Dlaczego czas przebywania na stronie ma znaczenie?

Dlaczego czas przebywania na stronie ma znaczenie?

Maxwell Ridgeway/unsplashc.com

Okazuje się, że jednym z ważniejszych czynników rankingowych według Google jest czas przebywania użytkownika na stronie. Jeśli chcesz zadbać o SEO w swojej witrynie, powinieneś zapoznać się dokładnie z tym tematem i zacząć działać!

W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest czas przebywania użytkowników w witrynie oraz dlaczego jest to tak ważny czynnik rankingowy dla wyszukiwarek.

Czym jest czas przebywania?

Czas przebywania jest określany jako okres, który użytkownik poświęcił na pozostaniu w danej witrynie od momentu kliknięcia w prowadzący do niej link w SERP, aż do opuszczenia witryny i znalezienia się w ponownie na stronie wyników wyszukiwania. Prościej mówiąc, jest to czas, który użytkownik spędza na Twojej stronie WWW.

Jest on niezwykle ważny, ponieważ im więcej czasu użytkownicy spędzają na Twojej stronie, tym większe są szanse, że przeczytali, zrozumieli i polubili Twoje treści. To silny wskaźnik, świadczący o tym, że Twoje treści działają i są atrakcyjne dla docelowych odbiorców. Dzięki analizie stron, na których użytkownicy spędzają najwięcej oraz najmniej czasu, możesz określić, jakie treści najbardziej podobają się odbiorcom.

Sprawdź: Jak zwiększyć czas przebywania użytkownika na stronie internetowej?

Dlaczego czas przebywania jest ważny z punktu widzenia SEO?

Google nie udostępnił żadnych informacji na temat czasu przebywania jako wskaźnika rankingowego w swoim algorytmie, ale istnieją dowody sugerujące, że czas przebywania ma wpływ na SEO i rankingi wyników wyszukiwania. Warto jednak zaznaczyć, że współczynnik odrzuceń i czas przebywania wspomagają algorytm wyszukiwarki, lecz nie jest to czynnik rankingowy.

Źródło: jose aljovin/unsplash.com

Jedną z oznak, że Google poważnie traktuje czas przebywania, jest umożliwienie webmasterom zablokowania wszystkich wyników z danego adresu URL w wynikach wyszukiwania. Większość webmasterów uważa, że ​​zostało to wprowadzone właśnie na podstawie czasu przebywania użytkowników. Jeśli Google zauważy, że czas przebywania użytkownika na danej stronie jest krótki, zaoferuje Ci opcję całkowitego zablokowania wszystkich wyników z tej domeny. Google monitoruje czas przebywania, aby ciągle poprawiać wrażenia użytkowników.

Czynniki, które mogą wpływać na czas przebywania

  1. Powolne ładowanie witryny
  2. Większość użytkowników opuści Twoją witrynę, jeśli załadowanie jej zajmie więcej niż 3 sekundy. Powolne ładowanie obrazów również rujnuje wrażenia użytkownika, dlatego zadbaj o ich optymalizację. Upewnij się więc, że Twoja witryna ładuje się wystarczająco szybko, zanim zaczniesz tracić klientów.

  3. Niedokładne opisy i tagi
  4. Tagi tytułowe i opisy meta mają dokładnie reprezentować treść na stronie. W przeciwnym wypadku użytkownicy znajdą się na stronie niezwiązanej z tym, czego szukają, i opuszczą ją, zwiększając współczynnik odrzuceń.

  5. Optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych
  6. Urządzenia mobilne stały się ulubionym narzędziem do wyszukiwania informacji. Jeśli użytkownicy odwiedzą stronę ze smartfona i stwierdzą, że nie jest odpowiednio dostosowana do urządzeń mobilnych, bez wahania zrezygnują z niej, przez co czas przebywania znacznie się skróci.

Sprawdź: Dwell time – czym jest?

Jak poprawić czas przebywania użytkownika na stronie?

  1. Twórz wartościowe treści
  2. Treść napędza Twoją stronę internetową i wpływa na ruch organiczny. Tworzenie atrakcyjnych treści przekłada się na większe zaangażowanie, ponieważ odwiedzający zostają w witrynie, aby się z nimi zapoznać. Nie musisz publikować wyłącznie artykułów, możesz podążać ścieżką wizualną i tworzyć doskonałe filmy oraz infografiki.

    Powinieneś skoncentrować się na dostarczaniu rozrywki, trafności i informacji. Upewnij się, że treści na Twojej stronie WWW są wartościowe. Nie próbuj oszukiwać wyszukiwarek, ponieważ może to jedynie negatywnie wpłynąć na Twoją witrynę.

  3. Użyj linków wewnętrznych
  4. Linki wewnętrzne pomagają w utrzymaniu użytkowników w witrynie. Dzięki nim odbiorca może przemieszczać się pomiędzy różnymi kategoriami i odnośnikami. Pamiętaj, że strony internetowe z dobrze ustrukturyzowanymi linkami wewnętrznymi są lepiej rozumiane przez roboty wyszukiwarek, dzięki czemu są lepiej indeksowane.

  5. Przestrzegaj zasad projektowania stron
  6. Kiedy projektujesz witrynę, staraj się, aby interfejs był prosty i intuicyjny. Większość twórców popełnia błąd polegający na prezentowaniu zbyt dużej ilości treści na stronie, co odwraca uwagę odwiedzających i zniechęca ich do pozostania w witrynie. Przeciążenie informacjami jest jedną z najgorszych rzeczy, jakie możesz zrobić, ponieważ odstrasza to odwiedzających.

    Wyskakujące okienka są kolejnym czynnikiem, który negatywnie wpływa na wrażenia użytkowników. Skoncentruj się na responsywnym projekcie z przejrzystym układem, który ułatwi odbiorcom przeglądanie i znajdowanie tego, czego szukają.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, czym właściwie jest czas przebywania użytkownika na stronie. Warto zainteresować się działaniami SEO, aby zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zaczniesz generować ruch na stronie, a co za tym idzie – zwiększy się też czas przebywania użytkowników w witrynie! Upewnij się, że Twoje treści są wartościowe i oferują dokładnie to, czego oczekują Twoi potencjalni odbiorcy.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstrona, która sprzedaje – landing page

    Podstrona, która sprzedaje – landing page

    Landing Page to podstrona serwisu internetowego, która ma zachęcić użytkownika do konkretnego działania. Przeczytaj jak pozycjonować taką stronę.
    Przewaga agencji SEO nad programem optymalizacyjnym

    Przewaga agencji SEO nad programem optymalizacyjnym

    Zastanawiasz się nad inwestycją w program optymalizacyjny? A może wolisz pomoc agencji SEO? Ten artykuł rozwieje Twoje wszelkie wątpliwości!
    Dlaczego niektóre strategie SEO nie przynoszą rezultatów Twojej stronie internetowej?

    Dlaczego niektóre strategie SEO nie przynoszą rezultatów Twojej stronie internetowej?

    Z pewnością nie raz zastanawiałeś się, czemu Twoje strategie SEO nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Może właśnie popełniasz te typowe błędy? Sprawdź!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.