Czym różni się White Hat SEO od Black Hat SEO?

Czym różni się White Hat SEO od Black Hat SEO?

cottonbro/pexels.com

Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa stała się rozpoznawalna przez potencjalnych klientów, musisz dowiedzieć się, jak znaleźć się na szczycie rankingu wyników wyszukiwania oraz utrzymać na tej pozycji przez długi czas.

Wielu przedsiębiorców, którzy nie znają się na dobrych praktykach SEO, czują się zdesperowani i zaczynają stosować złe taktyki SEO, aby przewyższyć konkurencję.

Obecnie ważne jest, aby znać różnicę pomiędzy White hat SEO a Black Hat SEO. W tym artykule przygotowaliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje, więc czytaj dalej i dowiedz się więcej na ten temat.

Czym jest White Hat SEO?

To działania mające na celu optymalizację strony internetowej, zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Prościej mówiąc, to etyczne praktyki SEO odpowiadające obecnym zasadom, dzięki którym Twoja witryna nie otrzyma kary.

Głównym celem działań White Hat SEO jest tworzenie stron internetowych przyjaznych wyszukiwarkom, zawierających treści angażujące i niezbędne dla funkcjonowania użytkownika.

Stosując techniki White Hat SEO w optymalizacji strony internetowej, możesz zbudować witrynę, która cieszy się pozytywną reputacją i zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Korzystanie z White Hat SEO gwarantuje trwałe rezultaty, a ponadto jest całkowicie wolne od ryzyka otrzymania kary.

Sprawdź: Techniki White Hat SEO, z których skorzystać powinien każdy webmaster

Jakie korzyści płyną z White Hat SEO?

Oczywistą korzyścią jest unikanie ryzyka otrzymania kary, ale oprócz tego można wyróżnić również dużo innych zalet. Przede wszystkim nie próbujesz manipulować robotami indeksującymi, dzięki czemu uzyskasz organiczny ruch na swojej stronie WWW, odzwierciedlający Twoją ciężką pracę. White Hat SEO jest bardziej satysfakcjonujące niż jego odpowiednik Black Hat SEO, ponieważ wraz z rozwojem witryny rośnie również Twój biznesowy sukces. Google często aktualizuje swoje algorytmy i za każdym razem, gdy to robi, eliminuje szanse uzyskania wysokiej pozycji w rankingu SERP przez przedsiębiorców korzystających z działań Black Hat SEO. Dzięki White Hat SEO zabezpieczasz swoją witrynę przed problemami w przyszłości.

Źródło: olia danilevich/pexels.com

Najczęściej stosowane taktyki White Hat SEO

  1. Link building
  2. Budowanie linków to strategia, która w naturalny sposób pomaga budować relacje z innymi stronami internetowymi. Tworząc treści, możesz dzięki linkom połączyć się z wiarygodnymi witrynami.

  3. Wysokiej jakości treści
  4. Pamiętaj, że im więcej wysokiej jakości treści znajduje się na Twojej stronie, tym wzbudza ona większy autorytet i zyskuje lepszą wartość. Oznacza to, że inne strony internetowe będą chciały się z Tobą utożsamiać – zaczną umieszczać linki do Twojej witryny jako pewnego źródła informacji. Dla wyszukiwarki to jeszcze więcej sygnałów mających pozytywny wpływ na pozycję firmowej strony WWW.

  5. Backlinki
  6. Jeśli zaczniesz tworzyć wpisy blogowe dla znanej, renomowanej witryny, masz szansę na uzyskanie linku zwrotnego do Twojej strony. Pomaga to wyszukiwarkom zacząć postrzegać ją jako renomowaną, a tym samym poprawia się jej pozycja w wynikach wyszukiwania.

  7. Odpowiednia optymalizacja witryny
  8. Musisz wiedzieć, że każda witryna powinna być zoptymalizowana za pomocą odpowiednich słów kluczowych, tytułów, opisów meta, linków wewnętrznych i zewnętrznych. Treść powinna być napisana tak, aby była autentyczna, z kilkoma dodanymi organicznie słowami kluczowymi. Tytuł oraz opis meta powinny być naturalne, angażujące, przy odpowiednim zastosowaniu słów kluczowych.

Sprawdź: White Hat SEO – budowanie linków

Co to jest SEO Black Hat?

Działania Black Hat SEO odnoszą się do nieetycznych strategii SEO na stronie. Są one używane jako sposób na oszukanie algorytmu i manipulowanie rankingiem wyników wyszukiwania. Praktyki Black Hat SEO to krótkoterminowe modyfikacje strony, które mają na celu potajemne poprawienie pozycji w rankingu SERP, najczęściej poprzez wykorzystanie słabości, ograniczeń i luk w zabezpieczeniach systemu wyszukiwarki.

Jakie korzyści płyną z Black Hat SEO?

Niestety działania Black Hat SEO nie generują korzyści dla Twojej strony internetowej. Żadna strategia nie jest warta uzyskania kary i usunięcia z wyników wyszukiwania. Nie ufaj firmom SEO, które próbują Ci wmówić, że takie praktyki są dobre, ponieważ to świadczy tylko o tym, że wcale nie chcą Ci pomóc, a jedynie wyciągnąć od Ciebie pieniądze! Kieruj się w stronę technik White Hat SEO, a z pewnością osiągniesz sukces.

Najczęściej stosowane taktyki Black Hat SEO

  1. Błędne przekierowania
  2. W przypadku znalezienia się na Twojej witrynie niedziałającej strony wystarczy, że zastosujesz odpowiednie przekierowanie. Jednak oszukując i odsyłając użytkownika na inną stronę, która nie jest powiązana z oryginalną witryną, wpływasz negatywnie na wizerunek swojej firmy. Jest to podstępna technika, która może rzutować również na Twoją ocenę w wynikach wyszukiwania.

  3. Upychanie słów kluczowych
  4. Przedsiębiorcy najczęściej stosują tę metodę podczas tworzenia swoich treści na stronie internetowej. Upychanie słów kluczowych tworzy nienaturalną treść, która nie angażuje odbiorców, a jedynie wpływa na wzrost współczynnika odrzuceń strony.

    Używa się kilku technik upychania słów kluczowych, np. zmieniając kolor tekstu i umieszczając go za tłem strony internetowej. Dzięki czemu nie będzie on widoczny dla pozostałych użytkowników, ale nie ukryje się przed robotami indeksującymi.

Różnica pomiędzy White Hat SEO a Black Hat SEO

Działania White Hat SEO i Black Hat SEO mają ten sam cel – pomóc stronie WWW znaleźć się na najwyższej pozycji wyników wyszukiwania.

Największą różnicą pomiędzy jednym a drugim typem SEO jest to, że chociaż Black Hat SEO może osiągać szybsze rankingi, jest on bardzo ryzykowny i nieetyczny.

Black Hat SEO jest skierowane do robotów indeksujących i koncentruje się przede wszystkim na osiąganiu wyższych pozycji w rankingu, podczas gdy White Hat SEO odwołuje się bezpośrednio do odbiorców i skupia na budowaniu autentycznej, renomowanej strony internetowej w danej branży.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz ideę działań SEO. Jeśli starasz się poprawić swoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania i nie masz pojęcia, od czego zacząć, być może nadszedł czas, aby zatrudnić specjalistę od SEO, który pomoże Ci w tym zadaniu? Najważniejsze jest tylko to, abyś był czujny i nie dał się wciągnąć w działania odpowiednie dla Black Hat SEO na swojej stronie internetowej.

W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak pozycjonować blog? Optymalizacja SEO bloga

    Jak pozycjonować blog? Optymalizacja SEO bloga

    Blog może pozyskiwać duży ruch z Google bez względu na tematykę. Wymaga to optymalizacji witryny, jej dostosowania do wymagań algorytmu. Sprawdź, co musisz zrobić, aby pozyskać internautów z Google.
    Co zrobić, aby witryna nie znalazła się na czarnej liście Google?

    Co zrobić, aby witryna nie znalazła się na czarnej liście Google?

    Optymalizacja treści to niezwykle złożony proces, w którym można popełnić wiele błędów. Warto więc wiedzieć, czego unikać, aby mieć szansę na sukces.
    Jak poradzić sobie z uszkodzonymi linkami?

    Jak poradzić sobie z uszkodzonymi linkami?

    Broken link (dead link) jako przeszkoda w pozycjonowaniu. Czym są uszkodzone linki i jak je naprawiać, aby przywrócić stronie wysoką jakość?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę