Czym żywi się Google? Znaczenie czynników E-A-T przy optymalizacji SEO

Czym żywi się Google? Znaczenie czynników E-A-T przy optymalizacji SEO

olia danilevich/pexels.com

Google od początku realizuje misję uporządkowywania światowych zasobów informacji tak, by były one powszechnie dostępne i użyteczne dla każdego. Z tego powodu przykłada szczególną uwagę do jakości publikowanych w sieci materiałów, aby poprawiać wrażenia użytkowników. W tym celu, zwłaszcza pod kątem optymalizacji SEO, powstał QG, czyli Search Quality Evaluator Guidelines. To zestaw wytycznych, które stanowią pomoc w ocenianiu poziomu danej witryny. Jednym z nich, najszerzej opracowanym, jest E-A-T. Czas dowiedzieć się, co lubi jeść Google.

Czym jest algorytm E-A-T? Wskazówki dla SEO

W 2014 roku Google przeprowadził jedną z aktualizacji swoich algorytmów i tym samym w świecie SEO pojawił się nowy algorytm, czyli:

  1. E (expertise) – eksperckość,
  2. A (authoritativeness) – autorytet,
  3. T (trustworthiness) – wiarygodność.

Niezależnie od branży, którą się zajmujesz, musisz zwrócić uwagę na proces oceny treści, jej jakości bądź przydatności dla użytkowników. Nie bez powodu już w latach 90., Bill Gates napisał swój słynny esej „Content is King”. Dokument dotyczący wskaźników jakości posiada ponad 160 stron i opatrzony jest licznymi przykładami, my wybraliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje.

Eksperckość

W tym miejscu oceniany jest poziom merytoryczny treści oraz biegłość autora w danej dziedzinie. Chodzi o fachową wiedzę, która wymaga dodatkowych kwalifikacji bądź specjalizacji. Standard wiedzy zależy od tematyki strony. Biorąc pod uwagę SEO, warto zadbać o regularne aktualizowanie treści, dodawanie źródeł informacji, biogramów autorów, a także linków do profili w mediach społecznościowych.

YMYL

Mówiąc o eksperckości, Google zwraca uwagę na strony opatrzone nazwą Your Money, Your Life, czyli takie, które mają bezpośredni wpływ na życie, zdrowie i bezpieczeństwo użytkowników. Są to przede wszystkim strony związane z medycyną, finansami, prawem, e-commerce oraz oficjalne strony instytucji państwowych. Warto jednak pamiętać, że Google dopuszcza wyjątki w postaci codziennej wiedzy specjalistycznej. Chodzi o autorów, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie życiowe na dany temat i dzięki temu mogą być uznawani za ekspertów.

Autorytet

W tym punkcie mowa o reputacji pośród innych ekspertów bądź autorów z tej samej dziedziny. Są to sytuacje, w których jesteś cytowany, a użytkownicy są odsyłani właśnie na Twoją stronę. Jeśli użytkownicy sieci uznają Cię za lidera w swojej branży, tak samo będzie oceniać Cię wyszukiwarka. Optymalizując stronę, zadbaj o profesjonalne tytuły, certyfikaty, korzystanie z niezależnych źródeł, recenzje, rekomendacje, referencje.

Wiarygodność

Jest to niejako pomiar zaufania społecznego w stosunku do Twojej osoby i strony, którą prowadzisz. Na poziomie technicznego SEO warto zadbać o certyfikat bezpieczeństwa SSL, informacje kontaktowe, linki z wiarygodnych witryn, a w przypadku niektórych stron o regulamin, politykę prywatności, warunki zakupów i zwrotów w przypadku sklepów internetowych.

Dodatkowo warto umożliwić odbiorcom pozostawienie oceny bądź komentarza. Z jednej strony tworzy się w ten sposób platforma komunikacji pomiędzy Tobą a użytkownikami, pomiędzy nimi nawzajem, z drugiej wzrasta Twoja pozycja rankingowa. Nawet jeśli zdarzy się otrzymać negatywną opinię, jest to dla Ciebie szansa na rozwiązanie problemu i naprawienie sytuacji, co brane jest pod uwagę przez innych użytkowników.

Wskazówki

Śledząc wytyczne QG, należy zadbać o kilka elementów nadprogramowych, które sprzyjają podwyższeniu UX, a także stanowią dodatkowy materiał do pozytywnej analizy strony. W zależności od swoich potrzeb sięgnij do:

  • artykułów powiązanych,
  • materiałów wizualnych,
  • intuicyjnego menu (okruszkowego),
  • produktów proponowanych na podstawie dokonanych zakupów klientów,
  • spersonalizowanego komunikatora bądź czatu.

Czego w takim razie unikać? Przede wszystkim kopiowania treści z innych stron. Google od razu wykryje spam oraz próbę depozycjonowania i nałoży na Ciebie karę. Wystrzegaj się również publikowania treści, które nie mają większej wartości dla użytkowników, linkowania z niezaufanych źródeł, ukrywania treści czy stosowania clickbaitów.

Źródło: Gustavo Fring/pexels.com

Jakie ma znaczenie dla SEO i dlaczego warto uwzględnić go w swojej strategii?

Wiedząc już, co ceni Google, możesz zaplanować strategię optymalizacji. Znajomość tych trzech czynników przeplata się z czynnikami rankingowymi wykorzystywanymi przez algorytmy. Z tego powodu, jeśli zależy Ci na widoczności, płynnym ruchu, klikalności bądź konwersji, musisz postawić na treść oraz udogodnienia dla użytkowników. Tylko w ten sposób będziesz mieć szansę, by wyprzedzić konkurencję w organicznych wynikach wyszukiwania. Chociaż E-A-T nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym, to rzuca swój cień na wytyczne Google. Wyszukiwarka jest siecią, w której wszystkie elementy są ze sobą splecione.

Słowo na koniec

Google ma naprawdę wielki apetyt, a Ty musisz wiedzieć, jak go zaspokoić. Stworzenie strony internetowe we współczesnym, szybko rozwijającym się świecie, to zdecydowanie za mało, aby móc cieszyć się popularnością. SEO jest procesem, który nigdy się nie kończy z uwagi na kolejne aktualizacje. Wytyczne się zmieniają, a Ty musisz je śledzić. E-A-T to jeden z podstawowych elementów świadomej strategii pozycjonowania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap II: optymalizacja techniczna strony

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap II: optymalizacja techniczna strony

    W kolejnej części podstaw pozycjonowania dowiesz się m.in. o tym, jak metadane mogą uratować Twoją stronę i dlaczego 7 sekund czekania to zdecydowanie za długo!
    Korekta i edycja treści na stronie – czy naprawdę jest taka trudna?

    Korekta i edycja treści na stronie – czy naprawdę jest taka trudna?

    Czy błędy gramatyczne i inne problemy w treści naprawdę mają wpływ na odbiór przekazu przez użytkowników. Sprawdźmy to!
    Jak linkowanie wewnętrzne wpływa na SEO strony?

    Jak linkowanie wewnętrzne wpływa na SEO strony?

    inkowanie wewnętrzne jest niezbędnym działaniem w każdej witrynie, jednak jak dzięki temu osiągnąć sukces? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.