DARMOWY AUDYT SEO

Czym zajmują się agencje reklamowe?

Czym zajmują się agencje reklamowe?

Kindel Media / pexels.com

Stworzenie spójnej, a przede wszystkim skutecznej strategii marketingowej nie jest łatwe, dlatego wiele firm decyduje się oddać ten obszar w ręce specjalistów. Zastanawiasz się, czy Twoja firma również potrzebuje pomocy w zakresie marketingu? Sprawdź, co to jest agencja reklamowa, czym się zajmuje i kiedy warto skorzystać z jej usług.

Agencja reklamowa – co to jest i czym się zajmuje?

Agencja reklamowa to firma, która świadczy usługi w zakresie marketingu – pomaga innym przedsiębiorstwom przede wszystkim w zwiększaniu świadomości marki, budowaniu wizerunku oraz realizowaniu celów sprzedażowych. Do jej zadań można zaliczyć planowanie, wdrażanie oraz monitorowanie efektów strategii. Jednak to, jak działa agencja reklamowa, czym się zajmuje i co wchodzi w zakres jej usług, zależne jest od jej rodzaju.

Rodzaje agencji reklamowych:

  • Agencje ATL – zajmują się projektowaniem i prowadzeniem kampanii masowego przekazu np. w radiu i telewizji. Takie spoty reklamowe kierowane są do szerokiej publiczności i nie skupiają się na konkretnym odbiorcy. Służą raczej do budowania świadomości marki.
  • Agencje interaktywne – nazywaną są też agencjami digital lub agencjami e-marketingu. W zakres ich usług wchodzą wszystkie aktywności promocyjne przeprowadzane w internecie.
  • Agencje brandingowe – skupiają się na budowaniu spójnego i profesjonalnego wizerunku marki m.in. poprzez tworzenie logotypów, sloganów reklamowych, nazw produktów.
  • Agencje eventowe – planują i organizują eventy firmowe.
  • Agencje 360 – zajmują się prowadzeniem działań marketingowych na wielu różnych płaszczyznach. Planują i wdrażają kampanie reklamowe zarówno w tradycyjnych mediach (radio, telewizja), jak i w internecie, a także organizują eventy i zarządzają wizerunkiem marki.
Sprawdź: Blogosfera w marketingu internetowym – co warto wiedzieć?

Co to jest agencja reklamowa SEO/SEM?

Obecnie za najskuteczniejszą formę promocji firmy uznaje się działania w internecie. Powodów jest wiele – niski próg wejścia, szeroki zasięg, wiele możliwości, rosnąca liczba użytkowników, łatwe mierzenie efektów. Z tego względu ogromną popularnością cieszą się agencje interaktywne, zwłaszcza SEO/SEM. Co to takiego?

Agencja reklamowa SEO zajmuje się optymalizacją i pozycjonowaniem stron internetowych. Celem jej działań jest przede wszystkim zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, a co za tym idzie – wygenerowanie ruchu organicznego w obrębie witryny.

Do głównych zadań agencji SEO można zaliczyć:

  • przeprowadzanie audytów,
  • analizę stron konkurencji,
  • optymalizację techniczną strony,
  • budowanie profilu linków zewnętrznych i wewnętrznych,
  • dobieranie słów kluczowych,
  • optymalizację contentu.

SEM to natomiast skrót od wyrażenia Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarce internetowej. Czym zajmuje się taka agencja reklamowa? Co to właściwie znaczy marketing w wyszukiwarce? Tak naprawdę SEM dotyczy wszystkich działań, które mają zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania – zarówno organicznych, jak i płatnych. Najczęściej jednak terminu SEM używa się w stosunku do agencji reklamowej, która zajmuje się prowadzeniem kampanii PPC.

Do głównych zadań agencji SEM można zaliczyć:

  • analizę sytuacji rynkowej i sprawdzenie konkurencji,
  • dobór słów kluczowych,
  • konfigurację kampanii reklamowej,
  • prowadzenie kampanii reklamowej i monitorowanie jej skuteczności.

Jak działa agencja reklamowa?

To, jak działa agencja reklamowa, zależy przede wszystkim od jej rodzaju. W każdym przypadku zakres obowiązków i metody są nieco inne. Można jednak zauważyć, że schemat działania zazwyczaj jest taki sam:

  1. Wywiad z klientem

Aby zaplanować skuteczną strategię działań marketingowych, agencja reklamowa musi dokładnie poznać firmę, jej cele, wartości oraz grupę docelową. Dlatego współpraca powinna rozpoczynać się od szczegółowego wywiadu.

  1. Badanie sytuacji rynkowej

Analizowanie sytuacji na rynku również należy do zadań agencji reklamowej. Co to znaczy? Żeby stworzyć skuteczną strategię, która pozwoli firmie wygrać z konkurencją i wyróżnić się na rynku, trzeba dokładnie poznać panujące trendy oraz działania konkurentów w branży.

  1. Projektowanie strategii

Kolejny krok to opracowywanie planu działania na podstawie zebranych informacji o celach firmy, potrzebach grupy docelowej i sytuacji na rynku.

  1. Wdrażanie strategii

Po zaprojektowaniu strategii agencja reklamowa zajmuje się jej wdrażaniem i nadzorowaniem.

  1. Mierzenie efektywności

Mierzenie efektywności to nieodłączny element marketingu. Bez tego trudno byłoby określić, czy wprowadzona strategia jest opłacalna i warto ją kontynuować. Każda dobra agencja reklamowa powinna monitorować skuteczność działań.

Sprawdź: Czy Google Ads się opłaca? Sprawdź, jak działa!

Kiedy warto nawiązać współpracę z agencją reklamową?

Wiesz już, co to jest agencja reklamowa, czym się zajmuje i jak działa. Teraz prawdopodobnie zastanawiasz się, czy współpraca ze specjalistami jest również dla Ciebie.

Na usługi agencji reklamowej warto zdecydować się, gdy:

  • nie widzisz efektów działań prowadzonych samodzielnie,
  • zależy Ci na zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarce internetowej,
  • chcesz zyskać przewagę nad konkurencją,
  • wdrażanie strategii marketingowych nie pozwala Ci na zajmowanie się innymi obszarami prowadzenia firmy,
  • Twoja firma znalazła się w kryzysie wizerunkowym.
Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Marketing wirusowy – czyli jak zwiększyć świadomość marki
    Marketing wirusowy – czyli jak zwiększyć świadomość marki
    Marketing wirusowy to jedna z najskuteczniejszych metod promocji produktów lub usług. Dlaczego warto stosować taką strategię reklamową? Zapraszamy do lektury.
    Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?
    Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?
    Brief dla agencji to dokument, dzięki któremu planowanie działań marketingowych przebiega o wiele sprawniej. Co powinien zawierać? Koniecznie czytaj dalej.
    Optymalizacja komunikatów prasowych – jak zwrócić uwagę dziennikarza?
    Optymalizacja komunikatów prasowych – jak zwrócić uwagę dziennikarza?
    Chcesz, aby Twoje treści znalazły się w prasie? W naszym artykule dowiesz się, jak je zoptymalizować, aby zainteresowały dziennikarzy.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę