DARMOWY AUDYT SEO

Czym różni się White Hat SEO od Black Hat SEO?

7 min czytania
Czym różni się White Hat SEO od Black Hat SEO?
Kategoria Pozycjonowanie

Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa stała się rozpoznawalna przez potencjalnych klientów, musisz dowiedzieć się, jak znaleźć się na szczycie rankingu wyników wyszukiwania oraz utrzymać na tej pozycji przez długi czas.

Wielu przedsiębiorców, którzy nie znają się na dobrych praktykach SEO, tj. pozycjonowanie, czują się zdesperowani i zaczynają stosować złe taktyki SEO, aby przewyższyć konkurencję. Warto zatem znać różnicę pomiędzy White Hat SEO a Black Hat SEO. W tym artykule przygotowaliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje, więc czytaj dalej i dowiedz się więcej na ten temat.

Spis treści:

Czym jest White Hat SEO?

To działania mające na celu optymalizację strony internetowej, zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Prościej mówiąc, to etyczne praktyki SEO odpowiadające obecnym zasadom, dzięki którym Twoja witryna nie otrzyma kary.

Głównym celem działań White Hat SEO jest tworzenie stron internetowych przyjaznych wyszukiwarkom, zawierających treści angażujące i niezbędne dla funkcjonowania użytkownika.

Stosując techniki White Hat SEO w optymalizacji strony internetowej, możesz zbudować witrynę, która cieszy się pozytywną reputacją i zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Korzystanie z White Hat SEO gwarantuje trwałe rezultaty, a ponadto jest całkowicie wolne od ryzyka otrzymania kary.

Korzyści płynące z White Hat SEO

  • Unikając prób manipulowania robotami indeksującymi, uzyskasz organiczny ruch na swojej stronie WWW, odzwierciedlający Twoją ciężką pracę.
  • Sukcesywny rozwój witryny zacznie przekładać się na Twój biznesowy sukces.
  • Dzięki White Hat SEO zabezpieczysz swoją witrynę przed problemami w przyszłość
Sprawdź: White Hat SEO – budowanie linków

Najczęściej stosowane taktyki White Hat SEO

  1. Link building – budowanie linków to strategia, która w naturalny sposób pomaga budować relacje z innymi stronami internetowymi. Tworząc treści, możesz dzięki linkom połączyć się z wiarygodnymi witrynami.
  2. Wysokiej jakości treści – pamiętaj, że im więcej wysokiej jakości treści znajduje się na Twojej stronie, tym wzbudza ona większy autorytet i zyskuje lepszą wartość. Oznacza to, że inne strony internetowe będą chciały się z Tobą utożsamiać – zaczną umieszczać linki do Twojej witryny jako pewnego źródła informacji.
  3. Backlinki – jeśli zaczniesz tworzyć wpisy blogowe dla znanej, renomowanej witryny, masz szansę na uzyskanie linku zwrotnego do Twojej strony. Pomaga to wyszukiwarkom zacząć postrzegać ją jako renomowaną, a tym samym poprawia się jej pozycja w wynikach wyszukiwania.
  4. Odpowiednia optymalizacja witryny – każda witryna powinna być zoptymalizowana za pomocą odpowiednich słów kluczowych, tytułów, opisów meta, linków wewnętrznych i zewnętrznych. Treść powinna być napisana tak, aby była autentyczna, z kilkoma dodanymi organicznie słowami kluczowymi. Tytuł oraz opis meta powinny być naturalne, angażujące, przy odpowiednim zastosowaniu słów kluczowych.
  5. Prowadzenie kampanii marketingowych w mediach społecznościowych i innych obszarach Internetu – informowanie użytkowników o nowych publikacjach zwiększa ruch w witrynie i generuje zaangażowanie, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki sprzedażowe.
  6. Dbałość o odpowiednią liczbę reklam na stronie – treść ma być czytelna, użytkownicy nie powinni uznawać witryny za blok reklamowy, lecz odpowiednio zrozumieć przekaz.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Czym jest Black Hat SEO?

Działania Black Hat SEO odnoszą się do nieetycznych strategii SEO na stronie. Są używane w celu oszukania algorytmu i manipulowania rankingiem wyników wyszukiwania. Praktyki tego typu to krótkoterminowe modyfikacje strony nastawione na potajemne poprawienie pozycji w rankingu SERP, najczęściej poprzez wykorzystanie słabości, ograniczeń i luk w zabezpieczeniach systemu wyszukiwarki.

Aby szybko identyfikować strony, które pozycjonują się poprzez BHS, Google stworzyło szereg algorytmów, takich jak Panda (kary za treść) czy Pingwin (kary za nienaturalny profil linków). Problemy wynikające ze stosowania podstępnych technik optymalizacyjnych są różne – od nałożenia filtru na stronę (czego można się ostatecznie pozbyć), po ban czyli całkowite wykluczenie strony z wyszukiwarki dla danego słowa kluczowego.

Podstępne techniki Black Hat SEO

  • Spamowanie – może to być nadmierne gromadzenie słów kluczowych w witrynie, ukrywanie ich czy wykorzystywanie takich, które nie są związane z tematem treści. Ukryć słowa kluczowe można poprzez nadanie im koloru tła lub zmniejszenie ich do rozmiaru 1, przez co są niewidoczne dla użytkowników. Mianem spamu określić można też posiadanie zbyt wielu nienaturalnych linków prowadzących z różnych witryn, szczególnie tak zwanych farm linków. Są to także działania mające na celu promocję strony poprzez dodawanie nienaturalnych linków na stronach, które wypracowały już swój autorytet. Chodzi tu o:
    • katalogi z synonimicznymi tekstami, często powielonymi, które najczęściej nie mają żadnej wartości dla użytkownika;
    • komentarze i artykuły na forach internetowych oraz w mediach społecznościowych;
    • różne wtyczki i pluginy.
  • Manipulowanie w kodzie strony w celu oszukania wyszukiwarki – chodzi tu o zagrania takie jak cloaking, czyli prezentowanie innej treści dla botów indeksujących, a innej dla użytkowników strony. Jeżeli takie działania zostaną wykryte, witryna zostanie trwale usunięta z wyszukiwarki.
  • Ukrywanie linków na stronie.
  • Posiadanie w witrynie stron o identycznej treści.
  • Kopiowanie treści z innych witryn.
  • Nadużywanie słów kluczowych w witrynie.
  • Umieszczanie treści prawnie zabronionych.

Pamiętaj – nie ufaj firmom SEO, które próbują Ci wmówić, że takie praktyki są dobre, ponieważ to świadczy tylko o tym, że wcale nie chcą Ci pomóc, a jedynie wyciągnąć od Ciebie pieniądze! Kieruj się w stronę technik White Hat SEO, a z pewnością osiągniesz sukces.

Między bielą a czernią – Grey Hat SEO

Grey Hat SEO to strategia, której zastosowanie nie narazi Cię na karę od Google, ale musisz być bardzo ostrożny, gdyż granica między tą taktyką a zestawem działań Black Hat SEO jest naprawdę cienka.

Techniki Grey Hat SEO nie naruszają wytycznych Google, choć nieco wykraczają poza zakres najlepszych metod optymalizacyjnych. Do zestawu praktyk GHS zaliczyć można: pozyskiwanie linków z komentarzy na blogach czy forach internetowych, zbieranie backlinków z witryn o niskiej jakości oraz mailowe proszenie innych twórców o umieszczenie łącza do swoich treści.

Różnica pomiędzy White Hat SEO a Black Hat SEO

Działania White Hat SEO i Black Hat SEO mają ten sam cel – pomóc stronie WWW znaleźć się na najwyższej pozycji wyników wyszukiwania.

Największą różnicą pomiędzy jednym a drugim typem SEO jest to, że chociaż Black Hat SEO może osiągać szybsze rankingi, jest on bardzo ryzykowny i nieetyczny.

Black Hat SEO jest skierowane do robotów indeksujących i koncentruje się przede wszystkim na osiąganiu wyższych pozycji w rankingu, podczas gdy White Hat SEO odwołuje się bezpośrednio do odbiorców i skupia na budowaniu autentycznej, renomowanej strony internetowej w danej branży.

Podsumowanie

Choć Black Hat SEO to niezwykle kusząca opcja, gdyż może dać szybkie efekty, lepiej wybrać metody White Hat SEO. Rezultaty sukcesywnych działań zostaną bowiem z Tobą na długo. Unikniesz filtrów i banów od Google, co umożliwi Ci konsekwentne ulepszanie witryny oraz rozwijanie swojej marki.

Jeśli starasz się poprawić swoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania i nie masz pojęcia, od czego zacząć, być może nadszedł czas, aby zatrudnić specjalistę od SEO, który pomoże Ci w tym zadaniu.

W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
Page Experience, MUM czy Link Spam - poznaj najważniejsze aktualizacje algorytmu Google w 2021 i dowiedz się, jak wpłynęły na SEO oraz indeksację stron.
Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne. Jak dostosować stronę do małego ekranu?
Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne. Jak dostosować stronę do małego ekranu?
Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych w celu przeglądania stron czy robienia zakupów. Optymalizacja witryny pod tym kątem jest niezbędna.
Jakie znaczenie mają wizytówki Google w kontekście pozycjonowania stron internetowych?
Jakie znaczenie mają wizytówki Google w kontekście pozycjonowania stron internetowych?
Czy wiesz, jak ważne są zaktualizowane dane wizytówki Google Moja Firma? Nasz artykuł rozwieje Twoje wszelkie wątpliwości. Czytaj dalej!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę