DARMOWY AUDYT SEO

Czym są internetowe kampanie reklamowe?

5 min czytania
Czym są internetowe kampanie reklamowe?
Kategoria Marketing

Internetowa kampania reklamowa to obecnie jedno z najcenniejszych narzędzi marketingowych, jakie mają do dyspozycji przedsiębiorcy promujący swoje firmy w sieci. W wielu kwestiach przewyższa ona pozycjonowanie – choć nie sugerujemy, że należy porzucić optymalizację strony na rzecz płatnych linków. W marketingu zawsze warto działać wielowymiarowo, a także testować różne rozwiązania i następnie wykluczać te nierentowne.

Sprawdź, co to jest kampania reklamowa i czy powinieneś dodać ją do swojej strategii marketingowej.

Spis treści:

Kampania reklamowa w internecie – czym jest i jakie daje możliwości?

Płatna kampania reklamowa to drugi, obok pozycjonowania stron, najpopularniejszy sposób na promowanie produktów oraz usług w sieci. Kampanią możemy nazwać reklamę lub grupę reklam, utworzoną i skonfigurowaną za pomocą specjalnego systemu. Komunikat reklamowy może przybierać formę sponsorowanego linku w wynikach wyszukiwania (będzie on oznaczony etykietą z napisem „Reklama”), baneru reklamowego, wideo czy karuzeli produktów.

Nadawca komunikatu decyduje o jego kreacji, treści, formacie i słowach kluczowych, na które będzie wyświetlany. Oprócz tego ustala on, w jakich miejscach ma pojawiać się reklama, kto ma być jej odbiorcą (np. ze względu na lokalizację, płeć, wiek, zainteresowania, akcje wykonane na stronie), a także, jak będzie wyglądało rozliczanie.

Najpopularniejszą metodą rozliczeniową jest PPC (Pay Per Click), czyli płatność za kliknięcie. Jako twórca reklamy płacisz konkretną stawkę za każdym razem, gdy użytkownik kliknie promowany link. Takie rozwiązanie pozwala zoptymalizować koszty, ponieważ kliknięcia w większości będą pochodzić od osób zainteresowanych promowanym produktem, usługą czy stroną.

Jeśli korzystasz z internetu na co dzień, wiele razy masz okazję natknąć się na kampanie promujące ofertę firmy. Żaden użytkownik nie „uchroni” się przed płatnymi reklamami, ponieważ pojawiają się one zarówno w wyszukiwarce Google, na popularnych stronach WWW, w serwisie YouTube, jak i w mediach społecznościowych. To oznacza, że taka forma marketingu ma naprawdę szeroki zasięg.

Największe zalety internetowych kampanii reklamowych:

  • precyzyjne targetowanie,
  • optymalizacja kosztów,
  • natychmiastowa widoczność,
  • krótka ścieżka od utworzenia reklamy do pozyskania klienta,
  • możliwość realizowania wielu celów,
  • łatwe mierzenie efektów,
  • możliwość szybkiej modyfikacji reklamy,
  • szeroki zasięg i wiele możliwości,
  • możliwość promowania produktów, usług i wydarzeń.

Przykładowe zalety internetowych kampanii reklamowych

Sprawdź: Trendy w social mediach 2022

Internetowe kampanie reklamowe – jakie są ich rodzaje?

Jak wygląda kampania reklamowa? Wszystko zależy od tego, w jakim systemie zostanie utworzona oraz jaki będzie jej format i cel. Najpopularniejsze systemy do tworzenia internetowych kampanii to obecnie:

Google Ads (dawniej Google AdWords)

Pozwala on wyświetlać reklamy m.in. w sieci wyszukiwania, czyli na stronie SERP (Search Engine Results Page). Tutaj sponsorowane i promowane przez Google linki wyświetlają się na samej górze lub na samym dole listy. Łatwo je rozpoznać, ponieważ oznaczone są wspomnianą wcześniej etykietą.

Drugim obszarem wyświetlania reklam jest Google Display Network (GDN), czyli globalna sieć reklamowa, do której należą ponad 2 miliony zewnętrznych serwisów (np. Wirtualna Polska, Onet, YouTube). W tym przypadku wybór rodzaju i formatu reklamy jest znacznie szerszy.

Dostępne formaty kampanii Google Ads:

  • reklamy tekstowe,
  • reklamy displayowe,
  • reklamy wideo,
  • reklamy produktowe,
  • reklamy aplikacji,
  • reklamy „tylko połączenia”.

Facebook Ads

Zasady tworzenia kampanii reklamowej w systemie Facebooka są podobne do obowiązujących w Google Ads. Tutaj również twórca reklamy ma pełną kontrolę nad tym, jak będzie ona wyglądała i do kogo będzie kierowana. Różnicą jest obszar wyświetlania reklam – system Facebooka pozwala na wyświetlanie ich na samym portalu, a także na Instagramie, Messengerze oraz w Audience Network, czyli na zewnętrznych stronach i w aplikacjach należących do sieci reklamowej Facebooka.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jakie cele może mieć kampania reklamowa?

Jeśli chcesz promować swoją ofertę za pomocą systemu Google lub systemów w mediach społecznościowych, musisz wiedzieć, jaki cel ma mieć Twoja kampania reklamowa. Na czym polega dobieranie celu i dlaczego jest to takie ważne?

Otóż chodzi o to, abyś wiedział, co konkretnie chcesz osiągnąć. Inaczej powinna wyglądać wizerunkowa kampania reklamowa i inaczej ta nastawiona na generowanie konwersji. Warto wspomnieć, że w Google Ads i Facebook Ads do każdego celu kampanii przypisane są konkretne formaty reklam. To oznacza, że systemy te sugerują nam, jaka reklama będzie najlepsza dla osiągnięcia konkretnego rezultatu, a także podpowiadają, które funkcje zwiększą skuteczność działań.

Oprócz tego określenie celu jest istotne dla mierzenia efektów – jeśli go znasz, wiesz, jakie wskaźniki musisz monitorować, aby analiza skuteczności miała sens.

Główne cele internetowych kampanii reklamowych to:

  • zwiększenie sprzedaży,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • pozyskanie leadów,
  • zwiększenie świadomości marki,
  • budowanie wizerunku.

Wiesz już, co to kampania reklamowa, na czym polega. Teraz możesz zdecydować, czy taka forma marketingu sprawdzi się w przypadku Twojej działalności.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak założyć i promować kanał na YouTube?
Jak założyć i promować kanał na YouTube?
Czy wiesz, że kanał na Youtube można pozycjonować? Choć na jego widoczność wpływa głównie zainteresowanie odbiorców, kilka sztuczek SEO może podbije widoczność Twoich filmów!
5 kroków do stworzenia najlepszej strony firmowej na Facebooku!
5 kroków do stworzenia najlepszej strony firmowej na Facebooku!
Masz firmę i chciałbyś założyć jej stronę na Facebooku, która przyciągnie do Ciebie więcej odbiorców? Tutaj znajdziesz najlepsze wskazówki!
Sposoby na zachęcenie do zakupu produktu
Sposoby na zachęcenie do zakupu produktu
Zastanawiasz się, jak przekonać klienta, by dokonał zakupu w Twoim sklepie? Poznaj kilka skutecznych sposobów.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie