Czym różni się pozycjonowanie stron małych, średnich i dużych firm?

Czym różni się pozycjonowanie stron małych, średnich i dużych firm?

Pixabay/pexels.com

Opracowywanie strategii pozycjonowania wymaga od właścicieli stron internetowych kompleksowego podejścia. Nie wystarczy skoncentrować się na specyfice branży, ale trzeba wziąć pod uwagę takie aspekty, jak cele firmy czy wielkość budżetu. Drugi z wymienionych determinantów jest kluczowy w wyjaśnianiu podstawowych różnic między mniejszym, średnim a większym przedsiębiorstwem. Finanse bezpośrednio decydują o tym, jak szybko i skutecznie osiągnąć zakładane rezultaty.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć, zarządzając różnej wielkości biznesem? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w przygotowanym przez nas wpisie. Nie czekaj dłużej, koniecznie sięgnij po lekturę!

Różnice małe i duże w SEO przedsiębiorstw

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że pozycjonowanie jest niemal identyczne dla każdej firmy, bez względu na jej wielkość czy rodzaj działalności. To niestety błędne myślenie. Będąc właścicielem mniejszego przedsiębiorstwa, nieuniknione może okazać się ograniczenie finansów przeznaczonych na proces optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Drugą kwestią jest konkurencja, która zdobyła pewną pozycję na rynku i stanowi realne utrudnienie w zdobyciu przewagi.

Te same elementy, inne działania

Załóżmy, że prowadzisz mniejszą firmę i dążysz do zwiększenia rozpoznawalności marki wśród potencjalnych klientów. Być może wiesz, nad czym powinieneś popracować, aby wdrażane praktyki SEO zakończyć sukcesem. Aby nie zniechęcić się w trakcie czasochłonnego pozycjonowania, warto zapoznać się z listą cech odróżniających Twoją działalność od branżowych gigantów.

Inna taktyka w selekcji fraz kluczowych

Pozycjonując stronę na najpowszechniejsze słowa kluczowe, możesz spotkać się z przysłowiową ścianą, zwłaszcza jeśli jesteś świeżym graczem na rynku. Zdecydowanie lepszych rezultatów możesz spodziewać się po implementacji fraz z długim ogonem. To za ich sprawą jesteś w stanie zyskać sympatię najbardziej pożądanej i pewnej decyzji zakupowych grupy konsumentów. Większe firmy mogą pozwolić sobie na optymalizację witryn z użyciem rozmaitych fraz, w tym również tych o większym stopniu ogólnikowości.

Profil linkowy a generowanie ruchu na stronie

Właściciele większych przedsiębiorstw mają szerokie pole manewru, jeżeli mowa o praktykach budowania efektywnego profilu linkowego. Wynika to m.in. z budżetu, który śmiało mogą przeznaczyć na artykuły sponsorowane czy teksty specjalistyczne, zamieszczane na renomowanych platformach internetowych. Co więcej, to kolejne źródło pozyskiwania wartościowego ruchu i wzbudzenia zainteresowania wśród użytkowników sieci.

Content contentowi nierówny

Mniejszy kapitał równa się mniejsza inwestycja w regularność tworzenia artykułów. Choć nie ma reguły, która mówi o tym, że copywriting nie ma racji bytu wśród laików branżowych, to jednak można doszukać się pewnych niuansów w kwestii merytoryki czy aktualizacji wpisów. Biznesowi liderzy chętniej angażują się w proces kreacyjny, ponieważ mają do tego środki. Ciekawe infografiki, nagrania audiowizualne oraz kreatywne teksty pozytywnie działają na wyobraźnię odbiorcy.

Szybkie zmiany, funkcjonalne usprawnienia

Mając większy zasób finansów, nie musisz obawiać się mozolnego procesu modyfikacji. W planach działania większych przedsiębiorstw zwykle zakłada się błyskawiczne wdrożenie niezbędnych zmian, którym towarzyszyć będzie pokaźna pula dodatkowych opcji. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku opracowywanych planów działania w mniejszych firmach. Koncentrują się one na najbardziej kluczowych sektorach witryny, a wszelkie nowości wprowadzane są stopniowo, z dużą dozą rozsądku.

Sprawdź: Jak przygotować dobrą strategię SEO dzięki agencji interaktywnej?

Postawy mniejszych i większych firm

Mówiąc o pozycjonowaniu stron biznesowych gigantów, zazwyczaj przyjmujemy podejście o charakterze globalnym. Nie ma w tym nic zaskakującego, że przedsiębiorstwo o dużych możliwościach finansowych pragnie konkurować z samymi liderami w swojej dziedzinie, ponadto ma tendencję do podejmowania ryzykownych decyzji i nie obawia się wprowadzania w ramy swojej działalności nowatorskich rozwiązań.

Źródło: MEDIA PROFILE/unsplash.com

Nieco inaczej działają mniejsze firmy, które wszelkie wysiłki wkładają w lokalne SEO. Nie muszą mierzyć się z tytanami biznesu o zasięgu międzynarodowym, a koncentrują się wyłącznie na rodzimym, zawężonym rynku i podstawowych aspektach typu naprawa fundamentalnych błędów.

Rozmiar i pozycja firmy determinują także podejście do realizowanych strategii w ramach User Experience czy korzystanie z potencjału kanałów społecznościowych. Czynności stricte wizerunkowe czy reklamowe będą wówczas przebiegały inaczej oraz z większą bądź mniejszą częstotliwością.

Jeżeli jesteś “świeżakiem” w świecie e-biznesu, możesz czuć się nieco niepewnie we wdrażaniu działań marketingowych. Zalecamy skorzystanie z pomocy agencji pozycjonujących bądź skoncentrowanie się wyłącznie na najważniejszych sektorach witryny. Pamiętaj, z umiarem i dozą rozsądku również można osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty sprzedażowe!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    TOP 7 wskazówek dotyczących blogowania pod kątem wyższej pozycji w SERP

    TOP 7 wskazówek dotyczących blogowania pod kątem wyższej pozycji w SERP

    Prowadzisz stronę internetową i chcesz pozyskać nowych odbiorców? Wznieś się w SERP dzięki blogowaniu! Wszystkiego dowiesz się w naszym artykule. Czytaj dalej!
    Jak rozkręcić startup przy pomocy optymalizacji SEO?

    Jak rozkręcić startup przy pomocy optymalizacji SEO?

    Startup jako sposób na założenie biznesu stosunkowo niskim kosztem. Jak stworzyć stronę internetową, która będzie się cieszyć zainteresowaniem odbiorców?
    Kopia kopii. Jak unikać problemu zduplikowanego contentu?

    Kopia kopii. Jak unikać problemu zduplikowanego contentu?

    Content is King, czyli podstawy marketingu treści. Czym jest i z jakimi problemami się mierzy? Dlaczego należy uważać na zduplikowaną treść?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę