Czym są linki sponsorowane?

Czym są linki sponsorowane?

Andrea Piacquadio / pexels.com

Linki sponsorowane to jeden z wariantów reklamy dostępnych w Google Ads. Przybiera formę tekstowych ogłoszeń wyświetlanych w wynikach wyszukiwania nad i pod organicznymi rezultatami. Podobnie jak inne kampanie reklamowe w Google linki sponsorowane również działają na zasadzie kontekstu. To znaczy, że wyświetlają się tylko tym użytkownikom, którzy wpisali konkretne słowa kluczowe. To doskonałe narzędzie, które pozwala dotrzeć do odbiorców faktycznie zainteresowanych zakupem i takich, którzy wiedzą, czego szukają. Z drugiej jednak strony w niektórych popularnych niszach taka reklama może być bardzo kosztowna. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie, czym są linki sponsorowane i jakie są ich rodzaje.

Linki sponsorowane – co to jest?

Najprościej mówiąc, linki sponsorowane to reklamy tekstowe wyświetlane w wyszukiwarce Google (a czasami w jej sieciach partnerskich). Od organicznych wyników wyszukiwania różnią się głównie specjalnym oznaczeniem „reklama” po lewej stronie. Oprócz tego fragmenty reklamowe mogą być bardziej rozwinięte i zawierać dodatkowe informacje, o czym opowiemy za chwilę.

Użytkownik po wpisaniu zapytania w pole wyszukiwarki najpierw zobaczy właśnie powiązane z nim linki sponsorowane – zajmują one maksymalnie 4 pierwsze pozycje rankingu, a także 2 ostatnie. Reklama tekstowa może pojawić się także na innych stronach Google – w zakładce Zakupy lub Mapy.

Sprawdź: Czym jest marketing treści?

Jak wyglądają linki sponsorowane?

Jeśli już wiesz, linki sponsorowane co to takiego, warto poznać, jakie trzy główne rodzaje reklam można tworzyć w kampaniach w sieci wyszukiwania Google.

Reklamy tekstowe

Najpopularniejszy typ to standardowe reklamy tekstowe. Google umożliwia dodanie trzech tytułów o długości nie większej niż 30 znaków i dwóch opisów o długości nie większej niż 90 znaków każdy. Istnieje także możliwość dodania do reklamy rozszerzeń – dodatkowych informacji, które pomogą użytkownikowi w podjęciu decyzji o kliknięciu linku. Google zaleca wypełnienie wszystkich rozszerzeń, które pasują do zakresu działalności firmy. Aktualna lista dostępnych rozszerzeń obejmuje:

  • adresy;
  • adresy partnerów dla tych, którzy dystrybuują swoje produkty za pośrednictwem sieci sklepów;
  • numery telefoniczne;
  • ceny;
  • lokalizacje;
  • promocje – informacje o promocjach, wyprzedażach, ofertach specjalnych;
  • dodatkowe linki do ważnych sekcji witryny;
  • linki do aplikacji;
  • wyjaśnienia – np. zalety produktu (bezpłatny pomiar, dostawa w ciągu godziny itp.);
  • opisy strukturalne, czyli lista cech charakteryzujących Twój produkt;
  • obrazy — dostępne dla kont o dobrej reputacji z aktywnymi kampaniami w sieci wyszukiwania, które mają więcej niż 90 dni.

Istnieje również opcja rozszerzeń automatycznych, które są tworzone i dodawane do reklamy przez sam algorytm reklamowy, jeśli uzna on, że ​​zwiększy to prawdopodobieństwo kliknięcia.

Reklamy tekstowe są odpowiednie dla każdego rodzaju działalności i typu witryny, ale zanim je uruchomisz, zapoznaj się z aktualnymi wymaganiami Google. Pomoże Ci to płynnie przejść moderację.

Reklamy elastyczne

Drugim typem reklamy w wyszukiwarce są elastyczne linki sponsorowane Google, które docelowo mają zastąpić standardowe reklamy tekstowe. Działają one na zasadzie automatyzacji – algorytm sam komponuje tytuły i opisy, a także dopasowuje treść do szerokości ekranu użytkownika. Zadaniem reklamodawcy jest jedynie wypełnienie odpowiednich pól proponowanymi wariantami:

  • od 3 do 15 tytułów;
  • od 2 do 4 opisów.

Reklamy dynamiczne

Ostatni typ linków sponsorowanych to reklamy dynamiczne, w których algorytm automatycznie dopasowuje tekst ogłoszenia do zapytania użytkownika oraz do treści w witrynie. System tworzy reklamę z odpowiednim tytułem i prowadzi do właściwej strony docelowej. Reklamodawca musi tylko dodać jeden opis do wszystkich reklam i uzupełnić rozszerzenia. Reklamy dynamiczne oszczędzają czas podczas tworzenia kampanii reklamowych dla sklepów internetowych z szeroką gamą produktów. Jednocześnie można skonfigurować wyświetlanie takich reklam zarówno na podstawie treści całej witryny, jak i poszczególnych sekcji, a także wyłączyć reklamy dla produktów chwilowo niedostępnych.

Reklam dynamicznych nie zaleca się używać, jeśli:

  • zawartość witryny jest często aktualizowana;
  • istnieją ograniczenia dotyczące reklamowanych towarów;
  • na stronach serwisu jest mało treści tekstowych (nie można określić fraz do targetowania);
  • domena nie obsługuje prefiksu http://.

Tylko połączenie

Warto wspomnieć jeszcze o reklamach zawierających tylko numer telefonu. Wyświetlane są one na urządzeniach mobilnych i pozwalają użytkownikowi od razu zadzwonić pod wskazany w ogłoszeniu numer poprzez kliknięcie przycisku „Zadzwoń”.

Podczas tworzenia takiej reklamy obowiązkowe jest podanie nazwy firmy ogłoszeniodawcy, numeru telefonu, dwóch wierszy opisu oraz adresu URL strony zawierającej numer telefonu (jest to konieczne do potwierdzenia jego autentyczności). Tego typu linki są odpowiednie dla firm i instytucji świadczących pilne usługi – prywatne karetki pogotowia, lawety, taksówki, usługi dostarczania żywności i inne.

Źródło: Jessica Lewis Creative / pexels.com

System rozliczania linków sponsorowanych

Aby ich reklama pojawiała się w linkach sponsorowanych Google, firmy biorą udział w aukcjach dla słów kluczowych zgodnych z treścią ogłoszenia i zawartością witryny. Im więcej reklamodawca zapłaci za reklamę pod konkretne zapytanie, tym wyżej pojawi się ona w wynikach wyszukiwania. Warto jednak wiedzieć, że reklamy oceniane są także pod kątem przydatności dla odbiorców. Jeśli link sponsorowany faktycznie jest wartościowy dla użytkowników Google, prawdopodobnie pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Jeśli Twoja reklama kwalifikuje się do udziału w aukcji i pojawi się w SERP, zostaniesz obciążony niewielką opłatą za każdym razem, gdy użytkownik kliknie link sponsorowany. Nazywa się to systemem pay-per-click (PPC), ponieważ reklamodawcy płacą za każde kliknięcie użytkownika w reklamę. Koszt jednego kliknięcia może wahać się od kilku groszy do kilkudziesięciu złotych, w zależności od poziomu konkurencyjności w danej niszy.

Sprawdź: Czy content marketing jest opłacalny?

Co zrobić przed uruchomieniem kampanii?

Aby kampania linków sponsorowanych była skuteczna, musisz prawidłowo skonfigurować cele i akcje, które będą przesyłać Ci dane o działaniach użytkowników w serwisie. Jednocześnie cele powinny śledzić konwersje, których potrzebujesz, np. przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego.

W drugim kroku zdefiniuj kluczowe wskaźniki wydajności (KPI). Musisz wiedzieć, ile i za jaką konwersję jesteś w stanie zapłacić. Następnie przygotuj strony docelowe – oceń ich trafność i przydatność dla użytkownika.

Kluczowymi czynnikami determinującymi efektywność kampanii reklamowej są wybrane dla niej słowa kluczowe oraz targetowanie. Dlatego dokładnie przemyśl, dla jakich odbiorców i na jakie frazy chcesz skonfigurować linki sponsorowane Google Ads.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 16
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Rodzaje SEO
    Rodzaje SEO
    Jeśli prowadzisz stronę internetową, koniecznie powinieneś zainteresować się optymalizacją jej treści. Sprawdź, co możesz zyskać dzięki SEO!
    Droga na skróty prowadzi donikąd! Jakich technik SEO unikać?
    Droga na skróty prowadzi donikąd! Jakich technik SEO unikać?
    Duplikowanie treści czy kupowane linków to tylko niektóre z technik, które mogą zrujnować Twój biznes. Sprawdź, czego jeszcze warto unikać.
    Jak zaistnieć w sieci?
    Jak zaistnieć w sieci?
    Internet to niesamowicie potężne narzędzie marketingowe, a wykorzystanie jego potencjału może pomóc zwiększyć zyski przedsiębiorstwa kilkukrotnie. Dowiedz się, jakie działania w sieci mogą pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę