Czym właściwie są metawyszukiwarki?

Czym właściwie są metawyszukiwarki?

Vlada Karpovich / pexels.com

Metawyszukiwarki są wyspecjalizowaną formą wyszukiwania, ponieważ przeszukuje ona kilka serwisów jednocześnie, dzięki czemu użytkownik może uzyskać wyniki z kilku miejsc zebrane na jednej stronie. Do metawyszukiwarek można zaliczyć m.in. Google.

Zastanawiasz się, jak to właściwie działa? W tym artykule dowiesz się, czym są metawyszukiwarki, na czym polega ich działanie oraz dlaczego są one tak ważne.

Czym jest metawyszukiwarka i jaki jest jej cel?

Głównym zadaniem metawyszukiwarki jest przeszukiwanie stron innych wyszukiwarek. Jest to wyspecjalizowana forma wyszukiwarki, która zbiera podobne wyniki z różnych źródeł. Metawyszukiwarki mogą być ogólne lub wyspecjalizowane w konkretnym temacie lub branży.

Działanie metawyszukiwarki polega na indeksowaniu internetowych baz danych, a następnie zestawianiu zgromadzonych wyników wyszukiwania i klasyfikowaniu ich za pomocą zastrzeżonej technologii wyszukiwania. Metawyszukiwarka przesyła bezpośrednie zapytanie do wielu wyszukiwarek i zwraca użytkownikowi konkretne wyniki. Uzyskane wyniki wyszukiwania są więc sumą wielu wyszukiwań. Na takiej zasadzie opiera się również wyszukiwarka Google.

Sprawdź: Czy działania SXO powinny być dopasowane do wieku odbiorców?

Jak metawyszukiwarki wpływają na SEO?

Metawyszukiwarki zawierają wiele cennych danych na temat klientów i wpisywanych przez nich słów kluczowych. Mogą one pomóc Ci w:

  • porównywaniu wyników wyszukiwania – istnieje wiele narzędzi, które umożliwiają wyszukiwarce analizowanie danych z wielu różnych źródeł. Dzięki temu może ona porównywać znalezione informacje i dopasowywać je jeszcze lepiej do intencji swoich odbiorców;
  • grupowaniu wyników wyszukiwania – metawyszukiwarki potrafią analizować słowa kluczowe i zbierać je w pewne podgrupy. Jest to szczególnie przydatne w przypadku wąskich branż obsługiwanych przez metawyszukiwarki;
  • definiowaniu ogólnych słów kluczowych pod względem językowym – dzięki nim będziesz mógł zobaczyć, że dane słowo kluczowe jest popularne w wielu wyszukiwarkach, a nie tylko w jednej.

Przykładowe metawyszukiwarki, z których warto korzystać

  1. Yippy

Jest to metawyszukiwarka, która słynie z klastrowej metody wyszukiwania. Yippy ma być przyjazna rodzinie, usuwane są bowiem treści takie jak pornografia czy produkty antyreligijne. Chroni ona również prywatność użytkowników, ponieważ nie są przechowywane żadne metadane, takie jak historia wyszukiwania. Warto również dodać, że grupuje ona podobne wyniki wyszukiwania razem w następujące podgrupy: tematyczną czy źródłową.

  1. Ixquick

Jest to jedyna metawyszukiwarka, która posiada również polski interfejs. Łącznie wyszukuje w 18 językach. Każda wersja językowa uwzględnia w wyszukiwaniu lokalne wyniki. Ixquick nie gromadzi ani nie udostępnia żadnych informacji osobistych. Wyszukiwarka ta oferuje duże możliwości spersonalizowania ustawień wyszukiwania.

  1. DogPile

Jest to jedna z najstarszych metawyszukiwarek. Pobiera ona wyniki z różnych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing, czy Yahoo. DogPile umożliwia wyszukiwanie w całej sieci oraz przede wszystkim w multimediach, czyli pośród obrazów oraz materiałów video. Daje możliwość wyszukiwania zaawansowanego z wszystkimi słowami kluczowymi czy też wykluczając niektóre z nich. Niestety nie posiada ona polskiej wersji językowej.

  1. Thiv

Ta metawyszukiwarka została stworzona dość niedawno, bo w 2013 r. w Australii. Prezentuje ona wyniki pogrupowane na sieć, obrazy czy video. Wykorzystuje „zero-click answers”, czyli umożliwia odczytanie informacji z listy wyników bez opuszczania wyszukiwarki.

  1. Zeekly

Wyszukiwarka działa w bezpiecznym środowisku, które chroni prywatność wszystkich użytkowników. Wykorzystuje dane pochodzące z różnych źródeł m.in. Google, Yahoo, Bing, Amazon czy YouTube. Możemy dzięki niej wyszukiwać w całej sieci, wśród obrazków, materiałów video oraz plików pdf. Umożliwia wyszukiwanie po konkretnym słowie kluczowym.

  1. Qrobe

Metawyszukiwarka oparta na Google, Bing i Ask. Ma ona swój własny zestaw poleceń do zawężania wyników wyszukiwania. Umożliwia udostępnianie linku przez portale społecznościowe bezpośrednio z listy wyszukiwania oraz zapisanie ich w zakładkach. Pozwala ona wyszukiwać w całej sieci, zdjęciach czy wiadomościach.

Sprawdź: Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?

Czy metawyszukiwarki są ważne?

Okazuje się, że nie aż tak bardzo, ponieważ większość wyników wyszukiwania i tak pochodzi od Google. W związku z tym większość działań związanych z SEO powinna być skierowana na tworzenie wartościowych treści i optymalizację pod kątem wyszukiwarki Google. Jako ona bowiem światowym liderem w tym zakresie. Nawet inne metawyszukiwarki biorą ją pod uwagę, jeśli chodzi o ich wyniki wyszukiwania. Jeżeli więc chcesz stać się popularnym, to właśnie na niej powinieneś skupić swoje działania.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, czym dokładnie są metawyszukiwarki i w jakim celu są one tworzone. Jak mogłeś zauważyć, najbardziej opłacalną formą wyszukiwania jest Google, dlatego tak ważne jest, aby na niej skupiać wszelkie strategie SEO. Zanim przystąpisz do pracy, pomyśl, w jaki sposób mógłbyś ją wykorzystać, aby osiągnąć sukces w swojej firmie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Link building bez tajemnic – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć
    Link building bez tajemnic – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć
    Zastanawiasz się, czym jest link building? Przeczytaj nasz artykuł i wszystkiego się dowiedz!
    Jak wyróżnić stronę w wyszukiwarce Google? Rich snippets
    Jak wyróżnić stronę w wyszukiwarce Google? Rich snippets
    Efektywne pozycjonowanie nie może obejść się bez rich snippets. Dowiedz się, czym ono jest i jak działa.
    Mała firma w świecie SEO – przewodnik
    Mała firma w świecie SEO – przewodnik
    Prowadzisz małą firmę i pracujesz nad udoskonaleniem swojej strony internetowej? Poczuj się wielką rybą w wielkim stawie, wykorzystując techniki SEO.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę