Czym zajmuje się specjalista SEO?

Czym zajmuje się specjalista SEO?

DocuSign/unsplash.com

Coraz więcej firm oferujących sprzedaż stacjonarną przenosi swoją działalność do Internetu. Aby można było mówić o satysfakcjonujących zyskach i zbudowaniu lojalnej bazy klientów, nie wystarczy zaistnieć w wirtualnym świecie. Kartą przetargową okazuje się właściwie zaprojektowana i zoptymalizowana witryna internetowa. Brak doświadczenia, kompetencji i wiedzy na temat SEO nie ułatwia osiągania pierwszych miejsc w rankingu Google. Z odsieczą przychodzi pozycjoner, czyli niezastąpiony ekspert w dziedzinie pozycjonowania pod kątem wyszukiwarek. W artykule odpowiadamy na pytania typu: jak zostac specjalista SEO i świadomie zarządzać stroną WWW? Chcesz rozwinąć nową karierę zawodową? Marzysz o znalezieniu się na samym szczycie listy wyszukiwarki? Koniecznie czytaj dalej.

O co należy zatroszczyć się w pozycjonowaniu stron WWW?

Pozycjonowanie stron pod kątem wyszukiwarek to kompleksowy proces, który wymaga od eksperta cierpliwości i wytrwałości w oczekiwaniu na pierwsze rezultaty. To od podjętych działań zależy ocena algorytmów Google. Aby została dostrzeżona w morzu innych, dobrze prosperujących witryn internetowych, specjalista SEO musi zadbać o każdy detal. Chcąc przejść przez pełen zakres optymalizacji serwisu, niezbędne okazuje się uwzględnienie czynników wpływających na stworzenie dobrej jakości platformy sprzedażowej. O czym właściwie należy pamiętać?

  • Struktura witryny WWW oraz “crawl budget”. Konstruowanie czytelnych, przejrzystych stron internetowych to uzasadniona aktywność. Roboty Google za sprawą dobrze zaprojektowanego serwisu sprawniej poruszają się po opracowanych kategoriach i podkategoriach.
  • Czytelny kod strony internetowej, który jest odpowiednio dopasowany do warunków stawianych przez wyszukiwarki.
  • Kreatywny i oryginalny content. Tworzenie artykułów wyłącznie na potrzeby pozycjonowania to strzał w kolano. Obecnie, w oczach współczesnych, wymagających użytkowników, na wartości zyskują przydatne treści. W całym procesie twórczym frazy kluczowe wciąż odgrywają pierwszoplanową rolę. Pamiętaj więc o ich odpowiednim nasyceniu. Zatroszcz się o angażujące tytuły i nagłówki.
  • Prawidłowy link building. Aby uprościć robotom indeksowanie oraz rankowanie istotnych fraz kluczowych, trzeba poświęcić nieco więcej czasu linkowaniu wewnętrznemu i zewnętrznemu.
  • Optymalizacja czasu ładowania witryny. Nikt nie lubi długo czekać, aby znaleźć odpowiedź na nurtujące pytanie, skorzystać z usługi bądź dokonać zakupu produktu. Na ten aspekt zwracają uwagę zarówno internauci, jak i złożone mechanizmy wyszukiwarki.
  • Responsywność, czyli dopasowanie do ekranu każdego urządzenia mobilnego. Coraz częściej klienci dokonują zakupu przez telefon komórkowy, a to generuje potrzebę dostosowania witryny do parametrów różnego rodzaju sprzętu.
  • Obserwowanie działań konkurencji oraz sformułowanie pierwszych wniosków.

To nie koniec zadań, z którymi musi zmierzyć się ekspert ds. pozycjonowania. Właściwie, specjalista SEO co robi jeszcze w obszarze doskonalenia stron internetowych? Z czym musi borykać się na co dzień?

Strategia, cele, audyty – podstawowe obowiązki specjalisty w zakresie pozycjonowania

Specjalista SEO ma wiele obowiązków podczas pozycjonowania stron WWW. Podejmowane aktywności zależne są od tematyki branży i wymogów zleceniodawcy. Istnieją jednak zadania, z którymi powinien zmierzyć się każdy pozycjonujący. Mowa tu o ustaleniu celów prowadzonych kampanii, skrupulatnym przeglądzie działań konkurencyjnych firm oraz doprecyzowaniu grupy docelowej, do której zarządzający stroną chce dotrzeć z przekazem.

Dokładnie przeprowadzony audyt SEO bazuje na przeglądzie dotychczas popełnianych błędów. Zdarzają się sytuacje, w których witryna dawno nie była pozycjonowana, zamieszczone linki są uszkodzone, a treść pozostawia wiele do życzenia pod względem merytoryki. Zanim więc pozycjoner podejmie odpowiednie kroki celem optymalizacji witryny, powinien dołożyć wszelkich wysiłków, aby wyeliminować powstałe przeszkody.

Sprawdź: Kiedy Twoja firma powinna zainwestować w agencję SEO?

Jak wygląda kariera zawodowa eksperta ds. SEO?

W poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: specjalista SEO kto to?, trudno o jednoznaczną definicję. Wskazane stanowisko z biegiem czasu ulega znacznym modyfikacjom ze względu na wciąż zmieniające się algorytmy oraz ich preferencje. Początki bywają trudne, jednak na samym początku drogi zawodowej warto zagłębić się w tematykę pozycjonowania od samych podstaw. Staż w agencji marketingowej w połączeniu z odbytymi kursami i szkoleniami to dobry start w karierze początkującego pozycjonera.

Specjalista SEO na 5 z plusem – bez jakich umiejętności ani rusz

Pewnie zastanawiasz się, co takiego powinieneś wiedzieć, aby zrozumieć ideę pozycjonowania i zyskać tytuł profesjonalisty w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Oprócz umiejętności takich jak: właściwa organizacja w zakresie obowiązków czy koncentracja na wielu rzeczach jednocześnie, warto zadbać o dobrą komunikację i uodpornić się na czynniki stresogenne. Na tym stanowisku znaczenie mają zdolność do szybkiego podejmowania decyzji oraz korzystanie z potencjału analitycznego myślenia.

Z pewnością warto podszlifować obsługę sprzętu i dostępnych narzędzi w firmie marketingowej, zapoznać się z fundamentami content marketingu oraz z obszaru UX. Dobry pozycjoner dysponuje zasobem informacji na temat języka HTML i CSS, a działania typu On-page oraz Off-page SEO nie są mu obce. “Must have” każdego eksperta jest sprawne posługiwanie się narzędziami Google Analytics oraz wnikliwe przeprowadzanie, a następnie sporządzanie raportu audytu SEO.

W poszukiwaniu zleceń, czyli gdzie rozpocząć poszukiwania pracy?

Poszukiwanie miejsca pracy na stanowisku specjalisty ds. SEO warto rozpocząć od śledzenia ofert, które często pojawiają się na różnych grupach w kanałach społecznościowych. Tradycyjne platformy skierowane dla freelancerów również mogą się sprawdzić, jeżeli zależy Ci na rozwoju kompetencji.

Oczekiwane zarobki w branży SEO

Właściwie, ile zarabia specjalista SEO i czy wybór tej ścieżki zawodowej to dobra decyzja? Zarobki eksperta w zakresie pozycjonowania różnią się w zależności od posiadanych kompetencji i doświadczenia, dlatego inwestycja czasu oraz wysiłków w kształtowanie umiejętności w obszarze pozycjonowania to zdecydowanie dobra decyzja.

Widełki finansowe zależne są od zajmowanego stanowiska, choć już teraz możemy zasugerować, że na największe zarobki mogą liczyć kierownicy działu SEO (z ang. Head of SEO), a najniższe przypadają osobom, które dopiero co wkroczyły na rynek branżowy i zajmują profesję Junior SEO Specialist. Im więcej umiejętności posiadasz w zakresie projektowania UX i doskonale operujesz terminologią technicznego SEO, tym masz większy potencjał na znalezienie się w szeregach najlepszych pozycjonerów.

Choć zarobki, jakie może osiągnąć specjalista SEO, z pewnością kuszą, to jednak praca w agencji marketingowej nie jest dla każdego. Jeżeli brakuje Ci cierpliwości, a ciągły rozwój w segmencie marketingu nie sprawia dużej satysfakcji, warto przemyśleć decyzję o wyborze tej ścieżki zawodowej. Istotne jest, aby w pełni zaangażować się w proces szlifowania kompetencji i stopniowo budować doświadczenie.

FAQ dotyczące zakresu działań specjalistów ds. SEO

O co dba specjalista SEO?

Specjalista SEO dba o cały proces pozycjonowania strony internetowej. Musi pamiętać o następujących kwestiach: struktura strony oraz “crawl budget”; czytelny kod strony WWW; oryginalny, ciekawy content; prawidłowy link building; optymalizacja czasu ładowania strony; responsywność; analiza działań konkurencji.

Jakie umiejętności powinien mieć pozycjoner?

Pozycjoner powinien odznaczać się następującymi cechami: dobra organizacja w zakresie obowiązków; umiejętność koncentracji na wielu rzeczach jednocześnie; bardzo dobra komunikacja z innymi; odporność na czynniki stresogenne; zdolność do szybkiego podejmowania decyzji; analityczne myślenie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO dla początkujących: słowa kluczowe jako podstawa optymalizacji strony internetowej

    SEO dla początkujących: słowa kluczowe jako podstawa optymalizacji strony internetowej

    Specyfika słów kluczowych w kontekście optymalizacji i pozycjonowania SEO. Jakie są ich rodzaje oraz jak dopasować je do intencji internautów?
    Narzędzie Disavow – co to jest?

    Narzędzie Disavow – co to jest?

    Proces indeksacji witryny internetowej wymaga skrupulatnej analizy profilu linkowego. Z pomocą przychodzi narzędzie wyłączające moc niektórych odnośników.
    Co to jest FAQ schema i jak wdrożyć je na stronę?

    Co to jest FAQ schema i jak wdrożyć je na stronę?

    Jak zabłysnąć w wynikach wyszukiwania Google? Jak przykuć uwagę odbiorców na dłużej? Google daje w tym kontekście jasną odpowiedź: fragmenty rozszerzone.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę