E-marketing rozwija się prężnie, a wraz z nim rośnie potrzeba na zatrudnianie i szkolenie ekspertów specjalizujących się w cyfrowych obszarach. Coraz większe znaczenie ma wrażenie użytkownika odwiedzającego stronę WWW. Z tego też względu profesjonaliści za cel stawiają sobie zwiększenie satysfakcji internauty poprzez doskonalenie platform sprzedażowych. Jeżeli interesuje Cię projektowanie stron od podstaw, powinieneś zapoznać się z tym, jak zostać UX Designerem. O wszystkie szczegóły zadbaliśmy w niniejszym artykule.
User Experience (UX) to istotna część witryn, która na pierwszym miejscu stawia wygodę użytkowania strony przez internautę. Dobry projekt strony wyróżnia prosta, intuicyjna nawigacja, której towarzyszy przejrzysta struktura tekstu. Nie można pomijać aspektu związanego z responsywnością i dopasowaniem serwisu do urządzeń mobilnych. W skrócie UX dotyczy troski o takie elementy, jak:
Im bardziej dopracowana strona pod kątem doświadczeń użytkownika, tym większa szansa, że zyska sympatię internauty. Obecnie UX to jeden z ważniejszych parametrów uwzględnianych przez roboty Google. Dlatego też pojawia się potrzeba szczególnej troski o wskazane elementy zamieszczane na stronie WWW.
UX Designer jak zacząć, aby zasilić szeregi specjalistów w dziedzinie marketingu? Na to pytanie odpowiadamy w dalszej części wpisu.
UX Designer to ekspert odpowiedzialny za wszelkie reakcje i odczucia, których doświadcza klient korzystający z platformy e-sprzedażowej. Krótko mówiąc – misją eksperta specjalizującego się w tym zakresie jest troska o to, aby strona WWW wzbudzała pozytywne odczucia wśród osób sięgających po jej zasoby. Do standardowego zakresu obowiązków, z którym przyjdzie zmierzyć się ekspertowi zajmującemu się tworzeniem platform, należą:
Jeżeli rozważasz karierę UX Designera, warto zadać sobie pytanie o posiadane predyspozycje. Pożądanymi cechami są: komunikatywność, empatia, umiejętność analitycznego myślenia, drobiazgowość w tworzeniu wizualnej oprawy witryny. Zazwyczaj, na tym stanowisku dobrze sprawdzają się osoby zaintrygowane nowinkami technologicznymi oraz psychologicznymi. Mix wspomnianych cech i zainteresowań to klucz do samorozwoju na wskazanym stanowisku. To dość świeża profesja, dlatego też większość uczelni oferuje różnego rodzaju kursy oraz szkolenia. Istotne, aby obserwować pojawiające się trendy i systematycznie doszkalać się w segmencie projektowania stron pod kątem wrażeń internauty. Właściwie, UX Designer czym się zajmuje i co go odróżnia od innych ekspertów?
Powszechnym przekonaniem jest utożsamianie dwóch stanowisk – UX Designera z UI Designerem. Ten drugi specjalista jest odpowiedzialny za przygotowywanie atrakcyjnego interfejsu. Istotnym aspektem staje się optymalizacja narzędzi pod kątem funkcjonalności strony, ze szczególnym uwzględnieniem panelu sterowania czy nawigacji.
Zestawiliśmy kilka niezbędnych narzędzi, z którymi powinien zaznajomić się ekspert ds. UX Designu. O jakich oprogramowaniach mowa?
Dobrą praktyką jest uzupełnienie profili na platformach zawodowych typu LinkedIn. To wgląd dla przyszłego pracodawcy w zakres posiadanych kompetencji. Wiele osób poszukujących pracy na wskazanym stanowisku uczestniczy w konferencjach poświęconych marketingowym zagadnieniom. W ten sposób poznaje “od środka” środowisko ekspertów i stwarza szansę przyszłego zatrudnienia w agencjach reklamowych.
Rekomendowanymi platformami są pracuj.pl oraz praca.uxlabs.pl, na których pojawia się wiele ciekawych ofert. Informacje o wakatach znajdziesz w konkretnych zakładkach zlokalizowanych na firmowych stronach WWW.
Średnie wynagrodzenie UX Designera wynosi około 7 tys. netto. Warto jednak mieć na uwadze, że podana stawka zazwyczaj pojawia się na stanowiskach w większych miastach. W przypadku mniejszych miejscowości można liczyć na zarobki z przedziału od 5 tys. zł do 6 tys. zł netto. Juniorzy w dziedzinie UX zarabiają blisko 3500 tys. zł netto, w przypadku bardziej doświadczonych ekspertów stawki sięgają nawet do 9 tys. zł netto.
Droga w rozwoju kariery UX Designera nie należy do najprostszych, jednak warto poświęcić czas i zainwestować pieniądze w niezbędne szkolenia. Zarobki to ewidentny dowód na to, że praca jest opłacalna, ale również przynosi wiele satysfakcji zarządzającemu stroną WWW.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu z naszą agencją SEO z Poznania.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.