Czym są słowa kluczowe?

Czym są słowa kluczowe?

Lukas/pexels.com

Są to hasła oraz frazy, które są wpisywane przez użytkowników do przeglądarki w celu odszukania pożądanych informacji. Wyświetlanie konkretnych wyników wyszukiwania jest uwarunkowane tym, jakie słowa kluczowe zostały zastosowane. Wydatnie wpływa to na pozycjonowanie stron, gdyż roboty Google, analizując poszczególne frazy, kierują ruch na określone witryny.

To, jak wygląda słowo kluczowe, zależy od aktualnych potrzeb użytkownika i zakresu wyszukiwanych przez niego informacji. Może on bowiem posługiwać się różnorodnymi rodzajami fraz, w tym m.in.:

  • ogólnymi – składają się z maksymalnie dwóch wyrazów (np. „telewizor” czy „mechanik samochodowy”),
  • długiego ogona (ang. long – tail) – zawierają co najmniej trzy wyrazy („komoda wenge do sypialni”),
  • brandowymi – dotyczą asortymentu konkretnej firmy („odkurzacz Media Markt”),
  • lokalnymi – obejmują ofertę dostępną na danym terenie („hydraulik Poznań”),
  • informacyjnymi – często przybierają formę pytań („gdzie do dentysty Warszawa?”).

SEO warto oprzeć na zróżnicowanych frazach. Dzięki temu można skierować na witrynę ruch w przypadku użytkowników, którzy posługują się zarówno hasłami ogólnymi, jak i lokalnymi czy long – tail.

Szczególną uwagę warto zwrócić na te ostatnie, gdyż są one znacznie mniej popularne i konkurencyjne niż frazy ogólne. Oznacza to, że są one rzadziej wpisywane przez użytkowników do przeglądarki, tak więc SEO za ich pośrednictwem może być bardziej skuteczne.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Wbrew pozorom, nie jest to trudne. Wystarczy skorzystać z wyszukiwarek, spośród których niektóre są zupełnie darmowe. Popularnym rozwiązaniem jest Planer słów kluczowych Google, za pomocą którego można nie tylko sprawdzić najbardziej popularne frazy, ale również określić ich konkurencyjność w określonym przedziale czasowym. Ponadto dostępna jest opcja wyodrębnienia haseł wykluczających, czyli takich, które nie powinny być stosowane w ramach pozycjonowania stron internetowych i nie będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania – przykładem jest fraza „buty dla dziecka” w przypadku sprzedaży obuwia przeznaczonego wyłącznie dla kobiet).

Źródło: Lukas/pexels.com

Inne narzędzia to m.in.:

  • Semstorm – darmowy generator, który, poza wyborem fraz, umożliwia wyszukanie słów z przyimkami („z”, „do”, „w”) oraz w formie pytań („jak długo naprawa telefonu?”),
  • Senuto – płatna wtyczka do przeglądarki Google Chrome, w której można sprawdzić frazy oraz zapytania z nimi związane,
  • Answer The Public – wyszukiwarka szczególnie polecana do generowania fraz długiego ogona,
  • Ubersuggest – program pozwala na zweryfikowanie bazy słów kluczowych również w przypadku ruchu generowanego z urządzeń mobilnych.

SEO dla stron warto oprzeć także na sugestiach, jakie pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. Po wpisaniu w przeglądarce fraz prezentowane są nam konkretne propozycje – dla słowa „pralka” jest to „pralka Samsung” czy „pralka do zabudowy”. Ponadto na dole strony z wynikami wyszukiwania wyświetlane są pokrewne hasła – w przypadku „pralki” dotyczy to takich fraz, jak „tanie pralki”, „pralka a+++ 6kg” czy „pralka Allegro”. Frazy takie warto użyć podczas optymalizacji strony WWW.

Pozycjonowanie sklepu internetowego w oparciu o słowa kluczowe

Bez doboru odpowiednich fraz optymalizacja SEO nie będzie efektywna. Proces ten jest istotnym elementem działań, które zmierzają do osiągnięcia przez witrynę wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – wzrostu ruchu na stronie i uzyskania celów konwersji.

Warto nasycić słowami kluczowymi wszelkie zakładki i podstrony, jakie znajdują się na witrynie. Nie jest jednak zalecane nadmierne posługiwanie się frazami, gdyż może to zostać negatywnie odebrane przez roboty Google – albo w charakterze spamu, albo jako duplikacja treści. Nierzadko występuje również zjawisko kanibalizacji SEO, które polega na tym, że co najmniej dwie podstrony zostały wypozycjonowane za pomocą identycznej frazy.

Szczególną uwagę musimy zwrócić na to, czym są słowa kluczowe w tekście zawartym na witrynie. Muszą one bowiem w pełni nawiązywać do treści znajdujących się na danej podstronie oraz być zgodne z tym, co aktualnie na najszerszą skalę poszukują użytkownicy Internetu.

Decydując się na konkretne słowa kluczowe, HTML, czyli kod źródłowy strony internetowej, bezwzględnie musi być na nich oparty. Tylko wówczas pozycjonowanie SEO doprowadzi do uzyskania zakładanych efektów. Pożądaną praktyką jest umieszczanie wybranych fraz w znacznikach meta, z których dane są odczytywane przez roboty Google i które są widoczne w wynikach wyszukiwania. Chodzi o tytuł (meta title) oraz opis (meta description) strony internetowej.

Słowa kluczowe dla każdego, kto chce prawidłowo wypozycjonować witrynę internetową, mają zasadnicze znaczenie. To właśnie za ich pomocą roboty oraz użytkownicy trafiają na stronę, dzięki czemu można osiągnąć cele konwersji. Frazy możemy skutecznie dobrać m.in. za pomocą narzędzi typu Planer Google, Semstorm czy Senuto. Zasadne jest wykorzystywanie różnego rodzaju fraz, w tym długiego ogona.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Content is King! Jak właściwie zoptymalizować treści na stronie internetowej?

    Content is King! Jak właściwie zoptymalizować treści na stronie internetowej?

    Serce strony internetowej to jej treść. Mówimy, w jaki sposób ją udoskonalać, optymalizować i pozycjonować w organicznych wynikach wyszukiwania.
    Audyt SEO – dlaczego należy o nim pamiętać?

    Audyt SEO – dlaczego należy o nim pamiętać?

    Czym jest i na czym polega audyt pod kątem optymalizacji i pozycjonowania? Dowiedz się, dlaczego każdy go potrzebuje. Wspomóż funkcjonowanie swojej strony.
    Szybkość ładowania strony – jak sprawdzić?

    Szybkość ładowania strony – jak sprawdzić?

    Szybkość strony to parametr, który ma wpływ zarówno na pozycję w wynikach wyszukiwania, jak i odbiór witryny przez internautów. Optymalizacja strony powinna obejmować również zwiększenie prędkości wczytywania.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę