Czym są tagi tytułu i jak je optymalizować?

Czym są tagi tytułu i jak je optymalizować?

JÉSHOOTS/pexels.com

Tag tytułu to krótki opis strony, która pojawia się w wynikach wyszukiwania. Jest to element HTML, który przedstawia tytuł witryny jako klikalny nagłówek, przenoszący użytkownika do docelowej treści. Tagi tytułowe są na ogół krótkie i zwięźle przedstawiają główny temat zawartości strony internetowej. Pojawiają się tuż nad meta opisem i są podstawowym aspektem, na podstawie którego Google określa temat witryny i podejmuje decyzję odnośnie wyświetlenia jej na liście wyników wyszukiwania. Wskutek tego, dobrze zoptymalizowany i zachęcający tag tytułu, który zawiera odpowiednie słowo kluczowe, umożliwia Ci uzyskanie lepszej pozycji w SERP i pozyskanie nowych odbiorców.

Optymalizacja tagu tytułu

Musisz zadbać o odpowiedni format tagów tytułu, jeśli chcesz pojawić się na liście wyników wyszukiwania konkretnego słowa kluczowego i zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojej strony. Uwzględnij więc elementy, takie jak: podstawowe słowo kluczowe, nazwa mark i temat treści. Zwróć też uwagę na długość tagu, gdyż Google i większość innych wyszukiwarek jest w stanie wyświetlić około 50-60 znaków w jednej pozycji. Oto kilka innych wskazówek dotyczących optymalizacji tagów tytułu:

  1. Zadbaj o oryginalność tagu – z pewnością posiadasz wiele różnych stron w swojej witrynie, dlatego też powinieneś mieć niepowtarzalne tagi tytułu dla każdej z nich, które doskonale opisują ich temat.
  2. Uwzględnij słowa kluczowe – tag tytułu powinien zawierać wyszukiwane przez użytkownika hasło kluczowe, dzięki czemu nie tylko pojawi się na liście wyników wyszukiwania, ale też jasno określi charakter zawartości, dzięki czemu odbiorca będzie w stanie stwierdzić, czy treść strony odpowiada jego oczekiwaniom. Uważaj jednak na upychanie słów kluczowych w tagu, gdyż ten zabieg może przynieść efekt zupełnie odwrotny do zamierzonego.
  3. Przedstaw temat strony – tag tytułu jest elementem, który jako pierwszy zwraca uwagę użytkownika. Zadbaj więc o to, aby doskonale przedstawiał temat strony, którą reprezentuje, by użytkownik wiedział, czy warto ją odwiedzić. Posiadanie dokładnych tagów tytułowych to świetny sposób na utrzymanie niskiego współczynnika odrzuceń, który jest elementem branym pod uwagę przez Google podczas pozycjonowania stron internetowych.
Sprawdź: Jaką rolę w SEO odgrywa Meta Title Tag?

Czego unikać podczas tworzenia tagu tytułu?

  1. Zrezygnuj z oddzielania fraz za pomocą podkreśleń lub przecinków. Zamiast tego użyj symbolu “|”, który zaoszczędzi miejsce, dzięki czemu będziesz w stanie użyć większej ilości znaków.
  2. Nie nadużywaj słów kluczowych. Zbyt duża liczba najistotniejszych haseł w tagu tytułu to podstępna technika, która z pewnością nie umknie uwadze Google i zostanie ukarana spadkiem strony w rankingu SERP. Wpływa to również na wrażenia użytkowników, którzy stracą zaufanie do Twojej marki, a witrynę potraktują jako spam.
  3. Nie używaj niezrozumiałych frazy czy slangu. Pamiętaj, że boty wyszukiwarek to nie ludzie i nie są w stanie zrozumieć niektórych terminów. Twoje tagi tytułu muszą być jak najbardziej zrozumiałe, aby Google mógł uwzględnić je w tworzeniu listy wyników wyszukiwania. Unikaj więc metafor, które zostaną odebrane przez wyszukiwarkę jako dosłowne stwierdzenia, przez co strona o niezrozumiałym tytule pojawi się w wynikach wyszukiwania niepożądanego słowa kluczowego.
  4. Nie powielaj tagów tytułu. Nawet jeśli masz bardzo podobne strony, zadbaj, aby każda z nich miała inny nagłówek, dzięki czemu Google nie uzna ich za kopie.

Gdzie umieścić tagi tytułowe?

Tagi tytułowe należy umieścić w sekcji <head> w kodzie HTML witryny. Przykład: <head> <tytuł>Tag tytułu< / tytuł> < / head>. Większość edytorów treści, takich jak WordPress, posiada funkcję dodawania tagów tytułowych, co znacznie ułatwia cały proces. Z kolei Yoast SEO to wtyczka, której możesz używać wraz z WordPressem. Pomoże Ci ona kompleksowo zoptymalizować swoje treści, a także upewnić się, że długość tagu tytułu jest poprawna, słowa kluczowe znajdują się we właściwych miejscach i umożliwi dostosowanie tagu tytułu do algorytmów wyszukiwarek i typowych schematów wyszukiwania użytkowników.

Źródło: Pixabay/pexels.com

Sprawdź: Optymalizacja meta tagów: tag title i meta description

Jak dodatkowo udoskonalić tagi tytułu?

Odpowiedź jest prosta: uwzglednij liczby! Ludzie uwielbiają treści podzielone na fragmenty, listy czy podpunkty. Taki format nie tylko lepiej wygląda, ale też znacznie ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronie, dzięki czemu są oni bardziej usatysfakcjonowani. Przykładem wykorzystania tej techniki w tagu tytułu może być “TOP 10 porad dotyczących optymalizacji treści” czy “Dlaczego ponad 40% użytkowników korzysta z wyszukiwania głosowego?” Co jeszcze możesz zrobić?

  • Uwzględnij daty. Użytkownikom zależy bowiem na aktualnych informacjach. Jeśli więc w tagu tytułu dodasz bieżący rok, możesz skutecznie zachęcić ich do odwiedzin Twojej strony. Przykład: “Najpopularniejsze tematy blogowe w 2022 roku”.
  • Uwzględnij synonimy i odmiany słów kluczowych. Okazuje się bowiem, że podczas gdy część użytkowników będzie wyszukiwać “ najlepsze pralnie chemiczne Poznań”, wielu z nich wpisuje w pole wyszukiwarki “lista najlepszych pralni chemicznych w Poznaniu”.
  • Dodaj wezwanie do działania. Możesz wykorzystać hasła, takie jak znajdź, pobierz, kup, sprawdź, zobacz itp. Jeśli prowadzisz firmę sprzedającą obuwie sportowe, Twój tag tytułowy może brzmieć: “Sprawdź, jakie buty do biegania są najlepsze w tym sezonie!”.
  • Zastosuj tytuły w formie pytań. Tego typu nagłówki niezwykle skutecznie zachęcają użytkowników do kliknięcia w tag tytułu, ponieważ potęgują ich ciekawość i zachęcają do poznania odpowiedzi. Jeśli na przykład prowadzisz sklep odzieżowy, Twój tag tytułowy może brzmieć: “Jakie są najmodniejsze spodnie tej wiosny?”.

Podsumowanie

Tag tytułu to niezwykle ważny element, który powinien zostać odpowiednio zoptymalizowany. Wykorzystaj więc wyżej wymienione wskazówki, aby pojawić się na liście wyników wyszukiwania i zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojej strony. Bądź oryginalny i zaprezentuj odbiorcom coś, co sprawi że poczują nagłą potrzebę zapoznania się z treścią witryny, a z pewnością osiągniesz sukces!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 14
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstrona, która sprzedaje – landing page

    Podstrona, która sprzedaje – landing page

    Landing Page to podstrona serwisu internetowego, która ma zachęcić użytkownika do konkretnego działania. Przeczytaj jak pozycjonować taką stronę.
    Czym jest ruch organiczny i jak go zwiększyć?

    Czym jest ruch organiczny i jak go zwiększyć?

    Ruch organiczny jest bardzo ceniony wśród użytkowników internetu, ponieważ świadczy o wiarygodności i wartości firmy. W jaki sposób na niego wpłynąć?
    Pozycjonowanie stron stworzonych w kreatorach

    Pozycjonowanie stron stworzonych w kreatorach

    Budowanie stron internetowych od podstaw to duże wyzwanie, z którym muszą zmierzyć się mniejsi przedsiębiorcy rozpoczynający swoją działalność w sieci.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę