią długość URL.
  • Zaczynaj teksty od akapitów i nie pomijaj nagłówków. Zamieszczanie w nich powielonych fraz nijak ma się do oczekiwanych wyników. Postaraj się, aby słowa kluczowe wybrzmiewały w sposób naturalny i tworzyły jednolitą całość z budowanym contentem na stronie.
  • Stosuj wypunktowania w formie listy. Im większa różnorodność, tym lepiej. Dlatego też nie bagatelizuj negatywnego wpływu powielanych czy sztucznie implementowanych wyrażeń. Twoją misją jest również poprawa czytelności, pamiętaj o tym!

Na przekór algorytmom to jak walka z wiatrakami

Jeżeli myślisz, że przechytrzysz algorytmy, to musimy Cię zmartwić. Zdecydowanie nie warto stosować keyword stuffingu. Gorąco zachęcamy do tworzenia różnorodnych tekstów, rozbudowywania akapitów oraz zachowywania merytorycznej spójności. Copywriting to nie wyłącznie pisanie pod SEO, lecz skrupulatny research i przyjęcie oryginalnej perspektywy na omawiany temat. Wyszukiwarka Google docenia takie działania oraz nagradza witrynę poprzez uplasowanie jej na wyższych miejscach wśród wyników wyszukiwania. Zdecydowanie warto dostosować się do wytycznych Google.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Linki wewnętrzne – ich optymalizacja i skuteczność dla SEO

    Linki wewnętrzne – ich optymalizacja i skuteczność dla SEO

    Zauważalnie, prym wiodą linki zewnętrzne, ponieważ każdy pragnie pozyskać jak największą ilość wartościowych odsyłaczy. Jak skutecznie ich używać?
    GSC – jak sprawdzić indeksowanie witryny przez wyszukiwarkę?

    GSC – jak sprawdzić indeksowanie witryny przez wyszukiwarkę?

    Indeksowanie to niezwykle ważny proces, który ma istotny wpływ na pozycjonowanie witryny. Podpowiemy Ci zatem, jak go zoptymalizować! Zobacz dalej.
    Czy metadane są ważne dla SEO?

    Czy metadane są ważne dla SEO?

    Zastanawiałeś się kiedyś nad przydatnością metadanych w Twojej witrynie? Jeżeli nie, to właśnie jest ten moment, w którym musisz dowiedzieć się więcej na ich temat.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę