Okazuje się, że jednym z ważniejszych czynników rankingowych według Google jest czas przebywania użytkownika na stronie. Jeśli chcesz zadbać o SEO w swojej witrynie, powinieneś zapoznać się dokładnie z tym tematem i zacząć działać!
W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest czas przebywania użytkowników w witrynie oraz dlaczego jest to tak ważny czynnik rankingowy dla wyszukiwarek.
Czas przebywania jest określany jako okres, który użytkownik poświęcił na pozostaniu w danej witrynie od momentu kliknięcia w prowadzący do niej link w SERP, aż do opuszczenia witryny i znalezienia się w ponownie na stronie wyników wyszukiwania. Prościej mówiąc, jest to czas, który użytkownik spędza na Twojej stronie WWW.
Jest on niezwykle ważny, ponieważ im więcej czasu użytkownicy spędzają na Twojej stronie, tym większe są szanse, że przeczytali, zrozumieli i polubili Twoje treści. To silny wskaźnik, świadczący o tym, że Twoje treści działają i są atrakcyjne dla docelowych odbiorców. Dzięki analizie stron, na których użytkownicy spędzają najwięcej oraz najmniej czasu, możesz określić, jakie treści najbardziej podobają się odbiorcom.
Google nie udostępnił żadnych informacji na temat czasu przebywania jako wskaźnika rankingowego w swoim algorytmie, ale istnieją dowody sugerujące, że czas przebywania ma wpływ na SEO i rankingi wyników wyszukiwania. Warto jednak zaznaczyć, że współczynnik odrzuceń i czas przebywania wspomagają algorytm wyszukiwarki, lecz nie jest to czynnik rankingowy.
Jedną z oznak, że Google poważnie traktuje czas przebywania, jest umożliwienie webmasterom zablokowania wszystkich wyników z danego adresu URL w wynikach wyszukiwania. Większość webmasterów uważa, że zostało to wprowadzone właśnie na podstawie czasu przebywania użytkowników. Jeśli Google zauważy, że czas przebywania użytkownika na danej stronie jest krótki, zaoferuje Ci opcję całkowitego zablokowania wszystkich wyników z tej domeny. Google monitoruje czas przebywania, aby ciągle poprawiać wrażenia użytkowników.
Większość użytkowników opuści Twoją witrynę, jeśli załadowanie jej zajmie więcej niż 3 sekundy. Powolne ładowanie obrazów również rujnuje wrażenia użytkownika, dlatego zadbaj o ich optymalizację. Upewnij się więc, że Twoja witryna ładuje się wystarczająco szybko, zanim zaczniesz tracić klientów.
Tagi tytułowe i opisy meta mają dokładnie reprezentować treść na stronie. W przeciwnym wypadku użytkownicy znajdą się na stronie niezwiązanej z tym, czego szukają, i opuszczą ją, zwiększając współczynnik odrzuceń.
Urządzenia mobilne stały się ulubionym narzędziem do wyszukiwania informacji. Jeśli użytkownicy odwiedzą stronę ze smartfona i stwierdzą, że nie jest odpowiednio dostosowana do urządzeń mobilnych, bez wahania zrezygnują z niej, przez co czas przebywania znacznie się skróci.
Treść napędza Twoją stronę internetową i wpływa na ruch organiczny. Tworzenie atrakcyjnych treści przekłada się na większe zaangażowanie, ponieważ odwiedzający zostają w witrynie, aby się z nimi zapoznać. Nie musisz publikować wyłącznie artykułów, możesz podążać ścieżką wizualną i tworzyć doskonałe filmy oraz infografiki.
Powinieneś skoncentrować się na dostarczaniu rozrywki, trafności i informacji. Upewnij się, że treści na Twojej stronie WWW są wartościowe. Nie próbuj oszukiwać wyszukiwarek, ponieważ może to jedynie negatywnie wpłynąć na Twoją witrynę.
Linki wewnętrzne pomagają w utrzymaniu użytkowników w witrynie. Dzięki nim odbiorca może przemieszczać się pomiędzy różnymi kategoriami i odnośnikami. Pamiętaj, że strony internetowe z dobrze ustrukturyzowanymi linkami wewnętrznymi są lepiej rozumiane przez roboty wyszukiwarek, dzięki czemu są lepiej indeksowane.
Kiedy projektujesz witrynę, staraj się, aby interfejs był prosty i intuicyjny. Większość twórców popełnia błąd polegający na prezentowaniu zbyt dużej ilości treści na stronie, co odwraca uwagę odwiedzających i zniechęca ich do pozostania w witrynie. Przeciążenie informacjami jest jedną z najgorszych rzeczy, jakie możesz zrobić, ponieważ odstrasza to odwiedzających.
Wyskakujące okienka są kolejnym czynnikiem, który negatywnie wpływa na wrażenia użytkowników. Skoncentruj się na responsywnym projekcie z przejrzystym układem, który ułatwi odbiorcom przeglądanie i znajdowanie tego, czego szukają.
Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, czym właściwie jest czas przebywania użytkownika na stronie. Warto zainteresować się działaniami SEO, aby zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zaczniesz generować ruch na stronie, a co za tym idzie – zwiększy się też czas przebywania użytkowników w witrynie! Upewnij się, że Twoje treści są wartościowe i oferują dokładnie to, czego oczekują Twoi potencjalni odbiorcy.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.