Czym są broken links?

Czym są broken links?

Soundtrap/unsplash.com

Problemy z szybkim ładowaniem się platformy, brak intuicyjnej nawigacji czy broken links negatywnie wpływają na wrażenia użytkowników korzystających z zasobów strony. O ostatniej z uprzednio wymienionych trudności internauta często dowiaduje się po dostrzeżeniu błędy 404. Jakie jest źródło niedziałających odnośników? Czy ten przypadek wpływa w pewien sposób na pozycjonowanie? Jak zabrać się za naprawę przeszkody? Odpowiedź na te pytania poznasz w przygotowanym przez nas artykule, dlatego nie zwlekaj ani minuty dłużej! Sięgnij po poradnik i nie pozwól, aby zepsute linki stanęły na drodze w popularyzacji Twojej marki w sieci.

Czym są broken links dla odwiedzającego platformę e-sprzedażową? Z pewnością to frustrujący problem, z którym muszą zmagać się użytkownicy sieci internetowej. Martwe linki, bo tak też roboczo można je nazwać, przekierowują do adresu URL, pod którym nie znajdują się właściwie działające witryny internetowe. Wobec tego broken link prowadzi do błędu 404 bądź innej wadliwości HTTP. Odnośnik najczęściej prowadzi do:

  • zlikwidowanej podstrony,
  • witryny, w której zmodyfikowano adres URL,
  • platformy, która nie jest zaktualizowana,
  • wygasłej nazwy domeny.

Mogą pojawić się inne przypadki, np. przekroczenie limitu okresu żądania (z angielskiego – timeout), błąd typu 400, usterka serwera bądź geoblokada. Wyświetlanie się uszkodzonych linków to skutek funkcjonowania stron WWW i nie jest to coś niespotykanego w wirtualnym świecie. Twórcy witryn, w tym również wpisów, zamieszczają w swoich treściach odnośniki i nie są w stanie przewidzieć, jak długo będą mogli czerpać korzyści z linkowanej strony.

Warto zrozumieć fakt, że nagromadzenie dużej liczby niepoprawnie działających linków będzie niekorzystnie oddziaływać na wrażenia internauty poruszającego się po stronie internetowej. Witryna zaczyna być postrzegana jako niezaktualizowana, a internauta czuje się nieco oszukany ze względu na brak możliwości eksploatacji contentu, do którego został odesłany. Co więcej, broken links mają swój udział we wzroście współczynnika odrzuceń. Dlatego też zaleca się systematyczne wynajdywanie oraz naprawa uszkodzonych odnośników podczas okresowego przeglądu strony WWW.

Wyodrębnia się dwa typy martwych linków: zewnętrzne oraz wewnętrzne. Pierwszy wymieniony rodzaj odnosi się do sytuacji, w której znajdujemy się na obcej domenie, z kolei drugi dotyczy przekierowań w obrębie tej samej strony.

Detektor niedziałających linków, czyli jak je sprawnie wykryć?

Pierwszym krokiem do poprawy zepsutych odnośników jest ich skuteczne zlokalizowanie. Mając do dyspozycji witrynę z kilkoma podstronami, należy ją osobiście przetestować w kontekście weryfikacji dostępności adresów URL, do których kierowany jest użytkownik. Sytuacja nieco komplikuje się w momencie, gdy zarządzamy bardziej zaawansowaną witryną bądź blogiem. W takim przypadku podjęcie się ręcznego testowania odnośników to strzał w kolano. Wynika to z dużego nakładu zbędnego wysiłku.

W zasięgu ręki masz narzędzie, Google Search Console, które wspomoże Cię w automatyzacji tego procesu. Wchodząc w kartę “Indeks”, a następnie “Stan”, dostrzeżesz błędy i wyeliminowane adresy URL z procesu indeksowania. Przeklikując do szczegółów, zaobserwujesz określony problem, z którym zmagają się Googleboty, a przechodząc do konkretnej pozycji – określone adresy URL zwracające błędy, pojawiające się w związku z martwymi linkami.

Niezwykle pomocne są zewnętrzne programy, takie jak Link Checker czy Sleuth. Niektóre przeglądarki wyposażone są w określone wtyczki, za sprawą których możliwa jest weryfikacja określonej strony pod kątem broken links. Z taką opcją możesz spotkać się, korzystając z FireFox (wspomnianą wtyczką jest Link Evaluator).

Algorytmy Google w obliczu martwych linków

Być może nie jest to dla Ciebie wielkie zaskoczenie, jednak warto o tym wspomnieć – każdy błąd pojawiający się na stronie WWW nie cieszy się uznaniem wyszukiwarki. Tak samo jest w kontekście odnośników pojawiających się na naszej witrynie. Jeżeli wskazane problemy pojawiają się wśród linków zamieszczonych na stronie, wówczas jej ekspozycja w sieci znacznie maleje.

Źródło: Firos nv/unsplash.com

Znalezienie się na topowych miejscach listy SERP jest wyznacznikiem względem użyteczności platformy odwiedzanej przez użytkownika. W chwili, gdy Google dostrzeże, że strona ma niewielką wartość dla internauty, wydaje niekorzystny werdykt. To z kolei przyczynia się do zmniejszenia widoczności serwisu w rezultatach wyszukiwania.

Wiarygodność to kolejny ważny czynnik, który idzie w parze z działającymi linkami (zarówno wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi). Jeżeli odwiedzający platformę zaobserwuje, że zamieszczone w niej odnośniki nie działają poprawnie, wspomniana wcześniej autentyczność znacznie się pogorszy.

Powodów wynikających z nieprawidłowej funkcjonalności odnośników jest kilka. Począwszy od przejęzyczenia (literówek w konstruowanym adresie URL), poprzez niewłaściwy dobór rozszerzenia, a skończywszy nawet na dezaktualizacji/usunięciu źródła linkowanej strony. Warto szczególnie zatroszczyć się o monitoring tego typu odnośników. Nie wiesz, jak się za to zabrać? Powierz to zadanie ekspertom, podejmij współpracę z profesjonalną agencją SEO.. Nie trać czasu na popełnianie błędów i tym samym znaczne spadki w rankingu wyszukiwarki!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Dane strukturalne w SEO – w jaki sposób mikrodane wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

    Dane strukturalne w SEO – w jaki sposób mikrodane wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

    Dowiedz się, czym są dane strukturalne oraz jak wiele możesz zyskać dzięki wdrożeniu tego rozwiązania. Sprawdź, jakie informacje możesz wyświetlić w wynikach wyszukiwania i tym samym wzbudzić zainteresowanie internautów.
    Wyszukiwanie obrazem Google

    Wyszukiwanie obrazem Google

    Zrobiłeś zdjęcie interesującej rośliny i chciałbyś dowiedzieć się, jaki to gatunek? Dzięki wyszukiwaniu obrazem sprawdzisz to w kilka sekund. Poznaj, jakie jeszcze możliwości dla użytkowników zapewnia ta opcja.
    Co to jest tag?

    Co to jest tag?

    Czy wiesz, czym jest tag oraz jaką rolę odgrywa w treściach, które spotykasz? Jeżeli nie, zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę