Opracowywanie strategii pozycjonowania wymaga od właścicieli stron internetowych kompleksowego podejścia. Nie wystarczy skoncentrować się na specyfice branży, ale trzeba wziąć pod uwagę takie aspekty, jak cele firmy czy wielkość budżetu. Drugi z wymienionych determinantów jest kluczowy w wyjaśnianiu podstawowych różnic między mniejszym, średnim a większym przedsiębiorstwem. Finanse bezpośrednio decydują o tym, jak szybko i skutecznie osiągnąć zakładane rezultaty.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć, zarządzając różnej wielkości biznesem? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w przygotowanym przez nas wpisie. Nie czekaj dłużej, koniecznie sięgnij po lekturę!
Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że pozycjonowanie jest niemal identyczne dla każdej firmy, bez względu na jej wielkość czy rodzaj działalności. To niestety błędne myślenie. Będąc właścicielem mniejszego przedsiębiorstwa, nieuniknione może okazać się ograniczenie finansów przeznaczonych na proces optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Drugą kwestią jest konkurencja, która zdobyła pewną pozycję na rynku i stanowi realne utrudnienie w zdobyciu przewagi.
Załóżmy, że prowadzisz mniejszą firmę i dążysz do zwiększenia rozpoznawalności marki wśród potencjalnych klientów. Być może wiesz, nad czym powinieneś popracować, aby wdrażane praktyki SEO zakończyć sukcesem. Aby nie zniechęcić się w trakcie czasochłonnego pozycjonowania, warto zapoznać się z listą cech odróżniających Twoją działalność od branżowych gigantów.
Pozycjonując stronę na najpowszechniejsze słowa kluczowe, możesz spotkać się z przysłowiową ścianą, zwłaszcza jeśli jesteś świeżym graczem na rynku. Zdecydowanie lepszych rezultatów możesz spodziewać się po implementacji fraz z długim ogonem. To za ich sprawą jesteś w stanie zyskać sympatię najbardziej pożądanej i pewnej decyzji zakupowych grupy konsumentów. Większe firmy mogą pozwolić sobie na optymalizację witryn z użyciem rozmaitych fraz, w tym również tych o większym stopniu ogólnikowości.
Właściciele większych przedsiębiorstw mają szerokie pole manewru, jeżeli mowa o praktykach budowania efektywnego profilu linkowego. Wynika to m.in. z budżetu, który śmiało mogą przeznaczyć na artykuły sponsorowane czy teksty specjalistyczne, zamieszczane na renomowanych platformach internetowych. Co więcej, to kolejne źródło pozyskiwania wartościowego ruchu i wzbudzenia zainteresowania wśród użytkowników sieci.
Mniejszy kapitał równa się mniejsza inwestycja w regularność tworzenia artykułów. Choć nie ma reguły, która mówi o tym, że copywriting nie ma racji bytu wśród laików branżowych, to jednak można doszukać się pewnych niuansów w kwestii merytoryki czy aktualizacji wpisów. Biznesowi liderzy chętniej angażują się w proces kreacyjny, ponieważ mają do tego środki. Ciekawe infografiki, nagrania audiowizualne oraz kreatywne teksty pozytywnie działają na wyobraźnię odbiorcy.
Mając większy zasób finansów, nie musisz obawiać się mozolnego procesu modyfikacji. W planach działania większych przedsiębiorstw zwykle zakłada się błyskawiczne wdrożenie niezbędnych zmian, którym towarzyszyć będzie pokaźna pula dodatkowych opcji. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku opracowywanych planów działania w mniejszych firmach. Koncentrują się one na najbardziej kluczowych sektorach witryny, a wszelkie nowości wprowadzane są stopniowo, z dużą dozą rozsądku.
Mówiąc o pozycjonowaniu stron biznesowych gigantów, zazwyczaj przyjmujemy podejście o charakterze globalnym. Nie ma w tym nic zaskakującego, że przedsiębiorstwo o dużych możliwościach finansowych pragnie konkurować z samymi liderami w swojej dziedzinie, ponadto ma tendencję do podejmowania ryzykownych decyzji i nie obawia się wprowadzania w ramy swojej działalności nowatorskich rozwiązań.
Nieco inaczej działają mniejsze firmy, które wszelkie wysiłki wkładają w lokalne SEO. Nie muszą mierzyć się z tytanami biznesu o zasięgu międzynarodowym, a koncentrują się wyłącznie na rodzimym, zawężonym rynku i podstawowych aspektach typu naprawa fundamentalnych błędów.
Rozmiar i pozycja firmy determinują także podejście do realizowanych strategii w ramach User Experience czy korzystanie z potencjału kanałów społecznościowych. Czynności stricte wizerunkowe czy reklamowe będą wówczas przebiegały inaczej oraz z większą bądź mniejszą częstotliwością.
Jeżeli jesteś “świeżakiem” w świecie e-biznesu, możesz czuć się nieco niepewnie we wdrażaniu działań marketingowych. Zalecamy skorzystanie z pomocy agencji pozycjonujących bądź skoncentrowanie się wyłącznie na najważniejszych sektorach witryny. Pamiętaj, z umiarem i dozą rozsądku również można osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty sprzedażowe!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.