Czym są i jak działają linki zwrotne?

Czym są i jak działają linki zwrotne?

THE 9TH Coworking/unsplash.com

Linki zwrotne to jeden z najważniejszych elementów skutecznej strategii SEO. Wyszukiwarki oceniają witrynę pod kątem użyteczności, a jej pozycja w rankingu SERP zależy m.in. od linków zwrotnych. Jeśli chcesz poprawić ruch organiczny w witrynie oraz jej widoczność w wynikach wyszukiwania, musisz zrozumieć ideę backlinków.

W tym artykule szczegółowo opiszemy, czym one właściwie są i w jaki sposób działają.

Czym są backlinki?

Linki zwrotne to znajdujące się w innych witrynach łącza, które prowadzą bezpośrednio do Twojej strony. Dzięki nim Google może w łatwy i szybki sposób zaindeksować daną stronę, a także uzyskać konkretne informacje o jej popularności i autorytecie wśród użytkowników. Generowanie linków zwrotnych, współpraca z innymi witrynami i wysoka jakość to sposób na zaangażowanie szerszego grona odbiorców, a przede wszystkim zwiększenie ruchu w danej witrynie i jej autorytetu. Postaraj się ulepszyć zawartość swojej witryny internetowej i uczynić ją odpowiednią, unikalną i angażującą, aby zwiększyć jej liczbę linków zwrotnych.

Pamiętaj, że im więcej linków zwrotnych ma strona, tym wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania będzie mogła zdobyć. Dzieje się tak, ponieważ roboty wyszukiwarek oceniają wiarygodność witryny na podstawie tego, ile stron wykorzystuje ją jako wiarygodne źródło informacji. Backlinki mogą więc nadać witrynie miano autorytetu.

Upewnij się jednak, że witryny, które zamieszczają linki do Twojej strony, są wartościowe i nie należą do spamu!

Sprawdź: Jak sprawdzić linki zewnętrzne prowadzące do strony internetowej?

W jaki sposób działają backlinki?

Backlinki są częścią praktyk SEO, bowiem wpływają one na wysoką pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Linki zwrotne wchodzą w skład działań off-site SEO. Dzięki nim możesz budować autorytet swojej strony internetowej. Wyszukiwarki odbierają takie linki jako „pozytywny oddany głos” na daną witrynę. Chodzi o to, by Google zauważył, że ktoś inny chce mówić na Twój temat i dzięki temu uznał Cię za pewien rodzaj autorytetu w branży. Algorytm wyszukiwarki wykrywa witryny, które odnoszą się bezpośrednio do Twojej strony WWW i sprawdza, czy charakteryzują się one wysoką jakością oraz zawierają przydatne dla użytkowników informacje.

Źródło: Emilio Garcia/unsplash.com

Tworzenie linków odbywa się poprzez odwoływanie się do stron internetowych, które mają już wysoką pozycję w rankingu. To sprawia, że strona wygląda na bardziej wiarygodne źródło informacji dla wyszukiwarek. Skłonienie zewnętrznych stron do odwoływania się do Twojej witryny stworzy silną więź wzbudzającą autorytet i zaangażowanie.

Jakie płyną korzyści z używania linków zwrotnych?

  1. Zwiększają zaangażowanie
  2. Artykuł, który odpowiada na bezpośrednie pytania użytkowników, jest chętniej linkowany niż inne. Jeśli firma, która ma wysoki autorytet, odnosi się bezpośrednio do Twojej strony, to użytkownicy zaczynają pozytywnie postrzegać Twoją markę i angażować się w treści na Twojej stronie, ponieważ czują zainteresowanie, które zostało wywołane załączonym linkiem zwrotnym.

    Roboty wyszukiwarek biorą pod uwagę, ile stron witryny nie generuje ruchu i może to mieć wpływ na to, jaką pozycję w rankingu SERP zajmujesz, dlatego zadbaj o odpowiednie treści, które sprawią, że inne firmy będą chciały generować bezpośrednie linki do Twojej strony.

  3. Zwiększają sprzedaż
  4. Kiedy łączysz wszystkie swoje strony dotyczące konkretnego produktu, stopniowo budujesz większe zainteresowanie odbiorców i zaufanie do firmy, co przekłada się na sprzedaż produktów w Twojej witrynie. Pamiętaj, że im lepiej nabywca zna tajniki Twojego produktu lub usługi, tym bardziej będzie skłonny dokonać zakupu. Backlinki utwierdzają potencjalnych klientów w wiarygodności na temat danego produktu, przez co chcą kupić go właśnie u Ciebie!

  5. Zwiększają wiarygodność firmy
  6. Musisz pamiętać o tym, że linki zwrotne przede wszystkim zwiększają wiarygodność witryny. Jeśli sprzedajesz konkretny produkt, możesz poprosić osoby, które prowadzą blogi, aby opisały jego zalety i zamieściły bezpośredni link do oferty. Z pewnością wpłynie to na większe zainteresowanie produktem i wzrost wiarygodności Twojej firmy oraz oferowanego produktu.

    Warto więc współpracować z influencerami, którzy będą mogli opublikować film lub samouczek, w którym produkt jest opisany bardziej szczegółowo. Jeśli odbiorcy będą zainteresowani Twoją ofertą, mogą odwiedzić witrynę i dowiedzieć się więcej na temat konkretnego produktu.

Sprawdź: Strategie budowania linków zwrotnych, które warto wykorzystać w digital marketingu

Podsumowanie

Posiadanie silnej sieci linków zwrotnych może wymagać wielu badań i poświęconej pracy. Jednak opłaca się to robić, ponieważ dzięki temu możesz poprawić pozycję swojej strony internetowej, przez co staniesz się widoczny dla użytkowników i zaczniesz generować ruch w witrynie. Pamiętaj, linki zwrotne i treść są bardzo ważnymi czynnikami rankingowymi Google. Dlatego postaraj się na nich skupić i urozmaicać swój przekaz, aby generować kolejne backlinki do strony. Uważaj jednak na uszkodzone linki, ponieważ one mogą zaszkodzić Twojej firmie. Pomóż sobie zaistnieć w sieci już dziś i poproś o pomoc z generowaniem backlinków profesjonalną agencję SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Skuteczne strategie SEO, które powinieneś znać

    Skuteczne strategie SEO, które powinieneś znać

    Algorytmy ulegają ciągłym zmianom, dlatego zebraliśmy w jednym miejscu wszystkie aktualne działania SEO, które przydadzą się do każdej strategii.
    Jak tworzyć treści na stronę pod kątem SEO?

    Jak tworzyć treści na stronę pod kątem SEO?

    Myślisz nad rozwinięciem swojej strony internetowej, ale nie wiesz, jak zaangażować swoich odbiorców? Postaw na dobrą treść!
    Co powinna zawierać umowa o pozycjonowanie?

    Co powinna zawierać umowa o pozycjonowanie?

    Czeka Cię podpisanie umowy na pozycjonowanie? Zanim to zrobisz, przeczytaj, jakie elementy powinien zawierać taki dokument!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.