cottonbro/pexels.com
Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa stała się rozpoznawalna przez potencjalnych klientów, musisz dowiedzieć się, jak znaleźć się na szczycie rankingu wyników wyszukiwania oraz utrzymać na tej pozycji przez długi czas.
Wielu przedsiębiorców, którzy nie znają się na dobrych praktykach SEO, czują się zdesperowani i zaczynają stosować złe taktyki SEO, aby przewyższyć konkurencję.
Obecnie ważne jest, aby znać różnicę pomiędzy White hat SEO a Black Hat SEO. W tym artykule przygotowaliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje, więc czytaj dalej i dowiedz się więcej na ten temat.
To działania mające na celu optymalizację strony internetowej, zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Prościej mówiąc, to etyczne praktyki SEO odpowiadające obecnym zasadom, dzięki którym Twoja witryna nie otrzyma kary.
Głównym celem działań White Hat SEO jest tworzenie stron internetowych przyjaznych wyszukiwarkom, zawierających treści angażujące i niezbędne dla funkcjonowania użytkownika.
Stosując techniki White Hat SEO w optymalizacji strony internetowej, możesz zbudować witrynę, która cieszy się pozytywną reputacją i zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Korzystanie z White Hat SEO gwarantuje trwałe rezultaty, a ponadto jest całkowicie wolne od ryzyka otrzymania kary.
Oczywistą korzyścią jest unikanie ryzyka otrzymania kary, ale oprócz tego można wyróżnić również dużo innych zalet. Przede wszystkim nie próbujesz manipulować robotami indeksującymi, dzięki czemu uzyskasz organiczny ruch na swojej stronie WWW, odzwierciedlający Twoją ciężką pracę. White Hat SEO jest bardziej satysfakcjonujące niż jego odpowiednik Black Hat SEO, ponieważ wraz z rozwojem witryny rośnie również Twój biznesowy sukces. Google często aktualizuje swoje algorytmy i za każdym razem, gdy to robi, eliminuje szanse uzyskania wysokiej pozycji w rankingu SERP przez przedsiębiorców korzystających z działań Black Hat SEO. Dzięki White Hat SEO zabezpieczasz swoją witrynę przed problemami w przyszłości.
Źródło: olia danilevich/pexels.com
Budowanie linków to strategia, która w naturalny sposób pomaga budować relacje z innymi stronami internetowymi. Tworząc treści, możesz dzięki linkom połączyć się z wiarygodnymi witrynami.
Pamiętaj, że im więcej wysokiej jakości treści znajduje się na Twojej stronie, tym wzbudza ona większy autorytet i zyskuje lepszą wartość. Oznacza to, że inne strony internetowe będą chciały się z Tobą utożsamiać – zaczną umieszczać linki do Twojej witryny jako pewnego źródła informacji. Dla wyszukiwarki to jeszcze więcej sygnałów mających pozytywny wpływ na pozycję firmowej strony WWW.
Jeśli zaczniesz tworzyć wpisy blogowe dla znanej, renomowanej witryny, masz szansę na uzyskanie linku zwrotnego do Twojej strony. Pomaga to wyszukiwarkom zacząć postrzegać ją jako renomowaną, a tym samym poprawia się jej pozycja w wynikach wyszukiwania.
Musisz wiedzieć, że każda witryna powinna być zoptymalizowana za pomocą odpowiednich słów kluczowych, tytułów, opisów meta, linków wewnętrznych i zewnętrznych. Treść powinna być napisana tak, aby była autentyczna, z kilkoma dodanymi organicznie słowami kluczowymi. Tytuł oraz opis meta powinny być naturalne, angażujące, przy odpowiednim zastosowaniu słów kluczowych.
Działania Black Hat SEO odnoszą się do nieetycznych strategii SEO na stronie. Są one używane jako sposób na oszukanie algorytmu i manipulowanie rankingiem wyników wyszukiwania. Praktyki Black Hat SEO to krótkoterminowe modyfikacje strony, które mają na celu potajemne poprawienie pozycji w rankingu SERP, najczęściej poprzez wykorzystanie słabości, ograniczeń i luk w zabezpieczeniach systemu wyszukiwarki.
Niestety działania Black Hat SEO nie generują korzyści dla Twojej strony internetowej. Żadna strategia nie jest warta uzyskania kary i usunięcia z wyników wyszukiwania. Nie ufaj firmom SEO, które próbują Ci wmówić, że takie praktyki są dobre, ponieważ to świadczy tylko o tym, że wcale nie chcą Ci pomóc, a jedynie wyciągnąć od Ciebie pieniądze! Kieruj się w stronę technik White Hat SEO, a z pewnością osiągniesz sukces.
W przypadku znalezienia się na Twojej witrynie niedziałającej strony wystarczy, że zastosujesz odpowiednie przekierowanie. Jednak oszukując i odsyłając użytkownika na inną stronę, która nie jest powiązana z oryginalną witryną, wpływasz negatywnie na wizerunek swojej firmy. Jest to podstępna technika, która może rzutować również na Twoją ocenę w wynikach wyszukiwania.
Przedsiębiorcy najczęściej stosują tę metodę podczas tworzenia swoich treści na stronie internetowej. Upychanie słów kluczowych tworzy nienaturalną treść, która nie angażuje odbiorców, a jedynie wpływa na wzrost współczynnika odrzuceń strony.
Używa się kilku technik upychania słów kluczowych, np. zmieniając kolor tekstu i umieszczając go za tłem strony internetowej. Dzięki czemu nie będzie on widoczny dla pozostałych użytkowników, ale nie ukryje się przed robotami indeksującymi.
Działania White Hat SEO i Black Hat SEO mają ten sam cel – pomóc stronie WWW znaleźć się na najwyższej pozycji wyników wyszukiwania.
Największą różnicą pomiędzy jednym a drugim typem SEO jest to, że chociaż Black Hat SEO może osiągać szybsze rankingi, jest on bardzo ryzykowny i nieetyczny.
Black Hat SEO jest skierowane do robotów indeksujących i koncentruje się przede wszystkim na osiąganiu wyższych pozycji w rankingu, podczas gdy White Hat SEO odwołuje się bezpośrednio do odbiorców i skupia na budowaniu autentycznej, renomowanej strony internetowej w danej branży.
Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz ideę działań SEO. Jeśli starasz się poprawić swoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania i nie masz pojęcia, od czego zacząć, być może nadszedł czas, aby zatrudnić specjalistę od SEO, który pomoże Ci w tym zadaniu? Najważniejsze jest tylko to, abyś był czujny i nie dał się wciągnąć w działania odpowiednie dla Black Hat SEO na swojej stronie internetowej.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.