Otwierasz przeglądarkę i wpisujesz hasło, które Cię interesuje. Co widzisz jako pierwsze po kliknięciu „szukaj”? Dostajesz szereg wyników z listą tysięcy stron, które zostały dopasowane do Twojego zapytania. Na jakiej jednak podstawie podejmujesz decyzję o wybraniu akurat tej jednej strony? Jest to właśnie tag tytułowy. Dowiedz się w takim razie czym jest oraz jak wielki wpływ ma na wybór danej witryny.
Tag tytułu to krótki opis strony, która pojawia się w wynikach wyszukiwania. Jest to element HTML, który przedstawia tytuł witryny jako klikalny nagłówek, przenoszący użytkownika do docelowej treści. Tagi tytułowe są na ogół krótkie i zwięźle przedstawiają główny temat zawartości strony internetowej. Pojawiają się tuż nad meta opisem i są podstawowym aspektem, na podstawie którego Google określa temat witryny i podejmuje decyzję odnośnie do wyświetlenia jej na liście wyników wyszukiwania. Wskutek tego, dobrze zoptymalizowany i zachęcający tag tytułu, który zawiera odpowiednie słowo kluczowe, umożliwia Ci uzyskanie lepszej pozycji w SERP-ach i pozyskanie nowych odbiorców.
Błędem, który popełniają twórcy jest traktowanie tagu tytułowego i nagłówka H1 jako synonimów. Jest to duży błąd wynikający z tego, iż oba znaczniki są określeniami stron tytułowych, jednak są one wyświetlane na inne sposoby. Podstawowa różnica jest taka, że tag tytułowy nie jest wyświetlany na stronie internetowej – jest jedynie w zakładkach wyszukiwarki, wynikach i strona zewnętrznych. H1 zaś to największy i najważniejszy nagłówek na stronie. Jego podstawowym zadaniem jest informowanie o zawartości strony użytkownika.
Pamiętaj: Tag tytułowy i nagłówek H1 powinny się od siebie różnić. Dzięki temu powiększamy swoją bazę słów kluczowych, co jest ważne w kontekście strategii pozycjonowania.
Tag tytułowy najlepiej, aby wyświetlał się w różnych miejscach. Gdzie w takim razie można go znaleźć?
Tag tytułowy ma wpływ na poprawę widoczności strony w wynikach SERP. Jest on sprofilowany pod algorytmy i roboty indeksujące zawartość stron, dzięki czemu dopasowują je do zapytań użytkowników. Należy jednak pamiętać, iż jest on jedynie jednym z elementów, który ma wpływ na pozycjonowanie SEO.
Tag z jednej strony zwiększa widoczność strony, z drugiej zaś zawiera w sobie element call to action dla potencjalnego użytkownika. Może się jednak zdarzyć tak, że wyszukiwarka (Google) przepisze nasz tag tytułowu i zmieni opis meta, wówczas w wynikach wyszukiwania pojawi się inny zapis. Skąd to wynika? Algorytmy Google niekiedy po indeksowaniu strony mają inny pomysł na opisanie jej zawartości.
Jeśli zatem zależy Ci na pokonaniu branżowych rywali i zbudowaniu ruchu na swoich stronach internetowych, poświęć trochę czasu na kompleksową optymalizację tagów tytułu, dzięki czemu przyciągniesz uwagę adresatów swoich treści i zachęcisz ich do odwiedzin witryny.
Musisz zadbać o odpowiedni format tagów tytułu, jeśli chcesz pojawić się na liście wyników wyszukiwania na konkretne słowa kluczowego i zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojej strony. Uwzględnij więc elementy, takie jak: podstawowe słowo kluczowe, nazwa marki i temat treści. Zwróć też uwagę na długość tagu, gdyż Google i większość innych wyszukiwarek jest w stanie wyświetlić około 50-60 znaków w jednej pozycji. Oto kilka innych wskazówek dotyczących optymalizacji tagów tytułu:
Tagi tytułowe należy umieścić w sekcji <head> w kodzie HTML witryny. Przykład: <head> <tytuł>Tag tytułu< / tytuł> < / head>. Większość edytorów treści, takich jak WordPress, posiada funkcję dodawania tagów tytułowych, co znacznie ułatwia cały proces. Z kolei Yoast SEO to wtyczka, której możesz używać wraz z WordPressem. Pomoże Ci ona kompleksowo zoptymalizować swoje treści, a także upewnić się, że długość tagu tytułu jest poprawna, słowa kluczowe znajdują się we właściwych miejscach i umożliwi dostosowanie tagu tytułu do algorytmów wyszukiwarek i typowych schematów wyszukiwania użytkowników.
Odpowiedź jest prosta: uwzglednij liczby! Odbiorcy uwielbiają treści podzielone na fragmenty, listy czy podpunkty. Taki format nie tylko lepiej wygląda, ale też znacznie ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronie, dzięki czemu są oni bardziej usatysfakcjonowani. Przykładem wykorzystania tej techniki w tagu tytułu może być “Top 10 porad dotyczących optymalizacji treści” czy “Dlaczego ponad 40% użytkowników korzysta z wyszukiwania głosowego?”. Co jeszcze możesz zrobić?
Tag tytułu to niezwykle ważny element, który powinien zostać odpowiednio zoptymalizowany. Wykorzystaj więc wyżej wymienione wskazówki, aby pojawić się na liście wyników wyszukiwania i zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojej strony. Bądź oryginalny i zaprezentuj odbiorcom coś, co sprawi że poczują nagłą potrzebę zapoznania się z treścią witryny, a z pewnością osiągniesz sukces!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.