Czym jest URL Rating?

Czym jest URL Rating?

John Schnobrich/unsplash.com

Ahrefs to wartościowe narzędzie dla pozycjonerów oraz właścicieli stron internetowych. Jego działanie opiera się na dogłębnej analizie profilu linkowania oraz gromadzeniu danych dotyczących backlinków. W jego ramach mieści się parametr tj. URL Rating. Czym jest i dlaczego warto zadbać o jak najwyższą jego wartość? O tym przeczytasz w niniejszym artykule. Pamiętaj jednak, że SEO to nie tylko dobre linki, lecz szereg innych praktyk!

Jaką rolę odgrywa ocena URL Rating?

URL Rating, określany w skrócie jako UR, koncentruje się na wydawaniu werdyktu odnośnie do jakości danej witryny w skali od 1 do 100. Co oznaczają przyznawane punkty? Mniejsza liczba jest równoznaczna ze słabszą notą profilu linkowego. Co do zasady, jeżeli strona internetowa dysponuje wartościowym zbiorem odnośników, bez względu na ich zewnętrzny czy wewnętrzny charakter, wówczas możesz spodziewać się wyższej oceny. Zdaniem ekspertów narzędzie Ahrefs związane jest z rankingiem Google, dlatego też umożliwia skuteczny pomiar jakości profilu linków. O czym jeszcze warto pamiętać, zapoznając się ze wskaźnikiem UR?

  • Po pierwsze: to miara wykorzystywana w odniesieniu do samej strony, w przeciwieństwie do DR (Domain Rating), które stosowane są w ramach domeny.
  • Po drugie: w pomiarze jakości pod uwagę brane są nie tylko linki wewnętrzne, lecz także zewnętrzne.
  • Po trzecie: do obliczenia UR wykorzystuje się dobrze znane zasady właściwe dla PageRank.

Jeżeli dla konkretnych podstron wartość UR sięga powyżej 10, możesz być spokojny, ponieważ to relatywnie dobry wynik. Co w przypadku, gdy ujrzysz 0 w ocenie strony? Oznacza to, że Ahrefs nie dokonał oceny określonego adresu.

UR a DR – różnice w parametrach Ahrefs

Ahrefs operuje także innym parametrem, określanym jako Domain Rating (DR). Czym różni się on od omawianego przez nas wskaźnika? Przede wszystkim dotyczy oceny profilu linkowego całej domeny. W praktyce oznacza to tyle, że jeżeli w ramach witryny analizie poddane zostaną odmienne podstrony, to wskaźnik DR będzie identyczny we wszystkich omawianych przypadkach. DR przedstawia kompleksową kondycję witryny w ramach linkowania zewnętrznego.

Źródło: Kenny Eliason/unsplash.com

Jak obliczyć URL Rating?

Jeżeli wcześniej miałeś przyjemność korzystać z formuły PageRank, to obliczanie UR nie sprawi Ci większych trudności. Wszystko dlatego, że do oceny adresu URL wykorzystuje się identyczne reguły działania. Oznacza to, że Twoim zadaniem będzie obliczanie odnośników pomiędzy konkretnymi stronami, respektowanie właściwości atrybutu “nofollow” oraz uwzględnianie współczynnika tłumienia.

Masz wpływ na efektywność parametru UR

W jaki sposób uskutecznić działanie parametru URL Rating i wpłynąć na jego wartość? Zebraliśmy kilka zasad, którymi warto kierować się, udoskonalając ten segment. Koniecznie sprawdź, co możesz zrobić, aby pozytywnie wpłynąć na budowany profil linkowania.

Rzetelny content na pierwszym miejscu

Nic tak nie działa na roboty indeksujące jak wiarygodne i merytorycznie dopracowane treści. Aby więc wdrażana przez Ciebie strategia spotkała się ze szczególnym uznaniem Google, zaangażuj się w proces kreacyjny. Popraw skuteczność contentu, by docierać z przekazem do każdego internauty.

Systematyczna aktualizacja

Prawdopodobnie nie raz, a nawet nie dwa słyszałeś powiedzenie: “Content is King”. W zasadzie treść to podstawa pozycjonowania, również z perspektywy wyszukiwarek. Nie pozwól więc sobie na przestarzały content – wprowadzaj modernizację w zawartości strony.

Stań się atrakcyjny dla innych, niech linkują do Twojej witryny

W parze z wartościowymi tekstami idzie zainteresowanie innych twórców, a tym samym prawdopodobieństwo umieszczenia odnośnika prowadzącego do Twojej strony na ich autorskiej platformie. Być może jest to dla Ciebie naturalne, aby dbać o dobrze przygotowane teksty.

Alt tagi jako as w rękawie

Jeżeli zamieszczasz w witrynie obrazy bądź materiały audiowizualne, koniecznie użyj alt tagów lub innych opisów w formie tekstowej. Ułatwiają wyszukiwarkom zlokalizowanie Twojej witryny internetowej.

Warto wiedzieć, że…

…wysokie wyniki wartości któregoś z parametrów, URL czy Domain Rating, oscylujące w okolicach 80 punktów, to niezwykle rzadki przypadek, osiągany przez niewielki odsetek stron internetowych.

Warto zadbać o odpowiednią proporcję linków “dofollow” i “nofollow” towarzyszących wskaźnikowi DR oraz nie zniechęcać się tempem osiągania zmian. Wynika to z faktu, że po uzyskaniu rezultatu powyżej 60 punktów zmiany wprowadzane są w mniej dynamiczny sposób. Zalecamy, abyś uzbroił się w cierpliwość i nie rezygnował z pracy nad profilem linkowym.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Multilingual SEO – czym jest?

    Multilingual SEO – czym jest?

    Internet daje możliwość prowadzenia i skutecznego promowania działalności w wielu krajach. Sprawdź, co w tym zakresie oferuje multilingual SEO.
    Co to jest adres IP?

    Co to jest adres IP?

    Każdy z nas przynajmniej raz w życiu spotkał się z terminem adres IP. Czy jednak wiemy, czym dokładnie on jest? Odpowiedzi szukajcie w naszym artykule.
    Optymalizacja strony wielu lokalizacji – 8 najlepszych wskazówek

    Optymalizacja strony wielu lokalizacji – 8 najlepszych wskazówek

    Posiadasz wiele lokalizacji swojej firmy? Chcesz zoptymalizować ich strony i przyciągnąć nowych klientów? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, jak SEO może wspomóc Twoją markę.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę