Wszyscy z pewnością zgodzą się ze stwierdzeniem, że telefony stały się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. Prawie 80% Polaków wykorzystuje smartfony do przeglądania stron internetowych. Musisz więc upewnić się czy Twoja witryna jest odpowiednio dostosowana do urządzeń mobilnych. Jest to ważne, ponieważ z pewnością nie chcesz zostać w tyle i stracić szansy na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Strony responsywne to takie, które regulują swój rozmiar do wymiarów urządzenia, na którym są wyświetlane. Wpływa to na dobry wygląd strony, niezależnie od tego, czy wyświetlana jest ona z poziomu telefonu, tabletu czy komputera.
Od jakiegoś czasu jest to szczególnie ważne, ponieważ Google karze witryny niedostosowane do urządzeń mobilnych. Co to oznacza? Wyszukiwarka znacznie obniży Twoje zasięgi i pozycję strony w rankingu, która nie jest gotowa do wyświetlania jej na telefonie. Google zależy, aby wyniki wyszukiwań były jak najbardziej dostosowane do oczekiwań użytkowników, a nie da się ukryć, że większość z nich nie korzysta obecnie z komputera. Poruszanie się po witrynie, która nie jest odpowiednio dostosowana do małego ekranu z pewnością nie jest przyjemnym doświadczeniem.
Według Google ponad 50% wyszukiwań odbywa się z poziomu urządzeń mobilnych. Liczba ta prawdopodobnie wzrośnie wraz z upływem czasu i rosnącym postępem technologicznym.
Przyjazność dla urządzeń mobilnych jest w obecnych czasach standardem. Skutkuje to podziałem firm na te, które dostosowały się do powszechnie panujących norm i na te, które twierdzą, że nie skorzystają z rosnącego udziału wyszukiwań mobilnych.
Skorzystaj więc z narzędzia Google Mobile Friendly Tool, aby sprawdzić, czy Twoja witryna jest odpowiednia dla urządzeń mobilnych. Z pewnością już wiesz, jakie to ważne.
Dobrą wiadomością jest to, że witryny odpowiednio dostosowane do urządzeń mobilnych najprawdopodobniej zyskają, więcej niż się spodziewają. Ma to szczególne znaczenie dla tych, którzy zajmują się marketingiem cyfrowym i optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek, gdyż korzyści płynące z responsywności stron mogą znacznie wpłynąć na ich pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Dobry marketing dostosowany do wyświetlania na różnych urządzeniach maksymalizuje Twoje osiągnięcia w zakresie pozycjonowania stron internetowych. Zadbaj więc o to, aby Twoje treści wyglądały korzystnie z punktu widzenia każdego odbiorcy, zarówno tego, który korzysta z telefonu, jak i posiadacza komputera stacjonarnego. Zaspokojenie potrzeb użytkowników to to, na czym powinieneś skupić się najbardziej.
Google podkreśla, jak ważne jest i będzie wyszukiwanie mobilne. Pozycjonowanie organiczne ma coraz większy udział w procesie zmierzającym do sukcesu, więc dodanie do swojej strategii urządzeń mobilnych z pewnością zmaksymalizuje Twoje zyski, zarówno te płynące z płatnych promocji, jak i organicznych form. Zapewnisz tym samym komfort użytkowania i wyświetlanie odpowiednich wyników we właściwym czasie i formacie.
Świat internetu to w obecnych czasach niezwykle konkurencyjne miejsce. Zadbaj więc o nawet najmniejsze szczegóły swojej działalności. Responsywne projektowanie stron powinno być na jednej z pierwszych pozycji Twojej listy. Strona mobilna musi być łatwa w nawigacji za pomocą dotykowego ekranu, a prezentowane na niej treści dostosowane do urządzenia, z którego korzysta konsument.
Warto też pomyśleć o stworzeniu aplikacji mobilnej. Google potwierdza, że indeksowane aplikacje mają wpływ na ranking Twoich stron internetowych. W związku z tym coraz częściej w wynikach wyszukiwań pojawiają się dane z aplikacji mobilnych. Wiele firm decyduje się na ten sposób gromadzenia treści, gdyż zdecydowanie łatwiej jest je kontrolować i monitorować to, co odbiorcy widzą na swoim ekranie. Masz też pewność, że zwiększasz zaangażowanie użytkowników, gdyż aplikacje znajdują się na urządzeniach, które niemal zawsze mają przy sobie.
Wiesz już, co możesz zyskać posiadając stronę responsywną. Jak jednak zacząć działać? Oto kilka wskazówek:
Określ, czy Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, korzystając z narzędzia testowego Google Mobile-Friendly Test Tool. Otrzymasz jednoznaczną informację dotyczącą tego, czy strona jest dostosowana do telefonów, jak na nich wygląda i co możesz poprawić, aby korzystanie z niej było bardziej komfortowe.
Oczywistym jest fakt, że jednym firmom projektowanie stron responsywnych przyjdzie łatwiej, podczas gdy inne będą miały z tym niemały problem. Koniecznie określ więc, jaka część Twojego ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych, zarówno z wyników organicznych, jak i płatnych reklam. Ustalisz dzięki temu priorytety i zdecydujesz, jak szybka powinna być Twoja zmiana. Jeśli większość odbiorców trafia do Ciebie za pośrednictwem organicznych wyników, brak stron responsywnych może być dla Ciebie dużym problemem, któremu z pewnością dokładniej przyjrzy się Google i możesz być pewien, że boleśnie odczujesz jego niezadowolenie.
Musisz wiedzieć, ilu odbiorców wyświetla Twoje treści na urządzeniach mobilnych i z jakiej grupy pochodzą. Młodzi użytkownicy korzystają z telefonu znacznie częściej niż starsi konsumenci. Jeśli więc prowadzisz firmę, której docelową grupą odbiorców są nastolatkowie, strony dostosowane do ekranu smartfonów powinny być Twoim pierwszorzędnym priorytetem.
Z pewnością wiesz już co, oznacza dostosowanie strony do konkretnych urządzeń. Znasz też wady i korzyści tego elementu Twojej strategii. Los firmy jest w Twoich rękach, więc zrób wszystko, aby stać się liderem w branży. Pierwszym krokiem może być stworzenie stron responsywnych. Nie czekaj – działaj!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.