Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa stała się rozpoznawalna przez potencjalnych klientów, musisz dowiedzieć się, jak znaleźć się na szczycie rankingu wyników wyszukiwania oraz utrzymać na tej pozycji przez długi czas.
Wielu przedsiębiorców, którzy nie znają się na dobrych praktykach SEO, tj. pozycjonowanie, czują się zdesperowani i zaczynają stosować złe taktyki SEO, aby przewyższyć konkurencję. Warto zatem znać różnicę pomiędzy White Hat SEO a Black Hat SEO. W tym artykule przygotowaliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje, więc czytaj dalej i dowiedz się więcej na ten temat.
To działania mające na celu optymalizację strony internetowej, zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Prościej mówiąc, to etyczne praktyki SEO odpowiadające obecnym zasadom, dzięki którym Twoja witryna nie otrzyma kary.
Głównym celem działań White Hat SEO jest tworzenie stron internetowych przyjaznych wyszukiwarkom, zawierających treści angażujące i niezbędne dla funkcjonowania użytkownika.
Stosując techniki White Hat SEO w optymalizacji strony internetowej, możesz zbudować witrynę, która cieszy się pozytywną reputacją i zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Korzystanie z White Hat SEO gwarantuje trwałe rezultaty, a ponadto jest całkowicie wolne od ryzyka otrzymania kary.
Działania Black Hat SEO odnoszą się do nieetycznych strategii SEO na stronie. Są używane w celu oszukania algorytmu i manipulowania rankingiem wyników wyszukiwania. Praktyki tego typu to krótkoterminowe modyfikacje strony nastawione na potajemne poprawienie pozycji w rankingu SERP, najczęściej poprzez wykorzystanie słabości, ograniczeń i luk w zabezpieczeniach systemu wyszukiwarki.
Aby szybko identyfikować strony, które pozycjonują się poprzez BHS, Google stworzyło szereg algorytmów, takich jak Panda (kary za treść) czy Pingwin (kary za nienaturalny profil linków). Problemy wynikające ze stosowania podstępnych technik optymalizacyjnych są różne – od nałożenia filtru na stronę (czego można się ostatecznie pozbyć), po ban czyli całkowite wykluczenie strony z wyszukiwarki dla danego słowa kluczowego.
Pamiętaj – nie ufaj firmom SEO, które próbują Ci wmówić, że takie praktyki są dobre, ponieważ to świadczy tylko o tym, że wcale nie chcą Ci pomóc, a jedynie wyciągnąć od Ciebie pieniądze! Kieruj się w stronę technik White Hat SEO, a z pewnością osiągniesz sukces.
Grey Hat SEO to strategia, której zastosowanie nie narazi Cię na karę od Google, ale musisz być bardzo ostrożny, gdyż granica między tą taktyką a zestawem działań Black Hat SEO jest naprawdę cienka.
Techniki Grey Hat SEO nie naruszają wytycznych Google, choć nieco wykraczają poza zakres najlepszych metod optymalizacyjnych. Do zestawu praktyk GHS zaliczyć można: pozyskiwanie linków z komentarzy na blogach czy forach internetowych, zbieranie backlinków z witryn o niskiej jakości oraz mailowe proszenie innych twórców o umieszczenie łącza do swoich treści.
Działania White Hat SEO i Black Hat SEO mają ten sam cel – pomóc stronie WWW znaleźć się na najwyższej pozycji wyników wyszukiwania.
Największą różnicą pomiędzy jednym a drugim typem SEO jest to, że chociaż Black Hat SEO może osiągać szybsze rankingi, jest on bardzo ryzykowny i nieetyczny.
Black Hat SEO jest skierowane do robotów indeksujących i koncentruje się przede wszystkim na osiąganiu wyższych pozycji w rankingu, podczas gdy White Hat SEO odwołuje się bezpośrednio do odbiorców i skupia na budowaniu autentycznej, renomowanej strony internetowej w danej branży.
Choć Black Hat SEO to niezwykle kusząca opcja, gdyż może dać szybkie efekty, lepiej wybrać metody White Hat SEO. Rezultaty sukcesywnych działań zostaną bowiem z Tobą na długo. Unikniesz filtrów i banów od Google, co umożliwi Ci konsekwentne ulepszanie witryny oraz rozwijanie swojej marki.
Jeśli starasz się poprawić swoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania i nie masz pojęcia, od czego zacząć, być może nadszedł czas, aby zatrudnić specjalistę od SEO, który pomoże Ci w tym zadaniu.
W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.