Czynniki rankingowe Google – profil linków i zaangażowanie użytkowników

Czynniki rankingowe Google – profil linków i zaangażowanie użytkowników

PhotoMIX Company / pexels.com

Wśród czynników rankingowych wyróżnić można wiele istotnych elementów, które Google bierze pod uwagę podczas budowania listy wyników wyszukiwania. Wśród najważniejszych znajdują się przede wszystkim aspekty związane z zawartością witryny, profilem linków i relacjami z użytkownikami. Dziś pod lupę weźmiemy właśnie czynniki rankingowe związane z siecią łączy zwrotnych i zaangażowaniem odbiorców.

Czynniki rankingowe linków zwrotnych

  1. Liczba linków

Jakość i liczba linków zwrotnych mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie witryny w SERP.

  1. Anchor text

Tekst zakotwiczenia pomaga Google lepiej zrozumieć temat. Warto jednak pamiętać, że jego nadmierna optymalizacja może skutkować efektem zupełnie przeciwnym do zamierzonego.

  1. Trafność domeny i strony

Link zwrotny z wyższym PageRank prześle do witryny znacznie większą wartość. Warto więc zwrócić uwagę na ten element.

  1. Wiek linku zwrotnego

Im starszy link zwrotny, tym większą wartość zapewnia danej witrynie. Nowo utworzone łącza nie są szczególnie istotne podczas pozycjonowania.

  1. Adresy IP

Linki mają znaczenie, o ile znajdują się na osobnych adresach IP. Posiadanie wielu adresów zapewnia lepsze wyniki w Google.

  1. Linki od konkurencji

Linki z konkurencyjnych stron są znacznie ważniejsze z punktu widzenia Google niż łącza od marek z innej branży.

  1. Sygnały społeczne

Linki zwrotne w serwisach społecznościowych pokazują Google, że Twoje treści są angażujące i interesujące z punktu widzenia grupy docelowych odbiorców.

  1. Ruch polecający

Ruch, który otrzymujesz z linków polecających, jest często pomijanym elementem strategii SEO. Niemniej jednak warto zwrócić na niego uwagę, gdyż stanowi ważny czynnik rankingowy.

  1. Linki do strony głównej

Linki do strony głównej mają znacznie większą wartość niż linki do innych stron.

  1. Linki kontekstowe

Linki z głównych stron witryny są o wiele bardziej wartościowe niż łącza z postów czy artykułów.

  1. Linki do treści generowanych przez użytkowników

Google odróżnia linki generowane przez użytkowników od linków publikowanych przez twórców stron. Te udostępniane przez odbiorców zawsze będą miały większą wartość.

  1. Przekierowania 301

Umieszczanie przekierowań w odpowiednich miejscach korzystnie wpływa na wrażenia użytkowników, a więc również na pozycjonowanie witryny.

  1. Linki NoFollow

Mimo że te łącza nie przekazują stronie żadnej wartości, pozwalają zbudować ruch w witrynie, który jest ważnym czynnikiem rankingowym.

  1. Umiejscowienie linków

Link w stopce na każdej stronie witryny będzie sklasyfikowany jako pojedyncze łącze. Niemniej jednak wciąż pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony, dlatego warto wdrożyć go do swojej strategii.

Czynniki obniżające ranking

  1. Niska jakość źródeł

Linki z niewłaściwych źródeł mogą poważnie zaszkodzić reputacji witryny i w konsekwencji obniżyć jej pozycję w SERP.

  1. Te same adresy IP

Tworzenie linków zwrotnych na VPS może być postrzegane jako podstępna taktyka mająca na celu oszukanie algorytmu wyszukiwarki.

  1. Spamowanie postami gości

Posty gościnne to świetny sposób na budowanie sieci linków zwrotnych. Nadużywanie tej strategii może jednak przynieść zupełnie przeciwne efekty.

  1. Kupowanie linków

Jeśli Google zidentyfikuje kupione linki, możesz być pewien, że Twoja pozycja w wyszukiwarce znacznie spadnie.

  1. Utrata linków

Duża liczba utraconych linków sygnalizuje Google, że użytkownicy tracą zainteresowanie witryną. Wskutek tego jej pozycja w wyszukiwarce może się niekorzystnie zmienić.

  1. Wzajemne powiązanie

Wzajemne linki to świetny sposób na budowanie powiązań treści, o ile są one nawiązywane między podobnymi firmami czy oddziałami jednej marki. Nadużywanie lub nieumiejętne stosowanie tej strategii może jednak skutkować karą od Google.

  1. Wiele profili na forum

Zbyt duża liczba profili na forum może być przez Google odebrana jako próba oszustwa. Postaw więc na korzystanie z jednego konta, a z pewnością unikniesz wszelkich problemów.

Czynniki rankingowe związane z zaangażowaniem użytkowników

Czynniki zwiększające ranking

  1. Współczynnik klikalności

Im więcej kliknięć w wyszukiwarce uzyska Twoja witryna, tym wyższą pozycję zajmie w przyszłości.

  1. Czas przebywania

Długi czas przebywania sugeruje Google, że posiadasz wartościowe treści, które spełniają oczekiwania grupy docelowych odbiorców, w wyniku czego pozycja witryny na liście wyników wyszukiwania wzrasta.

  1. Niski współczynnik odrzuceń

Im mniej osób opuszcza witrynę bez podjęcia jakichkolwiek działań, tym lepiej prezentuje się ona w oczach Google i osiąga lepsze pozycje w SERP.

  1. Liczba stron na wizytę

Im więcej stron w witrynie przegląda użytkownik, tym większą wartość ona zyskuje. Zaangażowanie jest bowiem najlepszym wskaźnikiem jakości treści.

  1. Ruch bezpośredni

Mowa tu o użytkownikach, którzy trafili do witryny poprzez wpisanie jej adresu w wyszukiwarce. Świadczy to o szczególnej wartości, jaką prezentuje zawartość stron.

Źródło: cottonbro / pexels.com

Czynniki obniżające ranking

Czynnikami, które będą miały niekorzystny wpływ na pozycjonowanie witryny, są przeciwieństwa wyżej wymienionych elementów. Mowa tu na przykład o niskim współczynniku klikalności, małym ruchu bezpośrednim, wysokim współczynniku odrzuceń czy krótkim czasie przebywania użytkownika na stronie.

Podsumowanie

Aby znaleźć się na szczycie listy wyników wyszukiwania, spełnić należy wiele różnorodnych warunków. Najważniejszym zadaniem Google jest bowiem prezentowanie użytkownikom jak najlepszych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania. Kompleksowa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest najlepszym sposobem na sprostanie oczekiwaniom Google i osiągnięcie wysokiej pozycji w SERP. Wyżej wymienione elementy pozwolą Ci zwrócić uwagę na najważniejsze czynniki rankingowe, których udoskonalenie okazać się może kluczem do sukcesu każdej marki.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Analityka
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    5 powodów, dla których powinieneś zadbać o analitykę internetową

    5 powodów, dla których powinieneś zadbać o analitykę internetową

    Narzędzia analityczne to skarbnice wiedzy o naszych klientach i ich zakupowych nawykach. To na ich podstawie warto planować optymalizację i rozwój e-commerce.
    Analityka SEO: prosty przewodnik krok po kroku

    Analityka SEO: prosty przewodnik krok po kroku

    Trudno wyobrazić sobie efektywne SEO bez analityki. Na jakich danych bazują pozycjonerzy? Na to pytanie odpowiada nasza ekspertka SEO.
    Wskaźniki SEO poza stroną – na jakie zwrócić uwagę?

    Wskaźniki SEO poza stroną – na jakie zwrócić uwagę?

    Zbadanie najistotniejszych wskaźników SEO poza stroną to bardzo ważne zadanie. Podpowiemy Ci, na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.